مرسدس بنز بهزودی وانت خود را با مدل ۲۰۱۷ رونمایی خواهد کرد
بنا بر گزارشات منتشرشده، مرسدس بنز قصد دارد در نمایشگاه پاریس امسال که اوایل ماه اکتبر (مهر) برگزار میشود، از نسخهٔ کانسپت وانت آیندهٔ خود رونمایی کند؛ اما بهتازگی تصاویر جاسوسی از این وانت منتشرشده که نشان میدهد این شرکت هنوز سخت مشغول کار جهت ساخت و توسعهٔ نسخهٔ تولیدی این وانت است. با توجه به گزارشها، وانت مرسدس بنز X کلاس و یا GLT نامیده خواهد شد و سازندۀ آلمانی قصد دارد آن را در بازارهای اروپا، استرالیا، آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی عرضه کند.
این وانت بر روی پلت فرم نیسان ناوارا ساخته خواهد شد و نمونههای اولیهٔ آن هنوز هم از چراغها و جلوپنجرهٔ ناوارا استفاده میکند. بااینحال در وانت مرسدس بنز قطعات منحصربهفردی هم دیده میشود. مثلاً برای اینکه GLT از ناوارا متمایز باشد عرض بیشتری دارد. این تغییر در تصاویر جاسوسی و در گلگیرهای عریضتر خودرو مشخص است.
مرسدس بنز GLT با پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزل و با گیربکسهای ۶ سرعتهٔ دستی و یا ۷ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه خواهد شد. مرسدس بنز قصد دارد GLT را در تریمهای گوناگونی ارائه کند که عبارتاند از تریم پایه مخصوص کار، یک نسخهٔ میانی و یک مدل کامل. علاوه بر این، پکیج AMG نیز برای آن ارائه خواهد شد. فروش این وانت تا پایان سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.
این احتمال وجود دارد که GLT در بازار ایالاتمتحده هم عرضه شود و با توجه به اینکه در کلاس وانتهای متوسط قرار دارد، در ایالاتمتحده با رقبای سرسخت و کهنهکاری چون شورلت کلرادو و جمس کانیون روبرو خواهد بود. بااینحال مدیرعامل مرسدس آمریکا «Dietmar Exler» اعلام کرده است که هنوز هیچگونه تصمیم قطعی برای عرضهٔ GLT در ایالاتمتحده گرفته نشده و هیچ زمان مشخصی برای این کار وجود ندارد؛ زیرا نمایندگیهای فروش مرسدس در ایالاتمتحده با ایدهٔ عرضهٔ GLT در این کشور مخالفت کردهاند و دلیل چنین اقدامی وجود رقبای قدرتمند و سرسختی از سوی سه قطب خودروسازی ایالاتمتحده در بازار وانتها است.
Sina
۱۰ تیر ۱۳۹۵اممممم
اگه وانته یعنی جون سخته و توی شل و گل و خارج جاده خوب میره چون وانته باید نسبتا ارزونم باشه از طرفی بنز هم هست شیک و نرمه
پس میشه یه کابین انداخت پشتش ازش یه ماشین suv هشت نفره با کلی فضای بار توپ ساخت
tv
۱۰ تیر ۱۳۹۵بخاطر فنر بندی وانتا ، این کار رو بکنی سرنشینای عقبی رو به مصیبت عظمی دچار کردی .
ELDORADO
۱۰ تیر ۱۳۹۵ادم باید اینا رو سوارشه بعد بمیره
وگرنه نشی و بمیری ظلم بالا ظلمه
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵تمام رقباى این ماشین توى این کلاس اگر آمریکایى نباشن شکست بسیار سختى میخورن. چون واقعا وانت سازى تجربه خودش رو میخواد و باید اتفاقا ارزون هم باشه نه از برندى مثل بنز.
