مرسدس بنز

اولین تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی CLA 35 شوتینگ بریک 2020

مرسدس بنز با قدرت وارد کلاس‌های خودرویی محدود می‌شود. برای مثال CLA شوتینگ بریک یک بچه استیشن شیک است که بیش از فضای کابین و بار زیاد روی استایل زیبا تمرکز داشته و حالا دو نسخه پرفورمنس از آن با نام های AMG CLA 45 و AMG CLA 35 تولید شده‌اند.

پایه و اساس این خودرو با A کلاس مشترک بوده و CLA 35 همچنین از همان قوای محرکه A35 هاچبک و سدان استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب شاهد حضور پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی هستیم که قدرت ۳۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند. این مجموعه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

فعلاً این آمار و ارقام باعث می‌شوند CLA 35 شوتینگ بریک حرف اول را در کلاسش بزند. فورد فوکوس ST استیت از نظر قدرت اصلاً نمی‌تواند به مرسدس نزدیک شود و از طرفی خودرویی دیفرانسیل جلو است؛ و فعلاً هم خبری از رقبای آئودی و ب ام و برای محصول مرسدس نیست.

خب ما در بالا صحبت از فضای کابین و بار کردیم و باید گفت فضای بار این خودرو از نظر انعطاف جای تعریف زیادی ندارد. با وجود صندلی‌های عقب در جای خود شاهد فضای ۵۱۴ لیتری هستیم که تنها ۵۴ لیتر بیشتر از CLA چهار درب است. وقتی هم صندلی‌های عقب خوابانده شوند این فضا به ۹۷۱ لیتر می‌رسد که خیلی جالب نیست و همان‌گونه که گفتیم مرسدس در خلق این خودرو تمرکز اصلی‌اش را معطوف به طراحی زیبا کرده است.

از طرفی با خودروی ارزانی هم طرف نیستیم. پیش از انتخاب هرگونه آپشن باید بهای ۴۴ هزار پوندی برای CLA 35 4Matic پریمیوم پلاس بپردازید. شما با این پول می‌توانید برخی از استیشن‌های مجهزتر در یک کلاس بالاتر را انتخاب نمایید.

CLA 35 در جاده سریع و باوقار است. فرمان خودرو سبک و نسبتاً کند بوده و بنابراین خیلی نمی‌توان روی سریع راندن با آن در پیچ‌ها حساب باز کرد؛ و این در حالی است که تکان های بدنه به‌طور سورپرایز کننده‌ای تحت کنترل بوده و خودرو در پیچ‌ها نسبتاً تخت باقی می‌ماند. گیربکس نیز بهترین گزینه موجود نبوده و به نظر می‌رسد در رانندگی‌های سریع کمی کند عمل می‌کند.

مدل پریمیوم پلاس حاضر در تست با سیستم کنترل سواری سفارشی AMG همراه شده است. این سیستم سه حالت برای رانندگی دارد که از حالت کامفورت تا اسپورت را شامل می‌شود. البته ما در جاده‌های مخملی بریتانیا بالاتر از حالت کامفورت را انتخاب نکردیم.

احتمالاً جاده‌های نرم و طولانی بهترین جا برای نشان دادن توانایی‌های CLA 35 خواهند بود هرچند در این بخش نیز صدای نسبتاً قابل‌توجهی از لاستیک‌ها به کابین راه خواهد یافت.

این صدا بیشتر از صدای پیشرانه‌ای است که در واقع نرم بوده و البته اگر بخواهید دورش سریعاً بالا می‌رود.

داخل کابین شاهد فضای زیادی برای دو سرنشین جلو خواهید بود اما در عقب فضای پا و زانوی نسبتاً کمی وجود دارد. فضای سر هم برای افراد قدبلند خیلی رضایت‌بخش نخواهد بود که دلیلش وجود خط سقف خمیده است.

برخی انتقادات درباره کیفیت متریال کابین نیز وجود دارد. به عنوان نسخه‌ای برگرفته از خانواده A کلاس، کابین CLA 35 فینیش خوبی داشته و از متریال نرم در نقاط خوبی استفاده شده است. همچنین دو صفحه‌نمایش موجود برای پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بسیار خوب به نظر می‌رسند. البته استفاده از تاچ پد در نظر گرفته شده بین صندلی‌های جلو کمی در زمان حرکت خودرو سخت خواهد بود.

مرسدس-ای ام جی CLA 35 شوتینگ بریک در بازار خودروهای لوکس و کوچک محصولی کاملاً متمایز است. برخی افراد این خودرو را به خاطر ظاهرش انتخاب خواهند کرد اما در ادامه از فضای کابین و بار کم و صدای نه چندان گیرای پیشرانه ۴ سیلندر عذاب خواهند کشید. با این قیمت شما می‌توانید ب ام و سری ۵ تورینگ سریع و بزرگ‌تر را بخرید که سواری بهتر و فضای بار و کابین بیشتری دارد. انتخاب با شماست!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نه CLA شوتینگ بریک و نه سری5 تورینگ!!!!
    این کلاس رو به هیچ وجه دوست ندارم. در بین خودروهای استیشن فقط آئودی RS6 و پورشه پانامرا توریسمو و ب ام و M3CS تورینگ طراحی جذابی دارن!!!!!

    1. نقی معمولی

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      داداش من باید پولش هم باشه.اونایی که تو میگی چندن؟!

  2. Lamborghini

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (164 ديدگاه)

    طراحی aکلاس و cla جدید زیبا هستن مدل a45 رو از بقیه مدل ها بیشتر دوست دارم

  3. ♤Angus_812♤

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    من که عاشق استیشن های اسپرتم کلاس جذابیه
    تجربه اسپرت وقتی کل خانواده دارن از لوکس بودن لذت میبرن

  4. محمدهادی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    ینی با پیشنهاد انتخاب گزینه ی دوم در آخر مقاله تیر خلاص رو به پیکر این مدل مرسدس زدی جناب مولف
    BMW

  5. امیر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (113 ديدگاه)

    از پدال گله دارم
    نظرمو نذاشت

  6. Farzad

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    فنی مثل همیشه عالی
    کابین عالی
    طراحی ظاهری در حد فاجعه

    1. ?Mashin?

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (41 ديدگاه)

      فنی نگو عالی مگه ماشین امریکاع
      کابین نگو عالی مگه کابین بوگاتی شیرونه
      طراحیشم همچین بدک نیست

  7. Dante

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سیر نمیشم از دیدنش
    حیف ک استیشنه

  8. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    طراحی جلوش خوبه حتی بهتر از e کلاس جدید.
    طراحی عقب خصوصا چراغهاش اگه مستطیلی بود بهتر میشد. یه انحراف اضافی داره.

  9. مهزیار

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (444 ديدگاه)

    تنها بنزی که تو این سالها طراحی شده و واقعا حس بنز بودن رو داره اونم فقط تو نمای جلو

  10. Dna

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (297 ديدگاه)

    عاشق این نسخه کابینشم تا کابین های جدید بنز

  11. Me

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (311 ديدگاه)

    خوشم نمیاد ازش

  12. Milad AMG

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    کلا سری A مرسدس یه چی دیگس

  13. محمد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (803 ديدگاه)

    پاراگراف آخر در حد افرادی بود
    که از خودرو هیچ اطلاعاتی ندارن
    حد اقل با سری ۳ تورینگ مقایسش میکردی یکم نزدیک تر باشه آخه با ۲ کلاس بزرگ تر مقایسه میکنن?؟

  14. Behrouz. anzali

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    کسایی که بنز سوارن ازش لذت میبرن هم از کابین وهم از قیافه خوشکلش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا