بوگاتی شیرون جدید بهای آغازی ۲.۶۱ میلیون دلاری دارد اما برای خرید این مرسدس SLR استرلینگ موس ۲۰۱۰ باید علاوه بر مبلغ یاد شده ۲۵۰ هزار دلار دیگر نیز بپردازید. این خودرو یکی از ۷۵ دستگاه اسپیدستری است که ساخته شده و به نظر میرسد که در شرایط فوقالعادهای نگهداری شده و این موضوع را میتوان از کارکرد ۴۸۰۰ کیلومتری آن فهمید.
همهی ۷۵ دستگاه بین ماههای ژوئن و دسامبر ۲۰۰۹ ساخته شده و منحصراً به مالکان SLR معمولی فروخته شدهاند. بیشک این خودرو یکی از خاصترین مدلهایی است که توسط مرسدس بنز ساخته شده و نسخهی یکی به آخر ماندهای است که بر پایهی SLR ساخته شده است. یک سال پس از این خودرو مدل SLR McLaren Edition و تنها به تعداد ۲۵ دستگاه ساخته شد.
در ساخت این خودرو از ۳۰۰ SLR نمادین الهام گرفته شده و نیروبخش بدنهی فیبرکربنی این اسپیدستر پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری ۶۵۰ اسب بخاری است. این میزان نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک متعلق به SLR 722 به چرخهای عقب انتقال مییابد.
این خودرو در کمتر از ۳.۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و سقف سرعت آن نیز ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. این کارایی باعث شده تا مرسدس بنز در زمان رونمایی این خودرو در سال ۲۰۰۹ بگوید: “هیچ خودروی تولید سری آن زمان به اندازهی این خودرو باز و سریع نبوده است.”
منبع: motor1
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵.
اگزوز هاش یه دنیا زیبایی در خودشون دارن …
reza
۱۶ آبان ۱۳۹۵SLR#الهه زیبا یی
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵.
یعنی اگزوزش میارزه به تمام خودروسازی انگلستان ارزش یکی ازین اگزوز ها از کل تولیدات مک لارن بیشتره! 😍😜😜😜😜😜😜
دوست عزیز فقط انگلستان شما که در پست لندکروز افاضه ی فضل فزمودی این حقیقت کتمان نشدنی رو پذیرا باش…😜
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵.
میخوام ارزش خودروسازی انگلستان رو با اگزوز های این مرسدس مقایسه کنم تا نگین رو هوا و بدون مدرک حرف میزنی !!
.
خب با ورشکستگی های رگباری و پشت سر هم برای انگلستان فقط 3 برند خودروسازی مونده… مک لارن و مورگان و استون مارتین …
SLR استرلینگ ماس 4 لوله اگزوز داره…
بریم سراغ مقایسه و ارزش گذاری …
مک لارن ارزشی بیشتر از یک و نیم اگزوز مک لارن نمیتونه داشته باشه !
مورگان هم حقش بیشتر از نصف اگزوز نیست !
خوب یک استون مارتین موند و 2 تا لوله اگزوز…
خواستم بگم ارزش استون مارتین اندازه ی دو تا اگزوز باقی مونده هست و سریع مقایسه رو تموم کنم دلم راضی نشد اما دیدم این ظلمه به مرسدس بنز !!
پس از 2 تا اگزوز ارزش استون مارتین اندازه ی یک نصفه بیشتر نیست .
هنوز یک و نصفی مونده و شرکت های خودروسازی انگلیسی تموم شدن !!
.
پس نتیجه میگیریم همه ی خودروسازان انگلیسی رو کنار هم جمع کنی ارزششون به اندازه ی 3 تا اگزوز مرسدس بنز بیشتر نیست!!!
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵اصلاح میکنم
در خط مربوط به مک لارن به جتی مک لارن دوم باید مینوشتم مرسدس
.
خسته شدم از تعصب دوستان… فکرم دیگه کار نمیکنه…
ارمان
۱۶ آبان ۱۳۹۵تند نرو داداش فعلا که شما داری الکی تند میری ضمن اینکه صفت slr ماله مکلارنه در واقه دو تا از این ۴تا اگزوز بهمی نفهمی مال مکلارنه در ضمن نه من و نه شما در حدو اندازه ای نیستیم که مکلارن و قهرمانی های فرمول یکش رو زیر سوال ببریم یا بخوایم در مورد استون مارتین گزافه گویی کنیم اگر شما فکر میکنی نظر بعضی از دوستان ناراحتت میکنه مثل اونها نباش و به همون صورت جوابشون رو نده
به هر حال بد نیست حتی تو دادن نظر شخصی هر کسی حدشو بدونه به شخصه فکر میکنم هیچ کس حق نداره صنعته یه کشور دیگه رو (یه کشششور!) زیر سوال ببره
والا ما که تو ایران دسته بیل تولید میکنیم شما عکس فراری میزاری حس میکنی انزو فراری هستی و میای نقد میکنی اونا همون انگلیسیها که استون مارتینو مکلارن میسازن یه ذره بهشون حق بده مغرور باشن گفتم یه مقایسه ای کرده باشم ??
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵سلام بر آرمان عزیز
دوست گرامی … شتر سواری دولا دولا نمیشه …
چرا این حرف ها رو وقتی به خودروسازی آلمان که اولین خودروی جهان رو ساختن و بیان افتخارات و ابداعاتشون در یک مقاله نمیگنجه بی حرمتی و بی احترامی میشه ساکتی ؟ اونجا یادتون نمیاد که باید به پیشرفت ها و دستاورد های یک ملت احترام گذاشت ؟ آلمان پیشرفت و دستاورد نداره ؟ اون دوستان نباید حق و حقوقشون رو بدونن ؟ اونا تند نمیرن ؟ اگر انگلستان به فرض حق داره مغرور باشه آلمان حق نداره حداقل مورد احترام قرار بگیره ؟ زیر سوال بردن قدیمی ترین خودروسازان دنیا و کسایی که شرکت های مثل بنتلی و رولزرویس و بوگاتی و لامبورگینی و سئات و اشکودا و … رو از زیر خاک درآوردندو دوباره زنده کردن به نظر شما کار درستیه ؟
.
.
در زمینه ی استرلینگ موس هم من الکی حرف نزدم.
SLR معمولی و 722 توسط مکلارن طراحی بدنه شدن.
اما طراحی بدنه Stirling moss توسط Yoon Ilhoon انجام شده
مک لارن در استرلینگ موس نقش بسیار بسیار کمی داشته ( نمیگم نداشته ) .
.
.
.
در ضمن من با لوگوی بنز ، فراری ، پورشه ، لامبورگینی ، آئودی یا چهره ی فروچیو لامبورگینی یا انزو فراری هیچ حس خاصی بهم دست نمیده.
شما رو نمیدونم… شاید خودت اینطوری هستی و فکر میکنی منم مثل خودت هستم
ولی سن من ازینکه بخوام فکر هایی که شما گفتی رو بکنم که انزو فراری هستم !! خیلی وقته دیگه گذشته.
ممکنه شما با آرم میتسوبیشی همچین حسی بهت دست میده اما آرم لامبورگینی یا پورشه برای من فقط به معنای ابراز علاقست و بس…
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵نظر من اینه که اصلا هیچ جوابی به این افراد داده نشه، بذار هرچی دوس دارن بگن.
آلمان مهد خودروسازیه و خودروسازانش پیشگام ترین خودروسازهان حالا یکی نمیتونه قبول کنه میاد حرف بیراهه میزنه شما نادیده بگیر.
باور کن با حرف هیچ تغییری بوجود نمیاد اصلا بذار بگن ماشینای آلمانی گاری ان مگه چی میشه. ما که میدونیم حقیقت چیه…..
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵MPH جان.
حق با شماست.
ولی اعصاب آدم به هم میریزه این همه انجماد رو در تفکر بعضی ها میبینه.
آخه دشمنی با آلمان و خودروسازیش چرا ؟!
آدم حس میکنه بعضی ها به خون بنز و ب ام و و پورشه و آئودی تشنه هستن !
هر روز به این امید از خواب بلندمیشن که آلمان از صفحه ی روزگار محو بشه.
.
من با خودروسازی و کشور انگلستان هیج مشکلی ندارم.
فقط مقابله به مثل کردم.
.
.
بذار هر جور میخوان حرف بزنن.هر چند خودم میدونم این دوستان میدونن بهترین خودروهای دنیا ساخت کجاست. ولی کتمان میکنند و با عناد و دشمنی و لجاجت حرف میزنن.این انزجار آوره.
خودشون میدونن زیر آلمان هستن.
.
.
.
اگر اوقات کسی با کامنت های بالای من تلخ شد عذر خواهم.
(new great britain(Industrial Revolution
۱۶ آبان ۱۳۹۵مجید به من حق بده که بهت بگم اخلاق بچگونه داری.
حالا فقط انگلستان چون اونطوری حرف زده تو هم باید بیای اینطوری حرف بزنی پس اون کاربر که مدام میاد میگه فلان خودروی انگلیسی شبیه دایناسور یا وزغه منم باید تو بخش خودروهای آلمانی اینطوری حرف بزنم؟؟؟؟؟
هیچوقت به مک لارن توهین نکن میتونی انتقاد کنی ولی توهین نکن یا هرخودروسازه دیگه.
مجید من فقط یک بار به خودروسازه مورده علاقت(لامبورگینی) توهین کردم.تو چندمین باره که به مک لارن و خودروسازی انگلیس توهین میکنی.
به هر حال هرکسی تا یه اندازه میتونه خودش رو کنترل کنه.(خودم)
نزار منم به خودرویه مورده علاقت توهین کنم.? ? ?
در ضمن من هیچ اعتقادی ندارم به اینکه خودروسازیه آلمان بهترینه.
هیچوقت.✊✊✊
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵Elemento عزیز.هر کسی که با صنعت خودرو آشنایی داشته باشه جایگاه بزرگان براش معلومه و نیاز به معرفی نداره من خودم طرفدار همه خودروسازام ولی لامصب این آلمانیا یه چیز دیگن و هر کدومشون یک دنیا افتخارات دارن ولی خیلی هم دشمن دارن!!!!که اصلا عجیب نیست، و هر چه یک کمپانی (حتی یک انسان) به مقامهای والاتری میرسه هم طرفداراش و هم دشمناش زیاد میشن…
ولی یه چیزی بهت بگم، به لطف مهندسی غنی و تلاشی خستگی ناپذیر هر روز و هر ساعت افتخار جدیدی از صنعت خودروی آلمان شکوفا میشه و دشمنانش بیش از پیش در آتش حسادت میسوزن .
بذار بسوزن اونا که نمیتونن حقایقو ببینن…..
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵ادامه متن بالا:
این سوختن به صورت کامنتهایی که باعث اعصاب خوردی همگان میشه(و فقط هم نوعاشون خوشحال میشن و تاییدشون میکنن) در پدال ظاهر میشه!!!که حتی بوش از تو متن هم میاد!!!!
ارمان
۱۶ آبان ۱۳۹۵اول اینکه من همه پست هارو نمیخونم
دوم اینکه نه تنها برای انگلیس برای المان و هر خودرو ساز دیگیی باید ارزش قاعل بود من اساسا با بی احترامی مخالفم
من از ۶ سالگی عاشق برند میتسوبیشیم و با تمام نا کامیهاش اشنام اما این یه علاقه شخصیست شما نمیتونی خودت رو مبرا کنی دوست عزیز صنعت کشورهای نام برده مثل امریکا المان انگلیس چیزی نیست که من شما یا دوستان به قول شما المانی بتونن مشخص کنن اعداد و ارقام مشخصه تمام این کشورها در صنعت موفقند
نه شما میتونی استون مارتین رو بکوبی یعنی اگر بخوای هم نمیتونی هم دوستان نمیتونن بنز رو بکوبن هر جای دنیا این کارو کنی بهت میخندن مگه میشه بنز بی ام و یا اعودی یا حتی فولوکس واگن رو کوبید !
اما مشکل از اینجا شروع میشه که شما میگی سنی ازت گذشته و میای میگی اگزوز ایم میرزه به کل کمپانی های بریتانیایی
البته اگزوز فقط وظیفه خارج کردن گاز سوخته ار موتور رو داره پس منطقی نیست و شما یه هدف داری و اون تحقیر صنعت یه کشوره که نه از عهده شما بر میاد و نه تعداد بی شماری از شما
من اکثرا زیر کامنت های میتسو انتقاد میزارم چون منطقم میگه میتسو الان یه کمپانی فعال نیست و داره در جا میزنه اما به نظرم تو مایهای ماشینهای کم مصرف کم خرج و قیمت مناسب میتونه گاها گزینه خرید باشه دیگه به این میگن تعصب؟
من فقط میگم جای مقابله به مثل یکم سنجیده تر صحبت بشه
تو یه زمانی که گجوار e type رو تولید کرد تمام دنیا عاشق این ماشین انگلیسی شدن
و مسخره کردن استون مارتین همونقدر خنده داره که مسخره کردن بنز باعث خنده میشه.
فقط انگلستان
۱۶ آبان ۱۳۹۵مجید جان اون کامنت رو از خودم درست کرده بودم اصلا اون دوستمون خسته شده این حرف رو نزده بود اگه تمام دنیا این حرف رو بزنن مطمئن باش کسی مثل خسته شده این حرف رو
نمی زنه
من همیشه از ته دل ماشین های آلمانی رو دوست داشتم و اینم بگم هر وقت ماشین آلمانی تو خیابان ببینم که پارک شده چند دقیقه فقط نگاش می کنم و تو دل خودم می گم ای کاش
می تونستم فقط یه دقیقه پشت فرمونش بشینم
یعنی به نظر خودت اصلا می شه کسی از ماشین های آلمانی بدش بیاد اگه چیزی گفتم که باعث ناراحتی شما و یا دوستان شده معذرت می خوام.
ماسل
۱۷ آبان ۱۳۹۵مجید جان معمولا مطالب خوبی مینویسی ولی ایندفعه فکر میکنم زیاد خوردی داره سنگینی میکنه.
از این خوشم نیومد اون slr اصلی یه چیز دیگس.لامصب اصل جنسه
Iman mclaren p1
۱۶ آبان ۱۳۹۵نمیدونم شیشه جلو داشت قشنگتر بود ویا اینطوری…
هرچی فکرشو میکنم با شیشه هم خیلی خوشگل میشه…
الف.ی
۱۶ آبان ۱۳۹۵واقعا طراحی بی نظیر این خودرو از آینده به گذشته اومده.
احمد باقری
۱۶ آبان ۱۳۹۵واقعا معرکه است.
مهدی
۱۶ آبان ۱۳۹۵یکی از ماندگارترین و زیباترین طراحی های تاریخ خودروسازی… و شاید خاص ترین مورد.
Efk
۱۶ آبان ۱۳۹۵دلمان ازین بنزها می خواهد amg gt و sls خوب ولی دلمان slrجدید میخواد
Mdesign
۱۶ آبان ۱۳۹۵عالی … کمال مطلق
فرشاد سجادیان
۱۶ آبان ۱۳۹۵خیلی طبیعیه که قیمتش بیشتر باشه. این ماشین یکی از خاص ترین محصولات تاریخ خودروسازیه.
Sajjad Ahmadi
۱۶ آبان ۱۳۹۵واقعا زیباست
سروش
۱۶ آبان ۱۳۹۵Elemento کلا زیادی حرف نزدی ؟ جو میدی اگزوزو این ماشین ؟ کخ چی مثلا ؟ طرفدار برندی باش که به تونی سوار باشی عزیرم انگلیس نباشه المانیم نیست قدرت چجهانی و سیاست انگلستان نباشه الان اینجا نننشستی کامنت بدی
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵یعنی تو میتونی ماشینای انگلیسی سوار شی که طرفدارشونی؟؟؟
سروش
۱۶ آبان ۱۳۹۵چون سقف و شبشه نداره خاص ؟ شما به این ماشین میگین خاص ترووخدا ببین ما ایرانیا مالک بنزو بی ام و نبوییم وگرنه چیی مشد طراحی 0 واقعاا زشته منم پس فردا یه فرغون میشارم شییشه میزنم واسش میگم خاص
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵نه مورگان چوبی خاصه???
سروش
۱۶ آبان ۱۳۹۵تاا صبببببببببببببببح بشین بگو المان وقتی یه بنتلی گذر میبینی تو اتوبان اون موقعس کفت بریییزه یا یه استون ببین تو خیبون اون موقعس معلوم میشه چی به چیه من روزی 100 تا اس میبین 2015 عادیه هیییچ وقت ماشین های المانی منو جذب نمی کنن نمی دونم چرا نمیگم بعدا تو طراحی حرف 3 4 هستن
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵فعلا که همشون زیر آلمانن
بنتلی:زیر امپراطوری فولکسه
رولزرویس/مینی:بی ام و
استون هم که با دایملر همکاری داره برای موتوراش
بقیشونم به جز مکلارن زیر تاتاموتوران ام جی هم که زیر چینه
حالا هی بگو انگلیس
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵خوب بنتلی و رولز باید اینجوری باشه اگه غیر از این باشه شما باید تعجب کنی.هیچ دلیلی برای مقایسه اس کلاس با مثلا فانتوم وجود نداره چون هدف ساختشون زمین تا آسمون فرق داره شما باید بر اساس نوع خودرو و هدف سازنده از ساختش موفقیتشو بررسی کنی که در این زمینه موفقیتهای کلاس اس بر کسی پوشیده نیست
سروش
۱۶ آبان ۱۳۹۵نکنه فکر می کنی بنتلی مال المانه ؟ بیا باز بهانه بیار به این دلیل مال المانه ولمون من بابا
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵اینو الان دیدم.معلومه که هست.
زیر فولکسه و یه حقیقته همینم قبول نداری؟؟؟
سروش
۱۶ آبان ۱۳۹۵تا صبح بگیییین زشت ترین ماشین تاریخ
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵اتفاقا بیشتر ماشینای انگلیسی خوشکل ان.
ولی جالبه که نفرت از آلمان تو تمام انگلیسیا و طرفداراش هست…
Germany
MPH
۱۶ آبان ۱۳۹۵من بگم که هیچ مشکلی با خودروهای انگلیسی ندارم ولی دشمنی انگلیسیا با آلمانها و تعصبشون برام قابل درک نیس.آخه اینقدر نفرت از آلمان برای چی؟؟؟
وگرنه همه میدونیم انگلیسیا ماشینای خوبی هم داشتن و هم دارن
Bavaria
۱۶ آبان ۱۳۹۵باورکنید کمپانی ها انقد باهم جنگ ندارن که شما دارین!!!!!?
تا فردا سر و کله هم بزنید آب از آب تکون نمیخوره
واقعا اینقدر تعصب بیجا برای چی؟؟؟؟؟ اصلا که چی بشه؟؟؟؟?
محمد
۱۶ آبان ۱۳۹۵زنده باد آلمان و اشتوتگارت و مونیخ (البته مونیخ به خاطر تیم فوتبالش فقط) و البته عشق است ایتالیا.. . بقیه بود و نبودشون برام فرقی نداره. (نظر شخصی)
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵زدی تو خال.
آلمان و ایتالیا خودروسازیشون واسم مهمه.
بقیه نه چندان زیاد …
صادق
۲ بهمن ۱۳۹۶محشر و زیبا
واقعا لعنت به ویران خودرو با اون پژو پارس لش و لگن و از رده خارجش
و لعنت به سایپا با اون زراید(پراید)و آشغالای دیگش
دلشون خوشه که ماشین مونتاژ میکنن
اونم ماشینای ۴۰ سال پیش اروپا رو
تاسف واقعا