این نسل جدید مرسدس بنز GLE است. پاسخ مرسدس به ب ام و X5 هماکنون وارد چهارمین نسل خود شده و ما برای اولین بار پشت فرمان نسخهی پایهی آن یعنی GLE 300d نشستهایم.
این نسخه از کوچکترین پیشرانهی ۴ سیلندر خانواده سود برده و بالاتر از آن مدلهای 350d و 400d و مدل بنزینی GLE 450 قرار میگیرند. هر سه خودروی یاد شده دارای پیشرانههای ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو هستند. همچنین مدلهای پلاگین هیبریدی هم در راهاند و البته نباید مدلهای داغ AMG را از یاد برد. GLE 53 هیبریدی ملایم و نسخهی ۸ سیلندر GLE 63 قطعاً جذابیتهای زیادی خواهند داشت اما در واقعیت، آیا باید به سراغ 300d رفت؟
از نظر تجهیزات بکار رفته، این خودرو تفاوت زیادی با نسخههای مجهزتر ندارد زیرا در بریتانیا فول ترین مدل همان AMG Line است. از جمله تجهیزات استاندارد این شاسیبلند لوکس میتوان به رینگهای ۲۰ اینچی، چراغهای جلوی LED، پایش نقاط کور و تشخیص علائم ترافیکی و جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس اشاره کرد.
در این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX از یک جفت صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. هر دو صفحهنمایش که در کنار یکدیگر قرار دارند از گرافیک تیز و شفافی برخوردار میباشند. پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو نیز از سه بخش قابل تنظیم تشکیل شده که ترکیبی از اطلاعات رانندگی، موزیک و مدیا و نقشه میباشد.
صفحهنمایش اصلی کاملاً به لمس دست حساس بوده هرچند میتوان با استفاده از دکمهها یا تاچ پد نیز آن را کنترل کرد. البته سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس به اندازهی iDrive ب ام و خلاق یا نوآورانه نیست اما خب در مقایسه با طراحی چند نمایشگر آئودی کمتر باعث حواسپرتی راننده میشود. موقعیت بالاتر صفحهنمایش مرسدس به همراه کنترلهای فیزیکی سیستم تهویه مطبوع این موضوع را به خوبی نشان میدهند.
با سفارش پکیج تکنولوژی ۱۴۹۵ پوندی شما شاهد سیستم واقعیت مجازیای خواهید بود که اولین بار در A کلاس جدید معرفی شد. همچنین ارتباط گوشی هوشمند و کنترل حرکتی هم در این بسته قرار دارند. هدآپ دیسپلی این پکیج نیز همانند پشت آمپرها به سه بخش متفاوت تقسیم میشود تا اطلاعات موردنیاز راننده را نشان دهد.
با وجود رقبای زیادی که آرایش هفتنفره در کابین را ارائه میکنند، مرسدس نیز ردیف سوم را به GLE جدید اضافه کرده است. تا زمانی که از ورزشهایی همچون یوگا خوشتان نیاید، هرگز از ردیف سوم صندلیها احساس راحتی و رضایت نخواهید داشت. ردیف سوم آئودی Q7، ولوو XC90، لندروور دیسکاوری و تسلا مدل X جادارتر و راحت تر هستند. اگر خواهان یک مرسدس با سه ردیف صندلی هستید بهتر است منتظر نسل جدید GLS بمانید.
GLE جدید در روی جاده کار معقولی برای پنهان کردن طول ۵ متری و پهنای ۲ متری بدنه انجام میدهد. این خودرو در مقایسه با ابعاد بزرگ خود مانور پذیری قابل قبولی داشته و برای مثال شعاع گردشی آن ۸۰ سانتیمتر بهتر از لندروور دیسکاوری میباشد؛ اما خط بالای داشبورد روی میدان دید جلوی خودرو تأثیر گذاشته و GLE جدید از این نظر به خوبی برخی رقبا نیست.
نسخههای بریتانیایی GLE 300d با فنرهای فولادی عرضه میشوند اما خودروی حاضر در تست از سیستم تعلیق بادی سود میبرد که منحصراً برای مدلهای قویتر در نظر گرفته شده است. به این ترتیب به سختی میتوان قضاوت دقیقی از سواری و هندلینگ این مدل داشت اما حداقل میتوان بر حس پایداری و پیشبینی پذیر بودن آن صحه گذاشت. پاسخ کند فرمان شاید گاهی اوقات باعث شود احساس خوبی نداشته باشید.
شکل GLE با در نظر گرفتن استانداردهای خاص شاسی بلندها بسیار صیقلی و نرم بوده و راندمان آئرودینامیکی آن باعث ایجاد کمترین صدای باد شده است. تنها موضوعی که جای شرمساری دارد ورود صدای جاده به کابین است.
مشخصات مرسدس بنز GLE 300d AMG Line
- قیمت: 55685 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 242 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸انصافا خیلی جذابه.من عاشق SUV در این کلاسم.پورشه کاین. BMW X5 ومرسدسGLE بهترین سایز برای یک SUV رو دارن.چون هم جذابن.هم جادارن.هم عملکردخیلی خوبی دارن وهم بهترین کیفیت ممکن رو.
بایدX5 وGLE رودر مدل X5M وGLE63 دید تااوج پرفومنس یه SUV رو حس کرد.
:::فرشاد:::
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸نمردیم و دیدیم آقا مهدی از مرسدس تعریف کرد ??❤️
Seyed.AMG
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸اول من هم عقیده داشتم خیلی جذابه اما از روی تعصب . طراحی خارجی بر خلاف X5 خیلی زمخت و پف کرده ست . طراحی بیرونی x5 رو بیشتر میپسندم اما طراحی کابین GLE برام جذاب تره . با توجه به متن توعملکردکمی ضعیف تر از X5 اما امیدوارم برخلاف نسل گذشته در پیست برتری خودش رو اثبات کنه ، امیدوارم .
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا طراحی داخلیش فوق العاده است
ظریف ساده زیبا تکنولوژیک
اما نه فدا کردن همه چیز به قیمت یه مانیتور بزرگ
توی طراحی خارجی اما امیدوارم به زبان طراحی خاص خودش که وقار بنز رو هم داشته باشه، برسه
.
یه زمانی چراغهای ۲تایی نمای جلو بنز نشان اشرافیت خاص بنز بود و از دور نگاهها رو خیره میکرد که یه ماشین بنز داره میاد سمتشون
.
امیدوارم باز هم به شاخصهای خاص طراحی خودش برسه خصوصا توی نمای عقب که کمی گُنگه و میتونه نمای عقبی هر خودرویی از شاسی بلند تا هاچبک هر برندی حتی چراغهای مثل کیا سراتو هاچبک هم باشه
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸چندرقابت تاالان بین خودروهای این کلاس انجام گرفته.
auto exprees رقابت بین پورشه کاین وب ام وX5 وفولکس واگن توارگ.
جایگاه اول-پورشه کاین
جایگاه دوم- ب ام وX5
جایگاه سوم-فولگس توارگ
auto guide رقابتی انجام داده بین پورشه کاین وب ام و X5
جایگاه اول- ب ام وX5
جایگاه دوم- پورشه کاین
auto motor sport رقابتی انجام داده بین آئودی Q7 وب ام وX5 وفولکس توارگ و ولووXC90
جایگاه اول- ب ام وX5
جایگاه دوم- آیودی Q7
جایگاه سوم- فولکس توارگ
جایگاه چهارم- ولوو XC90
auto exprees رقابتی انجام داده بین پورشه کاین و آیودی Q8 و رنجروور اسپرت
جایگاه اول- پورشه کاین
جایگاه دوم- آئودیQ8
جایگاه سوم- رنجروور اسپرت
امیر.عارف
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸آقا کسی میدونه دقیقا چرا خودروهای سواری دیزل تو ایران نمیاد؟
The best or nothing
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸من خودم به شخصه فن بنزم ولی تعصب بیجا باعث میشه ادم به شعور خودش حتی توهین کنه …
این ماشین نه تنها زیبا نیست بلکه از بعضی زوایا زشتم هست ، نه حس غرور و القا میکنه , نه خشونت , نه ظرافت !! یجورایی مشخص نیست با خودش چن چنده .. مخصوصا طراحی چراغاش که انگار تو گرما داره ذوب میشه شره میکنه سمت آسفالت ! هم چراغای عقب هم جلو! هرچند طراحی داخلش شیرین 10 سال از بقیه جلوتره و اگه بیرونشم به همین زیبایی و ظرافت بود بقیه میبایست یه فکری ب حال خودشون میکردن !!!
