مرسدس بنز

مرسدس بنز 190E 2.5 اوولوشن 1990، شوالیهٔ سیاه نیم میلیون دلاری

کسانی که خواهان یکی از هیجان‌انگیزترین سدان‌های تاریخ مرسدس بنز هستند، فرصت خرید مدل افسانه‌ای 190E 2.5-16 Evolution II را در حراجی SpeedArt خواهند داشت. این سدانی است که در مسابقات DTM در دههٔ ۹۰ با ب‌ام‌و M3 Evolution II مبارزه می‌کرد و الزام قوانین مسابقات برای ساخت نسخهٔ جاده‌ای از خودروهای مسابقه‌ای، منجر به ساخت یک خودروی رانندهٔ فوق‌العاده شد.

برای کسانی که خواهان بهترین خودروی راننده هستند، یک فرمول ساده وجود دارد. این افراد باید به دنبال نسخهٔ جاده‌ای از خودروهایی مسابقه‌ای باشند که طبق قوانین، خودروسازان مجبور به ساخت آن‌ها بوده‌اند. در گذشته، قوانین برخی از مسابقات اتومبیلرانی، خودروسازان را ملزم به ساخت تعداد مشخصی نسخهٔ جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای خود می‌کرد و به همین دلیل، شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به این نسخه‌های جاده‌ای داشتند تا بهترین بستر را برای ساخت خودروهای مسابقه‌ای خود داشته باشند.

نبرد مرسدس بنز و ب‌ام‌و در مسابقات DTM در دههٔ ۸۰ و ۹۰ یکی از افسانه‌ای‌ترین رقابت‌های تاریخ خودروسازی محسوب می‌شود. مدل جدید 190E 2.3-16 اولین سدان اسپرت آلمانی بازار بود و لذت رانندگی و کارایی یک سدان را در یک پکیج در اختیار خریداران قرار می‌داد؛ اما ب‌ام‌و هم که بخشی از این بازار را می‌خواست، تصمیم به توسعهٔ M3 بر اساس مدل محبوب سری ۳ گرفت. سپس این دو خودرو نه‌فقط برای دستیابی به فروش بیشتر در بازار بلکه برای رسیدن به قهرمانی در مسابقات DTM باهم به رقابت پرداختند. این رقابت‌ها سال‌ها ادامه یافت زیرا هردو برند خواهان کسب پیروزی‌های بیشتری بودند چراکه پیروزی روز یکشنبه در فروش روز دوشنبه تأثیر بزرگی داشت.

حال امروز می‌توان بهترین نتیجهٔ تلاش‌های مرسدس بنز برای قهرمانی در DTM را در قالب 190E 2.5-16 Evolution II مدل ۱۹۹۰ خریداری کرد. زیر کاپوت این شوالیهٔ سیاه یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ساخت کاسورث با تقویت AMG قرار گرفته که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. نمونه‌ای که از این خودرو برای فروش گذاشته شده، تنها ۱۸ هزار کیلومتر کار کرده و قیمت پایهٔ ۴۷۵ هزار دلار برای آن تعیین شده است. از اوولوشن II تنها ۵۰۲ دستگاه ساخته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اوففففففففففففففف
    چه مخوفه

  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    فکر کنم تفکربنز پیرمردیه از همین سری نسل هاش اومده چکن نگاه کنین چقد با ابهت و ساده و تشریفاتیه ظاهرش و هیچ خشونتی تو چهرش نیست و من عاشق این شخصیت طراحیشم ، حتی اگه بهم بگن پیرمرد ، من دوست دارم ماشینم یه گرگ در لباس میش باشه ، یعنی همونطوری که میتونه هم برای عقب نشستن و کلاس گذاشتن و کت و شلوار پوشیدن مناسب باشه و هم برای راننندگی کردن و دریفت و درگ و دونات و کیت نصب کردن و بیدار کردن روح مخوفش با یه تیشرت و شلوار لی ساده تو دهه ۹۰ ، من عاشق شخصیت بنزام به وقتش رولز رویسن و به وقتش میتونن فراری باشن ، ماشینای جدیدش شاید یکم خشونت طراحیشون بیشتر شده باشه اما هنوزم قلبشون خشن تر از ظاهرشونه مثل a45 که عمرا کسی فکرشو بکنه که میتونه ماشینایی که ادعای سوپر اسپورتی میکنن رو نابود کنه از جمله کیمن و الیز و سوپرا ، برای همینه که طرفدار بنزم

    1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      کسی که خودرو رو اختراع کرده باید هم همین باشه . راستی تیپ منم همون تیشرت و شلوار لی سادس . از همه بهتره . چیه جوونای امروزی خودشونو ژیگول میکنن . اصلا دهه ۹۰ جزو بهترین دهه ها بود از تیپشون تا فوتبال و ماشیناشون و همه چیزشون .

      1. porsche

        ۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        دهه ۹۰؟

  3. Regra loaded

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    قبول دارید خیلی قشنگ و اوج کلاسیک بودن هست؟

  4. Philipp

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    معلوم نیست بازار دست دوم چه مرگش شده
    F1 که قبلا 15 میلیون دلار فروش میرفت 20 میلیون فروش میره
    CLK GTR قیمتش از 4.5 میلیون به 7 میلیون افزایش پیدا می کنه
    لکسوس LFA از 900 هزاردلار به 1.6 پرش می کنه
    الانم که این از 350 هزارتا به 500 میرسه (هرچند من میگم رو 600 میبرنش)

  5. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خیلی درجه یکه نسبت به استاندارد های امروزی شاید قدرتش قابل توجه نباشه ولی همیشه در یاد ها میمونه .

  6. akrh78

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    چهار سیلندرم چهار سیلندرای قدیم
    این جواهر 4 سیلندره، صداش روحتو جلا میده
    4 سیلندرای آلفا که اصلا دروازه بهشتن
    الان 6 سیلندرا هم وز وز میکنن از بس محدودیت و فیلتر چپوندن بهشون

  7. یوسف

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    من 190 داشتم تازه اتومات بود….. هنوزم پشیمون هستم که فروختمش…. رو دست هیچ ماشینی نیست

  8. Reza Waffen SS

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خیلی خفنه لامصب

  9. ARMAN

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عالی

  10. آریا ماشین

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    از شاهکار های مرسدس و دهه ۹۰
    کسی هست از این خوشش نیاد؟
    اسمش همیشه به یادم میمونه لعنتی اندازه تریلی و بارش اسم داره
    Mercedes amg 190e 2.5-16 evoulution II
    اسطوره کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا