میدانیم که قرار است نسل جدید مرسدس بنز C کلاس (W206) صرفاً با پیشرانههای چهار سیلندر عرضه شود و در این نسل حتی در نسخههای AMG هم خبری از موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر نخواهد بود. دلیل حذف پیشرانهٔ V8 روشن است: قوانین آلایندگی، اما چرا موتور شش سیلندر هم باید کنار برود؟ مهندس ارشد مرسدس «کریستین فروه» دلیل این تصمیم را هندلینگ و چالشهای مهندسی اعلام کرده است. به گفتهٔ وی، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مرسدس برای قرارگیری در سینهٔ C کلاس جدید بسیار بزرگ بوده است تا جایی که برای جای دادن آن باید قسمت جلویی خودرو ۵۰ میلیمتر بزرگتر میشد.
از این بدتر، وزن سنگینتر این پیشرانه ممکن است موجب افزایش بار در محور جلو شود که این روی هندلینگ و پویایی رانندگی خودرو تأثیر منفی خواهد داشت. به گفتهٔ فروه، تفاوت پرفورمنس میان پیشرانههای چهار سیلندر با شش سیلندر از طریق مدلهای پلاگینهیبریدی جبران شده است. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی علاوه بر اینکه نرمتر کار میکند، مصرف سوخت بهتری هم دارد. به گفتهٔ مرسدس، همهٔ نسخههای C کلاس جدید هیبریدی خواهند بود که این شامل هیبریدی خفیف در نسخههای پایینی و پلاگینهیبریدی در نسخههای بالاتر میشود.
هرچند پیشرانههای شش سیلندر و هشت سیلندر از C کلاس جدید حذف میشوند اما برای طرفداران دینامیک محرک عقب مرسدس خبرهای خوبی وجود دارد زیرا استفاده از طرح موتور عرضی در این نسل منتفی شده و C کلاس همچنان از همان طرح موتور طولی استفاده خواهد کرد. مرسدس معتقد است که مزیتهای طرح عرضی شامل فضای کمتر، پیچیدگی پایینتر و صرفهجویی در هزینهها نمیتواند مزیتهای غیرقابلانکار طرح طولی سنتی در کلاس پریمیوم را جبران کند. به گفتهٔ فروه، C کلاس جدید از کشش بهتر، فرمانی کاملاً عاری از تأثیر نیرو و شاسی پریمیوم با طراحی پیچیدهٔ اکسل عقب برخوردار خواهد بود. نتیجهٔ این کار، راحتی، پایداری رانندگی و هندلینگی خواهد بود که بهوضوح از یک خودروی محرک جلو بهتر است.
فروه همچنین گفته است که هرچند برنامههایی برای ساخت یک C کلاس تمام الکتریکی در آینده وجود دارد اما این اتفاق به این زودیها رخ نخواهد داد و حتی ممکن است در نسل W206 هم شاهد این نسخه نباشیم زیرا پلتفرم MRA که این نسل روی آن ساخته شده را نمیتوان بهسادگی برای ساخت نمونهای الکتریکی سازگار کرد. در همین حال، پلتفرم جدید EVA هم برای خودروهای بزرگتر و گرانتری مثل EQS و EQE در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، استفاده از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب S کلاس نیز در C کلاس جدید منتفی است زیرا از یک سو در این خودرو فضایی برای نصب این سیستم وجود ندارد و از سوی دیگر این کار موجب افزایش قیمت خودرو میشود.
از سال ۲۰۱۴ شایعاتی مبنی بر ساخت نسخهٔ کوپهٔ چهاردر C کلاس مطرح شده بود که هیچگاه عملی نشد و حالا به گفتهٔ فروه، در نسل W206 هم خبری از این نسخه نخواهد بود. وی گفته است در مراحل اولیهٔ توسعهٔ نسل W206 ساخت یک نسخهٔ کوپهٔ چهاردر برای قرار گرفتن بین مدلهای CLA و CLS برنامهریزی شده بود اما نهایتاً مرسدس تصمیم گرفت بهتر است رقیبی برای آئودی A5 اسپرتبک و بامو سری ۴ گرن کوپه نداشته باشد؛ اما در عوض در این نسل مدل آلترین برای رقابت با آئودی A4 آلرود ساخته خواهد شد. این نسخه یک کراس استیشن با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد خواهد بود.
امیررضا
۴ اسفند ۱۳۹۹خب بالاخره تغییر در این مسیر کاملا اجتناب ناپذیره.
