این بار دو جنگندهٔ ژرمن به میدان نبرد آمدهاند. دو سوپراسپرت از قلب آلمان. یکی از اشتوتگارت و دیگری از اینگولشتات. شرکتکنندگان این جدال مرسدس-آامگ S GT و آئودی R8 هستند که در مسافت ۱۰۰۰ متر به مصاف یکدیگر میروند. میتوان گفت که این مسابقهٔ درگ، نبردی میان سیستم دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل است.
این کاملاً مشخص است که آئودی R8 یکی از لذتبخشترین خودروها در کلاس خودش است. R8 یکی از سوپراسپرتهایی است که هنوز هم از پیشرانهٔ تنفس طبیعی استفاده میکند (مشترک با لامبورگینی اوراکان) و نیروی آن نیز توسط یکی از سریعترین گیربکسهایی منتقل میشود که انسان تاکنون دیده است.
در سوی دیگر نمایندهٔ اشتوتگارت یعنی مرسدس-آامگ S GT قرار دارد. خودرویی مجهز به سلاح ۴ لیتری V8 بایتوربو که در دیگر محصولات مرسدس بنز هم مورداستفاده قرار میگیرد. این پیشرانه نهتنها قدرت بالایی را ارائه میکند که صدای زیبایی هم دارد.
پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 آئودی در نسخهٔ پایهٔ R8 قدرتی برابر با ۵۳۳ اسب بخار تولید میکند درحالیکه AMG GT S پکیجی ۵۱۰ اسب بخاری در زیر کاپوت خود دارد. هردوی این سوپراسپرتها مجهز به گیربکسهای هفت سرعتهٔ دوکلاچه هستند اما آئودی ۵۵ کیلوگرم سبکتر از رقیب خود است و علاوه بر این، از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم استفاده میکند.
ارباب حلقهها و ستارۀ نقرهای در خط شروع قرار میگیرند. صدای غرش آنها بر فضای پیست طنینانداز میشود. هر دو کاملاً آمادهٔ مبارزه هستند. فرمان شروع صادر میشود و R8 و GT S با تمام قوا بهپیش میروند اما از همان ابتدا آئودی کاملاً جلو افتاده و فاصلهٔ زیادی با رقیب ایجاد میکند. این فاصله در طول مسیر بیشتر و بیشتر میشود و نهایتاً در پایان یک کیلومتر آئودی R8 با اختلاف فاحشی بر مرسدس-آامگ GT S پیروز میشود. در ادامه دعوت میکنیم بینندهٔ کلیپ درگ جذاب میان این دو جنگندهٔ آلمانی باشید.
مشخصات فنی
آئودی R8 | مرسدس-آامگ GT S | |
قیمت | ۱۱۹,۵۰۰ پوند | ۱۲۲,۰۵۵ پوند |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۴ لیتری V8 |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
قدرت | ۵۳۳ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
وزن خالص | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۴ ثانیه |
مسافت ۱ کیلومتر | ۲۰.۵ ثانیه | ۲۱.۲ ثانیه |
reza-a
۱۲ دی ۱۳۹۵آئودی شبیه فشنگ رفت
ولی از بنز همچنان خوشم میاد
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵آره.
ایول به آئودی.
عاشق این ماشین هستم.
هیچ نقصی نداره.
جوونمم آئودی دوست داشتنی.❤❤❤
kasra
۱۲ دی ۱۳۹۵مشخصه یه ماشین 10 سیلندر 5200 که توسط یکی از خودرو سازان مطرح ساخته شده باشه خیلی بهتر از یه ماشین 8 سیلندر 4000 هست که توسط خودرو ساز مطرح دیگه ساخته شده باشه. موضوع دیگه اینکه بالاترین مدل R8 با مدل سطح متوسط مرسدس AMG مقایسه شده و به نظرم باید با GTR مقایسه میشد که منصفانه باشه.
اینا به کنار، به نظرم R8 قبل از فیس لیفت شدن خیلی خوشگل تر بود، عکساشو ببینید متوجه میشد.
