مرسدس بنز

تیون سنگین مرسدس-ای‌ام‌جی GT S

مرسدس-ای‌ام‌جی GT R بی‌شک خشمگین‌ترین چهره را در بین خودروهای تولیدی مرسدس داشته و البته باید هایپرکار پروجکت وان را فاکتور گرفت؛ اما تیونرها هرگز نخوابیده‌اند و به تازگی یک شرکت نه چندان نام آشنا اقدام به بازنگری در نسخه سطح پایین‌تر S کرده و حالت کنونی خودرو به گونه‌ای است که مدل داغ R به چشم نمی‌آید.


شرکت Creative Bespoke یک کیت بدنه فیبر کربنی گیرا را برای GT S تدارک دیده تا واقعاً چشم‌ها به آن خیره شوند.


این پکیج فیبر کربنی چیزی بیشتر از قطعات ساده‌ای است که معمولاً در پروژه‌های این‌چنینی می‌بینیم. کیت مورد بحث از سپرهای جلو و عقب کاملاً جدید، جلوپنجره متفاوت و… تشکیل شده است. حتی نشان‌های نصب شده و رکاب‌های جانبی گیرا نیز فیبر کربنی هستند. ذکر این نکته مهم است که بال عقب بزرگ فیبر کربنی باعث شده این خودرو بسیار از نسخه استاندارد فاصله داشته باشد. بال جدید خودرو نه تنها ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد بلکه داون فورس بیشتری تولید کرده و هندلینگ را بهبود می‌بخشد.

اگرچه پوشش شیشه‌ای پیشرانه معمولاً در خودروهایی دیده می‌شود که قلب تپنده‌شان در بخش عقب قرار دارد اما GT S تیون شده کاپوت مرسوم خود را کنار گذاشته تا از یک اثر هنری شیشه‌ای استفاده شود. تیونر می‌گوید برای پیاده کردن چنین تفکر جالبی از شورولت کوروت ZR1 الهام گرفته شده است.

رینگ‌های استاندارد نیز حذف شده و جای خود را به رینگ‌های سفارشی ADV.1 با طراحی خاص و ابعاد ۲۰ اینچی داده‌اند. این کفش‌های براق دارای رنگ قهوه‌ای مات بوده و تکمیل کننده این مجموعه هم فنرهای اسپورتی هستند که باعث افزایش ابهت خودرو در جاده و خیابان می‌شوند.


پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو مرسدس در حالت استاندارد قدرت ۵۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۰ نیوتون متری دارد اما برنامه تیونینگ PKG و اگزوز سفارشی باعث شده‌اند خروجی به ۶۲۲ اسب بخار و گشتاور نیز به ۸۰۷ نیوتون متر برسد. این پرفورمنس در واقع بهتر از نسخه R با قدرت ۵۷۷ اسب و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر می‌باشد.

هنوز حرفی درباره سرعت و شتاب این خودرو زده نشده اما با توجه به قدرت بیشتر و کیت فیبر کربنی می‌توان حدس زد شتاب زیر ۳.۵ ثانیه‌ای در انتظار این GT S باشد.


بد نیست بدانید مرسدس نه تنها در حال برنامه‌ریزی برای تولید مدل متمرکز روی پیست کلاب اسپورت است بلکه می‌خواهد نسخه بلک سریز را نیز در سال ۲۰۲۰ معرفی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تا به حال اسم این تیونر رو نشنیده بودم ولی کارش خیلی درسته و گل سرسبد مرسدس بنز رو به بهترین شکل ممکن تیون کرده بدون هرگونه شلوغ کاری واقعاً دمش گرم
    و در آخر کل محصولات AMG GT رو عشق است ??

    1. مهدی

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      بدور از هر گونه شلوغ کاری !!!
      یک گونش میشه کاپوت که کلا 10سانتی متر مربع صاف روش نذاشته

  2. shirko

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    نمای داخلش بسیار زیباست

  3. الف.ی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    خب
    لازمه چیزی از این نابودگر مریخی بگم؟

  4. مهدی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    از بیرون خیلی کارش به دلم ننشست واقعا اومده بدنه رو شلوغ نکنه هرچی شلوغ کاری داشته رو کاپوت خالی کرده اما از داخل بینظیره مخصوصا اون کنسول جذابش
    ولی دمش گرم لگوی مرسدس رو بر نداشته

  5. اعتمادیان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (261 ديدگاه)

    روح و روانم رفت
    ی لحظه زندگی واسم بی معنی شد

  6. ایلیا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    همه ی شلوغ کاریاش ی طرف اون کروم اطراف چراغ های عقب ی طرف?
    تیون در حد همون amg بزرگ کافیه بقیش شلوغ کاریه

  7. Sajjad

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    آخ آخ خدای من
    چقدر زیباست
    باید با این دیزاین، انجینش 900 اسب قدرت داشت، قطعا لذت بخش تر میشد

  8. Khosrow

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    همه چیش عالی شده غیر از نوار کروم دور چراغ های عقب ..

  9. Ali Keyhani

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    چقدر خوشگل شده،چه ترکیب رنگ فوق العاده ای?❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا