این روزها اگر یک لیموزین بسیار لوکس بخواهید مرسدس با آغوش باز و با ارائهی مایباخ-S کلاس به استقبال شما خواهد آمد؛ اما در سالهای دههی ۶۰ میلادی برند مایباخ در گمنامی به سر میبرد و تا چند دههی دیگر نیز احیا نشده بود. در این بین نسخههایی خاص وجود داشت که یکی از آنها به حراج گذاشته شده است.
چیزی که اینجا ملاحظهی کنید یک مایباخ-بنز ۶۰۰ پولمن ۱۹۶۸ است. از این خودرو به بدنامی یاد میشود چراکه یکی از محبوبترین مدلهای دیکتاتورهای جهان سومی بوده و در جایگاهی بالاتر از S کلاسی که بعداً عرضه شد قرار گرفت. این خودرو از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱ تولید شد.
در طی سه دهه تولید دایملر تنها ۲۶۷۷ دستگاه از ۶۰۰ پولمن را ساخت. اکثریت مدلهای ساخته شده فاصلهی کوتاهتر بین محورها داشتند. تنها ۴۲۸ نمونه با فاصلهی بیشتر بین محورها ساخته شد که ۳۰۴ دستگاه از آنها بجای ۶ درب دارای ۴ درب بودند. در عوض مدلهای ۴ درب و LWB مدلهایی نایابتر هستند.
حتی مدلهای دارای فاصله کمتر بین محورها نیز سنگینتر بودند (۳۳۳۴ کیلوگرم). با این تفاسیر ۶۰۰ پولمن بهطور قابلتوجهی سنگینتر از نسخهی LWB رولزرویس فانتوم است؛ بنابراین مرسدس برای کمک به بهبود اوضاع اقدام به توسعهی پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار کرد. همچنین برای ایجاد سواری نرمتر این شرکت سیستم تعلیق بادی و سیستم هیدرولیک پرفشاری را برای مدیریت بیشتر خودرو ارائه کرد.
kasra
۸ دی ۱۳۹۵میشه بگید این خودرو متعلق به کی بوده؟
حامد
۸ دی ۱۳۹۵ظاهرا متعلق به یک کلکسیون خصوصی هستش وتو فونیکس آریزونا برای فروش گذاشتنش.
گمونم شخصیت خاصی نباشه.
شایان
۸ دی ۱۳۹۵عجب عتیقه ایی…این ماشینارو باید تو ی محیطی بزارن که نه رطوبت بهشون بخوره نه از سرما و گرما اسیبی برسه.من تو ذهنم ی محیط شیشه ایی ۴ گوشه.فک میکنم بد نباشه…
ولی چقدر جذاب و گیراست
محسن بهرام نژاد
۸ دی ۱۳۹۵این که قهوه ای هست هر طور نگاه کنی مشکی نیست
madjid
۸ دی ۱۳۹۵مشکی هست دوست عزیز.
علي
۸ دی ۱۳۹۵به نظر من انقدر این خودرو نسبت به زمان خودش زیبا و با ابهت طراحی شده (((چه داخل خودرو و چه بیرون خودرو))) در رابطه با قدرت موتوری و راحتی هم مطمئننا جای صحبت نمیذاره با توجه به اعتبار شرکت مرسدس . اما نکته ایی که منو به فکر فرو میبره جمله عجیب و غریب مقالست که ی جورایی جز (((بد نامی )))برای این خودرو چیزی نخواهد گذاشت چرا ؟!!! چون که:(((این همه انسان که مات و مبهوت جبروت زیبایی و وقار این خودرو شدن ی جورایی دیکتا تور هستند یا به عبارتی دیگر کل انسانهای این کره خاکی با ی محاسبه کوچیک و ساده دیکتاتور مادرزاد هستند از جمله خود نویسنده این مقاله و مردم کشورش?))).
با تچکر
pony car
۸ دی ۱۳۹۵این خودرو رو من تو مستندهای بعد از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد تو شوروی سابق زیر پای فرماندهان روس زیاد دیدم گمونم هوگو چاوز و فیدل کاسترو هم از این سری بنز داشتند .فیدل کاسترو رو تو اوج قدرت خودش عقب این ماشین با یکی از اون سیگار برگ های کوبایی خودش تصور کنید نهایت نوستالژی از نوع دیکتاتوری ..میگن ماهی گیر به قلابش کرم می بنده کرم چیز خوبی نیست ولی ماهی ها کرم خیلی دوست دارند بنز هم سلیقه دیکتاتورهای اونموقع دستش بوده افرین چی ساختی تو نهایت کمالگرایی دیکتاتورهارو براورده کردی
یوسف
۸ دی ۱۳۹۵من عاشق اون تلوزیون سونی کوچولو شدم
madjid
۸ دی ۱۳۹۵عاشق این نسل از طراحی های بنز هستم. شبیه بنز معماری خودمون هست
mohammadrr
۸ دی ۱۳۹۵یعنی آخرته هرچی ماشینه??
هادی
۸ دی ۱۳۹۵البته به احتمال قوی تلویزیون و رادیو کاست فابریک نیستند. چون سری Trinitron تلویزیونهای رنگی SONY مال دهه 80 اند و محصولات پاناسونیک اون زمان با برند National تولید می شدند، علاوه بر این، این ظبط از ظاهرش و دکمه هاش معلومه که متعلق به دهه نوده.
در هر صورت عالی بود، هم مقاله، هم ترجمه، هم ماشین…
هادی ۸ سیلندر
۸ دی ۱۳۹۵خودرو های قدیمی بنز به نظرم هنوز میتونن تولید شوند و رقابت کنند
faramarz
۹ دی ۱۳۹۵هنوز پر ابهت و بی نظیره…
شهرام
۱۱ دی ۱۳۹۵کاش پیکان لیموزین هم مونتاژ یا تولید میشد با تغییراتی در پیشرانه و اتاق و سیستم تعلیق و برای میکرو دیکتاتورها میساختند تا از دیدنش لذت ببرند و تلویزیون پارس کوچکی هم داخلش بود