سال ۲۰۲۵ را تصور کنید. تا آن زمان، تکنولوژی راننده خودکار فراگیر شده است و مخصوصاً خودروهای تجاری و باری، استفاده وسیعی از این فنآوری میکنند. حملونقل هوشمند، باعث کاهش سوانح و حوادث و زیانهای ناشی از آن خواهد شد. بنابراین نرخ بیمه نیز کاهش خواهد یافت. ترافیک نیز روانتر خواهد بود و سرعت حملونقل افزایش چشمگیری مییابد.
در دیگر سو، استفاده از تکنولوژی هیبریدی نیز میتواند در وسایل نقلیه سنگین، با جدیت بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. همه اینها دست به دست هم میدهند تا مصرف سوخت نیز کاهش یابد که به مفهوم هزینه پایینتر حمل و نقل خواهد بود. کامیون و کشنده مفهومی مرسدس بنز برای سال ۲۰۲۵ نمایشگر قسمتی از این آینده است. به همین دلیل، به سادگی نام آن را “کامیون آینده ۲۰۲۵” نهادهاند. در این خودرو، راننده همچنان بخشی از معادله است اما نقش محوری او کمرنگ شده و به مغز متفکر خودرو سپرده میشود. انواع سنسورها، رادار، سیستمهای ارتباطی بین خودروها و بین خودرو و جاده و شبکه، در خدمت این مغز متفکر قرار میگیرند. اسکنرها و رادار برد بلند، محدوده ای به طول ۲۵۰ متر را با زاویه ۱۸ درجه و رادار و سنسورهای کوتاه برد، مسافتی تا ۷۰ متر و زاویه ۱۳۰ درجه را رصد میکنند. نقاط کور در پشت خودرو نیز توسط دوربینهای دیگری، بررسی میشود. عملکرد خودکار ترمز و فرمان با استفاده از دادههای دریافتی از همین رادارها و دوربینها صورت میگیرد. اطلاعات بین این خودرو با خودروهایی تا شعاع ۵۰۰ متری، تبادل میشود.
البته طبق قانون کنوانسیون وین برای ترافیک جاده ای، سرعت خودروهای با فرمان خودکار اکنون به ۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با قابلیتهایی که مرسدس کلاس اس با راننده خودکار نشان داده و همچنین تکنولوژیهای امتحان شده توسط ولوو، ب ام و و آئودی، به نظر میرسد که خیلی زود، این قانون محدودکننده نیز تغییر کند.
انسان بهزودی، در سیطره رانندگان و خودروهای خودکار قرار میگیرد. سفر بهمراتب آسانتر، ایمنتر، کم هزینهتر و سریعتر خواهد شد اما این چشمانداز برای انسانی که تنهاتر میشود، چندان هم شیرین نخواهد بود.
هیچ میدونستید ماشین های داخلی ایران خودرو و سایپا هم سیستم رانندگی خودکار دارن. هر کارشون هم بکنی فورا به یکی از نمایندگی و تعمیرگاه های ایران خودرو و سایپا میرن.
سال 2025 رو تصویر کنید که اکــــثر کشورهای جهان مجهز به انواع سیستم های هوشمند هستن و دارن با استفاده از اخرین تکنولوژی روز وارد دوره ی تاریخی جدیدی میشن ولی ما ایرانی ها هنوز از قرون وسطی ای که توشیم عبور نکردیم و در اون زمان تاااازه شاید موتور ماشینامون تازه دو لیتری شده باشه که معلوم هم نیست قراره با چه قیمته چند صد میلیونی ای عرضه بشه! تصور کنید مملکتی رو که مجبور همه ی ظرفیت هاش رو صرف بهبون گند هایی بکنه که اصلا میتونست ایجاد نشه، زمانی که امریکا داره با کامیون های بدون راننده بار جابجا میکنه ما داریم از بحران بی آبی تلف میشیم و همچنان برا آمریکا طاقچه بالا میزاریم تا بیاد به دستو پامون بیوفته !
نه اتفاقا خیلی هم سادس! اول این که درصد تصادف کردنشون خیلی پایینه! اگر سیستم کامپیوترشون هنگ نکنه یا خراب نشه محاله تصادفی رخ بده.اگر هم رخ داد میشه با یه چک آپ ساده از کامپیوتر ماشینها مشخص کنن که کدوم خودرو اشتباه کرده. به همین سادگی!!!!
به قول یکی از اقوام که چندین کامیون داره میگفت هوو آشغالترین کامیونی بود که در عمرم دیدم ، در مورد کاماز هم میگفت کامیون بدی نیست ولی دوست دارید زود بفروشیدش خیلی از کامیون های بنز تعریف میکرد به خصوص اکسور ( به قول خودش کم خرج با دوام ) ، ولی اگر میخواست خودش رانندگی کنه با ولوو میرفت جاده
این راننده است یا مدیر یک موسسه مالی!!!حالا راننده کامیون ما با رکابی و یه سیگار کنج لبش داره سبقت غیر مجاز میگیره و گلبرگ گلم گل توی باغچه…. گوش میده!!!!!از کامیونشم چنان دودی بلند میشه که واسه نابودی هوای یک کلان شهر کاملا کافیه!!!
طراحی داخلی خیلی خوبی داره ولی احساس می شه اگربیرونش هم یک کم تغییر کنه بهتره هرچندکه بنز همیشه بهتریناروتولید می کنه ما کجاییم که بنز10تن 45سال پیش روهنوزم داری واونا کجان
برادران عزیز این حرفا رو ولش! کابین رو به چسبین!! یا خدا این همه چوب کجا بوده؟ از داشبورد بگیر تا روی زمین همش چوبه! خداییش حرف نداره. البته بگم این شکلی فقط کابینش اندازه دو تا S 2014 قیمت داره!!!
یه چیز دیگه خم داشبورد رو یادم رفت بگم که حرف ناره و اون دوتا مانیتور که شده آینه های جانبی هم با حاله. فقط خدا کنه تا اون روز به اندازه کافی fps و refresh rate دوربین ها و مانیتور ها بالا رفته باشه که بتونه جای آینه رو بگیره!!
بنز و کلا کمپانی های آلمانی نشون دادن که واقعا خلاقیت مرزی نداره ( البته شرکت های دیگه هم واقعا فعال هستند ) ، من موندم اینهمه ایده زیبا و کاربردی رو از کجا میارن ؟!؟!؟!؟!! من یکی که از بودن تو عصری که شاهکارهای بنز رو می بینم واقعا لذت می برم
sina
۳ مهر ۱۳۹۳چه زیبا و رویایی!انگار از مریخ اومده!!با وقار و شیک!
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳آینده درخشان ازان مرسد بنزه وبس.
سینا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ایران هم هی بلده از ماشینای زاقارت وانت بزنه فک کنم این بیادایران تواین فکرن چطوری وانتش کنن!
Ilyar
۳ مهر ۱۳۹۳هیچ میدونستید ماشین های داخلی ایران خودرو و سایپا هم سیستم رانندگی خودکار دارن. هر کارشون هم بکنی فورا به یکی از نمایندگی و تعمیرگاه های ایران خودرو و سایپا میرن.
mory
۴ مهر ۱۳۹۳چه رخی داره لامصب
matin
۴ مهر ۱۳۹۳تا اون سال میشه امیدوار بود که یورو4 در ایران الزامی شه و تولید پراید متوقف شه
جی تی ار
۳ مهر ۱۳۹۳کامیون های بنزواقعا خوب هستند,اما انصافا ولوو مخصوصا با این مدلی که کامیون سال 2014شد,واقعا زیبا وکاربردی واصلا یه چیزدیگه است.
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳مرسدس همیشه جلوتراز رقبا بود و هست.
ASTON MARTin
۳ مهر ۱۳۹۳سال 2025 رو تصویر کنید که اکــــثر کشورهای جهان مجهز به انواع سیستم های هوشمند هستن و دارن با استفاده از اخرین تکنولوژی روز وارد دوره ی تاریخی جدیدی میشن ولی ما ایرانی ها هنوز از قرون وسطی ای که توشیم عبور نکردیم و در اون زمان تاااازه شاید موتور ماشینامون تازه دو لیتری شده باشه که معلوم هم نیست قراره با چه قیمته چند صد میلیونی ای عرضه بشه! تصور کنید مملکتی رو که مجبور همه ی ظرفیت هاش رو صرف بهبون گند هایی بکنه که اصلا میتونست ایجاد نشه، زمانی که امریکا داره با کامیون های بدون راننده بار جابجا میکنه ما داریم از بحران بی آبی تلف میشیم و همچنان برا آمریکا طاقچه بالا میزاریم تا بیاد به دستو پامون بیوفته !
ابوالفضل
۵ مهر ۱۳۹۳مورد داشتیم طرف میخواسته قدرت بگیره وعده بعید به ملت ساده میداده چن دهه بعد مردمش به نون شب محتاج شدن!!!!!!!!
MoahmmadTSR
۳ مهر ۱۳۹۳مممممحححححشششششرهههههههه!
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳سیستم آینه هاش که واقعاً محشره
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳مرسدس بنز اکتروس همیشه یه خودرو محبوب برا کامبون دارها بوده وهست
MoahmmadTSR
۴ مهر ۱۳۹۳به احمد جان از اینورا!
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳هستیم زیر سایه دوستان
saji
۳ مهر ۱۳۹۳ولی یه عیب رانندگی خودکار اینه که اگه تصادف کنه مقصر مشخص نیست
ابوالفضل
۸ مهر ۱۳۹۳نه اتفاقا خیلی هم سادس!
اول این که درصد تصادف کردنشون خیلی پایینه!
اگر سیستم کامپیوترشون هنگ نکنه یا خراب نشه محاله تصادفی رخ بده.اگر هم رخ داد میشه با یه چک آپ ساده از کامپیوتر ماشینها مشخص کنن که کدوم خودرو اشتباه کرده.
به همین سادگی!!!!
Ehsan
۳ مهر ۱۳۹۳انسان بهزودی، در سیطره رانندگان و خودروهای خودکار قرار میگیرد. سفر بهمراتب آسانتر، ایمنتر، کم هزینهتر و سریعتر خواهد شد
همه این ها به وقوع میپیونده اما نه برای ما ایرانی های ، ما هنوز باید سوار هُوو و صد البته محصول برتر کشور غارتگر روسیه کاماز بشویم
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳احسان جان باز کاماز هیچی نداشته باشه کیفیت و ایمنی بالایی داره
ولی امان از هوو، فغان از هوو
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳زیاد مثل یه طرح مفهومیه فکر کنم 4 سال دیگه بره رو خط تولید
Ehsan
۴ مهر ۱۳۹۳به قول یکی از اقوام که چندین کامیون داره میگفت
هوو آشغالترین کامیونی بود که در عمرم دیدم ، در مورد کاماز هم میگفت کامیون بدی نیست ولی دوست دارید زود بفروشیدش
خیلی از کامیون های بنز تعریف میکرد به خصوص اکسور ( به قول خودش کم خرج با دوام ) ، ولی اگر میخواست خودش رانندگی کنه با ولوو میرفت جاده
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳همینطوره احسان جان
بدون آکسور، آکتروس، FH دنیای کامیون ناقصه
sina
۳ مهر ۱۳۹۳این راننده است یا مدیر یک موسسه مالی!!!حالا راننده کامیون ما با رکابی و یه سیگار کنج لبش داره سبقت غیر مجاز میگیره و گلبرگ گلم گل توی باغچه…. گوش میده!!!!!از کامیونشم چنان دودی بلند میشه که واسه نابودی هوای یک کلان شهر کاملا کافیه!!!
Ehsan
۳ مهر ۱۳۹۳نمیدونم این کابوس کی تموم میشه ولی امیدوارم هرچه زودتر صبح شه
رضا
۳ مهر ۱۳۹۳ضمن بنز گرمه که همش پیشرو هستش تو اکثر بخش ها
رضا
۳ مهر ۱۳۹۳ببخشید دم بنز گرمه
h112
۳ مهر ۱۳۹۳آقا من که اینو دیدم…دهنم وا موند بعد رفتم تو فکر….واقعا آینده چی میشه و کی موفق میشه….
"Amir"
۳ مهر ۱۳۹۳ببین دنیا کجاست ما کجاییم
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳دنیا همینجاست
ماهم توشیم
خودمون رو فقط محکوم کردیم به ضعیف بودن
Mehran
۳ مهر ۱۳۹۳انصافا ولوو در آن مدل مفهومى که در نهایت مدل fhجدید از آن حاصل شد تمام این ایده ها را معرفى کرد! اما بالاخره هر کار مدرنى قابل تحسین و آموختنى است.
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳آکتروس و FH همیشه پشت سر هم و پا به پای هم پیش رفتن
با آکتروس زیاد رانندگی کردم، ینی عاشقشم
همۀ دنیای ماشین باز بودن یه طرف، لذت رانندگی با کامیون و تریلر یه طرف
علی آهنگر
۳ مهر ۱۳۹۳ما هم توی کشورمون کامیون بنز داریما
البته فعلا فقط بنز 1024 هست
Ahmad..F12
۴ مهر ۱۳۹۳1024 ؟؟؟؟؟
منظورت 1924 ؟؟؟؟؟
رهگذر
۴ مهر ۱۳۹۳و ما اینجا کلاس درس برای تلفظ صحیح لکسوس میزاریم در حالی که خیلی از اسامی اصیل خودمون رو عاجزیم از تلفظش و ماشین کشورهای دیگه رو هم غلط تلفظ میکنیم
4MATIC
۴ مهر ۱۳۹۳طراحی داخلی خیلی خوبی داره ولی احساس می شه اگربیرونش هم یک کم تغییر کنه بهتره هرچندکه بنز همیشه بهتریناروتولید می کنه
ما کجاییم که بنز10تن 45سال پیش روهنوزم داری واونا کجان
فرهود
۴ مهر ۱۳۹۳این طراحی های بدون کاسه چراغم داره مد می شه! از اجزای دیگه ماشین واسه تولید نور استفاده می کنن نه این که یه سوراخ درست کنن توش لامپ بزارن.
فرهود
۴ مهر ۱۳۹۳برادران عزیز این حرفا رو ولش! کابین رو به چسبین!! یا خدا این همه چوب کجا بوده؟ از داشبورد بگیر تا روی زمین همش چوبه! خداییش حرف نداره. البته بگم این شکلی فقط کابینش اندازه دو تا S 2014 قیمت داره!!!
فرهود
۴ مهر ۱۳۹۳یه چیز دیگه خم داشبورد رو یادم رفت بگم که حرف ناره و اون دوتا مانیتور که شده آینه های جانبی هم با حاله. فقط خدا کنه تا اون روز به اندازه کافی fps و refresh rate دوربین ها و مانیتور ها بالا رفته باشه که بتونه جای آینه رو بگیره!!
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳واقعا دستهای آلمانی هر انگشتش یه هنر میریزه.تو هر زمینه ای هم فعالن
محمد.
۴ مهر ۱۳۹۳ایول به بنز عجب چیزی ساخته هم تکنولوژیش خوبه و هم بدنه ماشین که واقعا زیباست.
Nima.j
۴ مهر ۱۳۹۳این ها کجا دارن میرن!
datsun
۴ مهر ۱۳۹۳کامیون های بنز بهترینن
امید
۹ مهر ۱۳۹۳بی نظیره
Mojtaba_Deutschland
۱۴ مهر ۱۳۹۳بنز و کلا کمپانی های آلمانی نشون دادن که واقعا خلاقیت مرزی نداره ( البته شرکت های دیگه هم واقعا فعال هستند ) ، من موندم اینهمه ایده زیبا و کاربردی رو از کجا میارن ؟!؟!؟!؟!!
من یکی که از بودن تو عصری که شاهکارهای بنز رو می بینم واقعا لذت می برم
سعید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ما چند سال دیگه به الان مرسدس بنز میرسیم ! 200 سال دیگه به نظرت می رسیم !
بهزاد
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشاالله اگه شما ها جم بشین یه کامیون بهتر از اون میسازین از تمام امکاناتش بهتر نهایتا یکیتون توش میمونین میرونین
Alishabani
۱۴ تیر ۱۳۹۵واقعا بنز پادشاه تمامی کامیونهاست.سالار جادهای خراب ایران.