بودن در میان طبقه ثروتمند جامعه چندان هم آسان نیست! به عنوان مثال، وقتی من و شما برای خرید خودرو اقدام میکنیم، فقط یک خودرو مدّنظرمان است. ولی اشخاص دیگر ممکن است کمتر از ۵ یا ۶ اتومبیل برای پُر کردن پارکینگ شخصیشان نخواهند. به همین ترتیب، وقتی یک خریدار متوسط امکانات یک خودرو را در کنار آپشنهای آن بررسی میکند، بودجه برایش یک فاکتور اصلی است و پروسه خرید را بیشتر از همه هدایت میکند؛ یعنی یک خودرو رنگ سفید داشته باشد، طراحی داخلی، پکیج سیستم راهبری و کفپوش داشته باشد، معامله تمام است.
برای درک امکانات یک بنتلی، ساعتها زمان برای بررسی صدها آپشن در میان کاتالوگها لازم است. وقتی رنگ زیبایی به نام «آبی آکسفورد» وجود دارد، چرا رنگ استاندارد را انتخاب کنیم؟ اگر این رنگ نیز شما را راضی نمیکند، در سیستم انتخابگر آنلاین میتوانید از بین ۱۰۶ رنگ دیگر انتخاب کنید. طرح رنگ چرم داخلی، یکی از ۱۷ آپشن در این زمینه است. در همین حال، برای یک کنتراست مناسب باید رنگ مناسبی نیز داشته باشید و همچنین تریم چرم ثانویه را نیز باید انتخاب کنید. همچنین برای چرخها میتوانید از ۸ طرح مختلف استفاده کنید. ۷ پکیج آپشن برای این خودرو به همراه تجهیزات منفرد وجود دارد تا تمام نیازهای شما را تحت پوشش قرار دهد. یک آمار جالب در این رابطه: مالکان بنتلی معمولاً مرد هستند و وقتی این خودرو را میخرند، نه خودروی دوم یا سومشان است، بلکه خرید هشتمشان است. مشتریان مرسدس S63 کوپه نیز دستکمی از این افراد ندارند. اینگونه افراد معمولاً درآمد سالانهای حداقل برابر ۶۰۰ هزار دلار دارند و همچنین حداقل سه اتومبیل دیگر در پارکینگ خود دارند. امّا وقتی این خودرو به پارکینگ خانهشان میرود، تبدیل به انتخاب اولشان میشود و وقتی کیلومتراژها را با یکدیگر مقایسه میکنیم، AMG کیلومترها با بقیه فاصله دارد. ولی از میان این دو وسیله اشرافی، کدامیک را باید برای خرید انتخاب کرد؟ این موضوعی است که در اینجا در یک سری جادههای پرسرعت، بادگیر و در میان تپهها و همینطور در خیابانهای شهری بررسی شده است. وقتی این خودرو در کنار یکدیگر پارک میشوند، بنتلی به ظاهر جلبتوجه بیشتری میکند. طراحیهای بیرونی بنتلی آن را تبدیل به یک خودروی خاص کرده است. جلوپنجره بلند و طراحی عقب عضلانی آن، نهتنها قدرت خودرو را نشان میدهند، بلکه یک حالت خارقالعاده برای آن ایجاد کردهاند. طراحی داخل کابین ترکیبی از چرم، چوب و فلز با کیفیت بالای مورد انتظار از خودرویی با این سطح از قیمت است. با این حال، اگر این کابین را با طراحی مدرن کابین مرسدس مقایسه کنیم، اندکی حال و هوای قدیمی دارد. طراحی داخلی بنتلی، حالتی گیرا دارد، ولی در عین حال، با اندکی تغییرات کوچک و طراحی زیباشناسانه میتوان کابین کانتیننتال را تبدیل به یک کابین لوکس مدرن کرد. بنتلی کانتیننتال با ظاهر آبی تیرهاش، همه را متوجه خودش میکند، در حالی که رنگ تیره بنز بیشتر زیر سایه ویژگیهای تهاجمی آن است. خطوط کناری بدنه، ظاهری جمعوجور و منحصربهفرد برای S63 ایجاد کردهاند. کابین این خودرو نیز بسیار دوستداشتنی است و تکنولوژیهای سطح بالایی در آن به کار گرفته شده است. صفحه نمایش عریض زیبا که از کلاس S سدان گرفته شده، در کنار یک پنل مناسب TFT برای ابزارها از نکات جالبتوجه این کابین است. داشبورد پوشیده از چرم، واقعاً ابعاد بزرگی دارد. در همین حال، مرسدس دارای تکنولوژیهایی است که بنتلی تنها میتواند رؤیای آنها را در سر داشته باشد؛ سیستمهایی مانند کروز کنترل انطباقی «دیسترونیک