این E63 S جدید است. سوپر سدان ارتقا یافتهای که با ب ام و M5 رقابتی تنگاتنگ برای کسب عنوان بهترین خودرو در کلاس خود را دارد.
انتخاب سوپر سدان موردعلاقه بین محصولات AMG و M شبیه انتخاب پیتزای موردعلاقه است. شاید شما به یک خودرو علاقه بیشتری داشته باشید اما در واقع پاسخ اشتباهی وجود نداشته و هر دو جزو بهترینها هستند. البته برای مدل سال ۲۰۲۰ شاهد بهروزرسانی E 63 S هستیم و شاید این خودرو کمی دست برتر را داشته باشد.
از نظر ظاهری در بدنه شاهد همان تغییرات نسخههای استاندارد E کلاس خواهید بود. چراغهای جلو هماکنون کوچکتر شده و با جلوپنجره جدیدی همراه شدهاند. همچنین ورودیهای هوای بزرگ در جلو نیز شبیه سوپرکار مرسدس یعنی AMG GT به نظر میرسند.
در مقایسه با E کلاس استاندارد، قوس چرخ ها ۲۷ میلیمتر بیرونتر آمدهاند تا بتوانند فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی در E 63 S را پوشش دهند. قوسهای چرخ همچنین میزبان رینگهای ۲۰ اینچی هستند که آنها نیز در پشت خود فضای کافی برای جا دادن دیسکهای ترمز ۳۹۰ میلیمتری را دارند. این دیسکهای ترمز بزرگتر از رینگهای آلیاژی بکار رفته در فولکسواگن پولو هستند. البته ترمزهای سرامیک کربنی ۴۰۲ میلیمتری نیز بهصورت آپشن در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
در عقب نیز چراغهای جدید افقی باعث شدهاند طراحی این سوپر سدان شبیه دیگر محصولات مرسدس همچون CLS و S کلاس جدید باشد. از جمله ویژگیهای خاص AMG هم میتوان اسپویلر لبهای فیبر کربنی و خروجیهای اگزوز جدید و تریم مشکی اطراف آنها را برشمرد.
وقتی وارد کابین شوید شاهد جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس خواهید بود که شامل یک جفت صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی می باشد. نمایشگر مرکزی کنترل عملکردهای مهم از جمله سیستم ناوبری واقعیت افزوده، دوربین دید ۳۶۰ درجه و سیستم صوتی برمستر را بر عهده دارد. صفحهنمایش دوم هم پیش چشمان راننده قرار داشته و این پشت آمپرهای دیجیتال را میتوان با عملکردهایی همچون شتاب سنج، تایمر پیست و منحنیهای قدرت و گشتاور شخصیسازی نمود.
داشبورد از پانلهای فیبر کربنی پر شده و تقریباً اکثر سطوح دارای تریم چرم هستند و به ندرت میتوان سطحی پلاستیکی را مشاهده کرد. صندلیهای اسپورت و برقی AMG نیز باعث میشوند راننده در ارتفاعی پایین قرار گیرد و البته با حمایت بسیار خوبی روبرو باشد. البته این صندلیها دارای راحتی کافی برای سفرهای طولانی نیز هستند.
فرمان جدید نیز از AMG GT گرفته شده و دارای دکمههای بیشتر برای کنترل تنظیمات حالت رانندگی (از کامفورت تا اسپورت پلاس) می باشد. همچنین ویژگیهایی همچون سیستم اگزوز و دامپرها را نیز میتوان از طریق دکمهها کنترل کرد. هدف مرسدس انتقال اکثر عملکردهای مخصوص راننده به موقعیتی بوده که دستهای راننده کمترین میزان ممکن از فرمان جدا شوند.
بهبودهای زیادی در خودرو رخ داده اما موضوع مهم همانی است که قبلاً بود. مهندسان AMG دستکاری در قوای محرکه استثنایی E 63 S را به صلاح ندانستهاند. این نیروگاه ۴ لیتری توئین توربو هنوز هم قدرت ۶۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد.
