مرسدس بنز

بخش سفارشی‌ساز مرسدس به دنبال شکار بنتلی و استون مارتین!

مرسدس بنز در حال تغییر نام خود بوده و می‌خواهد محصولات گران‌تر خود را با گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری عرضه کند. بخش سفارشی ساز مرسدس بنز “دیزاینو” نام خواهد داشت اما فعلاً با نام MANUFAKTUR شناخته می‌شود. مرسدس می‌گوید تأسیس این بخش قدم رو به جلوی دیگری برای پاسخگویی همه‌جانبه به نیازهای مشتریان سخت پسند می‌باشد. این کار با بهبود سبد محصولات کنونی و افزایش جنبه‌های انحصاری و اشرافی محصولات مرسدس صورت می‌گیرد. مرسدس می‌گوید متریال دست‌چین شده که فرایند تولید دستی را پشت سر می‌گذارند به همراه رنگ‌های خاص و تجهیزات باکیفیت در کابین باعث ارائه طیف وسیعی از آپشن ها خواهند شد.

این گفته‌ها ما را به یاد بخش‌های سفارشی ساز مولینر بنتلی و Q استون مارتین می‌اندازند.

این خودروساز آلمانی قبلاً لیبل MANUFAKTUR را برای جی کلاس ارائه کرده که شامل آپشن‌هایی برای قدبلند آفرود ژرمن‌ها می‌باشد. هم‌اکنون این برنامه سفارشی ساز برای CLS، S کلاس، AMG GT چهار درب کوپه و مایباخ S کلاس در دسترس است.

مرسدس MANUFAKTUR برای رنگ بدنه چندین گزینه خاص شامل مات، متالیک یا غیر متالیک را ارائه خواهد کرد که برخی از این رنگ‌ها از محصولات تاریخی مرسدس انتخاب شده‌اند. خاکستری گرافیت یکی از رنگ‌های خاصی است که در اوایل دهه ۶۰ میلادی و معمولاً روی مرسدس ۳۰۰ SL گالوینگ بکار رفته بود و در دسترس مشتریان کنونی مرسدس خواهد بود. رنگ‌های گرافیت متالیک و زیتونی متالیک در دهه ۸۰ میلادی معرفی شدند و بازهم ارائه خواهند شد.

داخل این خودروها درست به اندازه بدنه خاص خواهد بود و از رنگ‌های متضاد همچون سفید و مشکی، زرد و مشکی و… استفاده خواهد شد. قطعاً این‌ها برخی از چندین گزینه در دسترس خریداران بوده و آن‌ها آزادی عمل زیادی در انتخاب ترکیب رنگ‌ها و متریال خواهند داشت.

خریداران همچنین می‌توانند صندلی‌هایی با دوخت های الماسی شکل، بالشتک‌های بیشتر و کف‌پوش‌های سفارشی را انتخاب کنند و حتی نشان‌های طلایی یا پلاتینیومی نیز در دسترس خواهد بود. از دیگر عناصر می‌توان به فرمان دو رنگ و انیمیشن خاص روی نمایشگر در زمان باز و بسته کردن درب‌ها اشاره کرد.

مرسدس می‌گوید لیبل MANUFAKTUR به زودی شامل سایر محصولات عادی، AMG، مایباخ و EQ خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. علی بخششی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (147 ديدگاه)

    سلام دوستان
    به نظرتون نیسان اکسترا ۲۰۲۱ با انجین ۱۶۵ اسب بخار ماشین خوبی هست تو اغلب زمینه ها ؟

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      کجا زندگی میکنید؟

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      چقدر میخوای هزینه کنی؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. Sina10

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    معتقدم زیباترین کابین های دنیا رو بنتلی و مرسدس میسازن و بعدش هم لکسس و در انتها جنسیس و رولزرویس
    نسل قبل اس کلاس و G کلاس رو ببینید
    همین کابین بالا تو عکس که برا جی کلاسه رو ببینید
    شاهکاره
    ادم فقط دوست داره توش بشینه و به وکابینش نگاه کنه

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. میثم

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      موافقم
      بنتلی واقعا طراحی داخلی و خارجی خوبی داره
      مرسدس جدیدا طراحی داخلی عالی ولی طراحی خارجیش یه کوچولو عقبگرد داشته
      لکسوس که عشق منه ولی تو طراحی اکثرا یک قدم عقبتر از آلمانی ها بوده و من همچنان عاشقشم و به اونا ترجیحش میدم (آدم مگه عشقشو با چیز دیگه ای مقایسه میکنه؟)
      جنسیس با اینکه تازه استارت زده ولی انصافا استارت پرقدرتی زده
      رولزرویس هم شاید برات عجیب باشه ولی علاقه ای بهش ندارم و هیچوقت بهش فکر نکردم فقط مدل گوست رو خیلی دوست دارم

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. Sina10

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        نه اتفاقا اصلا برام عجیب نیست
        طراحی کابین های رولزرویس همیشه یکم قدیمی به نظر میرسن برام
        من رولزرویس فانتوم دراپ هد رو خیلی دوست داشتم
        ولی باز هم طراحی هاشون بدون مشکل نیست
        مثلا کالینان رو ببینید

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. AMG GT R

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      بله
      من هم دوتا از بهترین فضاهای داخلی رو پیرو صحبت های شما می گم فلایینگ اسپور و کانتینانتال gt

        1. مجتبی

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          این کابینو که میبینی تازه متوجه میشی رویاهات چه شکلی باید باشه

    3. Audi rs e_tron gt

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      ولی نظر بنده اول رولز رویس بهترین طراحی را می زنه بعد بنتلی و بعد از آنها مرسدس و تسلا

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. mohamadreza

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        نظرات شما همیشه موجب تاسف اعضا است !
        میگه تسلا بهترین طراحی رو داره !
        اخه تسلا مگه طراحی کابین داره ؟!
        ی تلوزیون چسبوندن به اون وسط همین !
        اسکرین هم که ماشلا ۳ تا : هزار تومن
        هی میندازه رو ماشیناش

        موافقم 13
        مخالفم 1
  3. مازیار

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    مرسدس و کلا آلمانیها نهایت مهندسی اتومبیل هستن
    اما در زمینه تجمل و اشرافی گری بعیده که به پای انگلیسی ها برسن چون این یک امر ذاتی هست درست مثل همون مهندسی

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. شایان

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      اگر به ذات باشه که اشرافی ترن المانی ها یه سری توهم دارن هرکشوری پادشاهی داره پس اشرافیه تاریخ اشرافی گری اروپا رو بخون خاندان فعلی انگلیس رگ و‌ ریشه المانی دارن اینکه تو فکر میکنی نیستن و خودشون مانور نمیدن به خاطر بازار هدف و هزینه هست مایباخ هم سود و درامدش از انگلیسی ها بیشتر بود ولی مرسدس به هدفش نرسید چون سود بالا میخواست و ماشین سوپر لوکس سودی توش نیست اگر مرسدس هم سالی فقط سه چهار هزار دستگاه بسازه حتی کسی به انگلیسی ها نگاه هم نمیکنه

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. مازیار

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        اینجا ما راجع به اتومبیل و بقول خودتون بازار هدفش حرف میزنیم نه عصر طلایی قیصر و ویلهلم

        ((اگر مرسدس هم سالی فقط سه چهار هزار دستگاه بسازه حتی کسی به انگلیسی ها نگاه هم نمیکنه))
        این اگر و مگر ها هم راه بجایی نمی بره میباخ و رولزرویس هم راهی رو انتخاب میکنن که دهها کارشناس با بررسی دقیق بازار تعیین کردن نه سلیقه و دلخوشی من و شما

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. R@m!n

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      چیزی عجیبی نیست برندایی که نزدیک یه قرن فقط برای اشراف زاده ها ماشین میساختن معلومه که رسیدن بهشون چیزی نزدیک به غیر ممکنه.