پلاس» که اکنون با دستیار فرمان نیز عرضه شده است. ورود به درون کابین S63 AMG کوپه مانند این است که از کانتیننتال به یک قرن جدید قدم گذاشتهاید. هم مجموعه ابزارها و هم نمایشگرهای اطلاعات و سرگرمی، ظاهر و عملکردی بسیار عالی دارند. نمایشگرها بهتنهایی فاصله زیادی بین S63 و کانتیننتال ایجاد میکنند. از طریق این نمایشگرها، میتوان به امکاناتی مانند رادار کروز کنترل، هشدار عبور از خط، دید در شب، دستیار عبور از بین خطوط و … دسترسی داشت. ولی در مورد برتری حس رانندگی با مرسدس نسبت به بنتلی تردیدهایی وجود دارد. S63 اندکی چابکتر نشان میدهد. هر دو خودرو برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۳/۶ ثانیه زمان نیاز دارند. در تست یکچهارم نیز فاصله نزدیکی داشتهاند و طی این مسافت برای آنها ۱۲ ثانیه طول کشیده است. امّا در عین حال، ۰/۸ کیلومتر بر ساعت، سرعت نهایی مرسدس نسبت به بنتلی برتری داشته است. مرسدس همچنین در پیست حدود ۰/۵ ثانیه نسبت به رقیبش زودتر یک دور را طی کرده و همینطور به طور متوسط نیروی چسبندگی آن در پیچها ۰.1g بیشتر بوده است. همین روند را در تست توقف از سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت نیز شاهد بودهایم که در آن مرسدس ۳۰/۵ سانتیمتر فاصله کمتری برای توقف کامل نیاز دارد. بخش عمدهای از این برتریهای S63 به وزن کلی کمتر آن برمیگردد. این در حالی است که وزن کلی کانتیننتال GT حدود ۱۸۰ کیلوگرم نسبت به آن سنگینتر است. نکته جالب در این مقایسه این است که با وجود سادگی خستهکننده رانندگی بنز، رانندگی با بنتلی راننده را بیشتر درگیر خود میکند. به عنوان نمونه، اگر هر دو خودرو را به شدت و با فشار پدال گاز وارد یک پیچ کنیم، عقب بنتلی قبل از این سیستمهای الکترونیکی تنظیمات لازم را انجام دهند، شروع به دریفت میکند. این لحظات در هنگام رانندگی بسیار اندک هستند، ولی مرسدس هیچگاه چنین حالتی را برای راننده خود ایجاد نمیکند؛ تنها کاری که میکند فشار کامل برای خروج از پیچ است که در این پروسه تایر خارجی جلو را نیز رفتهرفته فرسایش میدهد. اگر به دنبال یک خودرو برای رانندگی پرهیجان هستید، مرسدس از شرایط موردنظر شما فاصله دارد. ولی این شرایط رانندگی عمده این خودروها نخواهد بود. مهمترین شرایط آنها یک سفر ساده درون شهر است و برای استفادههایی این چنین، برتری مرسدسبنز جای چندان بحثی ندارد؛ سواری آن بسیار راحتتر است، یک کابین ساکتتر دارد، رانندگی با آن ساده است و طراحی ارگونومیک آن بهتر انجام شده است. ظاهر بسیار لوکس و سطح بالایی نیز دارد و همه اینها با قیمتی ۶۰ هزار دلار پایینتر از بنتلی در دسترس خواهند بود. این در حالی است که S63 تجهیزات بیشتری را نیز در اختیار صاحبش قرار میدهد. البته برخی آپشنهای بنتلی مانند طرح کنتراست روزنهدار در داخل کابین هزینههای زیادی به اندازه ۱۹۰۵ دلار دارند. ولی باز هم قیمت پایه بنتلی باز هم نسبت به مدل مرسدس تستشده ۲۰ هزار دلار بیشتر است. مرسدس S63 AMG به اندازه بنتلی کانتیننتال یک حس رومانتیک یا احساسی ندارد، ولی از لحاظ عملکرد و تجهیزات خودروی بهتری محسوب میشود. با این حال، اگر کسی به استفاده از خودروهای بنتلی علاقهمند است، نباید با این حرفها در اینجا چندان نگرانی به دل خود راه بدهد.مشخصات و نتایج تست بنتلی کانتیننتال GT V8 S مدل ۲۰۱۴
- نوع خودرو: موتور جلو، AWD، ۴ سرنشینه، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۲۵۵۸۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۹۹۲۲۲۵ دلار).
- نوع موتور: ۴.۰ لیتری DOHC با ۳۲ سوپاپ V8 با توربوهای دوقلو، قدرت ۵۲۱ اسببخار و حداکثر گشتاور ۶۸۰/۶ نیوتنمتر.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۴۶ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۰۶ متر.
- عرض: ۱/۹۴۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۰۵ متر.
- وزن کلی: ۲۳۲۸ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۷/۶۵ کیلومتر بر ساعت.
- یک دور پیست موتور ترند: ۲۵/۵ ثانیه با چسبندگی متوسط 72g.
- مسافت ترمز از سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۰۰۴ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر، ۹/۸ لیتر در بزرگراه و ۱۳/۱ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مشخصات و نتایج تست مرسدسبنز S63 AMG کوپه مدل ۲۰۱۵
- نوع خودرو: موتور جلو، AWD، ۴ سرنشینه، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۱۷۲۴۵۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۶۱۸۲۵ دلار).
- نوع موتور: ۵.۲ لیتری DOHC با ۳۲ سوپاپ V8 با توربوهای دوقلو، قدرت ۵۷۷ اسببخار و حداکثر گشتاور ۹۰۰/۲ نیوتنمتر.
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۹۴۴ متر.
- طول ماشین: ۵/۰۲۷ متر.
- عرض: ۱/۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۱۲ متر.
- وزن کلی: ۲۱۴۰ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۸/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
- یک دور پیست موتور ترند: ۲۴/۹ ثانیه با چسبندگی متوسط 82g.
- مسافت ترمز از سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۶۹۹ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر، ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه و ۱۳/۱ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر.
h.s.7
۵ بهمن ۱۳۹۳……با این حال، اگر کسی به استفاده از خودروهای بنتلی علاقهمند است، نباید با این حرفها در اینجا چندان نگرانی به دل خود راه بدهد.
دوستان من یکم نگران شدم..منو از نگرانی در بیارین :-)
Reza.045
۶ بهمن ۱۳۹۳درود پدال عزیز
توان موتور مرسدس اشتباه زده شده
در حقیقت 585 اسبه نه 577 اسب:
http://s6.uplod.ir/i/00518/yqjp4hf1k4va.bmp
اینم لینک خود سایت(مرسدس آ ام گ):
http://www.mercedes-amg.com/s63c.php?lang=eng
لطفا اصلاح کنید
ممنون
سردبیر
۶ بهمن ۱۳۹۳سلام. با سپاس از دقت نظر دوستان.
باید یاداوری کنیم که مفهوم واحد متریک PS با HP اندکی تفاوت دارد. همانگونه که در منبع ارسالی هم مشاهده می شود، قدرت این پیشرانه 430 کیلووات است که با تبدیل آن می توان 585PS یا 577hp را بدست اورد. جالب اینجاست که برخی از خودروسازان در نواحی مختلف دنیا، hp را به جای ps بکار می برند و درواقع اسب بخار در نقاط مختلف کمی با هم تفاوت دارد. انشاالله در آینده مطلبی در این زمینه منتشر خواهیم کرد.
