مرسدس بنز

بررسی مرسدس‌بنز GLA250 فورماتیک

در نمایشگاه اتومبیل شانگهای ۲۰۱۳، مرسدس‌بنز از کانسپت GLA رونمایی کرد که نمایش اولیه‌ای از پنجمین شاسی‌بلند این کمپانی بود و تنها چند ماه بعد، مدل تولیدی GLA به صورت رسمی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ به جهان معرفی شد. خودروهای کلاس GLA بر اساس همان ساختار دیفرانسیل جلو تولید می‌شود که نسل جدید کلاس‌های A و B از آن‌ها استفاده می‌کنند. در بازارهایی به‌جز امریکا شرایط قدری متفاوت است، ولی مشتریان امریکایی تنها یک نوع مدل از این کلاس بهره‌مند می‌شوند و آن GLA250 است که به صورت استاندارد دارای دیفرانسیل جلو است و سیستم 4Matic نیز به‌صورت یک آپشن برای آن عرضه می‌شود.

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic
GLA را از جلو که نگاه کنیم، یک بنز کاملاً مدرن با یک بینی متناسب، چراغ‌های مایل و از همه مهم‌تر، دارای نشانی است که در مرکز جلوپنجره‌ای با دو نوار افقی قرار گرفته است. امّا از عقب، فقط یک هاچ‌بک است که چراغ‌های عقب از آن بیرون زده‌اند. در مقابل، داخل کابین هم شرایط لوکس و هم شرایط عضلانی دارد. ترکیب مواد با کیفیت چنین شرایط را برای کابین GLA رقم زده‌اند؛ مواردی مانند طرح‌های نقره‌ای سایه‌دار برای بسیاری از سطوح و استفاده از برخی از آخرین تکنولوژی‌ها. داشبورد GLA از دو بخش متفاوت در بالا و پایین تشکیل شده است. در هر دوی این بخش‌ها از یک بافت سه‌بعدی صیقلی و یک طرح آلومینیوم یا چوب استفاده شده است. مانند دیگر شاسی‌بلندهای مرسدس‌بنز، GLA نیز تعداد ۵ دریچه هوا را فراهم کرده و در همین حال، برای این مدل یک حلقه منحصربه‌فرد برای آن‌ها درنظر گرفته است. البته برای خودروی تست شده، آپشن‌های زیادی مانند چرم قهوه‌ای رنگ داشبورد استفاده شده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی COMAND نیز به صورت یک آپشن به GLA250 اضافه شده است که هنوز کارآیی واضحی مانند سیستم MMI در آئودی یا iDrive در ب‌ام‌و ندارد.
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic
شعار مرسدس‌بنز برای معرفی این خودرو چنین بوده است:

کوچک‌ترین شاسی‌بلند، رویداد بزرگ بعدی است (ما بعداً بهترین چیز را نمی‌سازیم).

وقتی شرایط داخل کابین را بررسی کنیم و آن را با ب‌ام‌و X1 و بیوک انکور مقایسه کنیم، این صحبت ممکن است تا حدودی درست باشد.