مرسدس تو هر نسل یه هشت یا دوازده سیلندر داشت ولی الان دیگه چهار سیلندر درونسوز و هیبرید یا شش سیلندر درونسوز و هیبرید گزینه های اکثریت رو تشکیل میده. تنها هشت سیلندر ها تو E-Class و S-Class موند.
مدل های G-Class و GTR هم رو حساب نکردم البته.
MR.JD
۴ اسفند ۱۳۹۹باید اعتراف کنم که چند سالی هست که مرسدس بنز از مرسدس بنز بودنش آرام آرام دور میشود
تمام افسانه ها رفتند :
S65 AMG / SL65 AMG / G65 AMG
از این به بعد متاسفانه V12 را فقط در مایباخ S650 خواهیم دید حیف
انصافا تا همین سه چهار قبل استاد ساخت موتور های V12 بود مرسدس بنز
تا همین سه چهار سال قبل مرسدس بنز زیباترین طراحی هارا هم داشت
از CLS بگیر تا C_E_S یا حتی خود G_GLS واقعا معرکه بود حرف نداشت
طراحی CLS هنوز هم 10_5 سال از زمان جلوتره
ولی حیففف
دکتر ع
۵ اسفند ۱۳۹۹ولی هیچ وقت هیچ موتوری نمیتونه حسی که یه موتور بزرگ رو بت میده رو بت منتقل کنه
Porsche
۴ اسفند ۱۳۹۹شاید طراحیش تکراری باشه وای بی کیفیت نیست
چون دوست عزیزی زیر پستی که راجع به عکس های جدید c کلاس جدید بود گفتن که بی کیفیتی داخلش موج میزنه و می گفتن چون بنز هست میگیم عالی
ولی واقعا برای همه ثابت شده هست که مرسدس محصولاتش بالاترین سطح از کیفیت رو ارائه میدهند
T.C.B.K
۴ اسفند ۱۳۹۹” ولی واقعا برای همه ثابت شده هست که مرسدس محصولاتش بالاترین سطح از کیفیت رو ارائه میدهند ”
برای من ثابت نشده. میشه ثابتش کنی ?
میخوام بنز بخرم. ولی کیفیتش برام ثابت نشده. بی زحمت ثابت کن کیفتیش بی همتا هست. اون موقع خاک پات هستیم دادش…
به هرکی میگیم ثابت کن. میره میگه دیگران میگن….
من با دیگران کاری ندارم. شما ثابت کن بنز خودروهاش تک هست…
.
.
“”اگر حرف مخالف شما را عصبانی میکند نشانه آن است شما دلیلی برای آنچه می اندیشید ندارید . “”
سخنی از یکی از نویسندگان بزرگ جهان…
مرسدس فن
۴ اسفند ۱۳۹۹برو یکم تحقیق کن بعد بیا حرف بزن!
برو از صاحبای بنز نظرشونو بپرس بعد بیا حرف بزن!
برو نظرات مجلات معتبر رو بخون بعد بیا حرف بزن!
از کامنتات معلومه با مرسدس پدرکشتگی داری!
یکی از صاحبان بنز می گفت کل خودروسازی جهان یه طرف بنز یه طرف…..
پس دیگه الکی حرف نزن!
T.C.B.K
۴ اسفند ۱۳۹۹اقای مرسدس بنز
من با نظرات سایت ها و مجله ها کاری ندارم
شما به من ثابت کن بنز بی همتاس…
من میتونم ثابت کنم که محصولا مثلا جنسیس بی همتاس…. .
اگه بخواهی میکنم.
شما میتونی ثابت کنی بنز بی همتاس ؟؟ شما ثابت کن.
بعله خودم بلدم برم سرچ کنم. ولی نمیخوام.
شما به من ثابت کن…
ali (chevy nova)
۴ اسفند ۱۳۹۹کلا بنز از لحاظ جی دی پاور رتبه زیاد جالبی نداره.
دیشب همه رتبه بندی جی دی پاور رو که پدال گذاشت دیدن که خوب برخلاف گفته های یکسری متعصب افراطی بنز هست.
علی
۴ اسفند ۱۳۹۹دوستانی که میگن کیفیت بنز خوب نیست فقط برن عکس های جی کلاس رو نگاه کنن .یه کم درباره کلاس جی مطلب بخونن تابدونن معنی پادشاه خودروها چیه.
همون سوپر استارهای هالیوود کسایی مثل راک عشق g هستند.
Sina
۴ اسفند ۱۳۹۹این آقا علی تو کل روز منتظره یکی بگه بنز ضعیفه بیاد از حمایت کنه
شما چه مشکلی با برندهای آلمانی یا بهتر بگم برند های کل دنیا جز آمریکا دارین؟
و ایشون که میگه جنسیس از بنز بهتره?
خب شما چه روشی برای اثبات این موضوع دارین؟
از چه روشی؟
میگه بهم ثابت کنید با کیفیته
خب شما که هیچ روشی رو قبول ندارین
باید حتما یه بنز بهتون بدیم بعدش ببینید خوبه یانه؟
mahdi-abdi
۴ اسفند ۱۳۹۹اقای chevy nova انقد از روی تعصب حمایت امریکاییارو نکن
پدر خودرو سازی جهان
۴ اسفند ۱۳۹۹در پاسخ به همه شما
اصلا به حرف های افرادی مثل رامین با اکانت فیکش ( TCBK) توجه نکنید
کسی که سعی داره الگو بیش از ۱۳۰ سال خودروسازی در جهان را زیر سوال ببره دیگه چه انتظاری ازش دارین؟؟؟!
ali (chevy nova)
۴ اسفند ۱۳۹۹اخه با اون الگوی 130 سالش هم توانایی ساخت یه پلتفرم وانت رو
نداشت و دست به دامن نیسان شد برای x کلاس.
این چه تجربه ای هست که نمیتونه یه پلتفرم وانت بسازه.
کلا تعصب داشتن روی برندی که توان ساخت پلتفرم نداره کاری اشتباهه
[AMIN_TROFEO]
۴ اسفند ۱۳۹۹هع
ببین کی به کی میگه متعصب
داش ژوووی نوا
قبل اینکه از کسی دیگه ایراد بگیری ببین خودت اون ایرادی نداری
Porsche
۴ اسفند ۱۳۹۹می تونید از رضایت مشتری محصولاتش تحقیق کنین
ali (chevy nova)
۴ اسفند ۱۳۹۹والا سایت جی دی پاور پاسخ همه ابهامات رو داد و بنز و بی ام و اون وسط های جدول بودن برخلاف صحبتهای امثال شما که متعصبانه نظر میدید
Porsche
۴ اسفند ۱۳۹۹شما توی اون لحظه بودین که بنز داشت به نیسان التماس میکرد
شما کی هستی ؟
ali (chevy nova)
۴ اسفند ۱۳۹۹لازم نی من اونجا باشم
اخبار رو دنبال میکردم که اگه نیسان نبود همون وانت x کلاس شکست خورده تو فروش هم نمیتونست بسازه
Jeff
۵ اسفند ۱۳۹۹نبوغی که بنز تو صنعت خودرو داره مثل یه فرد نخبه یا دانشمند دربرابر افراد عادیه چو ۹۰ آید ۱۰۰ هم پیش ماس مرسدس از هر نظر که بگی برتری و پیشرو بودن خودشو خودشو ثابت کرده و نیازی به دفاع نداره مثل فورد تو پیکاپ تراک و آفرودر ها تو این یه مورد هم که میگی با اینه بازم برتره ولی هرچی باشه واسش کاری نداره.
Ahmedreza2002
۴ اسفند ۱۳۹۹واقعا کی گفت بی کیفیته؟ خب طبیعیه که به اندازه اس کلاس با کیفیت و مرغوب نباشه اما نمیشه گفت بی کیفیت
و در مورد طراحی تکراریم بهتره سکوت کنم فقط..