      موافقم 2
      مخالفم 3
    3. Philipp

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      درسته ب ام و آئودی و پورشه نمی تونن اولترالوکس بشن
      اما مرسدس؟ در این مورد اوضاع یکم فرق می کنه این شرکت از همون اوایل تاسیسش (حدود 1925) وارد لوکس سازی شده و چند سال دیگه به تجربه صد سالگی میرسه
      اونوقت ذاتش رو نداشته باشه؟
      بعید میدونم

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۱۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        بله فیلیپ عزیز من هم با مدلهای فوق لوکس مرسدس در طول تاریخ این صنعت آشنا هستم اما خوب بعضی برندهای انگلیسی بطور تخصصی و تنها در این زمینه فعالیت دارن پس طبیعیه که در کلاس دیگه ای قرار بگیرن

        موافقم 3
        مخالفم 2
  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    موفق میشه بنز مایباخ رو که برگردوند دوباره یکم تمرین سوپرلوکس بودن کرد ، حالا وقتشه کل ا آموخته هاش استفاده کنه

  5. Philipp

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    در لحظه اول خبر خوبیه چون پتانسیل های میباخ رو آزاد می کنه
    ولی یکم که فکر می کنی می فهمی که می خوان بزور رنگ های نوستالژی زیبایی از دست رفته شون رو برگردونن که واقعا برای شرکتی که در هر دهه الهه زیبایی داشته فاجعست….

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. MC20

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    با احترام به نظر آقا شایان ، من با نظر آقا مازیار موافق هستم . باید DNA ی لاکچری داشت . لاکچری از درون شخصیت صاحب برند ، می جوشه . خیلی از برندها می تونن بر مراحل خالص تر شدن تولید و کنترل کیفیت مواد اولیه و محصول نهایی دقت بیشتری بکنن ، اما شاید نتونن به اندازه برند رقیب با روح شما ی مصرف کننده ارتباط برقرار کنن . من به بنز احترام میگذارم ، احترامی به قدمت تاریخ خودرو ، اما وقتی ماشین شما تاکسی می شه و شما خوشحالی ، چون فروختی ، وقتی به جای طراحی دکوراتیو ، با مانیتور کردن همه ی کابین ، سنت ها رو از بین می بری و به جای این که از طرحت بوی چرم و چوب و پوست و آج حیوانات کمیاب و آلومینیوم و دیگر فلزات گران بها و دوخت های زربفت و ابریشمی به مشام برسه ، بیشتر بوی سیلیکان ولی با طرحی ناپخته و روستایی میاد ، چون می خوای بگی من از همه نوآورترم ، زمانی هم که مردم بنتلی و رولزرویز رو اشرافی می دونن ، تو نمی توونی صرفا با تکیه بر خلوص متریال اعلا و نایاب ، ادعای لاکچری بودن بکنی . اون زمانی که دور تا دور ماشین رو شیلنگ نوری LED می کشیدی و مرزهای مینی مالیسم رو به خاک و خون میکشیدی باید می دونستی فرسنگ ها از سلیقه ی طبقه ی بورژوازی فاصله گرفتی اون هم با پیشینه ی روستایی قوم Deutsch در حالی که همون انگلوساکسون های کک مکی از سال 1215 میلادی با تصویب مگناکارتا دنبال شهرنشینی و پیشرفت و پز دادن بودن و حالا حقشون هست حداقل لاکچری به نظر برسن .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. ماکان

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . به اضافه برخی افراد دیگر من هم خیلی منتظر معرفی رسمی نسخه S63 و S73 از مدل کلاس S بنز هستم .

  8. Reza Waffen SS

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    تمام کرک و پرم ریخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا