سال پیش کل خانوادهی مرسدس بنز C کلاس بهروزرسانی شد. تمامی نسخههای سدان، استیشن، کوپه و کابریولت این خودرو دارای چراغها و صفحهنمایشهای بهروز و برخی آپشن های جدید میباشد.
نسخههای AMG نیز همین بهروزرسانی را دریافت کردهاند. مدل C43 که در این تست حضور دارد برای اولین بار وارد بازار بریتانیا شده و ۲۳ اسب بخار بیشتر و گشتاور گستردهتری دارد. برخی بازنگریهای آئرودینامیکی، جلوپنجرهی جدید و خروجیهای اگزوز گرد و کروی هم دیگر تغییرات C43 را تکمیل میکنند.
اما با معرفی مدلهای هیبریدی سری ۵۳ شاهد گسترش این خانواده خواهیم بود. هر دو مدل E و CLS کلاس هماکنون با تکنولوژی هیبریدی در دسترس میباشند.
قطعاً در روی کاغذ هیچ کمبودی از نظر پرفورمنس وجود ندارد. علیرغم قدرت بیشتر، مرسدس-ایامجی C43 در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تغییری نداشته و هنوز هم در ۴.۷ ثانیه به این سرعت میرسد اما خب خودرو در شتاب گیری سنگین کاملاً مشتاق به چشم میآید. پاسخ پدال گاز آنی نبوده اما خب اصلاً نمیتوان آن را کند و سست دانست. خودرو با قدرت به پیش میرود و گیربکس اثباتشدهی ۹ سرعته اتوماتیک نیز همیشه دندههای مناسب را در زمان مناسب انتخاب میکند.
تمامی نسخههای C43 با اگزوز پرفورمنس AMG عرضه میشوند که صدای آن مخصوصاً در حالت دینامیک گیرا و باابهت میباشد. مدل C کلاس کوپه کاراکتر بیشتری در مقایسه با نسخههای هیبریدی بزرگتر داشته و اگرچه نمیتواند در خط مستقیم با آنها رقابت کند اما قطعاً سروصدای بیشتری ایجاد میکند.
این خودرو در سر پیچها پایدار و مطمئن نشان داده و چابک است. سیستم چهار چرخ محرک مرسدس نیز فوقالعاده عمل میکند و تنظیمات جدید لغزنده نیز باعث آرامش خاطر هرچه بیشتر راننده میشود. C43 در مقایسه با مدل استاندارد C کلاس تیزی بیشتری در فرمان دارد که این امر باعث بهبود کاراکتر خودرو میشود.
چابکی بالای C43 به معنی سواری کاملاً سفت آن است. مدل کوپه اما در جادههای مخملی بریتانیا عملکرد خوبی داشته و خللی در عملکرد آن وارد نمیشود. البته مشکل این است که رینگهای ۱۹ اینچی AMG کمی لرزش را در پی داشته و حتی در نرمترین حالت سواری هم شاهد سفتی غیرقابلاجتناب C43 خواهید بود. سواری خودرو بدتر از بامو M2 نیست اما درحالیکه M2 خودروی درگیرکنندهتری است اما مرسدس به عنوان یک خودروی همهکاره و چهارفصل کار خود را به خوبی انجام داده است.
مرسدس-ای ام جی C43 بهروز شده دارای کابین بازنگری شدهای است. مدل حاضر در تست از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سود برده است. این تنظیمات جایگزین صفحهنمایش آنالوگ استاندارد شده اما باید گفت نمونههای دیجیتالی بخشی از پکیج پریمیوم پلاس گرانقیمت (۴۹۹۵ پوند) است. این پشت آمپرها قابل شخصیسازی بوده تا اطلاعات گوناگون را با فرمتهای متفاوت نشان دهد. چراغهای قرمزرنگ برجسته نیز فوقالعاده جذاب بوده و با صدای پیشرانه هماهنگ است.
شایان ذکر است مرسدس در مقایسه با رقبا گران به نظر میرسد. شما میتوانید با حدود ۱۳ هزار پوند کمتر بامو M240i را بخرید درحالیکه بامو M2 کامپتیشن که اخیراً آئودی RS3 سدان را شکست داده کمتر از ۵۰ هزار پوند آب میخورد. از جمله تجهیزات استاندارد مرسدس حاضر در تست هم میتوان به چراغهای LED، رادیو DAB، ناوبری ماهوارهای و رینگهای ۱۸ اینچی اشاره کرد اما خب با توجه به مصرف سوخت و آلایندگی نسبتاً بالا، باید با هزینههای جانبی این خودرو کنار بیایید.
مشخصات مرسدس-ایامجی C43 کوپه 4MATIC Auto
- قیمت: 52290 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری بای توربوی بنزینی
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- قدرت/گشتاور: 385 اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 9.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حسین
۴ بهمن ۱۳۹۷ارزونترین مدل AMG کدومه؟
Ferrari Fxx K Evo
۴ بهمن ۱۳۹۷عجب کابین بی نقص و جذابی داره
net
۴ بهمن ۱۳۹۷Ferrari fxx
کجا طراحی بینقصی داره؟اتفاقا طراحی داخلی بیرونی و داخلی زشتی داره
مهدی
۴ بهمن ۱۳۹۷پدال جان اولین رقابت بین مرسدسCکلاس وبی ام و سری3جدید وجگوارXE ازمجله اتواکسپرس.لطفا زودتر از سایت های دیگه مطلبش رو بزار
مهدی
۴ بهمن ۱۳۹۷مدل سدانش خیلی جذاب تره.البته این شامل حال کلاسE هم میشه که مدل سدانش از مدل کوپه اش زیباتر وطراحی بالغ تری داره
Mآsكvيch
۴ بهمن ۱۳۹۷طراحیش فوق العاده هست
بنظرم از مدل سدان شیک تره
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۷بر قله خودروسازی جهان
مانی
۴ بهمن ۱۳۹۷من که این عروسک رو به M2 ترجیح میدم
کاوه
۵ بهمن ۱۳۹۷طراحی های مرسدس رو به پختگی هستند. و عجب کابین زیبایی. واقعا اتومبیل زیبایی است هرچند شاید جوان پسند نباشد. در جوانی باید با ب.ام.و دور دور کرد ودر چهل سالگی دردوران پختگی مرسدس خرید.