مرسدس-آامگ در نمایشگاه دیترویت خانوادهٔ جدید AMG 53 خود را معرفی کرده است که از قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف استفاده میکنند. بدین منظور در دیترویت سه خودروی CLS، E کلاس کوپه و E کلاس کابریولت با این قوای محرکهٔ جدید معرفی شدهاند که نخستین ساختههای آامگ با قوای محرکهٔ هیبریدی محسوب میشوند. البته پیشازاین مرسدس بنز برای نخستین بار قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف خود را در مدل CLS450 جدید معرفی کرده بود. این مدل به یک پیشرانهٔ کاملاً جدید ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مجهز است که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
در کنار این موتور، یک موتور الکتریکی کوچک هم تعبیه شده که بهصورت لحظهای ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به توان پیشرانهٔ بنزینی اضافه میکند. این سیستم هیبریدی خفیف که EQ Boost نام دارد، از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت خودرو استفاده میکند. مدلهای AMG 53 هم از همین پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده میکنند اما با افزایش بوست توربوها، خروجی آن به ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. ولی خروجی موتور الکتریکی تغییری نکرده است.
همانطور که گفته شد، این قوای محرکهٔ هیبریدی علاوه بر CLS، برای مدلهای کوپه و کابریولت E کلاس هم ارائه شده است. تا پیشازاین، قویترین نسخهٔ این دو مدل، نسخۀ E400 با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور بود. همچنین توان این مدل جدید E53 حتی از مدل E43 سدان با ۴۰۰ اسب بخار قدرت هم بیشتر است. البته E43 صرفاً برای E کلاس سدان ارائه میشد و بنابراین مدل جدید E53 نخستین نسخهٔ AMG محسوب میشود که برای E کلاس کوپه و کابریولت ارائه شده است.
برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد این قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف، آامگ در کنار توربوشارژر معمولی پیشرانهٔ شش سیلندر خطی مرسدس، یک کمپرسور برقی کمکی هم نصب کرده که بین پیشرانه و گیربکس قرار گرفته است. این کمپرسور الکتریکی با کمک واحد EQ Boost فشار بالایی را بدون هیچگونه تأخیری ارائه میکند و بنابراین پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر را قادر میسازد که اساساً بدون تأخیر کار کند. هدف اصلی از توسعهٔ این خانوادهٔ جدید، کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای گلخانهای بوده درعینحالی که همچنان عملکرد و پویایی واقعی یک AMG ارائه گردد.
بنابراین به گفتهٔ مرسدس بنز، مدل CLS53 ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده (صفرتاصد در ۴.۵ ثانیه) و نهایتاً میتواند به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که این مدل در هر صد کیلومتر تنها ۸.۵ لیتر بنزین مصرف میکند. نیروی این قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت و سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. البته بهمنظور بهرهوری بیشتر میتوان خودرو را در حالت دیفرانسیل عقب نیز قرار داد. همچنین راننده میتواند از بین پنج حالت رانندگی مختلف اقتصادی، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی یکی را انتخاب کند درحالیکه تعلیق هم از نوع بادی ارتقاءیافته است.
مدلهای خانوادهٔ AMG 53 در بیرون دارای ورودیهای هوای بزرگتری درون سپر جلو به همراه تیغهٔ دوتایی کرومی درون جلوپنجره هستند که ظاهر آنها را از مدلهای معمولی متمایز میکند. در عقب این مدلها نیز سر اگزوزهای دایرهای چهارتایی کار شده است. مرسدس همچنین یک نسخهٔ ویژه از مدل CLS53 را هم با نام Edition 1 ارائه کرده که از ویژگیهای منحصربهفردی مانند طراحی داخلی خاص با تریم مسیرنگ، چرم ناپای مشکی با دوخت مسی، نورپردازی داخلی متفاوت و… برخوردار است. بااینحال فعلاً معلوم نیست که آیا خانوادهٔ جدید AMG 53 به دیگر مدلهای مرسدس بنز هم گسترش پیدا خواهد کرد یا نه چراکه گزارش شده است این مدل برای S کلاس ارائه نخواهد شد.
با پوشش لحظهبهلحظهٔ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در مجلهٔ پدال همراه شما عزیزان هستیم…
sina
۲۷ دی ۱۳۹۶عکس اولی خعلی زیباس
Raha
۲۷ دی ۱۳۹۶ا منم خواستم اینو بگم
اگه ماشین های سوپر لوکس رو در نظر نگیریم مرسدس پادشاهی میکنه
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۶و یکم هم خشمگینتر به سبک خودروهای آمریکایی
حامد
۲۷ دی ۱۳۹۶گل بود به سبزه نیز آراسته شد
محسن
۲۷ دی ۱۳۹۶ولی خداییش cls خیلی قشنگه
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶قشنگیش که قشنگه ولی من به شخصه دوست دارم چراغای جلوی بنز درشت باشه.
