مرسدس بنزهفته نامه

تاریخچه عجیب پیکاپ تراک‌های مرسدس بنز

پس از رونمایی مرسدس بنز از نمونه‌ی مفهومی پیکاپ X کلاس ما تصمیم گرفتیم تا سری به گذشته بزنیم و تاریخچه‌ی پیکاپ های این شرکت را برای شما بازگو کنیم.

history-of-mercedes-pick-ups
اگرچه که مرسدس بنز با پیکاپ تراک‌های خود شناخته نمی‌شود اما این اولین باری نیست که چنین ایده‌ای به ذهن مقامات کمپانی خطور کرده است.

مرسدس بنز با ساخت پیکاپ تراک جدید خود برای اولین بار قدم به بازار تراک ها خواهد گذاشت اما در گذشته نیز برخی مدل‌ها وجود داشته‌اند که ستاره‌ی سه پر مرسدس بر رویشان نصب شده است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-01
پیکاپ جدید مرسدس بنز بر پایه‌ی همان پلتفرم نیسان NP300 ناوارا و به عنوان بخشی از توافق به اشتراک‌گذاری قطعات و دانش فنی بین مرسدس بنز و رنو نیسان ساخته می‌شود. این خودرو در بخش پیکاپ های لوکس حضور خواهد داشت و با رقبایی چون فولکس آماروک باید مقابله کند.

اما ریشه‌های پیکاپ تراک های مرسدس بنز به دهه‌ی ۴۰ میلادی بازمی‌گردد. در اینجا موارد برجسته‌ی مربوط به تاریخچه‌ی پیکاپ های این شرکت را گردآوری نموده‌ایم.

مرسدس بنز ۱۷۰ V Flatbed
mercedes-170-v-flatbed
اولین تلاش مرسدس بنز در حوزه‌ی پیکاپ ها مدل ۱۷۰ V Flatbed بود. این خودرو که بر پایه‌ی سدان ۱۷۰ V ساخته شد یکی از مدل‌های تمرکز کرده روی استفاده‌های تجاری بود. در حقیقت وقتی‌که جنگ جهانی دوم تمام شد این خودرو اولین مدلی بود که توسط مرسدس بنز ساخته شد.

مرسدس بنز G کلاس/G 63 AMG 6×۶
mercedes-g-class
این خودرو که شبیه لندروور دیفندر است همیشه استایل بدنه‌ای مناسب برای پیکاپ داشته است. سیستم چهار چرخ محرک نیز همیشه و از ابتدایی تولید در این خودرو دیده شده است. شما هنوز هم می‌توانید از طریق برنامه‌ی حرفه‌ای G کلاس نسخه‌ی پیکاپ این خودرو را به دست آورید.

mercedes-g-63-amg-6x6
در سال ۲۰۱۳ هیولایی از G کلاس به فرم G 63 AMG 6×۶ سر برآورد. این خودرو دارای شش چرخ محرک، جذب‌کننده‌های شوک و قدرت کافی برای نگران کردن خودروهای اسپورت است. این هیولا حد نهایی یک آفرودر و پیکاپ محسوب می‌شود. به منظور هماهنگی خودرو با هر نوع مسیر و محیطی، لاستیک‌ها می‌توانند با فشار یک دکمه پرباد و یا کم‌باد شوند.

مرسدس بنز W115 پیکاپ
mercedes-w115-pick-up
این خودرو که تنها به مدت کوتاهی در آرژانتین تولید شد احتمالاً ظریف‌ترین خودروی حاضر در این نوشته و کل تاریخ است. نسخه‌ی پیکاپ سدان دهه‌ی ۷۰ مرسدس بنز نام مستعار La Pickup را به خود گرفت و از پیشرانه‌ای دیزلی استفاده کرد.

مرسدس بنز واریو تحقیقاتی
mercedes-vario-research-car
پیش از آنکه نام واریو به مینی‌بوس‌های کوچکی که تولید شده‌اند اطلاق شود اولین بار در خودروی کانسپت سال ۱۹۹۵ بکار رفت. این خودرو که بر پایه‌ی سدان C کلاس آن زمان ساخته شده یک طرح مطالعاتی است که از فیبرکربن به منظور نشان دادن توانایی‌های واریو سود برده است.

علاوه بر پانل‌های بدنه‌ی استیت، کوپه و کابریولت، نسخه‌ی پیکاپ نیز وجود داشته است. ظاهراً تغییرات بین این پانل‌ها تنها در عرض ۱۵ دقیقه صورت می‌گیرد. این کانسپت دارای تجهیزات جدیدی چون صفحه‌نمایش رنگی و کنترل فعال بدنه بوده است.

مرسدس بنز ویانو اکتیویتی
mercedes-viano-activity
همانند کانسپت واریو، این طرح مطالعاتی نیز به معنی اضافه کردن تجهیزات و انعطاف بیشتر به ون ویانو و در فرم پیکاپ بوده است. این خودرو دارای پانل‌های بدنه‌ی نقره‌ای و رینگ‌های بزرگ است که ترکیبی از استایل آمریکایی و ابعاد اروپایی را به نمایش می‌گذارد. فضای بار طویل شونده به این معنی است که طول این خودرو می‌تواند از ۴.۹۹ متر به ۵.۷ متر افزایش یابد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. المنتو

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بفرمایید
    اینم واسه کسایی که میگن وانت برای مرسدس بنز افت داره.

    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      مجید داش خوشبختانه تعداد المنتو ها داره زیاد میشه ………..
      چرا یه king دیگه تو سایت نداریم ؟؟؟؟

      1. Elemento

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        خخخ.
        تا حالا به فارسیش نگاه نکرده بودم.
        مثل اسا می زبان عر بی شده !!
        محبوبیت من داره میره بالا 😜😜😜 ان شا الله Elemento رو باید به یک brand تبدیل کنم !!!

        کینگ یکی کافیه
        کینگ پدال شمایی.
        دو پادشاه در یک ملک نگنجد.

        1. امیر.عارف

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (876 ديدگاه)

          بچها این آخریه (ویانو) خیلی باحاله . فکر کنم خیل هم برای کسی که ماشین همه کاره(سبک) میخواد کاربردیه

      2. Daniel

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        چون لقب King فقط برازنده 918 هست ولاغیر…. .
        مخلص داش مجید هم هستیم
        elementoی ما شما هستی… .

        1. Elemento

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          عزیزی.
          من المنتو به عشق عملکرد خارق العاده ی سستوالمنتو در فیلم نید فور اسپید گذاشتم.

        2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          فدایی دارین ////////
          :-)

    2. Mahmood

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (197 ديدگاه)

      با این جمله در متن خیلی حال کردم که گفته (این هیولا حد نهایی یک آفرودر و پیکاپ محسوب می شود) واقعا این خودروی شش چرخ از هر نظر معرکه است یادمه در یکی از قسمت های تخت گاز ریچارد هموند در امارات باهاش رانندگی می کرد بعد ماشین پلیس جلوش رو گرفت و پلیسه با تعجب اومد جلوی ماشین هموند و از ماشین هموند یعنی همین G63 شش چرخ تعریف کرد و خلاصه با این هیولا حال کرده بود جالبیش اینه که حتی اون پلیسی که در امارات پشت بهترین سوپر اسپورت ها و هایپر کارها میشینه از این هیولا خوشش اومده بود و براش تازگی داشت به طوری که طرف با دیدنش داشت حال میکرد.

  2. احسان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    واریو خیلی خشگله

  3. audi sq7

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ای کاش Xکلاس از نظر طراحی شبیه به Gکلاس بود. Xکلاس بیشتر شبیه به بچه سوسولایی که می خواهد ادای آدم های لات در بیارن.
    همه می دونند که بازار پیکاپ وتراک در اختیار آمریکا و بعد ژاپن هستش.
    این ماشین خیلی خوشگل ولی حتی تو بازار اروپا پیکاپ های بهتری مثل
    فورد رنجر و هایلوکس هستش .بازار آمریکا هم که گفتن نداره
    امیدوارم اءودی این اشتباه نکنه.

  4. فرشاد سجادیان

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    همه فن حریف ترین برند دنیای خودروسازی بدون شک مرسدس بنزه. خیلی محصولات متنوع ای داره. قدرت مدیریتشون عالیه.

  5. حمیدرضا

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مدل واریو خیلی جذبم کرد جالبه یه ماشین بخری هم بتونی کوپه ازش استفاده کنی هم سدان هم به شکل یه ون داشته باشی کاش تولیدش هم ممکن بود

  6. رافال M

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تعجب آوره که بنز برای ساخت وانتش دست به دامن نیسان شده، فناوری بنز بایست کفایت می کرد

    1. فرشاد سجادیان

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      این کاملا مرسومه که خودروسازا برای کاهش هزینه هاشون از پلتفرم بقیه کمپانی ها استفاده کنن؛ اسمش همکاری مشترکه، نه دست به دامن شدن

    2. MPH

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      یعنی واقعا فکر کردی تکنولوژیشو نداشته؟؟؟
      یعنی ساخت یه وانت یک تن از ساخت کشنده سخت تره؟؟؟
      یا ساخت خودرو فرمول یک؟؟؟
      این یه همکاری دو طرفست چند وقت پیش روی برخی مدلای اینفینیتی موتور مرسدس میذاشتن خبرش تو پدال بود البته مدت زیادی میشه نمیدونم الانم همین طوره یا نه.دنیا کلا رو دور همکاریه

  7. یوسف

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    تولید وانت در حد شخصیت بنز نیست. و کلاس بنز پایین میآد.

  8. یوسف

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    درضمن G کلاس فقط شبیه دیفندر نیست بلکه کپی حرفه ای از بدنه دیفندر و شاسی و زیر بندی رنجرور هستش.

  9. احمد باقری

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طرح جدید مرسدس، خیلی باحاله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا