نیازی به گفتن نیست که هاچبکهای داغ مرسدس بنز که توسط AMG تقویت شدهاند بسیار چشمگیر هستند. این خودروها یعنی A45 و A35 هردو به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز هستند، ترمزها و سیستم تعلیق آنها ارتقاء یافته و هردو ظاهر جذاب و اسپرتی دارند. البته این برادران دوقلو هرگز باهم یکسان نیستند و حالا CarExpert ملاقاتی بین آنها ترتیب داده تا همهٔ تفاوتهای بین A45 و A35 را نشان دهد.
مقایسهٔ این دو هاچبک داغ با طراحی بیرونی آغاز میشود. A45 با جلوپنجرهٔ پانامریکانا و قطعات آئرودینامیکی اضافی در جلو بلافاصله از برادر ضعیفتر تشخیص داده میشود؛ اما علاوه بر این، با نگاهی دقیقتر میتوان متوجه تفاوتهای دیگری مثل کاپوت برجسته، ورودیهای هوای کاربردی در طرفین سپر جلو برای رادیاتور اضافی و گلگیرهای برجستهتر هم شد. در عقب نیز برادر قویتر با چهار سر اگزوز دایرهای، خود را از A35 متمایز کرده است.
همانطور که در ابتدا گفته شد، هردوی این مدلها از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری یکسان استفاده میکنند اما این موتور در A45 S بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت A35 تولید میکند. A45 S بهعنوان پرچمدار خانوادهٔ A کلاس ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه خروجی همین موتور در A45 برابر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر است. هردو مدل به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز هستند اما این سیستم در A35 نیروی موتور را از یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه دریافت میکند درحالیکه انتقال نیرو در A45 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد.
با استفاده از لانچ کنترل، A45 S ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه A35 این کار را ظرف ۴.۸ ثانیه انجام میدهد. در مسافت ۴۰۰ متر اما حتی اختلاف از این هم بیشتر میشود زیرا درحالیکه A45 S این مسافت را ظرف ۱۲.۲ ثانیه طی میکند، A35 برای پیمودن آن به ۱۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد؛ و نهایتاً در آخرین آزمایش یعنی ترمز گیری هم برادر قویتر بهتر عمل میکند و ۱.۴ متر زودتر از A35 متوقف میشود. البته این پرفورمنس اضافی اختلاف قیمت قابلتوجهی را به همراه دارد زیرا درحالیکه قیمت A45 از ۳۶,۲۳۵ پوند آغاز میشود، قیمت پایهٔ A45 S برابر با ۵۶,۵۷۰ پوند است یعنی ۲۰ هزار پوند بیشتر اما با پرداخت این مبلغ میتوان مالک داغترین هاچبک تاریخ شد.
مشخصات فنی
مرسدس A35 AMG | مرسدس A45 S AMG | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۶ اسب بخار | ۴۲۱ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۳۶,۲۳۵ | ۵۶,۵۷۰ |
حسین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹خب اختلاق قیمت پایه هم به بیش از ۲۰ هزارتا میرسه . البته مدل پایه ۴۵ تجهیزات استاندارد بیشتری داره . درکل هرچقدر پول بدی آش میخوری
Mad.z.Max
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسدس a کلاس این نسل، چه نمونه هاچبک چه سدان خیلی خوشگل شده، جزو معدود مدلای جدیده که طراحیش واقعا دلنشینه..
این هاچبکای داغ هم خیلی عالی هستن واقعا، ولی من واسه زیر پا اگه قدرت انتخاب داشتم، یه نمونه ۱۶۰ یا ۱۷۰ اسبی داره، همونو انتخاب میکردم، هم خیلی تند و تیزه هم خیلیم افراطی نیس، توی شهر و جاده کاربری داره :) فک کنم طولانی مدت هم کمتر سرویس بخواد..
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹از دوست داشتنی ترین هاچبک های جهان.
حسین دهمرد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹سدانش هم فک کنم همین حدودا باشه قیمتش. منکه حاضر نیستم واسه یه هاچبک اینقدر پول بدم. البته اینکه به هاچبک ها علاقه ندارم هم تاثیر داره.
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹قبول دارم ؛ CLA4۵ S AMG گزینه بهتریه
یک سدان زیبا و سریع
کورش
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از یکی بهتر
سعید(تهران)
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹با اختلاف قیمتشون میشه یه مزدا ۳ خرید در حالی که از دور شاید حتی قابل تشخیص نباشن!!!
suan chwan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹a45s از a35 بیست هزار تا گرونتره !!
بیست هزار تا اخه لامصب!!