سدان های اجرایی همواره طرفداران زیادی در بازار خودروی بریتانیا داشتهاند و سهم قابلتوجهی از این بازار را به خود اختصاص دادهاند. البته وضعیت کمی تغییر کرده و بسیاری از خریداران شخصی و سازمانی مدلهای پلاگین هیبریدی جدید را به نمونههای دیزلی ترجیح میدهند.
به همین خاطر اولین تجربه رانندگی نسخه فیس لیفت شده مرسدس بنز E کلاس با نسخه E 300 e پلاگین هیبریدی رقم خورده است. تغییرات این خودرو به چند بهبود ظاهری و کابین محدود شده اما قوای محرکه این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
سیستم اطلاعات سرگرمی جدید E کلاس مهم است زیرا بهروزرسانی قابلتوجهی داشته و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی کرده و خود صفحه لمسی نیز بهتر از قبل میباشد.
کابین ارتقا یافتهی این خودرو پذیرای غربیلک فرمان جدیدی شده است. دکمههای روی فرمان شاید در نگاه اول گیج کننده باشند اما به زودی به آنها عادت خواهید کرد. روی فرمان تنظیمات مربوط به کروز کنترل هم وجود دارد، سیستمی که شامل تنظیمات سرعت مبتنی بر مسیر میباشد.
غیرممکن است حس کلی مربوط به کیفیت E کلاس را نادیده بگیرید. از صندلیهای لوکس گرفته تا دربهای دارای پوشش چرم و کنسول مرکزی، تأثیر فرمول برندهی S کلاس جدید روی این خودرو را نمیتوان انکار کرد. کابین شاید کمتر از ب ام و سری ۵ روی راننده تمرکز داشته باشد اما نمیتوان از نظر کیفیت متریال و فینیش کلی کابین ایرادی بر آن وارد کرد.
تمامی E کلاسهای بازار بریتانیا دارای دو صفحهنمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی استاندارد هستند. قبلاً مدلهای پایه دارای پشت آمپرهای آنالوگ و صفحه مرکزی بزرگ بودهاند. این خودروها همچنین از چراغهای جلوی LED، رینگهای ۱۷ اینچی، صندلیهای چرمی گرم شونده و بسته ایمنی مرسدس سود میبرند.
اگر به دنبال سدانی اجرایی با تیزترین هندلینگ هستید پس باید سری ۵ را انتخاب کنید هرچند جدیدترین نسخه از آئودی A6 نیز خودرویی درگیر کننده و هیجانانگیز است. E 300 e چیزی را ارائه میکند که ب ام و نمیتواند، هرچند این خودرو میتواند حس جدایی از جاده را هر از گاهی القا کند. این حس شاید در بزرگراهها جالب باشد اما در جادههای پر پیچ و خم نه.
نقطه قوت این ویژگی سواری خوب مرسدس در سرعتهای بالا مخصوصاً زمان استفاده از رینگهای ۱۸ اینچی است. این حس در شهر عالی نیست اما راننده و سرنشینان از تأثیرات ناهمواریها و دستاندازها در امان خواهند بود. چالههای کوچکتر نگرانی چندانی ندارند و حتی چالههای بزرگتر نیز بهصورت معقولی جذب میشوند.
از آنجایی که تغییری در قوای محرکه پلاگین هیبریدی و شاسی صورت نگرفته بنابراین همچنان شاهد همکاری پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی و پیشرانه الکتریکی هستیم. این دو با همکاری یکدیگر قدرت ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور قابلتوجه ۷۰۰ نیوتون متری را تولید میکنند. به همین خاطر از نظر پرفورمنس کمبودی وجود ندارد. گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی باعث میشود از همان ابتدا تمامی گشتاور را در اختیار داشته باشید.
علیرغم قدرت مناسبی که وجود دارد، پیشرانه ۴ سیلندر در زمان تخت گاز رفتن کمی محدود و کمتوان حس میشود؛ اما هنوز هم E کلاس آسایش و رفاه فوقالعادهای داشته و این موضوع در زمان استفاده از نیروی الکتریسیته کاملاً مشهود است.
مرسدس ادعا میکند برد الکتریکی این خودرو ۵۱ کیلومتر است و ما نیز آن را واقعبینانه یافتیم. حتی در مسیرهای سریعتر نیز برد خودرو کاملاً خطی کاهش مییابد. چندین حالت رانندگی وجود دارد که باعث میشود قدرت باتری حفظ شود.
نقلوانتقال قدرت بین دو پیشرانه شاید به اندازه انتظارات نرم نباشد اما احتمالاً در حالتهای رانندگی عادی این موضوع را متوجه نخواهید شد. ما توصیه میکنیم از عملکرد نگهداری باتری تا حد ممکن استفاده شود تا در شهر بتوان فقط از نیروی الکتریسیته استفاده کرد.
شارژ E کلاس پلاگین هیبریدی کاملاً ساده بوده زیرا تمامی مدلهای E 300 e با دو کابل عرضه میشوند که یکی برای پریز یا جایگاههای شارژ عمومی بوده و دیگری نیز برای سوکت های سهشاخه خانگی است. مالکان در صورت استفاده از سوکت های خانگی شاهد شارژ ۵ ساعته باتری خواهند بود.
یکی از مواردی که باید در نظر گرفت تأثیر قابلتوجه باتری روی فضای بار است به گونهای که گنجایش صندوقعقب با کاهش ۱۰۰ لیتری به ۳۷۰ لیتر رسیده است.
البته دلیل اصلی بسیاری از خریداران برای انتخاب این خودرو تخفیفهای مالیاتی قابلتوجه است. مشوق خودروهای پلاگین هیبریدی دیگر شامل حال این خودرو نمیشود اما آلایندگی کمتر E 300 e باعث میشود این خودرو مالیات سالانه کمتری را به مالک تحمیل کند.
فیس لیفت E کلاس تنها به برخی تغییرات ظاهری و کابین محدود بوده اما این خودرو همچنان احساسبرانگیز باقی مانده است. E کلاس به اندازه ب ام و سری ۵ سواری تیزی ندارد اما از نظر کابین کاملاً برتر است. برخی از تکنولوژیهای این خودرو شبیه حقه و کلک به نظر میرسند اما از نظر کیفیت حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و E کلاس را میتوان یک S کلاس کوچکتر با قیمتی مناسبتر قلمداد کرد.
مشخصات مرسدس E 300 e EQ Power AMG Line Premium
- قیمت: 52,۵۴۰ پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 316 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در صد کیلومتر
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹طراحی بیرونیش نسبت به نسل قبل به نظر من یه عقب گرده کاملا واضحه
ارشیاsvj
۳۱ مرداد ۱۳۹۹موافقم
Morteza
۳۱ مرداد ۱۳۹۹فیس لیفت شده،تغییر نسل نداده که میگید نسل قبل
نسل قبل W212 بود این W213
MehdiTurbo
۱ شهریور ۱۳۹۹خب منظورش تفاوت این نسل با نسل قبل نه فیس لیفت با قبل فیس لیفت منظورش اینه اینو فیس لیفتم بدی بازم نسل قبلش متعادل تر و متوازن تر بود
که به نظر منم درست میگه ولی تکنولوژیش و طراحی داخلیش پخته تر شده.
BMW
۳۱ مرداد ۱۳۹۹نسبت به نسل قدیمی اش بدتر شده
Hussein
۳۱ مرداد ۱۳۹۹فقط مصرف سوختش پشم ریزونه ??
حامد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹البته مصرف سوخت اعلام شده برای خودروهای هیبریدی در حالتی هست که باتریها کاملا شارژ باشن و در واقعیت بیشتر از این مقدار هست.
Malt hill
۳۱ مرداد ۱۳۹۹فقط دستکش های اون چاقال :))
MehdiTurbo
۳۱ مرداد ۱۳۹۹دستکش برای اینه که فرمون کثیف ترین بخش ماشین و چون اونا به بهداشت اهمیت میدند تبلیغ برای دستکش دست کردن موقع رانندگی یه نوع فرهنگسازیه که البته سود یه عده توشه ولی چاقال واژه درستی نیست.
سورنا
۳۱ مرداد ۱۳۹۹کابینش فوق العادس
یه دونه e250 کروک دیدم اووووف خیلی حال کردم باهاش این سری ای خیلی خوبه
پدال جون هرکی دوس داری یه کم احترام بزا به کاربرات هزار بار گفتم ولی انگار نه انگار
کوکی ها مشکل دارن الان هر سری میام تو سایت باید دوباره لاگین کنم
و این که تو صفحه اصلی مطالب رو میخوام بیشتر ببینم رو بیشترمیزنم ولی اتفاقی نمیفته (نسخه موبایل و تبلت )
سردبیر
۱ شهریور ۱۳۹۹درود.
کوکی ها چیز خاصی نیستن که مشکل پیدا کنن. نحوه تعامل اونها با مرورگر مهم هست. ممکنه مرورگر شما در تنظیم خاصی باشه. لطفا مرورگر ترجیحا فایرفاکس آخرین نسخه رو استفاده بفرمایید. امیدوارم مشکلتون حل بشه.
ارادتمند
سورنا
۲ شهریور ۱۳۹۹تنها مشکل با سایت شماست
من سایتای زیادی میرم مث زومیت و دیجیاتو و پزشک و … ولی این مشکل فقط تو سایت شما هستش
صفحه اول هم که روی بیشتر میزنم تا مطالب لود بشه هیچ اتفاقی نمیفته ولی تو کامپیوتر درسته
مرورگرم هم فایفاکس هست آپدیته با سافاری هم تست میکنم با کروم هم
تو همشون این مشکل هست
شما خودت با تبلت چک کن صفحه اولو میبینی مشکل چیه
AMG///
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ازش خوشم اومد اما لکسس es رو بهش ترجیح میدم
چون نسل جدید es واقعا از رقبای آلمانی بهتر شده
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹کابین ای کلاس حرف نداره
دی جی70
۳۱ مرداد ۱۳۹۹عاشق رانندگی با دستکش با بنز Eتو دوران کورنا
ZL111
۱ شهریور ۱۳۹۹https://m.youtube.com/watch?v=1zx8-CBtXIs
مقایسه کامارو فورد دووج پدال جان بزار بچه ها ببینن,نمیگم همه ولی کاش میشد بعضی ویدیوهارو ترجمه میکردید
امیر.عارف
۱ شهریور ۱۳۹۹واقعا مصرف زیر 2 لیتر برای ماشین بالای 300 اسب خیره کننده هست
دانیال روشنی
۱ شهریور ۱۳۹۹فرمونش بی نظیره
پارسا
۱ شهریور ۱۳۹۹برخی از تکنولوژی های این خودرو کلک و حقه به نظر می رسند
هر کی نوشته کم داشته
آخه یعنی چی ، مسخره بازیه
AMIR-REZA
۷ شهریور ۱۳۹۹شاهکاره