Amir Machine
۴ اسفند ۱۳۹۹خب مگه مجبور بودین موتور شش سیلندر خطی توسعه بدین که زیر کاپوت C کلاس جا نشه؟ همون موتور V6 مگه چه مشکلی داشت؟ موتور شش سیلندر جدید رو هم همون V شکل توسعه میدادین تا فضای کمتری بگیره
الان غیر از بامو همه خودروسازها دارن از موتورهای V6 استفاده میکنن و مشکلی هم ندارن
نمیدونم شاید دلیلش کاهش هزینه بوده، چون موتور V6 دوتا سر سیلندر داره و گرونتر تموم میشه اما شش سیلندر خطی یه سر سیلندر داره
الانم که خودروسازها از هر طریقی دنبال کاهش هزینه هستن حتی به قیمت نابود کردن اصالتشون
PHILIPP
۴ اسفند ۱۳۹۹فرضا مشکل مکان هم با v شکل یا در بدترین حال w شکل حل شد
مشکل جرم اشافی رو می خوای چیکار کنی؟
Amir Machine
۴ اسفند ۱۳۹۹مگه همین نسل فعلی C کلاس از موتور V6 و حتی V8 استفاده نمیکنه؟ مگه زیر کاپوت نسل قبلی موتور عظیم 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی قرار نمیگرفت؟
مگه همین الان بامو تو M3 جدید از شیش سیلندر استفاده نکرده؟ یا آئودی تو RS4 و آلفارومئو تو جولیا QV؟
تو همۀ اینا چطور مشکل وزن بیشتر موتور بزرگ کنترل شده؟ تو نسل جدید C کلاس هم همونطور کنترل میشد
امیررضا
۴ اسفند ۱۳۹۹داداش اتحادیه اروپا زانو رو گذاشته رو گلوی خودروساز میگه هر کاری میکنی بکن ولی شهر رو کثیف نکن. یکی از چرت ترین کارهاشون که آئودی خیلی شیک انجام داد گذاشتن سافت لیمیتره که احمقانس واقعا. اگه قراره اون چهار سیلندری که تو A45s گذاشتن رو مدل AMG همین سیکلاس بزارن کافیه تازه یه موتور برقی هم میزارن پشت میشه دو دیفرانسیل! بنز خیلی راحت از هر سیلندر بیشتر از ۱۰۰ اسب بخار درمیاره
حسین دهمرد
۴ اسفند ۱۳۹۹اون موتور شیش سیلندر خطی یه شخصیتی داره که تو هیچ V6 یا حتی V8 ی هم پیدا نمیشه. رفتار موتور موقع کار کردن بیهمتاست. البته به V12 نمیرسه ولی اینم داداش کوچیکه ی همونه. البته سادگی ساخت و تعمیرات هم حسن بزرگیه.
امیرحسین
۴ اسفند ۱۳۹۹وای اگر مرسدس اون پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتریشو ارتقاع بده،بده دست AMG اونو یه تیون خفن کنه تا خرخره
واقعا عالی میشه
Benz309 1974
۴ اسفند ۱۳۹۹دیگه دنیا دراه اینجوری میره
پیام
۴ اسفند ۱۳۹۹هر موقع خبرای مربوط به این c کلاس جدیدا میخونم ناخداگاه قیافه C63 AMG Black series با اون موتور و نعره معرکه اش میاد جلو چشام و یه افسوس بزرگ که چرا باید همچین موتورایی باید از دور خارج بشن .
کی بشه گند ماشینای برقیم در بیاد صبر کنید حالا من مُرده شما زنده.
مرسدس فن
۴ اسفند ۱۳۹۹آقای .T.C.B.K
دلیل میخوای؟؟؟؟؟
بفرما: کیفیت مرغوب و در حد بی نظیر که فقط تو چند تا برند از جمله بنز دیده میشه
سیستم هندلینگ و قوای فنی عالی (که در amg gtr وجود داره
امکانات کاربردی و بسیار زیاد
خودرو های لوکس و اشرافی
ببین اینو گوش کن تا آخر عمر یادت باشه: هیچ وقت هیچ برندی تو جهان مثل بنز نمیشه چرا؟؟ چون هیچ وقت نمیتونی اصالتی رو که لوگوی بنز داره رو تو هیچ خودرویی پیدا کنی…………… برای این که به نظرات من برسی کافیه فقط یه بار سوار بنز شی
امیدوارم بالاخره فهمیده باشی جناب ضد بنز
پدر خودرو سازی جهان
۴ اسفند ۱۳۹۹آقای مرسدس فن خون خودت را برای چنین مسائلی کثیف نکن!
رامین از اول میومد یه جو میداد، همه را آتیشی میکرد بعد هم فلنگ را می بست به پشت سرش هم نگاه نمی کرد
Porsche
۴ اسفند ۱۳۹۹همه ی ما مرسدس دوست ها
البته من آلمانی دوست هستم و بیشتر از همه پورش
میدونیم که از چی داریم حرف میزنیم
۱۳۰ سال اعتماد و جلب رضایت و کیفیت و هندلینگ و….
حالا یه سری آمریکایی پرست بیان نظر بدن
بذار خوش باشن
mahdi-abdi
۴ اسفند ۱۳۹۹والا