آمار هاى فروش این کلاس:
شورولت کلرادو: 32.982 توى ۱ ماه
GMC کانیون: 10.603
هوندا ریچ لاین: ۱ عدد
هم کلاس نیستن ولى:
فورد سرى اف: 256.895 توى ۱ ماه
سیلورادو: 178.955
دوج رام(رم) : 154.446
جى ام سى سیرا: 71.662
تویوتا تاکوما: 62.682
ali
۱۰ تیر ۱۳۹۵کار هر کس نیست وانت ساختن گاو نر میخواهد و امریکایی ساز کهن
تو وانت سازی تا 100 سال اینده هیچ کس نمیتونه به میزان فروش و محبوبیت امریکایی ها و تخصص اونها برسه این یه واقعیت است که با یه سرچ کوچیک تو اینترنت بهش میرسید تو اوج بحران سال 2009 خودروسازان امریکایی تنها بخش سود دهش همین وانت سازی شون بود این قدرت بخش وانت سازی امریکایی ها رو نشون میده الان همه فکر کرد قسمت وانت سازی پرسوده همه اومدن وانت ساز بشن در صورتی که وانتهای امریکایی دیگه جا افتادن و مجال به بقیه نمیدن اماری رو که نیمای عزیز گذاشته موید این مطلبه
ali
۱۰ تیر ۱۳۹۵یه چیزی که الان دقت کردم تو متن اینکه بنز این مدل رو در افریقا و استرالیا و امریکای جنوبی میخواد بفروشه این خخییییلللییی نکته مهمی است نگفته امریکای شمالی و گفته احتمالا در امریکایی شمالی و صد در صد نیست و دقیقا کشورهایی رو مد نظر قرار داده که وانتهای امریکایی توش یا نیست یا اندازه انگشتان دست تعدادشونه تازه این مدل هم کلاس کانیون و کلورادو و یه مدل تویوتا که اسمش نمیدونم اصلا چی بود است سایز کوچیک هستن همشون
احسان(احسان سابق)
۱۰ تیر ۱۳۹۵نیما فورد توی هر ماه بین 65 تا 75 هزار اف 150 میفروشه نه 250 هزارتا
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵احسان جان این کل فورد سرى F هست یعنى 150-250-350-450 و شاید حتى شامل 650-750 هم بشه.
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵آمار نیسان و تویوتا رو پیدا نکردم
مکانیک
۱۰ تیر ۱۳۹۵در آمریکا نمیدونم ولی در اروپا احتمال موفقیتش بالاست. تنها رقیب جدی فولکس واگن آماروک هست.
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵توى اروپا حتما موفق هست ولى نه انگلیس چون تاجایى که دیدم و شنیدم اونجا براى حمل همه چیز از ون استفاده میکنن مثل فورد ترانزیت یا همین بنز هاى ون که اسمش یادم رفته. ولى بقیه اروپا حتما موفق میشه.
محمد زمانلو
۱۸ تیر ۱۳۹۵آقا نیما فکر کنم منظورش همون «اسپرینتر» هستش که تعداد محدودی از مدل های قدیمی ترش در ایران به عنوان آمبولانس مورد استفاده قرار می گیرند.
مکانیک
۱۰ تیر ۱۳۹۵زیباست.
احمد باقری
۱۰ تیر ۱۳۹۵طراحی باحالی پیدا کرده.
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵چراغ هاش تکراری ولی بازم خوب چیزی زده
فقط آمریکایی
۱۰ تیر ۱۳۹۵وانت فقط ژاپنی و آمریکایی ؛ اروپایی ها تو این موارد تجربه ی زیادی ندارند
فرید
۱۰ تیر ۱۳۹۵یه وانت بخری باهاش بار ببری بعد ارم بنز داشته باشه؟ یه بنز بخری بعد باهاش بار ببری؟بزارید زندگیمونو کنیم تصورات ذهنی قشنگمون خراب نشه(شوخی بود)
pooriya
۱۰ تیر ۱۳۹۵بنز ارزش برند خودشو هر روز کم تر می کنه ی زمانی اسم بنز که میومد ی ماشین لوکس و بزرگ پر از چرم و چوب و کلی چیز های لوکس دیگه به ذهن آدم می رسید ولی الان بنز میخواد تو همه کلاس ها حضور داشته باشه میخواد لوکس باشه مثل اس کلاس میخواد اسپرت باشه ماشین هاچ بک کوچیک داغ بسازه کلا تو هر رده ی ناخونک میزنه جرمی کلارکسون فقید تو ی برنامه که اس ۶۵ با ب ام و ۷۶۰ ام مقایسه کرده بود بنز رو به بی شخصیتی و عدم ثبات روانی متهم میکنه و کاملا هم درست گفته بود که نتیجش هم الان داره نشون میده اگه فولکس آماروک میسازه چون ی برند لوکس نیست و کلا برند فولکس ی برند کاربردی و مردمی از زمان تاسیس که ب دستور هیتلر به سر مهندس فردینالد پورشه میگه ی ماشین بسازه که تمام مردم بتونن بخرن به تعبیر مهندس فرهاد کاشانی نویسنده محبوب مجله ماشین گفته بود بنز میخواد هم فراری باشه هم ب ام و باشه و هم رولزرویس که خود آقای کاشانی خودش طرفدار بنز بوده میگفت بیش از پنجاه ماشین بنز داشته کلا افول بنز از بیست سال پیش شروع شده بیست سال پیش ساختن ی ماشین اسپرت و ناب کار فراری بود ماشین اسپرت جوون پسند با عملکرد بالا کار ب ام و بود ماشین هاچ بک کوچولو کار پژو بود و ساختن ماشین جون سخت کارآمد کار آمریکایی ها ولی بنز میخواد الان همه اونا باشه که خودش بی شخصیتی بنز نشون میده. قطعا کسی که بالای چهارصد هزار دلار پول بنز اس میباخ میده دوست داره مارک ماشینش رو ی وانت یا ی ون بارکش نبینه اگه میخواد ماشین های کار بسازه میتونه مثل تویوتا که ی برند لوکس واسه رقابت با بنز و ب ام و ساخته بنز هم ی برند و نشان تجاری بسازه برای رقابت با خودروهای کار در کل این نظر من هست ممکنه خیلی از دوستان قبول نداشته باشن و چشم بسته هرچی بنز بسازه قبول کنن بنز داره دی ان ای اصیل خودشو با رابطه نامشروع با دیگر برند های سطح پایین تر مثل نیسان و رنو خراب میکنه کلا مسخرست وانت بنز رو شاسی و پلت فرم نیسان ????
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ تیر ۱۳۹۵درود . کجا داری میری برادر من ؟؟؟پیاده شو با هم بریم .
از کامنت شما معلومه که اصلا مرسدس بنز رو نمیشناسی . مرسدس بنز از همان اول ها در تمامی شاخه ها حضور داشته .
مرسدس بنز در یک مدل مسابقه ایی در سال 1900 از تکنولوژی 4 سوپاپ درهر سیلندر استفاده کرد . مدلهای مسابقه ایی گالوینگ . و …..
از همون اوایل مدلهای یونیماگ رو داشته . که بالای 100 مدل کاربری داشتن . از شخم زدن زمین بگیر تا ماشین اتش نشانی و ………
از قدیم مرسدس بنز ، مدل های کار داشته . مدل جی کلاس وانت داشته . مدل 190 وانت داشته . مدلهایی داشته که ارزان بودن . سپرهمرنگ بدنه نداشتن . شیشه دستی بودن . دلیل نمیشه . این وسعت کاری رو نشون میده . تازه اینها زیرشاخه های یکی از پرهای تسلط آرم مرسدس بنزه .
یک پر آرم دیگه مرسدس بنز تسلط بر دریاست . دیگری هم تسلط بر آسمان .
در حال حاضر هم میبینیم با تمامی اوصاف شما و رتبه های کیفیت . شباهت های بیشاز حد مدلهای E . C .S . پولمن . میباخ . هنوز جزو سه برند بارازش خودرویی جهان است . مرسدس بنز جزو معدود برندهایی است که در آلمان و یا اگر اشتباه نکنم در اروپا ، بیشترین رشد فروش رو داشته .
«میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ تیر ۱۳۹۵بعدش مرسدس بنز شریک رنو-نیسان است . دنیا ، دنیای همکاری و کاهش هزینه است .