The best or nothing
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستانی که دیسلایک دادن با کمال احترامی که براشون قائلم زحمت بکشن عکسای نسل قبلیو بزارن کنار این فاجعه تا متوجه حرفام بشن … اقای واگنر با این طراحی فاجعه و وحشتناک گند زده به gle ,,واقعا حیف
Amir
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا به این بدی هم که شما میگید نیست!به این دلیله که نسل قبلی مدت زیادیه در ذهن ما جای خودش رو باز کرده و چون نسل جدید کاملا متفاوته ممکنه در نگاه اول جالب نباشه.بر خلاف نظر شما من فکر می کنم نسل جدید GLE یکی از بهترین طراحی ها رو داره و به درستی عبارت sensual purity رو معنا می کنه.
The best or nothing
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸نظرتون محترمه دوست عزیز… شاید یه مدتی طول بکشه بتونم باهاش ارتباط برقرار کنم .. یخورده چغر و بد بدنه ?
net
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی قشنگی داره.چراغ عقب قشنگ و زیبا هست
اگر سپر جلو سوراخ نبود و توری نداشت و ساده بود قشنگتر میشد و اگر ال سی دی روی داشبورد حاشیه کمتر داشت قشنگتر میشد و چهار تا دریچه کوچک مربعی زیر ال سی دی تو ذوق میزنه و سه ردیف صندلی برای کراس اور جالب نیست و شیشه عقب که ادامه پیدا کرده تا کنار ماشین نزدیک درب دوم بد هست و اطراف دنده دو طرف مثل دیوار کشیده شده بد هست و رینگش زیبا نیست
Hosseinbimmer
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸آقا چجوریه ۴۸ ماه ماهی 763 پوند میشه 36000 پوند با۶000 اولیه میشه 42000. بقیه 13000 تا چی میشه
حسن
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸اقا حسین بیمر، لیزینگ معمولا به معنای خرید نیست. بعد از مدت لیزینگ (که در این مورد ۴۸ ماه هست) ۲ تا کار می شه کرد:
۱- ماشین رو پس بدی و دیگر هیچ!
۲- مابقی پول ماشین رو که از اول توقرار داد اومده یه جا بدی و ماشین رو داشته باشی ( که معمولا همه این اپشن رو انتخاب می کنن، و برای پرداخت مابقیش هم وام کم بهره می گیرن)
یه نوع دیگه خرید اقساطی ماشین هم هست که معمولا با اسم فایننس میشناسن و در این مورد شما کل پول ماشین رو باید قسطی در طی یه زمان مشخص بدی، که معمولا پرداخت ماهانه بیشتر و یا پیشپرداخت بیشتری خواهد داشت. البته معمولا زمان پرداخت بالا ۵ سال هست در این مورد.
Hosseinbimmer
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸آها مرسی. ?
حسین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸اگر کسی که لیزینگ کرده یا فاینانس کرده به هر دلیلی دیگه نتونه قسط بده اون پول هایی که ماهانه داده و اون پیش پرداخت چی میشه؟
ایلیا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی چراغ های عقب فاجعه به تمام معناست، چراغ جلو هم خیلی ساده و بی روح ولی قابل تحمل تر.
mohsen
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸این زشته؟ یا من زشت میبینمش؟
اصلا بنزه؟
مرتضی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸از او ماشیناییه که با پلاک اروپایی قشنگ تره. از همه قشنگ تر رنگ نسخه آمریکایی موجود تو این صفحه است که با رینگ های فک کنم 18 اینچی 10 پره سیاه مرسدس یه چیز شاخی میشه?
Khosrow
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸لش و زیبا / تناسبات بدنه عالی که از هیچ کمپانی برنمیاد / واقعا زیباست ..
کاوه
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸بنز در مورد شاسی بلندها زبان طراحیشو گم کرده. هر چقدر در سدان ها واگنر و شرکا به بلوغ رسیدن در شاسی بلندها گیج می زنن. اما بی انصاف نباشیم و بگوییم که طراحی داخلیش عالیه. عالی.