Yaser1986
۲۷ دی ۱۳۹۶حق با شماست ولی اگه توجه کنین اکثر خودروسازها دارن چراغهای ماشینهاشون رو باریک میکنن به هر صورت هر دوره ای یه جور چراغ باب بوده یه دورهای چراغارو دوتایی میزدن الان دیگه کسی این کارو نمیکنه
Auto Biography
۲۷ دی ۱۳۹۶باید این سود سهام عدالت و یارانه رو بدیم به طراح های مرسدس .واقعا کارشون درسته.
پول در برابر پول!!!!!!!!!!!!
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶فکر کنم اینجور که مرسدس بنز داره پیش میره ، کم کم بیوفته تو طراحی و ساخت کشتی و فضا پیماهای تحقیقاتی و تفریحی . یعنی روزی رو میبینم که موشک و کشتی با آرم مرسدس بنز ببینیم.قدمهای آهسته ولی پیوسته محکمی رو رمین میذاره
با تچکر
Kamran
۲۷ دی ۱۳۹۶همشون خاص قشنگ پرقدرت و معرکه اند
ـ
اگـه Mercedes Benz باز CLS63 رو
دوباره تولید کنه هیچی از خدا نمیخوام
الف.ی
۲۷ دی ۱۳۹۶نگفتم کم کم به طراحی cls هم عادت میکنیم؟؟؟؟؟!!!!
حالا باز یه سری رفقا میان و نظرات مریخی خودشون راجع به کپی کاری مرسدس از برلیانس بیان میکنن
هی ی ی ی ی ی …….
اشکال نداره با کل درد زمونه داریم میسازیم با تهمت کپی کاری به خودرو ساز مورد علاقه مون هم میسازیم
آخه مرسدس و تقلید از برلیانس؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۲۷ دی ۱۳۹۶با سلام
دقیقا همینطوره نمی دونم واقعا چه معجزه ای طرح های بنز داره اولش فکر می کنی جالب نیستن ولی به مرور که می گزره می بینی با یه زیبای خفته طرف هستی الان این cls خیلی خیلی زیبا و هیجان انگیز شده
Amir Machine
۲۷ دی ۱۳۹۶من کاری به این ادعای مضحک شباهت با برلیانس ندارم ولی بنظرم هنوز هم طراحی نسل جدید CLS بههیچعنوان زیبا و درخور نام CLS نیست. طراحی این نسل واقعاً دور از انتظار بود اونم با وجود طراحی مسحورکنندۀ نسل اول که بهواقع آدم رو محو خودش میکرد.
الف.ی
۲۷ دی ۱۳۹۶قبول دارم میتونست زیباتر باشه
مسعود
۲۸ دی ۱۳۹۶دقیقا همینه. نمیدونم چرا اولش حال آدم میگیره، ولی بعدا به نظرش خیلی خوشگل میاد
از کلاس E که خوشم میومد، ولی این CLS با این رینگ ها و سر اگزوز چقد جذاب شده
واقعا دوس داشتنی ان
#ali.m#
۲۸ دی ۱۳۹۶هنوز هم یه فاجعست .
Khosrow
۲۷ دی ۱۳۹۶خیلیا سی ال اس نسل قبل رو دوست داشتن ولی به نظرم طراحی عقبش فاجعه بود و داخلش هم چنگ زن نبود / این نسل سوم عالیه — هرچند نسل اولش شاهکار بود و هنوزم هست ..
Fk
۲۷ دی ۱۳۹۶عکسا رو که میبینم دچار افسردگی میشم
اگه اونا دارن زندگی میکنن
ما داریم چیکار میکنیم !!!!!!
با اینکه طرفدارمرسدس نیستم ولی ب دوستدارانش احترام میذارم
مرسدس نماد أصالته
بنز سوارا ی مثل دارن میگن وقتی سوار این ماشین بشی دیگه هیچ ماشینی رو نمیتونی سوار شی
رامتین
۲۷ دی ۱۳۹۶در حال حاضر سری Eکوپه و S کوپه کاملا نسبت به بقیه مدلها من جمله CLS قشنگتر و جذابتر هستند.
شاهين
۲۷ دی ۱۳۹۶فقط میتونم بگم من شخصا چاکر همه مدل های بنز از سری A تاااا gls هستم…