محفظهی بار بزرگ و کابینی گرانبها جذابیت زیادی را به مرسدس بنز E کلاس استیت بخشیده است.
از مرسدس بنز S کلاس گرفته تا سدان کوچکتر کلاس C و البته E کلاس، همگی در جنبههای مختلف از خودروهای موردعلاقهی ما هستند. هماکنون ما این شانس را داشتهایم که نسخهی استیت E کلاس را بیازماییم و داستانی مشابه نیز اینجا برقرار است.
E کلاس استیت همیشه رقبایی چون آئودی A6 آوانت و ب ام و سری ۵ تورینگ را در مقابل خود دیده اما هماکنون رقیبی دیگر نیز از راه رسیده و نام آن ولوو V90 است. این سوئدی خوشنام واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داده و دارای کابینی با حس گرانبها، کاراکتری آرامبخش و بدنهای کاربردی است.
خب به E کلاس استیت خود میپردازیم. اول از همه باید به صندوق بار بزرگ خودرو اشاره کنیم. این محفظه دارای حجم ۶۴۰ لیتری است و با خواباندن صندلیها حجم آن به ۱۸۲۰ لیتر افزایش مییابد. این مقدار فضا ۸۰ لیتر بیشتر از ولوو V90 و ۱۰۰ لیتر بیشتر از برادر سدان E کلاس است. البته باید گفت که به لطف کف مسطح، عدم وجود لبهی صندوق بارگیری و حضور درب پشتی وسیع این مقدار فضا بسیار قابلاستفادهتر است.
فضای زیادی در صندلیهای عقب نیز وجود دارد بنابراین هیچ مشکلی از بابت گردش خانواده در روزهای تعطیل وجود ندارد. صندلیها بهصورت تخت خوابانده میشوند بنابراین اشیای طویلتر به آسانی میتوانند حمل شوند.E کلاس استیت خیلی جادارتر از ولوو نیست اما شکی وجود ندارد که مرسدس ما بسیار کاربردی و تطبیقپذیر است.
طبق رویهی این روزهای مرسدس، کابین خودرو برجسته است. بهطور باورنکردنیای این کابین خوشساخت احساس میشود و مواد باکیفیت و با حس گرانبها در همهجا بکار رفته و طراحی سطح بالای آن کابین هر رقیبی را از مد افتاده نشان میدهد. کابین واضح و سادهی ولوو V90 نیز خوب است اما مرسدس نسبت به آن برتری دارد.
همانند برادر سدان، راحتی کابین با سواری مناسب درهمآمیخته است. خودروی حاضر در تست همچنین از سیستم تعلیق بادی سفارشی سود میبرد بنابراین ما قضاوت نهایی خود در رابطه با سواری این خودرو را تا زمان رانندگی در آسفالتهای مخملی انگلستان به تعویق میاندازیم. در سرعتهای بالا مقدار بسیار کمی صدای باد و جاده به گوش میرسد البته این صدا بدتر از برادر سدان نیست. تنها مشکل ما از نظر آسایش به پیشرانه ۲ لیتری دیزل E کلاس استیت مربوط است.
در دورهای پایین با وجود گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر تقریباً صدایی از پیشرانهی ۴ سیلندر دیزلی به گوش نمیرسد اما با فشردن پدال گاز به ذات آن پی میبرید. نسخهی ۶ سیلندر E 350d روانتر است اما خب از مصرف سوخت ۴.۲ لیتری پیشرانهی کوچکتر نیز نمیتوان گذشت.
پیشرانهی ۲ لیتری قطعاً به حد کافی قدرتمند است و E کلاس استیت را در ۷.۷ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. گیربکس ۹ سرعته ی عالی خودرو تعویضهای نرمی داشته بنابراین شاهد بهترین و راحتترین سواری با این خودرو خواهید بود.
در بحث جذابیت و درگیر شدن در رانندگی نیز باید گفت که استیت ما خوب است البته به اندازهی سری ۵ تورینگ هیجانی نیست. فرمان خودرو فاقد حس بوده و در پیچها E کلاس استیت تاب میخورد. البته تفاوتهای دینامیکی بین نسخهی استیت و سدان بسیار کوچک است و از پشت فرمان هر دو گونه حس کاملاً یکسانی دارند.
مرسدس بنز E کلاس استیت هر چیزی را که شما از یک خودروی کاربردی با فضای زیاد انتظار دارید برآورده میکند. این خودرو بسیار کاربردی بوده و بزرگترین محفظهی بار را در کلاس خود داراست و درعینحال راحت و آرام است و یکی از بهترین کابینهای خودرویی در این بازهی قیمتی را ارائه میکند. این خودرو رانندههای حرفهای را به وجد نمیآورد اما هنوز هم سواری خوبی داشته و تکنولوژیهای زیادی را نیز با خود به همراه دارد.
مشخصات مرسدس بنز E 220d SE استیت
قیمت: 37935 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل
قدرت/گشتاور: 194 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 235 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
Ahmadreza
۲۸ شهریور ۱۳۹۵دوهفته پیش دوبی بودم رفتم نمایندگی بنز e کلاس جدید رو کنار قدیمی گذاشته بود از اون که فکر میکردم هم خوشگل تر بود لامصب
Matador
۲۸ شهریور ۱۳۹۵این کامنت دوستمون پاسخ به خیلی ها بود.
فرامرز
۲۸ شهریور ۱۳۹۵از نزدیک جلوش خیلی ابهت داره ولی چراغای پشتش خیلی گیج میزنه. کافیه پشت این رو با نسل قبلی و چراغ های جواهر نشون اون از نزدیک دیده باشین!!!
کامیاب
۲۹ شهریور ۱۳۹۵ناو آمریکایی بیا یه تبدیل واحدی انجام بده یکم فحش بدیم به خودروسازا
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵37935 پوند میشه 174501000 تومن
4x
۲۸ شهریور ۱۳۹۵در هر کلاسی که خالق خودرو وارد بشه انتخاب غیر از خالق در اون سگمنت حرام مطلق.
محمد حسین
۲۸ شهریور ۱۳۹۵به قول جیمز می : “هنوز هم یک مرسدس بنزه” ( با کمی تلخیص البته!) . اگر چه که مدل سدان E کلاس رو بیشتر می پسندم.
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵همه کلاس هاش ناز
کلاس اس خیلی حرفه ای
mehran911
۲۸ شهریور ۱۳۹۵خیییلی عالی
E کلاس که لقب پیشرفته ترین سدان فول سایز تاریخ رو در زمان معرفی کسب کرد
طراحی خارجی این خودرو در این سگمنت فوق العاده است و همینطور طراحی داخلی کاربردی و لوکسی داره
به نظر من در این سگمنت بهترینه
حميد
۲۸ شهریور ۱۳۹۵من خیلی کلاس ای رو دوست دارم ، باید یکی برا خودم بخرم
جنوب
۲۹ شهریور ۱۳۹۵عاشقتم ای مرسدس بنز.
بویژه ای کلاس E
علي تبريزي
۲۹ شهریور ۱۳۹۵سلام
آیا میدانید چرا اروپایی ها به ماشین های استیشن یا استیت علاقه دارن؟
مگه اونا مثل ایرانی هستن که موقع سفر از قابلمه تا گاز پیک نیک و یخچال خونشونو با خودشون ببرن مسافرت؟؟؟؟
یکی نیس بگه فضای بار اضافی دقیقا به چه دردشون میخوره اخه؟
علی
۲۹ شهریور ۱۳۹۵ولوو خشگل تره استیشنش
سیاوش
۳۰ شهریور ۱۳۹۵یه ماشین دیگه پشتش جا میشه
میتونی تشک بندازی قشنگ بخوابی
اصلا خونه میخوای چیکار هم بشه خونت هم ماشین والااااا