بازار شاسی بلندهای پرفورمنس پر از گزینههای گوناگون بوده و کلاسی که یک پله پایینتر از سوپر شاسی بلندها قرار میگیرد شلوغتر از همیشه شده است. در این کلاس رقبای مشهوری همچون پورشه کاین GTS و بامو X5 M50i حضور دارند و حالا نیز رقیب جدیدی با نام مرسدس-ای ام جی GLE 53 پدیدار شده است.
این خودرو بهترینهای هر دو جهان را ارائه میکند زیرا از تکنولوژی هیبریدی ملایم EQ بوست مرسدس استفاده کرده و پرفورمنس و راندمان بهتری را در دسترس قرار میدهد.
این یک شاسیبلند ۲۳۰۵ کیلویی بوده و تنها ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد بنابراین شاید فکر کنید GLE اصلاً سریع نیست.
اما اشتباه میکنید! تنها در عرض ۵.۳ ثانیه سرعت GLE 53 از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید و شاسیبلند هفتنفره مرسدس خیلی از هاچبک های داغ را شرمنده خواهد کرد. البته مصرف سوخت این قدبلند لوکس در هر صد کیلومتر برابر با ۱۰.۸ لیتر بوده و قیمت پایهاش نیز ۸۱۰۵۵ پوند میباشد.
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی مرسدس دوستداشتنی بوده و در حالتهای اسپورت یا اسپورت پلاس صدای دلنشینی را تولید کرده و راننده را به رانندگی اسپورت تشویق میکند.
علیرغم اینکه سیستم هیبریدی ملایم حداکثر قدرت ۲۲ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری تولید میکند اما برای استفاده از حداکثر پرفورمنس خودرو باید دور پیشرانه را بالا ببرید.
GLE 53 بهترین وضعیت را در رانندگی ملایم بزرگراهی داشته و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز با تعویضهای نرم و سریع خود شما را همراهی میکند.
البته هرچقدر که سریعتر برانید متوجه وزن بالای شاسیبلند مرسدس خواهید شد. خودروی تست شده بهصورت سفارشی از رینگهای ۲۲ اینچی استفاده کرده بود اما علیرغم وجود این رینگها سواری خودرو اکثراً شناور و راحت بود. این لاستیکها به حدی پهن هستند که هر از گاهی باعث ایجاد تکان هایی در بدنه میشوند اما خودرو در کل تحت کنترل بوده و در حالتهای اسپورت تر نیز دامپرها کنترل بیشتری را اعمال کرده و تکان های کمتری وجود دارند. در کل GLE 53 خودروی راحتی است.
فرمان خودرو بازخورد کمی ایجاد میکند اما وزن و سرعت واکنش آن راننده را تشویق به تحتفشار قرار دادن GLE میکند چیزی که در شاسی بلندهای اسپورت بامو دیده شده است.
کشش خودرو خوب بوده و خب خودرویی که از لاستیکهای ۳۲۵ مشابه پورشه ۹۱۱ GT2 RS استفاده کرده باید هم چنین کششی داشته باشد.
با اینکه GLE 53 خیلی درگیر کننده نیست اما در سریع رفتن مهارت داشته اما خب با وجود تمرکز روی پرفورمنس هم باید رفتار مناسب و ملایمی با چنین شاسیبلند بزرگی داشت.
GLE شاسیبلندی هفتنفره است هرچند شاید اکثر خریداران فقط از پنج صندلی استفاده کنند که در این صورت فضای بار ۶۳۰ لیتری وجود خواهد داشت.
میزان فضای ردیف سوم صندلیها نیز قابلاحترام بوده و کودکان به راحتی خواهند توانست روی آنها بنشینند اما این فضا برای بزرگسالان تنگ است.
صندلیهای ردیف دوم میتوانند بهصورت کشویی حرکت کرده و تا شوند و در این صورت فضای زیادی وجود خواهد داشت.
با توجه به قیمت این شاسیبلند برخی مشکلات در رابطه با کیفیت متریال بکار رفته در کابین وجود دارد. در بازه قیمتی فراتر از ۸۰ هزار پوند برخی تریم های GLE همچون دریچههای ورود هوا میتوانستند طراحی بهتری داشته باشند؛ اما خب این امر نمیتواند ما را از تکنولوژیهای بکار رفته در خودرو غافل کند.
دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی حاصل تکامل محصولات قبلی مرسدس بوده و از گرافیک تیزتر و پاسخ سریعتری سود میبرند. عادت کردن به تاچ پد به ویژه در زمان حرکت زمانبر خواهد بود اما میتوان از خود صفحهنمایش استفاده کرد.
سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX این خودرو شامل ناوبری با واقعیت افزوده است که فوقالعاده عمل میکند. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز وجود دارند.
چراغهای LED با نوربالای خودکار، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، صندلیهای چرمی و گرم شونده، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیهای، ورود و استارت بدون کلید، درب پشتی برقی و… تنها بخشی از تجهیزات استاندارد GLE 53 هستند.
GLE 53 یکی دیگر از محصولات AMG است که ترکیب مناسبی از پرفورمنس، راحتی و قابلیت استفاده را ارائه میکند. این خودرو کممصرفترین شاسیبلند بازار نیست اما با آرایش هفتنفره عرضه شده و کابینی پر از تکنولوژی و تجهیزات را داراست. به همین خاطر با خودروی گرانقیمتی طرف هستیم اما خب خانوادهها از خرید آن راضی خواهند بود.
مشخصات مرسدس-ای ام جی +GLE 63 4MATIC پریمیوم پلاس
- قیمت: 81055 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 429 اسب بخار/۵۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
محمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۹گرونه
Milad AMG
۲۳ شهریور ۱۳۹۹شما حلالشون کن
Hussein
۲۲ شهریور ۱۳۹۹خیلی خیلی خوشگله
داشبوردش زشته ،باید داشبورد بنتلی روش نصب بشه
به درد تیونرها میخوره خیل خیلی لوکسش کنن دیگ عالیه
Dna
۲۲ شهریور ۱۳۹۹من ک ب چراغ های عقب و جلوش نمیتونم بگم زیباس اصلا نچسبه من این طوریم یا واسه شما هم اینطوریه؟
(Saeed(peugeot
۲۲ شهریور ۱۳۹۹فوق العاده هستش این جواهر
AMG///
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اصلا معنی شاسی بلند های کوپه شکل و شاسی بلند های پرفورمنس رو متوجه نمیشم
مگه شاسی بلند برای کیفیت و قلدر بازی و آفرود ساخته نشده؟؟
سدان و کوپه هم برا سرعت
این دیگه چه ویروسیه؟
MASIHA
۲۳ شهریور ۱۳۹۹چیزی بیت دوتاشون?
دی جی70
۲۲ شهریور ۱۳۹۹میشه3میلیارد که اگه واردات ازاد بود میشد 7میلیارد نه نمی تونم بخرم ممنون
زیزیگولو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹فقط میشه گفت طراحی جدیدو تکنولوژیای پیشرفته از راه رسید
یوسف
۲۳ شهریور ۱۳۹۹از نمای عقب شبیه همه چیزه…. الا بنز
Milad AMG
۲۳ شهریور ۱۳۹۹فوق العاده
گرچه من نسخه کوپه رو بیشتر دوست دارم
Omid622
۲۳ شهریور ۱۳۹۹در این کلاس با وجود این همه رقبای گردن کلفت اما یک پله بالاتر من که خودم بنزی هستم اما حق خرید راشته باشم
قطعا X5 مدل کامپیتیشن رو بر میدارم