S97
۶ بهمن ۱۳۹۳عجب!!!
فرزاد
۶ بهمن ۱۳۹۳با سلام خدمت سردبیر محترم و با تشکر از درج این مطلب جذاب،
لازم به توضیح دیدیم که بگم ps در زبان آلمانی مخفف Pferdesträrke میباشد که معنی آن به فارسی همان نیروی اسب بوده و این دقیقاً معادل کلمه انگلیسی hp )horsepower) میباشد. در حقیقت هیچ تفاوتی نه از نظر متریک و نه از نظر مفهومی بین کلمه انگلیسی hp و آلمانی ps وجود ندارد.
با تشکر.
جواد
۶ بهمن ۱۳۹۳آره. مثلا 400 اسب امیرکایی مساوی است با 300 اسب ترکمن. اسب با اسب فرق داره برادر…
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۶ بهمن ۱۳۹۳بله سردبیر درست میفرمایند.اگه اشتباه نکنم تو خود ویکیپدیا هم شما برید PS کوچکتر از hp هست.البته تفاوتش خیلی کمه.
اﻭﺭﻧﮓ
۱۷ بهمن ۱۳۹۳توان این مرسدس در آلمان بیشتر از آمریکا هست چون مدل های سفارش آمریکا به علت کاتالیست اگزوز حدود 10 اسب از دست می دهند .
محمد
۷ بهمن ۱۳۹۳حالا چرا بنز با بنتلی؟! اصلا همیشه نماد خودروی اشرافی و لوکس واولین چیزی که با شنیدن واژه خودرو لوکس تو ذهن هر کسی شکل می گیره رولز رویس هست باید بنزو با رولز رویس یا حداقل بنتلی مولسان قیاس کرد،نه کانتیننتال چون کلاسش با مولسان متفاوته.
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۳اشتباه میکنی دوست عزیز
بیشتر مطالعه کن
masood
۵ بهمن ۱۳۹۳همین بس واسه طرفدارای بنز که نوشته :مرسدس دارای تکنولوژیهایی است که بنتلی تنها میتواند رؤیای آنها را در سر داشته باشد
مسعود
۵ بهمن ۱۳۹۳اصن بقیه برگ برنده هاشو رو نکنه هم همین یدونه کافیه واسشون
ALIUnited
۶ بهمن ۱۳۹۳من از بنتلی بیشتر خوشم اومد
ولی با این قیمت بالایی که داره اگه پولش رو داشتم بنز رو ترجیح می دادم
مانی
۵ بهمن ۱۳۹۳امکان نداره صفر تا صد بنتلی 3.6 ثانیه باشه
احسان
۵ بهمن ۱۳۹۳نوید جان میباخ اکسلرو کلا 3 دستگاه تولید شد که هیچ کدوم فروخته نشد و تو موزه نگهداری شد، اگه رولزرویس مدلهای ghost, wraith و بنتلی مدل کانتیننتال کوپه و کروک میزنه بخاطر اینه که 100ساله داره واسه پولدارا ماشین لوکس میزنه،
Reza.045
۶ بهمن ۱۳۹۳درود احسان جان
تا جایی که من اطلاع داشتم از مدلا اکسلرو تنها یک عدد تولید شد که ابتدا قرار بود به فروش نره ولی بعدا به قیمت 8 میلیون دلار به یک خواننده آمریکایی فروخته شد
راستش جایی نشنیدم که 2 مدل دیگر تولید شده باشد
ممنون
احسان
۵ بهمن ۱۳۹۳پولدارا ماشینی میخرن که از هر نظر خاص باشه وقتی سوار میباخ میشن یه مرسدس اس کلاس از کنارشون رد میشه میخوره تو برجکشون ، خیلی بده که تنها فرق میباخ با اس کلاس 27 سانتی متر طول اضافه تره!!! دقیقا مثل سمند سورن و سمند سریر!
مسعود
۵ بهمن ۱۳۹۳دنیا با “مرسدس بنز” معنی پیدا میکنه. از سالهای سال پیش تا سالهای سال آینده. مگه میشه جز بنز انتخاب دیگه ای داشت؟
TerraByte
۶ بهمن ۱۳۹۳بله .میشه
ولی قطعا اون انتخاب بنتلی نیست :D
masoud
۶ بهمن ۱۳۹۳فیل و فنجون رو با هم مقایسه می کنید بنز اس در حال حاضر استاندارد لوکس به حساب میاد یعنی نهایت همه فاکتورها در حالیکه بنتلی یه خودروسازی با روند به نظر من ثابت در بیست سال اخبر هستش و حرف جدیدی واسه گفتن نداره…
پرچم بنز از روز اول اختراع خودرو تا امروز همیشه بالا بوده
علی
۶ بهمن ۱۳۹۳بنزززززززززززززززززززززز
bardia
۶ بهمن ۱۳۹۳قدرت بنتلی نوشته 421 اسب بخار که فکر کنم 521 اسب باشه
وگرنه با موتور 5.5 لیتری توربوشارژ که 421 اسب نمیشه تازه اونم با شتاب 3.6 ثانیه
javad_munchen
۶ بهمن ۱۳۹۳مقایسه بنتلی و بنز از ریشه کار مضحکیه :D
من
۶ بهمن ۱۳۹۳بنزه سر تره در قیافه که بنتلی حرفی برای گفتن نداره
توی موتور هم ببینین 4 لیتر با توربو از 5/5 لیتر با توربو بیشتر قدرت داده
hozhabr
۶ بهمن ۱۳۹۳چجوریه ک با وزن بیشتر قدرت کمتر 0-100 یکیه؟!!!
godfather
۶ بهمن ۱۳۹۳بنز خیلی خوبه ولی فقط یه بنتلی مثل یه بنتلیه
ارماااام
۶ بهمن ۱۳۹۳بنتلی حرف اول رو میزنه نسبت به هر مرسدس دیگه ای، اصلا بنتلی متولد شده واسه ساختن خودرو سوپر لوکس
$@kasra@$
۶ بهمن ۱۳۹۳اخه بنت علی رو چه به لوکس سازی…………………
فرامرز
۶ بهمن ۱۳۹۳کسی که بنتلی رو میخره به جای اینکه فکرش دنبال اطلاعات روی کاغذ باشه دنبال اینه که لوگو و اسم ماشینش رو خودروی ۲۰۰۰۰ دلاری (مدل پایه سری آ منظورم هاچ بک نیست اونی که شبیه ماتیزه) نباشه. وگرنه هر کسی میدونه که این مرسدس از نظر طراحی و فنی خیلی سرتره!
4MATIC
۶ بهمن ۱۳۹۳خوب معلو مه بنز
علی
۶ بهمن ۱۳۹۳خوب یکم هم از بنتلی تعریف میکردی
گناه داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ بهمن ۱۳۹۳درود .
حسین جان ببخشید منظورم سال 2002 بود که اشتباهی نوشتم 2012 .
مرتضی
۶ بهمن ۱۳۹۳نویسنده میخواد به زور بگه طراحی بنتلی زیباتره نیمدونم از کجا اینو میگه یه نگاه کنین خودتون!! طراحی پشت که جفتشون معمولی اند در طراحی جلو بنتلی کمی بزرگتر از وی 123 چراغاش!! همین!
حمید
۷ بهمن ۱۳۹۳بنتلی یکم گنده تر جلوه میکنه ولی بنز یه چیز دیگه است
و من همچنان بنزم آرزوست
فرزاد
۷ بهمن ۱۳۹۳جناب باربد و آقا جواد،
فکر کنم همگی ما بدونیم که واحد اندازه گیری قدرت موتور اسب بخار بوده و این واحد در هیچ کجای دنیا متفاوت نبوده و نیست. اگه هست و من نمیدونم، دوستان لطف کنند و بفرمایند 1hp برار با چند ps هست و یا بلعکس. ممنون.
سردبیر
۷ بهمن ۱۳۹۳سلام.
