آستونمارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S هرچند ساخت دو شرکت مختلف هستند اما اشتراکات زیادی باهم دارند زیرا هردو، خودروهای اسپرت موتور جلو هستند و از آن مهمتر، در سینهٔ هردوی آنها قلب ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس قرار دارد. در سال ۲۰۱۳ آستونمارتین و مرسدس بنز همکاری خود با یکدیگر را اعلام کردند که طی این همکاری، سازندهٔ بریتانیایی، پیشرانه و سیستمهای الکترونیکی موردنیاز خود را از شریک آلمانی میگیرد.
اولین ثمرهٔ این همکاری در نسل جدید ونتیج دیده شد زیرا آستونمارتین زیر کاپوت این مدل، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 مرسدس را قرار داده است. البته این موتور توسط آستونمارتین تنظیم و تقویت شده و حالا آنقدر به آن عادت کردهایم که بهراحتی میتوان فراموش کرد این همان پیشرانهای است که زیر کاپوت محصولات AMG مثل همین GT S قرار دارد. حال در طول فصل ۲۶ تاپ گیر، مت لبلانک مرسدس AMG GT S و آستونمارتین ونتیج را رودروی یکدیگر قرار داده تا ببیند کدامیک برتر هستند.
هرچند این دو ماشین از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند اما تفاوتهایی هم باهم دارند. مثلاً آستونمارتین ۱۲ اسب بخار ضعیفتر است اما در عوض گشتاور بیشتری دارد درحالیکه انتقال نیروی AMG GT S توسط گیربکس دوکلاچه صورت میگیرد اما گیربکس ونتیج از نوع اتوماتیک تک کلاچه است. علاوه بر این، دو خودرو رانندگی کاملاً متفاوتی دارند و هرگز مشابه هم به نظر نمیرسند؛ و درنهایت به قیمت دو ماشین میرسیم یعنی جایی که آستون حدود ۲۰ هزار دلار گرانتر است اما آیا این به معنای سریعتر بودن است؟
برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تاپ گیر بین ونتیج و AMG GT S یک مسابقهٔ درگ برگزار کرده است. مسابقهای که واقعاً میتواند جالب باشد زیرا پیشرانههای یکسانی در جلوی خودروها قرار دارد که نیرو خود را به چرخهای عقب انتقال میدهند؛ بنابراین بهتر است نتیجهٔ این درگ جذاب را خود در ویدئوی زیر مشاهده کنید اما این را بدانید که با وجود تمام شباهتهای میان این دو خودرو، نتیجهٔ درگ کاملاً شگفتانگیز است.
مشخصات فنی
آستونمارتین ونتیج | مرسدس AMG GT S | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۲۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۵ نیوتن متر | ۶۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
حداکثر سرعت | ۳۱۵ کیلومتر/ساعت | ۳۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۳,۰۸۱ دلار | ۱۳۳,۳۹۵ دلار |
احمدرضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۸عکس اول دیدم فکر کردم مزدا mx5 با کیت بدنه ی پهنه
:::فرشاد:::
۱۳ مرداد ۱۳۹۸واقعا استون با خودش چه فکری کرده که ونتیج رو با این جلوپنجره و چراغهای بدقواره ساخته? مقایسه نسل قبلش و نسل فعلیش، مثل مقایسه کاکادو و کلاغه! قبلا استونمارتین یکی از نمادهای زیبایی بود، الان چند نفرتون میتونین به معنای واقعی کلمه، ونتیج رو زیبا ببینین؟
soroush
۱۶ مرداد ۱۳۹۸دقیقا اخرشم مجری میگه 20 هزار دلار بیشتر میدی ماشین کندتر رو برمیداری مرسدس اسپورت تره (اصلا رخ هارو کنار هم ببین) انجینشم یکیه فقط بخاطر اینکه استونه… بعد میگه نه اگه ماشین اسپورت میخوای مرسدس رو بخر منم همین کارو میکنم.
:::فرشاد:::
۱۳ مرداد ۱۳۹۸بیست هزار دلار بیشتر برای محصولی که نه طراحی بهتری داره، نه عملکرد بهتر، نه موتور انحصاری، نه کیفیت کلی بالاتر؛ فقط برندش خاصه که اونم به خاطر تولیدات کمتر و دست ساز بودن بعضی محصولاتشه، وگرنه جدا از خاص بودن، مرسدس به مراتب معتبرتر و محبوبتر از استونمارتین بوده و هست.