2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
قیمت GLA از ۳۴۲۲۵ دلار آغاز می‌شود. GLA250 برای پیشرانه از یک موتور توربوی چهار سیلندر بهره می‌گیرد که ۲۰۸ اسب‌بخار قدرت دارد و این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه منتقل می‌شود. GLA تست شده با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک توانست در مدت ۶/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در تست لغزش در پیچ نیروی ۰.87g را از خود نشان دهد. البته باید اذعان کرد که چابکی آن نسبت به ب‌ام‌و کمتر است. در همین حال، شتاب این مدل نسبت به هم‌خانواده‌های سدان خود فاصله زیادی ندارد و تنها یک دهم ثانیه برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و دو دهم ثانیه برای رسیدن به مسافت یک‌چهارم مایل از آن‌ها عقب‌تر است. فاصله توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت ۴۷/۴۲ متر است که شرایط مناسبی برای رانندگی در اتوبان خواهد داشت؛ ولی در همین حال و مطابق چیزی که در خودروی تست مشاهده شده، پدال ترمز پس از چهار یا پنج بار توقف، حالت نرمی به خود می‌گیرد و بنابراین تا زمانی که زیاد توقف نداشته باشید، برای شما کارایی لازم را خواهد داشت.
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic Interior
در حالی که برادران بزرگ‌تر GLK به دنیای واقعی بنزها قدم گذاشته‌اند، GLA و دیگر مدل‌هایی که از پلتفرم مشترک آن استفاده می‌کنند، به دنبال وظیفه خود برای جلب مشتری بیشتر رفته‌اند. با حضور لکسس NX جدید و آئودی Q3 برای مشتریان طالب لوکس، انتخاب‌های زیادی وجود خواهد داشت. ولی اگر به دنبال سطح اولیه لوکس در یک شاسی‌بلند جمع‌وجور باشید، GLA یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic
2015 Mercedes-Benz GLA250 4Matic
۲۰۱۵ Mercedes-Benz GLA250 4Matic
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۱۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۴۲۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، توربو با خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۱ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۰۸ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتن‌متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۴۱۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۰۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۲۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۵۸۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۹/۸ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۹/۶۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت ردلاین): ۲۱۰/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۲۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۸ لیتر در شهر و ۷/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. sj

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    الان دوباره این shit born میاد میگه عجب ماشینی بعد شونصد تا دیس لایک میخوره مسیح بر میگردد

    1. لاگان

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من اسباب بازیشو دارم.اینقدر باحاله
      یه تخته میذارم تو حیات خونمون بعد با سرعت زیاد ماشین رو که میکشم خودش با سرعت از روی تخته پرتاب میشه.
      صحنه اکشنی میشه.

    2. tadano

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      دوست عزیز تمسخر دیگران کار شایسته ای نیست .

    3. ME 84

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      ایراد گرفتن ازش خیییییلییی سخته.

  2. e36

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    بنز اعلام کرد از این به بعد اسامی شاسی بلنداش همگی با حروف GL شروع میشن ، تکلیف GLA و GLK که معلومه ولی ML و G چی میشن ؟ یا خود GL کلاس؟ کسی چیزی میدونه؟؟

    1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      G Class که بحثش فرق داره اون آفرود مال بیابانه اصن بحش جداست…
      ML هم اسم جدید M هست…
      جی ال فول سایزه و دیفرانسیل مرکزی داره
      ام ال میدسایز و فاقد دیف مرکزی

  3. احسان آرسنالی

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    من کاری ندارم به بنز ایراد میگیرند که چرا دیفرانسیل جلو تولید میکنه بنز هر کاری میکنه ملت 10 20 سال بعد متوجه میشن بنز چرا اون کار رو کرده الانم به خودتون زحمت ندین بعدا میفهمین چرا بنز دیفرانسیل جلو تولید کرده شاید بگین واسه جلب مشتری ولی من اعتقادم یه چیر دیگه اس احتمالا داره دیفرانسیل جلو رو آزمایش میکنه واسه نسل های بعدی تا مصرف سوخت و هزینه تولید رو کاهش بده

    1. سعید

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (480 ديدگاه)

      بله احسان جان باهات موافقم,کمپانی های مرسدس بنز و … درحال تلاشند برای پایین آوردن مصرف سوخت و وفق دادن خودرو هاش با استاندارد سال های 2016 و17 به بعد که آلایندگی موتورهای تولیدیش با استاندارد های euro و سازمان محیط زیست مطابقت داشته باشه.

  4. Metal Storm

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آلمانه دیگه
    تعجبی نداره
    بنز بنزه چون آلمانیه
    بنز بنزه چون پایه گذازه طراحیه ماشینه
    آلمانم که سرور و سالار صنعت جهانیه خودروِ
    هزار تا لایک هم برا این ماشینه کار بیستش کمه

  5. امیرمسعود

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خیلی جیگره

  6. مرتضی

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    همون A class هستش منتها با شاسی بلندتر. صندلیاش مثل A class و CLA class هستش. عملکرد خارج جاده یک خیلی خوبی داره. مدل GLA 45 هم تو اروپا موجوده که از چابک ترین شاسی بلندهای سایزکوچیک محسوب میشه. تو اروپا هم مدل GLA 220 CDI 4matic خیلی محبوبه چراکه که اروپاییها عاشق ماشین های دیزلی هستند.

  7. مهران۱

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ماشینای مرسدس بنز یک ایراد دارن اونم اینه که ادم هر چقدر باهاشون رانندگی می کنه خسته نمیشه درواقع ادمو از کار و زندگی میندازن

  8. parseh net30

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    به این میگن یه طراحی بدون عیب.خوشتیپ و باوقار

    1. Zonda R

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      میشه از gla به عنوانه چالشه جدیده
      Bmw و audi در این سگمنت نام برد
      و البته مرسدس رو قابلیت هایه خارج از جاده gla مانوره زیادی داده که با ازمایشه
      Motortrend صحت گفتارش نمایان شد در عینه تعجب
      البته یکی از اشکالایی که موتورترند ازش گرفته بود عایق بندیه نه چندان خوب بود که در حده برندش نبود
      در کل بینه x1 و Q3 و gla
      مرسدس اومده و سعی کرده اشکالایه دو تا رقیبشو برایه خودش تبدیل به نقطه قوت کنه

  9. Ahmad

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    همیشه توقعات از شرکت بنز بالاست و بنز همیشه تونسته مشتریاشو رازی نگه داره.

  10. parseh net30

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این آقایونی ک ب لیفان میگن بی ام دبلیو لطف کنن نظر ندن.اینجا وایلر مایبر نیست

    1. mamad

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      حالا میفهمم اون دراگونبرن چرا اونجوری حرف میزد…بقیه توجه داشته باشن اگه اطلاعات عمومی کمی دارن و یا وضع مالیشون خوب نی از تو اجازه کامنت بگیرن

    2. مرتضی

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      نوشتن بی ام دبیلو برات سخت نیست؟؟؟ ماشالله به این همه پشتکار دوستان نیمه انگلیسی نیمه ایرانی ببخشید نیمه پرشینی!! یه بی ام و بگو خوتو خلاص کن!! میدونیم شماها سواد دارین اما المانی ها دبیلو ندارن!!! و ما هم نداریم چنین کلمه مزخرفی رو!!! دانشگاه یاد گرفتین یا از بس تبلیغات حمید شبخیز رو دیدین فکر کردین سوات یعنی این؟! چقدر بگم هویت تو نسل جدید نیست

  11. پوری پوریا!

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    مرسدس بنز کلاس GLA کلا SUV های خوبی هستند! من از تغییر فرم دریچه های کولر تو این مدل خیلی خوشم اومد! طراحی عقبش هم خیلی متفاوته مخصوصا با اون دفیوزر بزرگ عقب!

  12. The Best Or Nothing

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    پدال جان چرا به حرفمون گوش نمیدی
    اگه یه کس دیگه ازت خواهش میکرد زود جوابشو میدادی
    ولی من خواهش و تمنا و … کردم هیچی
    پدال جان تو رو به هر کی دوس داری یه بررسی و تست کامل از مرسدس بنز CLA 45 AMG 2014 بزار

  13. ASTON MARTin

    ۴ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    خوشم اومد ازش
    کاش جا اینی که دارم اینو میداشتم :|
    بعد این همه عمره مزخرف لیاقتشو داریم
    ولی حیف که 35 سال پیش یه اشتباه اینو ازمون گرفت

  14. یاسین

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چه شعاری ! ایول بنز .

  15. a

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دقیقا قیمت مدل Benz GLA250 چنده ، کسی میدونه ؟

  16. یاسین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من بنز سوار نشدم تو عمرم تورو خدا اگه کسی داره مدلهای قدیمی میخام بگیرم اگه کسی اطلاعی ازمدل های قدیمی دارن ممنون میشم بگین بمن باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا