مرسدس این هفته با مشکل دیگری دست به گریبان شده است. این بار وزیر حملونقل آلمان آقای آندراس شوئر دایملر را با جریمه ۴.۴ میلیارد دلاری به خاطر رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی روبرو کرده است. این خبر را اتوموتیونیوز اروپا به نقل از نشریه آلمانی اشپیگل منتشر کرده است.
شوئر ظاهراً از مدیرعامل دایملر آقای دیتر زچه درباره تعداد ونها و خودروهای مرسدس که نیازمند فراخوان و تعمیر هستند سؤال کرده است. این موضوع پس از آن رخ داده که وزارت حملونقل آلمان نرمافزاری غیرقانونی را در یکی از محصولات مرسدس پیدا کرده است. البته هنوز جزئیاتی درباره نوع این نرمافزار غیرقانونی منتشر نشده است.
یکی از سخنگویان وزارت حملونقل آلمان نیز گفته که دایملر و این وزارت برای صحبت درباره مشکلات فنی بسیار پیچیده مرتبط با آلایندگیها توافق کردهاند.
پیش از این موضوع، دایملر از KBA دستور داشت تا ونهای ویتوی مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی را به خاطر نقص آلایندگی فراخوان کند. این کمپانی گفته که علیه این تصمیم اقدام خواهد کرد زیرا نمیخواهد این سازمان نرمافزار یافت شده را غیرقانونی بداند.
اشپیگل همچنین گزارش داده که شواهد قابلتوجهی درباره تحت تأثیر قرار گرفتن برخی مدلهای C کلاس وجود داشته و این امر میتواند منجر به فراخوان ۸۰ هزار دستگاهی شود.
یکی از سخنگویان دایملر نیز گفته که گفتوگوهای دایملر با وزارت حملونقل آلمان محرمانه میباشد. KBA نیز از صحبت دراینباره خودداری کرده است.
مهدی
۱۵ خرداد ۱۳۹۷میتونه تیر خلاص به مرسدس باشه تو رقابت با بی ام و
محصولاتش هیچ دارن کم میارن با این جریمه ارزش شرکتشون هم کلی عقب میوفته
LAMBORGHINI
۱۵ خرداد ۱۳۹۷جسارتاً فقط یه پیشنهاد و بهتر بگم ، انتقاده
این اخبار آلایندگی از هر شرکتی هست دیگه خیلی خسته کننده شده ، هر روز هر روز هر روز
اخبار فراخوان ها هم همینطور ، الان مثلا تو زندگی ما چه تاثیری داره که متوجه بشیم پورشه ، دوج یا هر شرکت دیگه ای فلان محصولاتشون رو به فلان دلیل فراخوان دادند ؟ حتی اونایی که تو ایران تویوتا هم دارند براشون فرقی نمیکنه تا وقتی که خود ایرتویا فراخوان نده (میده؟!)
یه ویدئو یا مقایسه ی هیجان انگیز از پورشه بذارین بهتر نیست؟ تحلیل های بیشتری از نسل جدید دوج رم نمیتونه مفیدتر باشه؟!
Mohamad
۱۵ خرداد ۱۳۹۷دوتا موضوع مجزاست صحبت شما
اول اینکه چی برای ایرانیها خوبه و چی بد..
چی به دردشون میخوره چی نمیخوره
متمایز بودن سلایق این اجازه را به هیچ سایتی نمیده که فقط بخواد از تولیدات داخل حرف بزنه،
یا فقط اخبار هیجانی و چالش برانگیز و کامنت ساز پوشش بده،
یا مطلقا اخبار شرکتها را بصورت منظم و منطقی در سایت قرار بده
اگر قصد ما دیدن خبرهای دست اول و برجسته ست که قطعا این جنس اخبار در این زمره قرار میگیره… اینها بصورت بنیادی در قیمت سهم شرکتها و سودآوری شرکتها مستقیما نقش دارن پس چیزی نیستن که بگیم بدرد مخاطب نمیخورن، یا اگر هم با این منطق حساب کنیم خیلی خوب میدونیم صحبت کردن از دوج رم و فلان مدل آمریکایی که بصورت جغرافیایی از دسترس 90 درصد مملکت ما خارجه و حتا از نزدیک هم قابل لمس و دیدن نیست براشون یقینا چیزی نصیبشون نمیکنه حالا هرچقدر هم اون ماشین خفن و بینظیر باشه اما اخبار فراخوان و قانونمند بودن ملت های اونور آب قطعا نمیتونه خالی از لطف باشه حداقلش اینه که تولید کنندگان مارا شرمنده میکنه و یاد میده که شرکتهای دست اول دنیا هم ممکنه با چنین فریبکاری یا خطاهایی مواجه بشن و رویکردشون چیه و چه جریمه های سنگینی در انتظارشون خواهد بود..
LAMBORGHINI
۱۵ خرداد ۱۳۹۷روزی هزار تا از این خبر های فراخوان گذاشته بشه به نظرت در ایرانخودرو و سایپا تاثیری داره؟
خیلی ساده ای اگه اینطوری فکر کنی!
یک ماشین داخلی رو نام ببر که تو این سال ها کیفیتش نسبت به اول بهتر شده باشه
امیر
۱۵ خرداد ۱۳۹۷واقعا آلمان بهترین جای دنیاست!
وقتی دولت ثروتمندترین کمپانی کشور رو که همچنین اعتبار و آبروی این کشور هم هست چنین جریمه ی سنگینی می کنه اون هم فقط به خاطر یه ذره جابجایی اعداد یعنی مردم آلمان واقعا در بهشت زندگی میکنند.
قطعا برای ما که هر روز با خودروهای داخلی کشته،مجروح و مفقود میشیم و دولت هم هرچه بیشتر به خودروساز داخلی امتیاز میده قابل درک نیست…
LAMBORGHINI
۱۵ خرداد ۱۳۹۷سال قبل و سال های قبلش به تناوب آلمان بهترین کشور دنیا برای زندگی انتخاب میشد امسال با توجه به حملات و انفجار ها رتبه ی آلمان به ۴ تنزل پیدا کرد و سوییس اول شد
امیر
۱۵ خرداد ۱۳۹۷سوئیس که واقعا ایده آله.در کل اروپا مناسب ترین جا برای زندگیه
#ali.m#
۱۵ خرداد ۱۳۹۷پیشرانه دیزل اصلا جذابیتی برام نداره .
کاش هرچه زود تر به کلی جمع بشن و دیگه کسی دیزل تولید نکنه .مگر برای ماشین های افرودی که گشتاور لازم دارن .
دلیل وجود دیزل تو سبد محصولات بعضی از برند ها رو هم اصلا متوجه نمیشم .مثلا پورشه جرا باید ماشین دیزل تولید کنه؟
خودروسازی ک خودشو رقیب فراری میدونه شاسی بلند دیزل تولید میکنه!!!!یا بنتلی چرا باید از پیشرانه دیزل استفاده کنه .
در کل به نظرم اتش این پیشرانه ها یکی یکی دامن تمام برند هایی که سهم زیادی تو بازار دیزل داشتن رو میگیره .
LAMBORGHINI
۱۵ خرداد ۱۳۹۷تو اروپا زندگی نکردی که اهمیت دیزل رو بدونی
#ali.m#
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ماشین برقی?
? هیبرید
دیزل های بد صدا، تنها راه کاهش هزینه سوخت نیستن.
LAMBORGHINI
۱۵ خرداد ۱۳۹۷.
۱) در اروپا و تمام دنیا هنوز بخش بزرگی از انرژی از منابع فسیلی تامین میشه که سوزوندن این منابع برای تولید برق و باز دوباره سوزوندن برق برای حرکت ماشین اصلا عاقلانه نیست
جوری میگی دیزلی بد صدا انگار در مورد لامبورگینی و فراری صحبت میکنی که راننده با صپاشون عشق میکنه
پورشه مدل های پرفورمنسش مثل کاین توربو اس یا ۹۱۱ توربو نباید دیزلی باشند و تا جایی که من میدونم دیزلی نیستند ،
.
اما واسه خریدار ماشین هایی مثل اودی آ۴ ، فولکس گلف ، کاین معمولی و پانامرای معمولی صدای موتور چه اهمیتی در مقابل راحتی سواری و گشتاور عظیمی که موتور های دیزلی با مصرف سوخت بسیار کم در دور موتور بسیار پایین در اختیار میذارند میخواد داشته باشه؟
۳) موتور های هیبریدی هزینه ی نگهداری بالایی نسبت به موتور های ساده ی بنزینی و دیزلی خالص دارند ضمن اینکه بحث ضایعات باتری این خودروها و ایستگاه های شارژی که هنوز فراگیر نیستند هم وجود داره
۴) ماشین های دیزلی افت قیمت کمتری نسبت به هیبریدی ها و بنزینی های با کارکرد مساوی دارند
۵) آلایندگی و مصرف سوخت دیزلی ها کمتره و خودروهای دیزلی اگه آلایندگیشان از یه حدی در اروپا کمتر باشه ۱۰۰ درصد از مالیات معاف میشن و این معافیت خیلی برای مشتری ، طمع انگیزه
واسه همین فولکس و … زور میزنند که آلایندگی رو تا حد ممکن پایین بیارند ، شما اینجور تقلایی رو در بنزینی ها نمیبینی
۶) پانامرای دیزلی نسبت به پانامرای بنزینی دقیقاً با امکانات مشابه به اندازه 10 درصد ارزون تره
در حالی که مدل هیبرید از جفتشون گرون تره
۷) از همه مهم تر خودروسازان اروپایی بیش از 100 سال واسه توسعه و تکامل دیزلی ها زمان گذاشتند و تریلیون ها دلار در طول این 100 سال خرج کردند تا این موتور ها رو از موتور هایی در سر و صدا،آلاینده و پر خرج و پر استهلاک تبدیل به نمونه هایی بیصدا ، نرم ، کم خرج ، ارزان و کم استهلاک کردند
معلومه که الان حیفشون میاد یه دفعه قید تمام مزیت های دیزل رو بزنند و همه ی هزینه هایی که کردند رو زیر خاک دفن کنند
#ali.m#
۱۵ خرداد ۱۳۹۷خب خودروسازان اروپایی 100سال روی این پیشرانه کار کردن تا فقط ایراد هاشو از بین ببرن. خیلی هم کارشون خوب بوده ولی چه بخوایم و چه نخوایم دیگه دیزل به اخر عمرش رسیده .
بنزین هم ممکنه خیلی زود به اخر عمرش برسه .
ولی یه جیز رو میدونم .اونم اینه ک هیبرید بهترین سیستمیه که الان دنیا بهش نیاز داره تا فراگیر بشه .
اگر این اتفاق بیوفته قطعا تمام مواردی ک شما گفتی در مورد هیبرید هم صدق خواهد کرد .
من در مورد اینده برقی ها هم شک دارم
شما تصور کن 10سال دیگه پیشرانه درون سوز چه پیشرفتی کردن همین الان یه ترکیب از موتور تراکم متغیر نیسان و اسکای اکتیو ایکس مزدا تصور کن ببین چقدر میتونن الایندگی رو کاهش بدن و راندمان رو بالا ببرن .البته این سیستم ها خیلی خام هستن چون مثلا نیسان فقط برای موتور های 4سیلند میتونه استفاده کنه ازش .اما قطعا پیشرفت میکنه
و با توجه به الایندکی زیاد استخراج لیتیوم و ساخت باتری.
به نظر من هنوزم اینده پیشرانه های برقی 100درصد اثبات شده نیست .و ممکنه این پیشرفت ها فراگیر شدنشون رو یا به تاخیر بندازن یا به کلی از بین ببرن .
میخوام بگم حتی پیشرانه های برقی ک این همه بازخورد مثبت هم گرفتن ممکنه ی روز شکست بخورن .
دیگه شکست ماشین های دیزل که الان یکم بد نام هم شدن که قطعیه .
LAMBORGHINI
۱۵ خرداد ۱۳۹۷در مورد آینده ی نزدیک حرف شما کاملا درسته
ولی در حال حاضر دیزلی ها هنوز اونقدری بد و بدرد نخور نشدن که کاملا محو بشن و هنوزم بعضی جا ها میشه ازشون استفاده کرد
موفق باشید
Hamid.Hellcat
۱۵ خرداد ۱۳۹۷اگه از این ماشینها تو امریکا فروخته باشه ترامپ حالشو جا میاره….
Ferrari
۱۵ خرداد ۱۳۹۷به نظر من تویوتا بهترین استراتژی رو داشت که سراغ موتور های دیزلی نرفت موتورهای دیزلی شاید کم مصرف باشن اما به هیچ وجه کم الاینده تر از نمونه های بنزینی نیستن و تو این دوسه سال برای کمپانی های معروفی مثل فولکس و ائودی و پورشه و الانم مرسدس دردسر زیادی درست کردن این همه هزینه و سرمایه روی دیزلی ها اون فایده ای که باید میداشته رو نداشته.تویوتا بجای تولید موتورهای دیزل سراغ تولید اتومبیل های هیبرید و الکتریکی رفت و الان از خیلی از کمپانی ها جلوتره و بین مدلهای تویوتا پریوس پرایم عالیه
Saman
۱۶ خرداد ۱۳۹۷هر وقت واژه آلایندگی رو میبینم فورن ماشین آلمانی در نظرم مجسم میشه :D گویا تکنولوژی آلمانی نهایت یا به آلایندگی یا به دیزل گیت ختم میشه. از فاز دیزل بزنید بیرون آخرشه :-)
مهدی دهقان
۱۶ خرداد ۱۳۹۷کی گفته تویوتا ماشین دیزلی نداره همین الان تو سازمان ما تویوتا لند کورز هارد تاپ دیزلی داریم