بدون هرگونه تعجبی، E 63 S شتاب گیری وحشیانهای دارد. این خودرو بهصورت رسمی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیهای دارد که به سختی میتوان آن را باور کرد. M5 کامپتیشن از این نظر یک دهم ثانیه بهتر بوده اما از نظر شخصیت و کاراکتر مرسدس برنده واضح است. صدای پیشرانه کاملاً عضلانی و قلدر مابانه بوده و غرش عمیقی در دورهای پایین دارد که هرچه به سمت ردلاین میرود بر شدت آن افزوده میشود.
و موارد هیجانانگیز به همینجا ختم نمیشوند. E 63 S چسبندگی زیادی داشته و تقریباً خللی بر پایداری آن وارد نمیشود. فرمان بازخورد مناسبی دارد و از دقت و توازن وزنی بالایی سود میبرد. توازن طبیعی شاسی به همراه کشش زیاد به شما اجازه میدهند هر کاری بکنید. وارد پیچ شده و طوفان به پا کنید!
به لطف بازنگری در سیستم تعلیق تطبیقی، ژرمنها میگویند E 63 S هماکنون طیف وسیعتری از تنظیمات راحت تا اسپورت را ارائه میکند؛ اما در واقعیت تغییرات خیلی شدید نیستند. در سرعتهای پایین سواری خودرو سفت بوده اما هرگز ناراحت نیست. در سرعتهای بالا این موضوع به معنی پایداری عالی خواهد بود.
AMG E63 S در تک تریم نایت ادیشن پریمیوم پلاس عرضه میشود و قیمت آن ۹۸۳۷۰ پوند است. همچون گذشته نسخه استیشن هم با قیمت ۱۰۰۳۷۰ پوند در دسترس است که از نظر پرفورمنس کاملاً در حد برادر سدان بوده و درعینحال محفظه بار وسیع ۶۴۰ لیتری را ارائه میکند که بیشتر از فضای بار ۵۴۰ لیتری مدل سدان است.
تغییرات عمدتاً ظاهری باعث جذابتر شدن خودرویی شدهاند که پیش از این نیز جزو بهترین سوپر سدان های تاریخ بوده است. مرسدس-ایامجی E 63 S از پرفورمنس فوقالعاده در خط مستقیم و آرامشی بسیار خوب در کابین سود میبرد. ظاهر، صدا و هیبت خودرو حتی در نسخه استیشن نیز بسیار هیجانانگیز بوده و همین موارد باعث شدهاند E 63 S یکی از بهترین خودروهای دنیا باشد.
مشخصات مرسدس-ای ام جی E 63 S نایت ادیشن پریمیوم پلاس
- قیمت: 98370 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 604 اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 300 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
- مصرف سوخت: 12.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
بهنام
۲۸ مهر ۱۳۹۹جذاب بود ، جذاب ترم شده ??
یانکی
۲۸ مهر ۱۳۹۹تواتارا با 534 کیلومتر رکورد بو گا تی رو منهدم کرد
مهراد
۲۹ مهر ۱۳۹۹البته رکورد بوگاتی که کلا آبدوغخیاری بود ولی با این حال زد پر پر کرد و به صغیر و کبیر رحم نکرد
آقایون با همین اتفاق پرونده حداکثر سرعت در دنیای خودرو بسته شد
ممد ژانگولر
۲۸ مهر ۱۳۹۹چه خوشتیپو اسپرته
چیزی کم و کسر نداره تو سگمنت خودش
لامصب مرسدس بنز بد نمیسازه
تف به این روزگار تحریم
خداکنه تحریمارو بر دارن جنیفر لوپز بیاد تهران کنسرت بذاره
خسته شدیم از این زندگی تکراری
ممد ژانگولر
۲۹ مهر ۱۳۹۹داش امیر دلار امده پایین اعصاب نداریا ?
پارسا عشق ماشین
۲۸ مهر ۱۳۹۹بله عالی بود عالی تر شد ?
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ مهر ۱۳۹۹” از نظر شخصیت و کاراکتر مرسدس برنده واضح است”
چیزی که ب ام و هیچوقت نتونسته در اون به مرسدس برسه…
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ مهر ۱۳۹۹دقیقا به نکته ی خوبی اشاره کردی این جملرو باید بعضیا یه جا یادداشت کنن تا هیچوقت یادشون نره
شیر نه قویترینه نه سریعترینه و نه باهوش ترین ولی سلطان جنگله
باید بنز سوار شده باشی تا بفهمی چیه
یه جمله ی معروفی هست که همه ی کسایی که تجربشو داشتن میگن اونم اینه که اگه یه مدت سوار مرسدس بنز بشی دیگه سوار هیچ ماشینی نمیتونی بشی
ایشالا همه بتونن تجربه کنن و به این جمله برسن
صالح کامرانی
۲۹ مهر ۱۳۹۹خوش به حالت که تو ایران بنز سوار شدی اولش هم منم تو کف بنز های ایران بودم و خوب s کلاسش رو هم چندین بار سوار شدم و رانندگی هم کردم…اما این حالت من تا زمانی ادامه پیدا کرد که برای یه موضوعی مجبور شدم دو ماهی به آلمان برم پیش یکی از بستگان از قضا ایشون خانومشون که فامیل ما بود عاشق BMW بود و یک m5 کامپتیشن داشت از اون طرف شاهرش که چون تو مرسدس کار می کرد یه E63 s فورماتیک پلاس داشت ( نسل قبلی البته ۲۰۱۹) خوب دیگه مال عمم و شاهر عمم بود و من کلی باهاشون رانندگی کردم و حتی با m5 به نوربرگ رینگ هم رفتم( شاعر عمم عضو بود) خوب اون جا که سوار این دو خودرو شدم دیگه بنز و بی ام و های تو ایران رو اصلا ماشین نمی دونم …
اما خوب از نظر رقابت ای کلاس و سری پنج همه اش سلیقه ای هست و هر کس بگه این از اون بهتره یا اون از این بهتره خیلی عذر می خواهم اشتباه کرده.این هم تمام حرف من هم با هاشون رانندگی کردم و هم از حداکثر توانایی هاشون لذت بردم هر دو بهترین هستند و این رقابتشون برنده و بازنده نداره…
محمد
۱۴ خرداد ۱۴۰۲من کارم خرید و فروش ماشین هست
البته ماشین های تقریبا خوب
هر چند این بنز و بی ام و های داخل ایران اصن بنز و بی ام و حساب نمیشن
همه فابریک معمولا ۲۷۰-۳۰۰اسب هستند که همین ها هم به تعداد کم و مدل های قدیمی موجوده
مرسدس ها بیشتر حالت مجلل دارن و کمی اسپرت(به غیر از سری GTRهاش که شاهکاره)
برخلافش بیمر حالت اسپرت وحشی داره،کسی که بینر میخره،دلش میخواد از همون اول که از کوچه خونش بیرون میاد،یکم با ته ماشینش بازی کنه
Kf
۲۸ مهر ۱۳۹۹مگه همونو برنده بشه آخه کجای نمای عقبش شخصیت دار خو
R@min
۲۸ مهر ۱۳۹۹اینو راجب نسلای قبل می گفتی بهتر بود. این نسل تنها چیزی که نداره شخصیت و کاراکتره.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ مهر ۱۳۹۹درسته، نقد هایی به زبان طراحی جدید مرسدس وارده و من خودم از سخت ترین مخالف هاش هستم چون پویایی و شکوه نسل های قبل رو تو
این ها نمیبینم چه S کلاس، چه cls و gle و…
ولیکن همچنان روح ستاره سه پر درونشون وجود داره، چیزی که به ما میگه این هنوز یه مرسدس بنزه، چیزی که احساس میکنم نمیشه با واژه ها توصیفش کرد.
Kf
۲۸ مهر ۱۳۹۹طبیعتاً همینطوره شاید با ظاهرش حال نکنم اما از کیفیت و موتور ۴ لیتریش نمیشه گذشت مخصوصاً صدای اگزوز به قول مجله مثل پیتزاس
امیررضا
۲۸ مهر ۱۳۹۹طرفداری از برند مورد علاقتون بکنید ولی به برند های دیگه کاری نداشته باشید. فعلا که همین طراحی نه اصالت داره نه قیافه.
Sina
۲۹ مهر ۱۳۹۹درباره نسل قبل E63 حتما درسته ولی درباره این نه کاملا.
هر چند درباره شخصیت داشتن و وحشی بودن M5 هم من زیاد شنیدم . حالا E63 یکم شاید کند تر باشه ولی یکم هیجان بیشتری داره هرچند مقدار تفاوتشون در این دو مورد خیلی کمه
هر چند بازهم قیافش خیلی خوبه برعکس نظرات
هر کسی یه نظری داره حالا من M5 رو ۵۵ درصد نسبت به ۴۵ درصد E63 S ترجیح میدم ولی بازهم E63 S یکی از بهترین ماشینای دنیاست.
رضا
۲۸ مهر ۱۳۹۹چی میشد اگه تمام مردم دنیا یکی از اینا داشتن؟همه چی تمومه لامصب. شتاب خوب، فیس خوب و کابین عالی.
SF90 STRADALE
۲۸ مهر ۱۳۹۹E63S یکی از بهترین AMG هاست
ولی M5 کامپتیشن کاری کرده که عملکرد E63S کمی رفته تو حاشیه
اگه بخوای کل کل کنی و مُچ رقبا رو بخوابونی بی شک M5 کامپتیشن گزینه بهتریه
ولی چکار کنیم که اینم یک مرسدس بنز هست و گذشتن ازش به این سادگی هم نیست
دوتاشون عشقن ❤?
NISSAN GTR SOLTAN
۲۸ مهر ۱۳۹۹اگه قرار بود هر کی ماشینو بر اساس عملکرد و پرفرومنسش انتخاب بکنه الان همه باید ماشین مورد علاقشون 911 توربو اس و 720s بود
هیچوقت این دهم ثانیه ها برندی رو بزرگ نکرده
همه میگن 911 توربو اس فلان و فلان و … من میگم ماشینی که صدای جاروبرقی بده رو نمیشه اسم سوپر اسپرت گذاشت روش حالا اصلا 400 مترو تو 8 ثانیه بزنه
یه دونه 812 و اونتادور رو به صد تا 911 توربو اس نمیدم
مرسدس بنز هم از این داستان جدا نیست شخصیت برند بنز برای بی ام و دست نیافتنیه
افتخار میکنم که روی بنز تعصب دارم
Km
۲۹ مهر ۱۳۹۹این نظر شماست ، از این بعد نظر خودتو به جمع نسبت نده ، درسته طراحی داخلی بی ام و خیلی وقت درست حسابی تغییر نکرده ، ولی جو نگیرتت ، این تو مغز اونایی که بنز دوست دارن هست ، انتخاب بین این دوتا به سلیقه برمیگرده و بدبختی اینجاست که سلیقه و علاقه بعضیا باعث میشه چشماشونو رو حقایق ببندن و تعصب زیادی بخرج بدن ، تو این کلاس هر بنز و بی ام و عالی هستن و همه چی به علاقه برمیگرده
محمدهادی
۳۰ مهر ۱۳۹۹داداش؟
هرچقد بخوای از ناااب بودن بنز براما ببافی
منم همونقد از دست نیافتنی بودن بیمر برات میبافم
من هم یک بی ام و باز تیرم
شخصیت اسپرتی خشن بی ام و یه چیز دیگست
SF90 STRADALE
۲۸ مهر ۱۳۹۹رکورد رسمی سرعت توسط SSC TUATARA شکسته شد
تاج از آلمان به سوئد و سپس به آمریکا منتقل شد ??
