مرسدس بنز رودستر کوچک SLK که چند وقتی است به SLC تغییر نام داده را برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ به بازار عرضه کرد که با استقبال فوقالعادهای مواجه گردید اما با گذشت زمان محبوبیت آن کاهش پیدا کرد. بیشترین فروش SLK در ایالاتمتحده در سال ۲۰۰۰ با ۱۲,۹۳۰ دستگاه رخ داد اما فروش این رودستر آلمانی طی سالهای اخیر بشدت کاهش یافته بهگونهای که در سال ۲۰۱۸ فقط ۱,۹۹۳ دستگاه فروش داشته است. به همین دلیل، مرسدس بنز قصد دارد اواخر امسال به تولید SLC خاتمه دهد بدون آنکه برنامهای بهمنظور ساخت جانشینی برای آن داشته باشد.
حالا بهمنظور خداحافظی با SLC، مرسدس بنز نسخهٔ ویژهای بنام نسخهٔ پایانی یا Final Edition را برای آن ارائه کرده است. نسخهٔ نهایی این رودستر از ویژگیهای منحصربهفردی سود میبرد که مهمترین آنها رنگ زرد خورشیدی است که به رنگ اولین نسل SLK اشاره دارد. دیگر ویژگیهای بیرونی خاص این خودرو نیز تریم مشکی براق و رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی سبکوزن با تریم مشکی مات هستند. نسخهٔ پایانی SLC به پکیج AMG Line هم مجهز شده که شامل سپرهای اسپرت، ترمزهای ارتقاءیافته و تنظیم اسپرت تعلیق میشود.
در داخل SLC نسخهٔ پایانی صندلیهای اسپرت با روکش چرم ناپا دورنگ، کمربندهای ایمنی خاکستری و تریم چرم کربنی به چشم میخورد. ازجملهٔ سایز ویژگیهای داخلی این نسخهٔ ویژه نیز میتوان به تریم آلومینیومی براق، غربیلک فرمان D شکل، کفپوشهای ویژه، گرمکن صندلیها، سیستم AIRSCARF با گرمکن گردن و نشانهای Final Edition در قسمتهای مختلف کابین اشاره کرد.
نسخهٔ پایانی SLC در ایالاتمتحده مثل نسخههای معمولی در دو مدل مختلف عرضه میشود. مدل اول که SLC300 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۴۴ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. SLC300 با استفاده از این پیشرانه ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد. مدل دوم اما از نوع AMG بوده و قدرتمندتر است. این مدل بنام SLC43 از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند که ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه، رودستر کوچک مرسدس را ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند درحالیکه حداکثر سرعت آن تغییری ندارد.
در اروپا اما علاوه بر این دو مدل، دو مدل دیگر با پیشرانههای ضعیفتر هم ارائه میگردد. مدل اول با نام SLC160 به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالیکه در زیر کاپوت مدل دوم که SLC200 نام دارد یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.
قیمت SLC Final Edition در آلمان از ۴۱,۵۳۶ یورو برای مدل SLC180 آغاز شده و نهایتاً به ۶۵,۰۴۵ یورو برای مدل SLC43 میرسد. تحویل این نسخهٔ ویژه به خریداران در اروپا از ماه آینده آغاز میشود اما آمریکاییها برای خرید آن باید تا سال آینده صبر کنند. قیمت این نسخهٔ پایانی برای بازار ایالاتمتحده نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.
یانکی
۲ اسفند ۱۳۹۷انصافا برا160 ایب 45 هزار یورو خیلی زور داره به خدا.اگر از این کلاس طرف خوشش بیاد با کمتر از اینا میاتا بخره کلی هم پس انداز میکنه.اصلا میتونه بده تیون حرفه ای بالای 500 اسب.من که یه چلنجر rt با 485 اسب پیشنهاد میدم.یه چیزیم میمونه که میشه بازم تقویتش کرد و تو صندوقشم چرم دوزی کرد.
emad1990
۳ اسفند ۱۳۹۷قیمت خودرو در المان همیشه بالا بوده.شما قیمت نسخه امریکایی رو در نظر بگیر و ببین بازم همین نظرو داری!!!
aston martin
۲ اسفند ۱۳۹۷ماشین به این خوبی چرا باید با عدم استقبال مواجه شه آخه؟؟
حیف تو این خراب شده نداریم ازین ماشینا برا قشر جوون وگرنه مگه میزاشتیم بخاطر عدم استقبال نسازنش دیگه
Khosrow
۲ اسفند ۱۳۹۷خداحافظ SLK رویایی ..
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۷(مردم دنیا جادو و دیوونه شاسی بلند ها شدن)
هیچوقت درک نخواهم کرد که چرا فروش کوپه و کروک ها اینقدر کم شده؟
پس شور و هیجان زندگی کجا رفت؟
پ تمام ارزوهای کودکی کجا رفت؟
چرا ادما اینقدر زود پر و حسابگر میشن؟
یعنی اونام معنی زندگی کردن رو بلد نیستن؟
هیچ جونی توی کل دنیا نیست که شاسی بلند بزنه به دیوار اتاقش
Mohammad FM480
۲ اسفند ۱۳۹۷واقعا درسته
حیف…
بهزاد
۳ اسفند ۱۳۹۷سخن که از دل براید بر دل نشیند صحبت شما را خیلی دوست داشتم این شاسی بلند سوار ها جاده را با کوه و بیابان اشتباه گرفتن
Saman
۲ اسفند ۱۳۹۷فروش اندک این مدل تعجبی نداره : قیمتش با قابلیتهاش سازگاری نداره و طراحی داخلی زشت و ارزان قیمت به نظر میاد و با این قیمت ماشین های به مراتب بهتری موجوده. بنز SL هم فروش خیلی کمی داره و رو به زوال هستش.
iman
۲ اسفند ۱۳۹۷بنظرم طراحی داخلیش اصلا زشت نیس. پورش باکستر هم توش تقریبا همین شکلیه و مردم دوسش دارن. هم چنین ا ین slc کابین واقعا یونیک و باکیفیتی داره
حیف ک توقف تولید شد
منتظرم sls های رویایی بعدی بنز هستینم….
mohammad FM480
۲ اسفند ۱۳۹۷آخه چرا باید با کاهش استقبال مواجه بشه
خداحافظ…
saeed
۲ اسفند ۱۳۹۷ماشین خوبیه ولی با این پول میشه ماسل کارهای خیلی خفن خرید که دوتا صندلی هم بیشتر داره و ظاهر جذاب تری هم داره
وحید
۲ اسفند ۱۳۹۷بزرگترین مشکل این خودرو رقبای قوی و قیمت مناسب هستن.
Muty
۲ اسفند ۱۳۹۷خدایش slk 350 های نسل قبل موجود تو ایران را سوار بشید ، یا ببینید
آدم کیف میکنه …