با وجود استفاده از معماری مشترک در ساختار، مرسدس E کلاس کوپه دارای روحیه کاملا متفاوتی نسبت به برادر سدان خود است. ورای حذف دو درب عقب و ستونهای B، ظاهری آراسته و کالبدی خوشتراش، آن را به یک رفیق تمام عیار برای گشت و گذار در شهر و رانندگی در جاده بدل نموده است. صندلیهای عقب هم جای کافی برای نشاندن دو همسفر بزرگسال را در اختیار میگذارند تا دیگر بهانهای برای بیرون نرفتن با دوستانتان نداشته باشید.
در قیاس با نمونه سدان، فاصله بین محورهای E کلاس کوپه به میزان ۶.۶ سانتیمتر کاهش داشته و درکل، با کاهش طولی معادل ۹.۶۵ سانت مواجه شده است. نتیجه این تغییرات، دستیابی به نیمرخی زیبا و رضایتبخش است.
در داخل کابین، خطوط طراحی قوسدار و زیبا جلوهای از اشرافیت خصوصی را به نمایش میگذارند. خوشبختانه اینجا خبری از دکمههای گرد و برجسته و همچنین تزیینات پلاستیکی با طرح چوب نیست. از روکش های چرمی نسخه استاندارد گرفته تا تریم چوبی براق پیانو بلک و نیز از دریچههای خاص تهویه روی دربها گرفته تا گرمکن ۱۰۵۰ دلاری غربیلک فرمان و استراحتگاه بازو، همه و همه جمع شدهاند تا سرنشینان E400 را لای پر قو قرار دهند.
وظیفه به پیش راندن این موجود خوشگذران را پیشرانه تویین توربوشارژ V-6 سه لیتری، در تعاون با گیربکس نه سرعته اتوماتیک و نیز سامانه چهارچرخ محرک 4Matic برعهده دارند. مورد اخیر مبلغ ۲۵۰۰ دلار هزینه بیشتر را نسبت به مدل دیفرانسیل عقب بر مشتریان تحمیل مینماید. پیشرانه توربو-شش با توان ۳۲۹ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن-متر، کمترین مشکل را در به جلو راندن این کوپه معزز ۱۹۵۷ کیلوگرمی، از خود نشان میدهد. سیستم انتخاب حالت دینامیکی مرسدس بنز به منظور هماهنگسازی واکنشهای دریچه گاز، گیربکس و سیستم تعلیق بر حسب شرایط مختلف، از آمادگی کاملی برخوردار است. حالت اسپرت تعادل مناسبی میان کیفیت سواری و پرفورمنس خودرو ایجاد مینماید و در وضعیت کامفورت نیز علاوه بر تعویض دندهها در دورهای پایینتر، ناهمواریهای سطح جاده نیز به خوبی جذب سیستم تعلیق میشوند. حالت اکو نیز خود گویای وضعیتی خستهکننده است؛ اما بر خلاف آن در وضعیت اسپرت پلاس، شاهد سواری زمخت به همراه غرش بیشتر پیشرانه و تعویض دندهها در دورهای بالاتر خواهید بود.
عملکرد E400 در پیست به گونهای بود که توانست رکود پنج ثانیه را در آزمایش شتاب ۰تا96km/h و زمان ۱۳.۶ را با سرعت ۱۶۶.۴ کیلومتربرساعت، در تست یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) به ثبت برساند. در مقام مقایسه میتوان به آئودی A5کوپه مجهز به موتور چهار سیلندر خطی دو لیتری توربوشارژ با توان ۲۵۲ اسب بخار اشاره نمود. این خودرو موفق شد تا در هر دو آزمایش، زمان یکسانی با E400 به ثبت برساند. همچنین ب ام و 640i کانورتیبل که از نظر قیمت و نوع کاربری بسیار نزدیک به E400 است، موفق شد تا زمانهای ۴.۹ و ۱۳.۶ را تست ها به ثبت برساند.
شتاب جانبی خودرو در عبور از پیچ، در حالی که پاپوشهای Primacy 3 ZP میشلین به پا داشت، برابر ۰.۹ جی بود. عملکرد سیستم فرمان دقیق و صحیح است اما کاستیهایی نیز مشاهده میشود. سیستم ترمز فراتر از حد انتظارات ظاهر شده است؛ مسافت مورد نیاز برای توقف از سرعت 112km/h، برابر ۴۷.۵۵ متر است که ۱.۵۲ متر نسبت به رکورد مرسدس AMG E43 سدان، کمتر است. استواری پدال ترمز نیز قابل تحسین است و با تعدد بکارگیری، از صلابت آن کاسته نمیشود. البته بهتر است تاکید کنیم که در شرح ماموریت این خودرو، انجام امور محیرالعقول دینامیکی مشاهده نمیشود و نبایست چنین انتظاری از آن داشت.
با وجود پنجره کوچک ثابت در قسمت عقب، گشودن سایر پنجرهها را حین سواری با E400 در دل یک روز نمناک پاییزی، به عنوان نسخهای درمانگر، به شما پیشنهاد میکنم.
از نظر آپشنها و تجهیزات سفارشی، خودروی مورد بررسی توسط تیم ما، از گزینههایی ذیل سود میبرد:
رنگ متالیک آبی لونار(۷۲۰دلار)، پکیج تزییناتی آ ام گ (۲۵۰۰دلار)، رینگهای ۱۹ اینچی پنج پره اسپلیت(۵۰۰ دلار)، ایربگهای جانبی عقب(۴۲۰دلار)، صندلیهای مالتیکانتور ماساژ دهنده(۹۵۰ دلار)، گرمکن و تهویه صندلیها(۴۵۰دلار).
همچنین لیست سایر آپشن هایی که برای این خودرو ارایه میشوند، شامل موارد پیش رو خواهد بود:
سیستم صوتی Burmester 3D شامل ۲۳ اسپیکر، ۲۵ کانال آمپلی فایر و توان کل ۱۴۵۰ وات به ارزش ۵۴۰۰ دلار و پکیج پریمیوم۳ که هرآنچه را مشتری از منظر فناوری انتظار دارد، به او ارایه میدهد. پریمیوم۳ با بهای ۱۰۲۰۰ دلار گزینههای ذیل را با خود به ارمغان میآورد:
صفحه سرعتشمار ۱۲.۳ اینچی، هداپ دیسپلی، دوربین دید اطراف، شارژر بیسیم، چراغهای LED، کروز کنترل تطبیقپذیر، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم معاونت در پارک و پارهای موارد دیگر. با نصب تمامی آپشنهای مذکور، قیمت این خودرو از ۶۲,۳۹۵ دلار به ۸۷,۷۸۵ دلار افزایش خواهد یافت.
علی
۱۶ آذر ۱۳۹۶به قول دوستمون((((( ممد )))))چقدر کج ، کلست و بیریخت ?
با تچکر
شاهين
۱۶ آذر ۱۳۹۶یه طراحی کاملا استادانه. هم طراحی داخل و هم خارجش منو متقاعد کرد و عاشقش شدم
F۲۲RAPTOR
۱۶ آذر ۱۳۹۶یکی از زیبا ترین کوپه هایی هست که تا باحال دیدم و کاملا برازنده
BMW
۱۶ آذر ۱۳۹۶امروز خیلی فعال شدی ناقلا ?????
با تچکر
فريد
۱۶ آذر ۱۳۹۶بنز دیگه اون بنز قدیم نیست
حامد
۱۶ آذر ۱۳۹۶آره
همیشه بهتر از قبله
عطا
۱۶ آذر ۱۳۹۶به نظر من خیلی عالی شده.
یه عده هنوز فکر میکنن بنز باید همه ماشیناش مثل اون دورانی باشه که چهار تا چراغ گرد جلو باشه ….. مثل فورد ماستنگ که همه میگن طراحیش خیلی افتضاح شده بر عکس هم زیبا شده هم به روز و اینو من و شما نمیتونیم بگیم اونایی که خریدن میگن از امار فروششم معلومه
روح الله
۱۶ آذر ۱۳۹۶الان ممد میاد میگه پیرخرفت کج وکوله
عباس
۱۶ آذر ۱۳۹۶چند روز پیش هنرمند عزیز مهران مدیری سوار یه بنز بود که عکسی از اون گرفته بودن فقط چراغ جلوش معلوم نبود و کل پلتفرم ماشینو میشد تو عکس دید با این حال نه از رو بدنه نه رینگ نه حتی آینه مدل دقیق و حتی کلاس ماشین قابل تشخیص نبود که s کلاس هست یا e یا c این یعنی ضعف طراحی
Mehdi TuRbO
۱۶ آذر ۱۳۹۶چرا همشون کپ همه انگار دستگاه زیراکس دخل ک عین هم قشنگCls E400 s550 s500 E300 و …
Khosrow
۱۶ آذر ۱۳۹۶متنفرم از اون تبلت هایی که جای انالوگ و مانیتور عیار بالای دهه قبل رو گرفتن / بدم میاد از درپوش موتور که با جلو پنجره یکپارچه نیست و خط به اون زشتی رو روی کاپوت انداخته / حیفه اون چراغ های مثلثی عقب که هنوزم با کمترین تغییر از زیباترین ها میتونست باشه / SL و CLK و CL دهه قبل کجا ن / مرسدس هم مثل اینجا شده – وقتی قبلشو نگاه میکنی انگار بعدشه ..
Infinite
۱۷ آذر ۱۳۹۶به نظر شما پیشرفت و تغییر باید از کجا شروع بشه؟
آنالوگ سطح پایینتر از مانیتور هست. اگر آنالوگ میبود این انتقاد وجود داشت که وقتی رقبا دیجیتال هستند چرا شما آنالوگی؟
چراغهای مثلثی زیبا بودند و من هم که به SLR علاقه دارم چراغش برای همون نسل از بنز هست. اما سوال اینجاست که نباید تغییر کرد؟
مرسدس قبل از چراغهای مثلثی چه چراغهایی داشت؟ آیا تغییرش نداد؟
با پیشرفت در زمینه روشنایی و به لطف تکنولوژیهای جدید، چراغهای خودروهای همه کمپانیها کوچکتر شدند و بدنه یکپارچهتری رو در طراحیها شاهد هستیم.
Khosrow
۱۷ آذر ۱۳۹۶شما یه مدل از مرسدس معرفی کن که طراحی چراغ عقبش نزدیک (SL (R230 که سال 1999 برونو ساکو طراحی کرد باشه –ما هم میگیم پیشرفت-تغییر / الان حتی بشینی تو مرسدس نمیشه گفت کدوم اتاقه – ولی دهه قبل از صدها متر دورتر داد میزد / نمیدونم شاید معیارها خیلی عوض شده ..
Infinite
۱۷ آذر ۱۳۹۶شما اگر همون نسل SL رو ادامه بدید و بیایید جلوتر میبینید که چراغ SL مدل امسال هم ساختار مثلثی خودش رو حفظ کرده و به روز شده.
چراغ های مدل 2018 ;کلاس اس کوپه هم یک نمونه از طراحی عالی.
در زمینه طراحی تا حدودی به شما حق میدم اما واقعا مدل ها کاملا قابل تشخیصاند.
shirko.mercedesbenz
۱۶ آذر ۱۳۹۶بسیار زیباست حرف نداره ، ولی کو اون طرحهای متنوع قبلی ؟؟؟
احسان
۱۶ آذر ۱۳۹۶چرا بنز دیگه اون آرم ایستادشو رو کاپوت نمیذاره؟
Infinite
۱۷ آذر ۱۳۹۶این مدل یک مدل اسپرت هست. مدلهای اسپرت دارای نشان خوابیده بنز هستند و مدلهایی که تمرکز بیشتری روی لوکس بودن دارند مثل S کلاس دارای نشان ایستاده ستاره سهپر هستند.
ایلیا
۱۶ آذر ۱۳۹۶اقا این تبلت ی متری ک جای سرحت سنج رو گرفته خیلی تو ذوق میزنه
کاش حداقل اطرافش رو میپوشوندن که گوشه هاش پیدا نباشه
رااحت میشه از کناره ها پشتش رو دید
mohammad_FM 480
۱۷ آذر ۱۳۹۶از زیبا ترین کوپه ها….
عاشقشم .
ولی درسته همون طور که دوستان اشاره داشتن بنظر منم کلا این پشت آمپر زیاد جالب نیست…
نویدی
۱۷ آذر ۱۳۹۶داشبوردش بیشتر مناسب یه ماشین کلاسیک و خونوادگیه تا یه کوپه.
کلا بنز اون ابهت و جذابیت سابق رو نداره.
Achtung
۱۷ آذر ۱۳۹۶واقعن دیگه از این بهتر نمیشد?
مانی
۱۷ آذر ۱۳۹۶طراحی داخلیش فوق العاده شده,در عین سادگی بالاترین تکنولوژی و زیبایی رو داره,کاش طراحی بیرونیشوتغییر بده که یه چیز متفاوت و تو چشم باشه
Achtung
۱۷ آذر ۱۳۹۶مطمئنم هیچ کدومتون از نزدیک ندیدینش اگر میدیدین میگفتین زیبا ترین کوپست
MjM
۱۷ آذر ۱۳۹۶کریس بنگل در اتوشو فرانکفورت 2017:
افزایش شباهت کلاسهای مختلف خودرویی شرکتها یک فاجعه است.