1hp=0.98631997ps
تفاوت بین اسب بخار مکانیکی، اسب بخار الکتریکی، اسب بخار هیدرولیکی، اسب بخار بویلر با اسب بخار متریک در ویکی پدیا
می بینید که چند نوع واحد اسب بخار وجود دارد.
اﻭﺭﻧﮓ
۱۷ بهمن ۱۳۹۳1 اسب بخار 1.01427 ps می باشد .
پویا
۸ بهمن ۱۳۹۳مقایسه این دوتا مثه مقایسه کردن دسته چپ با دسته راسته
مهران
۸ بهمن ۱۳۹۳اگه اشراف زاده ی پولداری باشی که پول هیچ اهمیتی برات نداشته باشه و البته نه تو ایران…و اگه بحث سر اشرافی گری باشه قطعا بنتلی انتخاب اوله. االبته اگه جفتشونو نخری.
اگه پولت از پارو بالا بزنه و بخوای پز اشرافی گری بدی خب معلومه بنتلی.
اگه ایران باشی و این پولا پول تو جیبیت باشه و و بخوای پز بدی و ادای اشرافی گری در بیاری (این روزا اشراف زاده واقعی کو) و بخوای چشم اطرافیانت در بیاد خب معلومه بنتلی.
اگه پولدار باشی و عشق ماشین و ماشینو بشناسی خب معلومه بنز.
اگه استایل ماشین برات مهم باشه و از استایل ماشین سر در بیاری خب معلومه بنز
اگه استایل ماشین برات مهم باشه و از استایل ماشین سر در نیاری خب بنتلی
اگه نگران فروش ماشینت و لوازم یدکی و قطعاتش تو بازار باشی……خخخخخخ …..خب بنز
اگه اونقدر از ماشین سر در نیاری که فقط بنز رو ماشین بدونی خب بازم بنز
اگه اونقدر از ماشین سر در بیاری و بدون تعصب و فقط با منطق و احساس بخوای انتخاب کنی ..خب بازم بنز
اگه بخوای همه نگات کنن خب معلومه بنتلی
دوستان عزیز تعصب جز کور کردن ذهن و از دست دادن فرصتها چیزی رو به ارمغان نمیاره.
دوچرخه سوار
۱۱ بهمن ۱۳۹۳فقط بنز فقط آلمان، بنتلی مال پولدارای با کلاسه ولی بنز مال شیکهای پولدار هست.
اﻭﺭﻧﮓ
۱۷ بهمن ۱۳۹۳مرسدس از تکنولوژی بیشتری استفاده میکنه ولی بنتلی کمی اصیل تره .
سیدعلیرضا
۱۳ فروردین ۱۳۹۴هنر نزد مرسدس بنز هست و بس.
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۴خدا خیرتون نده دودلم کردین الان نمیدونم کدومو بخرم؟!!!!
اصلا ول کن دوتایشو باهم میخرم????
Hessam
۱۹ شهریور ۱۳۹۴مرسدس بهتره بنظرم .
هم زیباتره . هم کاراییش بهتره . هم اسمش مرسدسه . و البته از همه مهمتر آلمانیه .
انگلیسیا خیلی وقته زور میزنن میخوان خودرو سازای آلمان را به چالش بکشن اما تو عمل همیشه زیر سلطه ژرمن هان . از تبلیغات رسانه ایشون گرفته تا حرف زدناشوون .
هرچند که بنتلی و رولزرویشونم واسه ژرمنا شده در حقیقت .
در کل عشق است آلمان
خودروانگلیسی
۳ آذر ۱۳۹۴بنتلی با1200سی سی کمتر فقط پنجاه اسب بخار کمتر داره وبا اسب بخار کمتر و وزن بیشتر شتاب برابری رو داره وبا200کیلو وزن بیشتر مسافت ترمزش از صد به صفر فقط سی سانتیمتر بیشتره ومصرف سوخت بهتره-هشتاد هزار دلار اختلاف قیمت خود گویای همه چیزه این هشتاد هزار دلار قیمت یک ائودیa7صفر کیلومتره واقعا خندم گرفت از این مقایسه واقعا مسخره