شما علم اقتصاد داری؟؟ آیا به صرفه هستش که یک پلتفرم جدید تولید کنیم . هزینه گزاف روی تحقیق و توسعه . که چی میخواهیم یدونه وانت بزنیم ؟؟؟؟ خب وقتی شریک تجاری ایی داریم که میتونیم استفاده کنیم از قابلیت هاش چرا نکنیم . پس شریک شدیم که چی ؟؟
مرسدس بنز اگر پلت وانت میگیره ، پلت به اینفینیتی میده . همکاری با آستون مارتین میکنه . موتور پاگانی میده . پلت ون به هیوندای میده .
هروقت محصولی رده بالا برای بازارهای خاص و خوب خواست تولید کنه ، اونوقت یک پلت اختصاصی میزنه . نه برای محصولی که نمیخواد با وانت و پیکاپ بزرگ آمریکایی و رده بالاهای تویوتا رقابت کنه .
حرف شما مسخره هست که در هیچ یک از منابع خودرویی دنیا ، این کار مرسدس بنز رو اشکال ندونستن .
خاک بر سر ب ام و که با اون همه ادعای اسپورتی ، داره پلت فرم Z4 رو با تویوتا گسترش میده .
خاک تو سر لکسوس که پلتفرمهاش برای خودروهای ارزونی همچون تویوتاست .
این ها دید شما نسبت به اینجور حرکاته .
pooriya
۱۱ تیر ۱۳۹۵جناب میلاد تناقض تو نظر تون کاملا پیداست
ساختن ی ماشین روی یک پلت فرم حاظر و آماده یعنی خودت رو با اون پلت فرم تطبیق بدی اون کاری که تویوتا و ب ام و. دارن انجام میدن بهش میگن سرمایه گذاری روی توسعه و گسترش پلت فرم که نتیجش میشه ی محصول در دو قالب متفاوت نه اینکه ب ام و بره روی پلت فرم ی ماشین دیگه خودرو بسازه هم تویوتا و هم ب ام و ید طولانی تو ساخت کوپه اسپرت دارن و هنوز تویوتا سوپرا افسانه ای تو مسابقات دریفت حظور داره ب ام و هم که شکی توش نیست بهترن اسپرت ساز دنیا هست اصولا هدف از ساخت وانت های متوسط حمل بار در نقاط شهری هست مثل هایلوکس آماروک و نیسان آروانا ولی وانت هایی مثل فورد اف ۱۵۰ و شورولت سیلورادو یا همون بنز جی کلاس که مدل وانت داره به منظور حمل بار ساخته یا استفاده نمیشه و بیشتر نماد یا معرف سبک و زندگی آمریکایی هست بعد من با نقل قول از بزرگانی مثل جرمی کلارکسون که خودش طرف دار بنز هست یا مهندس فرهاد کاشانی نویسنده قدیمی مجله ماشین صحبت کردم بنز هم خیلی بشتر از شما میشناسم چون اکثر مدل هاش یا خودم داشتم یا دوستان داشتن من هم از نظر ی طرفدار بنز دارم میگم کسی که پول زیادی واسه بنز میده دوس نداره ستاره بنز رو رویه وانت متوسط بارکش شهری ببینه جریان بنز جی ۶۳ ای ام جی مدل وانتش با این زمین تا آسمون فرق میکنه میتونی بری تاپ گیر رو ببینی که خود جرمی کلارکسون میگه بنز تعادل شخصیتی نداره تو تست بنز اس ۶۵ با ب ام و ۷۶۰ کسی که ب ام و میخره تکلیفش مشخصه ماشین اسپرت با عملکرد و هندلینگ بالا میخاد ولی کسی که بنز میخره کلاس و لوکس بودن و آرامش میخواد ولی بنز جدیدا میخواد هم اسپرت باشه مثل ب ام و و. هم لوکس باشه. و هم ماشینای. مثل این وانته بزنه این نظر من به عنوان ی طرفدار ماشینای آلمانی هست ممکنه کسانی مثل تو مخالف باشه ولی این چیزی رو عوض نمیکنه نه نظر من نه نظر تو
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۱ تیر ۱۳۹۵درود
اینکه دارین می گین برند بنز هم روی ماشین لوکس هست و هم روی ماشین های تجاری خب این از نظر شما اشکاله
اینکه قضیه گستردگی از روز اول در مرسدس بنز وجود داشته وقتی میگم روز اول منظروم دهه 60 و 50 نیست منظورم قرن 19 میلادیه و منابع هم ساخت اولین کامیون رو به گوتلیب دایملر نسبت میدن پس این مساله جدید نیست که الان بخوان باهاش مشکل پیدا کنن و بگن ای بابا این چرا اینطوری شده نه خیر از روز اول لوگوی مرسدس هم روی وسایل نظامی بوده هم روی موتور کشتی هم روی ماشین های لوکس و اشرافی و … فقط این کلاس وانت جدید اضافه شده وگرنه وسایل کامرشال مثل ون از قبل هم بودن
اگرم کسی مشکل داره با این قضیه خب نخره چه اجباری هست اگه نمیتونن کنار بیان
مگه ولوو هم نیست لوگوش هم روی ماشین لوکس هست هم کامیون هم بیل مکانیکی
خب مالک ماشین لوکس مشکلی با دیده شدن برند ماشینش روی لودر نداره؟
مگه کادیلاک از اس یو وی معروفش نسخه وانت نساخت؟
مگه برند بی ام و روی موتور سیکلتاش هم نیست؟ (نگو موتور بی ام و از مثال هوندا و سوزوکی لوکس تره ….)
همین رولز رویس برندش مگه روی پیشرانه های دیزل کشتی نیست؟
خب حالا چرا فقط بنز مشکل داره؟ بیشتر از یک قرنه بنز داره وسایل تجاریو کنار ماشین های لوکس میسازه خرده ای هم گرفته نشده پس این حرف شما بی پایه و اساسه (اگه ملت این مشکلا رو داشتن بنز 2 میلیون فروش نمیکرد در سال)
بحث همکاری با رنو-نیسان هم صرفا یک همکاری در جهت کاهش هزینه ست و این دو گروه خودروسازی هر روز دارن به هم نزدیک تر میشن…بی ام و و تویوت هر دو دارن یک پلتفرم توسعه میدن با هم خب معلومه چرا چون هیچکدوم این پلتفرمو ندارن (اگه داشتن دیگه لزومی به این بساطا نبود) ولی وقتی نیسان این پلتفرمو داره هیچ لزومی نداره بنز که سهامدار نیسانه بره جداگانه توسعه بده …
تو همین پدال مطلب اومد تویوتا با پیشرانه بی ام و
اینفینیتی با پیشرانه مرسدس بنز
و …
تازه حداقل دایملر سهامی در نیسان داره (میگیم به اندازه سهام خودش حداقل از امکانات نیسان استفاده کرده) تویوتا چی اون که سهام بی ام و رو نداره پس یعنی کارش اشتباهه؟
این شرکت ها اگه سیاست هاشون به همین راحتی حرفای شما زیر سوال میرفت الان در این جایگاه نبودن
pooriya
۱۱ تیر ۱۳۹۵تو اکثر مجله های معروف دنیا این کار بنز که الان همه ی مدل هاش e-s-c. کلاس دارن مثل هم میزنه ایراد گرفتن. دقیقا داره سایز بندی میکنه x – xl-xxl. دقیقا ی طرح رو دارن کپی پیست میکنه فقط بزرگ کوچیک میکنه. این خودش ی ایراده اس کلاس و سی کلاس جدید و اخیرا ای کلاس جدید دقیقا ی طرح داران بدون هیچگونه تفاوت
pooriya
۱۱ تیر ۱۳۹۵بعد آخر سخنرانی شما کاملا بچگانه هست ( خاک تو سر ب ام و خاک تو سر تویوتا.) این چه معنی میده ای طرز صحبت کردن نه ارزش سهام بنز با صحبت شما بالا میره نه با نظر من پایین میاد دوست عزیز
Ahmad..F12
۱۲ تیر ۱۳۹۵طرز صحبت کردن میلاد درست بود
اون جمله خاک تو سر تویوتا رو خودش نگفت، از نظر و دید شما گفت
ینی منظورش این بود پس اگه شما باشی میگی خاک تو سر فلان شرکت که این ماشینو با پلت مشترک اون شرکت ساخته
mohammad_fm480
۱۲ تیر ۱۳۹۵بنز همینه.همیشه هم همینطوری موفق بوده هم بهترین کامیون رو میزنه هم بهترین ماشین و…