به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا بهروزرسانی زیادی را تجربه کردهاند با یکدیگر مقایسه شده اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفهای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شدهاند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدیای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریتهای خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.
درحالیکه ما دیگر شاسی بلندهای بازار را در کلاسهای عادی و لوکس قرار دادهایم اما تمامی نسخههای بزرگ در یک کلاس حضور دارند. دلیل این کار ساده است: تمامیهای شاسی بلندهای بزرگ گران هستند. مرسدس بنز GSL450 که برنده سال پیش بوده همچنان در این کلاس حکمرانی میکند. مرسدس بنز در سال پیش به مصاف حریفانی همچون شورولت تاهوی ۷۸۴۲۰ دلاری، فورد اکسپدیشن ۸۱۷۶۵ دلاری و جی ام سی یوکان ۷۸۳۹۰ دلاری رفته بود. در این کلاس GLS450 با قیمت ۸۴۱۶۰ دلار تنها خودرویی است که احساس میکنیم کیلویی قیمتگذاری نشده است! بهای GLS450 از ۷۰۵۴۵ دلار آغاز میشود که زیر مرز ۸۰ هزار دلاری ما بوده اما این موضوع درباره مدلهای ۸ سیلندر GLS550 و GLS63 صادق نبوده و به همین دلیل است که در این رویداد حضور ندارند.
پیکاپ ها و شاسی بلندهای فورد و جنرال موتورز اگرچه ابعاد بیرونی مشابه یک بالون دارند اما فضای داخلی آنها بیشتر از یک مینی ون نیست. در مقابل این مرسدس بنز است که فضای داخلی بیشتری نسبت به آنچه ظاهرش نشان میدهد دارد. موضوع مهم اینکه صندلی ردیف سوم GLS نسبت به شورولت تاهو ۴۱ درصد فضای پای بیشتری دارد. دربهای عقب عریض و صندلیهای ردیف سومی که میتوانند بسیار جادار باشند باعث شدهاند دسترسی به این ردیف صندلیها بسیار آسان باشد. ما همچنین صندلیهای ردیف سوم که با یک دکمه تا میشوند را بسیار دوست داریم.
بله قطعاً نشانههای پیری در دینامیک سواری این خودرو به چشم میخورد اما همه این موارد را میتوان با توجه به ابعاد GLS کنار گذاشت. کنترل این خودرو آسان بوده زیرا فرمان پذیری GLS نسبت به تمامی رقبای کلاس خود با دقت صورت میگیرد. همچنین پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۳۶۲ اسب بخاری آن سریعتر از رقبا بوده و تواناییهای حرکتی زیادی دارد. گزینههای قابلاعتنای زیادی در این کلاس وجود دارند اما در این بازه قیمتی تنها مرسدس بنز GLS است که تجربه لوکسی را رقم میزند.
مشخصات مرسدس بنز GLS450
- نوع خودرو: پیشرانه در جلو، چهار چرخ محرک، ۷ نفره، ۴ درب هاچبک
- قیمت پایه: 70545 دلار
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۲ اسب بخاری
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی
- وزن خالص: 2449 کیلوگرم
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
- مسافت ۴۰۰ متر: 14.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 13.۸/۱۰.۷/۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
الدزمبیل
۲۰ بهمن ۱۳۹۶بعضی بنده خداها تو لیست ماشینای لوکس کار اند درایور حتی جز کاندیداها نبودن :))))))
mehran (fox)
۲۰ بهمن ۱۳۹۶دوست خوبم قرار شد دیگه این بحثابین ما و اونا تموم شه به شرطی که دیگه تو صفحات آلمانی ماجراجویی نکنن . حرکت امثال شما واسه من خیلی ارزشمنده . کار ما دیگه تموم شد به شرطی که اونام تموم کنن…
الف.ی
۲۰ بهمن ۱۳۹۶مهران عزیز بابت عبارت قرار شد دیگه این بحثا بین ما و اونا تموم شه خیلی ازت تشکر میکنم که به حرفم اهمیت دادی وبه پشنهادم عمل میکنی
mehran (fox)
۲۰ بهمن ۱۳۹۶خواهش می کنم دوست عزیز باور کن خیلی منتظر موندم تا این مشکل برطرف بشه ولی نشد و کار به اینجا رسید.همه دوس داریم تو یه فضای آروم و دوستانه بحثا پیش بره که ایشالله همین طورم خواهد شد.
mehran (fox)
۲۰ بهمن ۱۳۹۶من ازت خواهش می کنم به احترام همه کاربرای با فرهنگ پدال دیگه کل کلی باهاشون نکنیم حتی اگه رفتارشونو تکرار کردن منتظر می مونیم خود امریکایی بازا جوابشونو بدن و اگه ندادن شرایط برمیگرده به همون شرایط با این تفاوت که دیگه همه این بار می دونن عامل این تشنجا کیان و در این صورت دیگه کسی نمیتونه بابت عکس العملمون ملامتمون کنه و ازمون انتظار نخواهند داشت تمومش کنیم…
E 36
۲۰ بهمن ۱۳۹۶فعلا بتازونید ک دیگه X7 داره میاد…
Bilbo
۲۰ بهمن ۱۳۹۶عالیه.
رقابت نسل جدیدش با نخستین نسل از ایکس ۷ قطعا جذاب خواهد بود.
شاهين
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ای سلطان بزرگ آخه چجوری با دو و نیم تن وزن شتابت زیر ۶ ثانیست؟
ماتئوس
۲۰ بهمن ۱۳۹۶به راحتی
ارش
۲۰ بهمن ۱۳۹۶با یه مدل شش سیلندر هرچی غول 8سیلندر رو به گوشه رینگ پرتاب کرد این یعنی قدرت مرسدس.هیچ ماشینی راحتی فضای ردیف سوم رو نداره . از زمان معرفی تاالان سه دفعه به عنوان بهترین شاسی بلند سال شناخته شده.
علی
۲۰ بهمن ۱۳۹۶راحتی ردیف سومش یه طرف ،پشت ردیف سوم هم عجب فضای بار خوبی داره.
مسعود
۲۰ بهمن ۱۳۹۶جی ال اس 63 رو به همه ماشینا ترجیح میدم چون به نظرم در حد قانع کننده ای همه چی تمومه
net
۲۰ بهمن ۱۳۹۶نکته مثبت در مورد این بنز سقف سانروف بررگ و چراغ جلو و جلو پنجره زیبا.نکته منفی چراغ عقب و عقب ماشین وال سی دی روی داشبورد جالب نیست و حاشیه زیاد داره و ۷ صندلی داره اگر ۵ صندلی داشت و طول ماشین رو یه کم کمتر میکرد قشنگتر میشد
مهدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۶معتقدم معمولا اروپایی ها سدان ها و اسپرت های بهتری میسازن نسبت به امریکایی ها اما همونقدر هم معتقدم تو تراک و suv امریکایی ها رقیب ندارم. Gls هم از هر مدلیش در مقابل اسکالید عددی به حساب نمیاد کار اند درایور هم حرف مفت زده
مهدی
۲۱ تیر ۱۳۹۷سلطان تویی بقیه اداتو درمیارن.