مرسدس E کلاس جدید که سال پیش وارد بازار شد بازخوردهای بسیار مناسبی را از سوی کارشناسان و مشتریان دریافت نمود بنابراین ما امیدهای زیادی برای این نسخهی کوپه داریم. مخصوصاً اینکه خودروی موردنظر ما زیباتر از همیشه بوده و از پیشرانههای بهروز شده و کابینی فوقالعاده سود میبرد.
E کلاس کوپه پیش از این نیز خودروی زیبایی بوده است؛ اما این مدل جدید بازی را بهبود بخشیده و خط سقف کشیده و شیبدار به همراه صندوقی کوتاه از شاخصههای طراحی آن به شمار میروند.
شاید بهترین ویژگی طراحی E کلاس کوپه نبود ستون B باشد. بدین ترتیب خط پنجره با کاهش ارتفاع شیشه نشکسته است. مزیتهای زیادی داخل کابین نیز وجود دارد زیرا نبود ستون باعث بهبود نور رسانی به آن شده است. کابین خودرو جادار بوده و دید کلی خیلی خوب است.
به لطف پلتفرمی جدید، جدیدترین نسخهی E کلاس کوپه ۱۲۳ میلیمتر طویلتر و ۷۴ میلیمتر پهنتر از قبل است اما برای افراد بسیاری، فاصلهی بیشتر بین محورها مهمتر است. این خودرو فاصلهی محوری بیشتری نسبت به قبل دارد (۱۱۳ میلیمتر). پس با این وجود فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود داشته و این امر به سرنشینان بالغ اجازه راحتی بیشتری را در بخش عقب میدهد. صندلیهای برقی جلو کمی کند جابجا میشوند و این امر میتواند باعث عصبانیت شود.
کابین خودرو به اندازهی نسخهی سدان گرانبها و لوکس است. همهی اجزا احساس خوشساخت بودن و کیفیت بالا را تداعی کرده و صندلیهای راحت و سیستم اطلاعات سرگرمی خلاقانه باعث میشوند احساس راحتی و خودمانی بودن داشته باشید. ورودیهای هوای توربین مانند جدید ظاهر فوقالعادهای داشته اما متأسفانه جریان باد را بهخوبی هدایت نمیکنند.
اگرچه روی کاپوت بارقههایی از پرفورمنس به چشم میخورد اما در واقع نسخهی کوپه خیلی تیزتر از سدان نیست. فرمان خودرو توزیع وزن خوبی داشته و دقیق است اما ازآنجاییکه مدل کوپه سنگینتر است، احساس میشود در پیچها چابکی کمتری دارد. تفاوتها کوچک است اما انتظار تفاوت عملکرد بیشتری از این کوپهی خوشترکیب را داشتیم.
اما در سفرهای طولانی است که E کلاس کوپه میدرخشد. ما این خودرو را با فنرهای استاندارد و هم با سیستم تعلیق بادی سفارشی تست کردیم و باید گفت هر دوی تنظیمات در سرعتهای بالا بسیار مناسب هستند و پستیوبلندیهای مسیر را به خوبی خنثی میکنند. در سرعتهای پایین سیستم تعلیق بادی بسیار بهتر است. نسخهی استاندارد در راههای ناهموار اسپانیا کمی خشن عمل میکند؛ اما باید گفت با این قیمت خودروهای زیادی نیستند که بتوانند از نظر راحتی با E کلاس کوپه برابری کنند.
علیرغم مصرف سوخت کم، عملکرد خودرو برجسته است. پرفورمنس خودرو اگرچه باعث میخکوب شدنتان نمیشود اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو در ۷.۴ ثانیه ثبت شده و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری مدل 220d به این معنی است که برای ایجاد هیجان قدرت کافی را دارد. از نظر سبقتگیری در بزرگراهها نیز شاهد عملکرد خوبی هستیم و گیربکس نرم ۹ سرعته اتوماتیک تعویضهای سریعی دارد.
همچنین صندوقعقب ۴۲۵ لیتری خودرو در سفرهای طولانی پاسخگوی نیازهای ضروری است. هرچند، اگرچه سرنشینان عقب فضای پای اضافی خودرو را تحسین خواهند کرد اما به دلیل سقف شیبدار، در سفرهای طولانی ممکن است گردن سرنشینان کمی درد داشته باشد.
یک مزیت خودروی حاضر در تست این است که اگر دنبال کوپهای لوکس با بهای حدود ۴۰ هزار پوند هستید، E کلاس کوپه در حقیقت رقیب مستقیمی ندارد. شما میتوانید آئودی A5 کوچکتر را بخرید اما مرسدس E کلاس کوپه راحتتر، زیباتر و حتی کممصرفتر از آئودی است.
مرسدس E کلاس کوپه در اولین تست صورت گرفته نظرات مثبتی را از جانب ما دریافت میکند و درست همانند برادر سدان خودرو از کابینی فوقالعاده و سواری خوبی بهره میبرد. اگرچه تمرکز بیشتر روی راحتی به معنی عدم اسپورت بودن زیاد است اما خودروی موردبحث یک کروزر فوقالعاده بوده و هیجان مناسبی نیز دارد. پیشرانهی ۲ لیتری استفاده شده در این خودرو اقتصادی و قوی بوده و بهترین انتخاب برای اکثر خریداران به شمار میرود.
مشخصات مرسدس E کلاس 220d Coupe AMG Line
قیمت: 40135 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 191 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Kamran
۷ فروردین ۱۳۹۶E کلاس کوپه در حقیقت رقیب مستقیمی ندارد ، شما میتوانید آئودی A5 کوچکتر را بخرید ، اما مرسدس E کلاس کوپه راحتتر، زیباتر و حتی کممصرفتر از آئودی است ??
آریا
۷ فروردین ۱۳۹۶رقیبش سری شیشه که دیگه قدیمی شده
A7 کوپه نداره؟؟؟!!!
the best or nothing
۷ فروردین ۱۳۹۶شاید بی ربط باشه ولی امروز یه مرسدس c class نسل جدیدو دیدم اونم مشکیشو ،، فوق العاده شیک!!به جرأت میتونم بگم رنگ مشکی فقط و فقط برازنده مرسدس عزیزه و دیگر هیچ !طراحی داشبوردشم که انگار میخواست باهام حرف بزنه بس که شیکو خوشدستو مردونه بود? واقعا ادم تا یه ماشینو از نزدیک نبینه نباس راجع بهش نظر بده !!!درود ✋
امره Emrah
۷ فروردین ۱۳۹۶عالییه بنز پرچم آلمانو بالا نگه میداره و پورشه
آئودی که کلکسیون سوتیه. بی ام و هم که مشکل پوشینگ و گیربکس و پمپ هیدرولیکش مث اینکه تمومی نداره.
فقط بنز
Bavaria
۷ فروردین ۱۳۹۶چه راحت دو غول خودرو سازی رو کنار زدی!
.
بنز، بامو ، آئودی ، پورشه و ….. خودروسازان بسیار پرتلاش و قابل احترامی هستند، اینو آمارهای رضایت مشتری میگه!
.
قصد بحث ندارم ولی اگه بخوام مثل شما باشم که بخاطر فراخوان بابت آتش سوزی، باید پرونده بنز رو پیچید و بست!
.
نه اینطوریا نیست، یکم حرفه ایی تر نظر بدیم خواهشا?
shirko
۷ فروردین ۱۳۹۶فک کنم یادمون رفته اس کلس هایی که بی خود مثل پژو ۴۰۵ اتش می گرفتن ?? نمونشم همون کسی که جلوی کارخونه اس ۶۳ رو با پتک ،به خمیر تبدیل کرد !!!!!
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶آئودی خودروساز بزرگ و پرافتخاریه. من که خیلی دوستش دارم.
BMW هم همینطور ، من عاشقشم.
خودروسازان آلمانی همشون مثل گُل هستن ، هر گل رنگ و بوی خاصی داره.
چقر بد بدن
۷ فروردین ۱۳۹۶خوشبحالت فقط تو از نزدیک دیدی فقطم تو میتونی نظر بدی
the best or nothing
۷ فروردین ۱۳۹۶انشالله این سعادت نصیب تو هم بشه ?
Kamran
۷ فروردین ۱۳۹۶به سلطان باواریا توهین نشه لطفا
علي
۷ فروردین ۱۳۹۶فقط ی بنز سوار میتونه راجب بنز قضاوت کنه .
با تچکر
محمد
۷ فروردین ۱۳۹۶داداچچچچچچ شما که بنز و بی ام و سواری چرا میای تو سایت پدال کامنت میذاری
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶.
جه ربطی داره ؟!؟
من اگه یه روز کلکسیون لامبورگینی هم داشته باشم بازم پدال رو دوست دارم و حسابی هم کامنت میذارم ?
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶.
مصرف سوختش عالیه ، ?
shirko
۸ فروردین ۱۳۹۶ماشین زیبایی ولی تو محصولات بنز به خاطر شباهت با برادران خود ، زیاد متنوع نیست .