امین
۲۸ مهر ۱۳۹۹دقیقا کی به سوعد رفت تاج؟! شیرون سوپر اسپورت ثبت و مورد قبول واقع نشد جسکو ابسولوت هنوز ۵۳۰ تاش رو نزده یا باید بگی تاج تو آمریکاس یا اینکه ایجاد شد? ویه سوال اونم اینکه تو کدوم جاده رکورد زده؟! چرا اصلا پشتیبانی نمیکنن خبر رو؟ زمان شیرو سوپر اسپورت رسانه ها منهدم شدن این چرا سر و صدایی نداره؟!??
z
۲۹ مهر ۱۳۹۹در جادههای خارج لاسوگاس(nevada) به نام جاده160 که 7مایل مسافتشه
تواتارا با حداکثر توان رکورد گیری نکردن وگرنه بیشتر هم میزد
و اینکه ابسلوت ضریب درگ یکیه با تواتارا
تواتارا 150 اسب قویتر و حدود110 کیلو از ابسلوت سبکتره
تواتارا شانس بیشتری برای شکستن رکورد 532 کیلومتر رو داره اگه دوباره با قدرت 1750 اسب بخار تست بشه !
با اکتان 91 با قدرت 1340 اسب تونستن به 532 کیلومتر برسن
Amin-mc20
۲۸ مهر ۱۳۹۹ننههههههههههه
Amin-mc20
۲۸ مهر ۱۳۹۹بزار جسکو ابسولوت بیاد
سرشو میکوبونه تو دیوار
z
۲۸ مهر ۱۳۹۹تواتارا با 1350 اسب طی شده و سوخت اتانول نداشته به 1700اسب برسه و سرعت 532 کیلومتر ثبت کرده
راننده گفته شرایط بهتر تا 20 مایل سریعتر هم میتونیم بزنیم
Amin-mc20
۲۹ مهر ۱۳۹۹رو ادعا نمیشه حساب کرد برن شرایطشو پیدا کنن 20 مایل بیشتر بزنن
Mahdi
۲۸ مهر ۱۳۹۹عزیز تاج از فرانسه به سوئد و آمریکا منتقل شد
SF90 STRADALE
۲۸ مهر ۱۳۹۹نمی تونم بگم فرانسوی خالص
بلاخره VW خیلی برای بوگاتی زحمت کشیده
Aria
۲۸ مهر ۱۳۹۹چقدر دوست دارم ی ماشین گرون مثل بنز داشته باشم روش گازlpgبذارم ببینم چی میشه
محمد
۲۸ مهر ۱۳۹۹بهترین پرفومنس رو میگیری به چند دلیل
اول اینکه گازمایع هستش و خالصه
دوم اینکه اکتانش بالاش حتی از بنزین سوپر هم بهتره مخصوص ماشینای توربوعه ک اسیب نرسه به ماشین و مصرف سوخت هم میاد پایین و هزینه سوخت هم کمتر میشه
اینارو من خودم به شخصه روی ماشین ب ام و ۵۲۸دوستم به چشمم دیدم و خیلی راضیه ازین کار
حتی اینقدر پیشرفته شدن سیستم های سوخت رسانیlpgک انژکتور دارن و برای ماشین های۸سیلندر هم قابل نصب هستش و کاملا فابریکی نصب میشه جوری ک شما هیچ تفاوتی حس نمیکنی وقتی کاپوت رو میزنی بالا
حتی من روی ب ام و x3های سری اول ک موتور۶سیلندر دارن دیدم نصب کردن و نتیجه بسیار مطلوبی رو ارائه میدن
JDM
۲۸ مهر ۱۳۹۹اقایون داداشا رکورد زده شد
تواترا با میانگین تاپ اسپید 316 مایل و حداکثره سرعت 330 مایل رکورد سرعتو زد
Amin-mc20
۲۸ مهر ۱۳۹۹ننهههههههههه
کوینیگزگ حرکتی بزننننن
Elmiraj
۲۸ مهر ۱۳۹۹لامصب رو ۵۳۲ کیلومتر در ساعت انگار دو تا دندهش مونده…!!!!
اگر طول جاده بیشتر بود خدا میدونه به چند تا میرسید….
MR.JJ
۲۸ مهر ۱۳۹۹زیباترین نسل ای کلاس(W212(2016 بود از هر نظر عالی و بدون نقص بود
W213 هم خوب بود ولی در مقایسه با W212 آن ابهت و وقار قبلی را نداشت
مرسدس دوباره به طراحی کلاسیک خود برگشته 2021 خیلی خوب شده مخصوصا چراغ های افقی
سهند
۲۸ مهر ۱۳۹۹کی میدونه برتری های این نسبت به m5 کامپتیشن چیه؟ و همچنین برتری های m5 کامپتیشن نسبت به e63s ؟
یعنی چرا در مجله ها ی مختلف m5 را برتر میدانند؟
احتمالا آقا مهدی میداند اگر پیام من را دید جواب دهد
Mohammad
۲۸ مهر ۱۳۹۹برو m5 رو بجو
JDM
۲۸ مهر ۱۳۹۹https://m.youtube.com/watch?v=N22JfNHiC1k
اینم لینک رکورد زنی
532 کیلومتر!!! توسط اس اس سی تواترا
رکورد قبلی و بافوند!
فرشاد
۲۸ مهر ۱۳۹۹چراغ مثلثی چه عیبی داشت؟
:::فرشاد:::
۲۸ مهر ۱۳۹۹SSC Tuatara حداکثر سرعت 532km و میانگین سرعت 508km رو، ثبت کرد?
مهرداد كمال
۲۸ مهر ۱۳۹۹این دیگه اخرشه بهترین ماشین جهان که میشه تو زندگی روزمره ازش استفاده کرد
وسلام
(Saeed(peugeot
۲۸ مهر ۱۳۹۹یکی از هزاران لذت ناب دنیا ….. نشستن پشت فرمون این e 63 با ۴ نفر سرنشین و صندوق عقب پر وسایل سفر …. و گاز دادن تو همین اتوبان های خودمون …. نه جای دیگه …..تمام……
محمد
۲۸ مهر ۱۳۹۹فقط مهندسی حال کنید ،با اینکه تغییر خاصی در پیشرانه اتفاق نیفتاده.اما عملکرد ماشین بهبود پیدا کرده،دم مرسدس گرم
NAVID۰۰۹۸
۲۸ مهر ۱۳۹۹جالبه که برخیها نقد دارند به طراحی نسلهای جدید بنز ، اما همانها هم بنز رو دوست دارند که این خاصیت پدر خودروسازی دنیاست .
بنز بینظیره و این بینظیر یودن در ذاتش هست که هیچکاریش هم نمیشه کرد .
اما به شخصه با تمام علاقهای که به بنز دارم ، اعتراف میکنم در این کلاس ، bmw m5 حرف اول را در بحث لذت ناب رانندگی میبره و بَس .
MAGG
۲۹ مهر ۱۳۹۹حداقل حالا که GT 73 جدید با قدرت بیش از هشت صد اسب میخواد بیاد بهتر بود که اون پیشرانه GT 63 قبلی را میگذاشتند رو این هیولا و با اون گشتاور 900 نیتون متری عظیم دیگه M5 جدید به گردش نمی رسید حالا از پیشرانه که بگذریم محدود کردن سرعت اونم از مرسدس دیگه بعید بود !?
چرا آخه ؟!