کورش
۱۳ مرداد ۱۳۹۸و خواهد بود.
دانیال_Surrey،England
۱۳ مرداد ۱۳۹۸اینجاهاس که عظمت مک لارن رو میشه درک کرد.
نزدیک به یک دهه سود دهی بدون تولید شاسی بلند.?
تازه نه تنها الکتریکی سازی محصولاتش به عهده خودشه(برخلاف اکثر محصولات استون)بلکه تامین کننده خیلی چیزا تو موتوراسپرت و…. هم هست.
در حالی که استون که با سابقه تره خبر ضرردهیشم اومده.هرچند آینده ی روشنی داره با توجه به احیای لاگوندا و تولید شاسی بلندش و……
یانکی
۱۳ مرداد ۱۳۹۸مکلارن عرضه ساختن موتور نداره.تو تاریخش یا دستش جلو gm دراز بوده یا bmw یا بنز یا هوندا یا رنو الانم ریکاردو.هر چند آستون هم داره همین راه رو میره.مثل هایپر کار جدیدش که موتورش برا کاثورثه برقیش برا ریماک شاسی برا ردبول آرمش برا آستون
Me
۱۳ مرداد ۱۳۹۸بنظر تنها چیزی که اینجا میشه درک کرد اهمیت گیربکس متناسب برای هر انجینه
doubt
۱۳ مرداد ۱۳۹۸مکلارن به مراتب بهتر از استون کار میکنه. تازه با اینکه تو خود uk از استون بیشتر پشتیبانی میشه. واقعا مکلارن در حال حاضر بیشتر به دل میشینه.
M
۱۳ مرداد ۱۳۹۸قیافه ی استون آدم رو یاد بستی آب شده میندازه
محمدرضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۸اینجا میشه به عظمت و تکنولوژی فنی محصولات آلمانی پی برد ؛ علی رقم ینکه موتور مال مرسدس بنزه ؛ یکی بودن موتور ؛ برد این درگ داره برتری فنی رو نشون میده ؛ the best or nothing
دانیال_Surrey،England
۱۳ مرداد ۱۳۹۸یه چند وقت پیش گفتم که برترین موتور هم تو ماشین باشه اصلا نشونه ی برتر بودن اون ماشین نیست.
نمونش همینجا مشخصه که استون ونتیج با پیشرانه ی مرسدس که تو رده ی خودش بهترین انتخاب شد;نه تنها به خوده سازنده موتور و ماشینش میبازه بلکه ازهم رده های خودش هم به مراتب ضعیف تره!!
علی
۱۳ مرداد ۱۳۹۸آستون هیچ وقت تو هیچ درگی برنده نمیشه همش آمار ارقام بالا الکی موتورش اصلا مهندسی خوبی نداره فقط لوکس
رضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۸بنز محشره
سلطان ماشین هاست
doubt
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ب نظر من استون تو اکثر ماشیناش نزدیک 20 یا 30 درصد گرون فروشی میکنه. وقتی طراحی و عملکردو کیفیتشو با نمونه های رقیب مقایسه میکنم همیشه اینطور به نظر میاد. خیلیم سعی میکنه عملکردش شبیه فراری باشه ولی یجاهایی گند میزنه
عرفان
۱۳ مرداد ۱۳۹۸آدم به قیمت هر محصول استون نگاه می کنه با خودش میگه این ماشین این قدر نمی ارزه تو طراحی کابین در حد کیا عمل می کنه و به نظرم کابین 2008 جدید بهتر از اینه و اینجا هم تو درگ به amg باخت که تو کلاس خودش بهترین نبود و طراحی مشابه محصولاتش مثل db11 و dbs سوپر لگرا
Omid622
۱۴ مرداد ۱۳۹۸فعلا
عوامل استون مارتین فقط باید به DBS سوپرلگرا بنازن
حالم بهم خورد از ونتیج
OMID
۱۴ مرداد ۱۳۹۸از یارو خیلی خوشم اومد
Saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۸به نظر شخصی خودم بهترین محصولی که استون مارتین ساخته one_77 بود
این ماشین هیچ وقت فراموش نمیشه
همیشه استون مارتین رو با این هیولای لوکس میشناسم..??
Saeed
۲۲ مرداد ۱۳۹۸یه چیز جالب!
درگ bmw z4 با تویوتا سوپرا یادتونه؟
میگفتین bmw به خودش باخت؟
حالا مرسدس بنز به خودش برد!!!