خودروهای اجرایی جمعوجور همچنان فروش بالایی را تجربه میکنند. هاچبک هایی همچون مرسدس بنز A کلاس و آئودی A3 در بخش دیگری از بازار محبوب هستند و سدان هایی همچون C کلاس و A4 نیز یک کلاس بالاتر را به قبضه خود درآوردهاند.
اما مرسدس میخواهد با A کلاس سدان جدید مرزبندیهای سنتی را کمرنگتر نماید. این خودروی کوچک در کلاس هاچبک های سنتی که فروش بالایی دارند یک بازیگر قوی است. جایگاه A کلاس سدان بهطور خطرناکی نزدیک به CLA بوده و البته تفاوتهای آنها نیز به نمای عقب کمی بلندتر و فضاسازی متمایز کابین مربوط میشود.
مرسدس به منظور ایجاد تمایز بیشتر بین نسخههای هاچبک و سدان A کلاس اقدام به حذف نسخهی پایهی SE در مدل سدان کرده و بجای آن شاهد عرضهی تریم های اسپورت و AMG Line هستیم که در آغاز ۵۹۵ پوند گرانتر از A کلاس هاچبک میباشد. در مقایسه باید گفت A کلاس سدان ۲۲۸۰ پوند ارزانتر از CLA قابلمقایسه است.
مرسدس A کلاس سدان از تجهیزات استاندارد مناسبی سود میبرد هرچند برای استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو باید پکیج اسمارت فون ادونسد را انتخاب کنید که آپشنی ۳۹۵ پوندی است. مدلهای اسپورت دارای رینگهای ۱۷ اینچی، چراغهای LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و… بوده درحالیکه مدلهای AMG Line از استایل متمایزتر، شیشههای تیره و صندلیهای اسپورت سود میبرند.
مرسدس شاید ادعا بکند که CLA خودروی روانتر و جذابتری است اما از پشت فرمان هیچ تفاوتی بین A کلاس و آن وجود ندارد. کابینها هم تقریباً مشابه هم هستند و همان سیستم اطلاعات سرگرمی با دو صفحهنمایش و ورودیهای هوای توربین مانند در داشبورد دیده میشوند.
همچنین اگر مدت زیادی پشت فرمان حضور داشته باشید شاید بهطور معقولی از خود سؤال کنید که آیا نیازی به خرید مدل گرانتر C کلاس وجود دارد یا خیر. کابین مدل A 250 یک پله بالاتر از رقبا حس میشود و نهتنها از نظر تکنولوژی بلکه از نظر کیفیت و قابلیت دوام مشابه برادر بزرگتر خود است.
این خودرو در بخشهای پر پیچ و خم جاده هم عملکرد خوبی داشته و سواری آن کاملاً پذیرفتنی است چراکه تکان های کمی در بدنه داشته و دستاندازها را نیز به نرمی جذب میکند. فرمان احساس چندانی ندارد اما مستقیم بوده و همیشه به آنجا که میخواهید حرکت میکند. البته باید به این نکته اشاره داشت که C کلاس بیشتر مناسب رانندگان مشتاق و حرفهایتر است.
این پیشرانه قدرت بیشتری داشته و عملکرد آن در دورهای پایینتر بهتر از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۳۳ لیتری میباشد. گیربکس ۷ سرعته خودرو نیز نرم بوده و تعویضهای دقیقی دارد.
بخشی از رفاه داخل کابین A کلاس به شکل سدان آن مربوط میشود چراکه مرسدس این خودرو را بهصورت آئرودینامیکی طراحی و مهندسی کرده است. اگرچه این خودرو کمی آرام تر از نسخهی هاچبک است اما از نظر انعطاف نمیتواند با A کلاس هاچبک برابری کند چراکه محفظهی بار خودرو در مقایسه با مدل هاچبک شکل متفاوتی دارد.
مشخصات مرسدس A 250 سدان AMG Line
- قیمت: 31360 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 221 اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 6.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
net
۳۰ شهریور ۱۳۹۸طراحی داخلی و بیرونی بدی داره
Abbas
۳۱ شهریور ۱۳۹۸داداش خدایی فازت چیه ۹۷۰ کامنت گذاشتی همشم ایراد از طراحی ماشینا بوده یا تعریف از سانتافه ۲۰۱۸ و گرنجور ۲۰۱۸!!?میشه خودت یه ماشین طراحی کنی ببینیم چیکاره ای؟از حرفات اینطور برداشت میشه که یه سوپر طراح باشی!!
سیاوش
۳۱ شهریور ۱۳۹۸واقعا نسل قبلش خیلی قشنگ تر بود
عرفان
۳۰ شهریور ۱۳۹۸فرزند تازه مرسدس
Farzad
۳۰ شهریور ۱۳۹۸مرسدس بنز یعنی : کمال گرایی
Behrouz. anzali
۳۱ شهریور ۱۳۹۸چقدر قیمتش خوبه !! بیاد ایران میشه میلیاردی ؟؟؟؟
یاس ی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸net عزیز، جان من بگو غیر از آزرا گرنجور و سانتافه اسپورت 2018 ماشینی هست که از نظر شما زیبا باشه ؟
این برام سوال شده
یاس ی
۳۱ شهریور ۱۳۹۸قبول دارم که زشت و زیبا دیدن یک مقوله شخصیه ولی شما اولین نفری هستی که من توی عمر 40ساله دیدم که غیر از همون سانتافه 2018 و گرنجور 2018 به همه ماشینهای دنیا میگی طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره. خواهش میکنم ازت بگو از چه ماشینی غیر از اون دوتا خوشت میاد.
Omid622
۳۱ شهریور ۱۳۹۸کاش نمیرمو این کاربر net رو از نزدیک ببینم و باهاش در مورد مباحث خودرویی حرف بزنم
از کاربری که نزدیک ۱۰۰۰ پیام داده عجیبه این همه نظرات متناقص در مورد ماشین ها میده
sina
۳۱ شهریور ۱۳۹۸اینو به سی کلاس ترجیح میدم من