اولین نسل مرسدس بنز CLA در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و به سرعت جایگاهی درخور به عنوان پسرعموی جذابتر A کلاس برای خود دست و پا کرد؛ اما نسل اول این خودرو محصولی بیعیب نبود بنابراین مرسدس بجای تولید دوبارهی یک هاچبک دگرگون شدهی دیگر اقدام به اعمال تغییرات بزرگتری در نسل جدید CLA کرد.
علاوه بر ظاهری نرمتر و شیکتر، مرسدس فاصلهی بین چرخهای جلویی و عقبی را افزایش داده تا درگیری راننده نیز در امر رانندگی افزایش یابد. این امر به مهندسان کمک میکند تا فاصلهای مشخص بین CLA جدید و سدان A کلاس ایجاد کنند.
شاید با خود فکر کنید افزایش ۶۳ میلیمتری فاصلهی بین چرخهای جلو و ۵۵ میلیمتری بین چرخهای عقب تفاوت زیادی ایجاد نمیکند اما نسل جدید CLA در جاده بسیار تیزتر از قبل احساس میشود. این خودرو سریعاً به دستورات شما پاسخ میدهد و در سر پیچها نیز تکانهای بسیار کمی در بدنه وجود دارد.
ما اولین بار توانستیم نسخهی CLA 200 d را که اندکی پس از نمونههای بنزینی عرضه خواهد شد تست کنیم. تمامی مدلهای بازار بریتانیا از نوع فول آپشن AMG Line خواهند بود و فعلاً خبری از مدلهای ارزانتر SE یا اسپورت برای این بازار نیست.
پیشرانهی دیزلی بکار رفته در این خودرو قوی عمل کرده و گشتاور آن از دورهای پایین در دسترس است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این نسخه (در نسخههای ارزانتر گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بکار رفته است) نرم بوده و تعویضهای سریعی دارد و به همین خاطر نیاز چندانی به استفاده از پدال شیفترهای روی فرمان نخواهید داشت.
ما همچنین مدل بنزینی CLA 200 Progressive را بررسی کردیم. البته این خودرو در بریتانیا عرضه نخواهد شد ولی حدس میزنیم این پیشرانه به همراه مدل ارزانتر CLA 180 محبوبیت بیشتری در بازار پیدا کنند. پیشرانهی ۱.۳ لیتری توربوی این نسخه درست همانند A کلاس احساس قدرتمند بودن را القا کرده و پرفورمنس کافی برای رانندگی در شهر و بزرگراهها را ارائه میکند.
شکل آئرودینامیک خودرو آسایش فوقالعادهای را در کابین مهیا کرده است. این خودرو همانند نسل پیشین آئرودینامیک ترین خودروی کلاس خود بوده و بنابراین باد به راحتی از اطراف CLA عبور کرده و کمترین میزان صدای باد یا جاده در کابین به گوش میرسد. نسخهی بنزینی این خودرو کاملاً آرام و ساکت بوده و این میزان از آرامش اگر بیشتر از C کلاس نباشد قطعاً در همان حد است. سواری خودرو نیز خوب است. تمامی مدلهای بازار بریتانیا از سیستم تعلیق کامفورت با ارتفاع کمتر سود میبرند و دامپرهای تطبیقی آن نیز عملکرد درخوری دارند. حتی مدل حاضر در تست که از رینگهای بزرگتر سود میبرد از نظر راحتی و پایداری در فواصل طولانی یک سنگ محک برای کلاس خود محسوب میشود.
جدای از اینها شاهد کابینی لوکس و سطح بالا هستیم که از A کلاس هاچبک گرفته شده است. در این خودرو شاهد لیست بلند بالایی از تجهیزات استاندارد هستیم که از جملهی آنها میتوان به صفحهنمایش پهن استاندارد اشاره کرد. البته برای سود بردن از پشت آمپرهای بزرگتر باید پکیج پریمیوم AMG Line با بهای ۱۴۹۵ پوندی را سفارش دهید. تمامی نسخههای CLA جدید با چراغهای LED، شیشههای دودی، صندلیهای اسپورت چرمی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، ورود بدون کلید، ناوبری ماهوارهای و شارژ بیسیم گوشی عرضه میشوند.
به نظر میرسد تا به اینجای کار CLA اضافه بهای ۳۱۷۰ پوندی خود نسبت به A کلاس را توجیه کرده است؛ اما زمانی که صحبت از فضای بار و کابین به میان آید مدل هاچبک کمی قویتر عمل میکند. در نمای عقب CLA سرنشینان قدبلند شاهد کمبود فضای سر خواهند بود که دلیل آن نیز خط سقف خمیده است.
اگرچه فضای بار CLA در روی کاغذ بیشتر است اما خب این فضا قابل استفاده نیست. صندوق ۴۶۰ لیتری CLA کاملاً چشمگیر است اما با فضای باز شدن تنگ و درب صندوق سدان مانند، کاربرد بالایی نخواهد داشت.
مرسدس تأیید کرده قیمت CLA 180 از ۳۰۵۵۰ پوند آغاز میشود اما فعلاً روشهای فروش لیزینگی آن مشخص نشدهاند.
مشخصات مرسدس بنز CLA 220 d AMG Line DCT
- قیمت: 34750 پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: 5.۴ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
The best or nothing
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی داخلی محصولات مرسدس شیرین 10 سال از بقیه کمپانیا جلوتره بدون اغراق
مهزیار
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸حیف این محصول نیست چراغ عقباش این شکلیه
انگار لج کرده طراح سر رو کم کردن گفته فقط همینو همین
Khosrow
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸نمای جلو غرور مرسدس رو داره ولی چراغ های عقب زیادی زوایای تیز و خشک داره – کمی زوایاش نرم تر بود عالی میشد ..
حمیدرضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ماشین خوش قد وقواره ای هست ولی انصافا خیلی گرونه میشه با این پول ماشینهای غیر لوکس خیلی خوبی خرید
ارش
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸چقدر زیباست .نمای جلو عقب و نمای کناری عالیه .
بهراد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸یه زمانی یه افسانه بود که میگفت پشت سری ها به این خاطر دو تا پایه فلزی دارن که موقع آتیش سوزی و قفل شدن در ها باهاش شیشه رو بشکنی بیای بیرون .الان دیگه چیکار میشه کرد؟
این چه تست رانندگیه که حداقل شتاب و مصرف سوخت رو دقیق اعلام نکردن؟
خود ماشین هم که حتما عالییه .مطمئنا یهویی تصمیم به تولید نمی گیرن و فلسفه ها پشتشه.ظاهر بیرونی هم کم کم به دل میشینه و از نزدیک جذاب تر خواهد بود