چیزی که در مورد مرسدس ها عذاب میده اینه که خیلی از مدلاش چهار چرخ متحرک نیست، آخه ماشین 12 سیلندر بسازی بعد محود عقب باشه؟(اس و اس ال 65 رو عرض میکنم)
با اینکه خودم مرسدسی هستم ولی بعضی وقتا از دست کاراش ناراحت میشم، بی ام و اغلب مدل هاشو با چهار چرخ متحرک عرضه کرده و در صدر اون که ام760 هم چهارچرخ متحرک هست ولی اس 65 هنوز محور عقبه.
اگه مرسدس این مشکل رو حل کنه خیلی خوب میشه.
KING 918
۱۲ دی ۱۳۹۵رفیق کلا با این حرفت مخالفم …(مشخصه یه ماشین 10 سیلندر 5200بهتر از یه ماشین 8 سیلندر 4000 هست ) این حرف سراسر اشتباهه …
ببین رفیق مرسدس از موتور 4 لیتری V8 بایتوربو استفاده میکنه موتور ضعیفی نیست بلکه بسیار قدرتمنده از طرفی ائودی از موتور تنفس طبیعی استفاده میکنه
فقط اینو در نظر داشته باش که مکلارن با موتور 3.8 لیتری 8 سیلندر توربو روی خیلی بزرگتر از ائودی هم رو هم کم میکنه
یا چرا راه دور بریم 911 با موتور 6 سیلندر توربو به راحتی ائودی رو میزنه خواستی برات کلیپ میذارم
همه چیز الان دیگه تعداد سیلندر نیست
یه 6 سیلندر توربو کار یه 12 سیلندر تنفس طبیعی رو میکنه بلکه بهتر خواستی بازم بیشتر توضیح میدم ….
kasra
۱۲ دی ۱۳۹۵بستگی داره سازنده از یک موتور چه انتظاری داشته باشه، انتظار ها از هر دو انجین یکسان بوده و قرار بوده یک حد طبیعی از قدرت رو داشته باشند ، در واقع در یک کلاس ساخته شدن، بهتره اینجوری بگم، که مرسدس با یک موتور 10 سیلندر 5200 میتونست در این رقابت برنده باشه(یا مساوی)، چون یه حدی از توان رو میخواست از انجین بگیره نه بیشتر، تقریبا میشه گفت در حالت طبیعی و وقتی نخوای حداکثر توان رو از یه موتور بگیری، موتور 10 سیلندر 5200 بهتر از یه موتور 4000 سی سی 8 سیلندر هست و میشه قدرت بیشتری ازش گرفت(نهایت قدرت نه) وگرنه میشه از همین 4لیتری هم قدرت خیلی بیشتری گرفت یا از اون 5.2 لیتری هم قدرت خیلی بیشتری گرفت، بحث من واسه شرایطیه که قرار باشه یه حد متعادلی از قدرت از انجین گرفته بشه، مکلارن 675 911توربو اس هم ته انجین رو درآورده
نمیدونم منظورم رو درست بیان کردم یا نه اگه متوجه نشدی بگو بیشتر توضیح بدم.
Hamid...Audi
۱۳ دی ۱۳۹۵“مرسدس با یک موتور 10 سیلندر 5200 میتونست در این رقابت برنده باشه(یا مساوی)، چون یه حدی از توان رو میخواست از انجین بگیره نه بیشتر، تقریبا میشه گفت در حالت طبیعی و وقتی نخوای حداکثر توان رو از یه موتور بگیری، موتور 10 سیلندر 5200 بهتر از یه موتور 4000 سی سی 8 سیلندر هست”
نمیدونم دوستان مرسدس باز چرا انقدر بهشون برخورده!!!!! درگ ریس و شتاب صرفا عاملی برای تعیین ماشین بهتر نیست.مرسدس ممکنه توی چند فاکتور دیگه خیلی بهتر باشه.
دوست عزیز یه مقایسه بین یه موتور تنفس طبیعی و یه موتور توربوشارژ بود.توی اعداد و ارقام به خوبی میتونید تفاوت ها رو متوجه بشید…
درسته مرسدی توان کمتری رو تولید میکنه ولی گشتاور بیشتری رو در دور موتور خیلی کمتر به چرخ ها منتقل میکنه که یه عامل مهم تو شتاب گیری هست.به احتمال زیاد مرسدس درگ رو به خاطر وزن بیشتر و دیفرانسیل عقب بودن(در نتیجه چسبندگی کمتر) باخت وگرنه یه ماشین همه چیز تمام هست و بی اندازه زیبا!
arash66
۱۲ دی ۱۳۹۵دوست عزیز این مدل R8 V10 نسخه استاندارد هست نه پلاس پس قویترین مدل نیست.
دومین مسئله اشاره کردین فیس لیفت ؟ این فیس لیفت نیست دوست عزیز.
این نسل دوم هست با طراحی متفاوت و خیلی مدرن و خاص، شما خوشت نیومده دلیل بر ظعیف تر بودنش نیست!
دوم اینکه بهترِ موتور توربو رو با تنفس طبیعی مقایسه نکنیم.
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵آرش جان عالی گفتی.
خیلی خوشم اومد.
از دقت نظرت که متوجه شدی این نسخه ی پلاس نیست.
از اینکه گفتی توربو با تنفس طبیعی مقایسه نکنیم.
دمت گرم.
به لایک و دیسلایک توجه نکن دوست من
دست من بود بهت هزار و یک ، لایک میدادم.
kasra
۱۲ دی ۱۳۹۵خودم به ایشون مثبت دادم چون عیب سخن من رو بهم تذکر دادند، یه سری چیزا رو نمیدونستم که ایشون لطف کردند تذکر دادند و دستشون هم درد نکنه.
متاسفانه به نظرم شما از اون افرادی هستید که به دلیل کمبودی که در زندگی دارید دوس دارید در فضای مجازی جدی گرفته بشید واسه همین “حال” میکنید که کسی حال کسی رو بگیره. (از نظر شما) البته حال گیری در کار نیست، هیچکس توی موتور ترند یا تاپ گیر یا اتواکسپرس کار نکرده که در سطح عالی از خودرو ها سر درآره. اینجا هستیم که یه سری چیزا رو بدونیم.
در ضمن کسی به لایک و دیسلایک اینجا اهمین نمیده(البته فکر کنم شما میدید) ولی خب اگه به لایک اهمیت میدید میتونم براتون کارت های صد آفرین و هزار آفرین بگیرم که خوشحال باشید.
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵کسری عزیز با من که نبودی؟؟
نمیدونم چرا کامنتت اومده زیر کامنت من.
من به هر دوی شما دوستان عزیز ، احترام ویژه ای میذارم.
kasra
۱۲ دی ۱۳۹۵آره درست میگید پلاس نیست. من حواسم نبود که بعد از 2015 نسل جدیدش اومده، نسل قبلش یه 8 سیلندر داشت و یه 10 سیلندر که با توجه به اون گفتم نسخه سطح بالاس.
در ضمن من کی گفتم ضعیفه؟ گفتم به خوشگلی قبلی نیست. نه که ضعیفه.
علی
۱۵ دی ۱۳۹۵این دو تا ابرخودرو از اونجایی که هم قیمت هستن باهم دیگه مقایسه شدن و آئودی برنده شده. البته نمیدونم مدل GTR که گفتی قیمتش چقدره اما به هر صورت در این رقابت آئودی اول شد. به نظرم آئودی در سالهای اخیر خیلی رشد کرده. یادش بخیر حدود 30 سال پیش دایی من یه آئودی 100 خریده بود که در زمان خودش خیلی خوب بود. سواری محشری داشت.
AK_007
۱۲ دی ۱۳۹۵شما سطح قیمتشون رو هم ببینید,
همین مرسدس به قول شما متوسط از ائودی گرون تره!
dice
۱۲ دی ۱۳۹۵کسری جان
اولا که که محور عقب بودن 12 سیلندر چیز عجیبی نیست…
دوما… شما فکر نکردی با وجود 12 سیلندر همینجوری ماشین جلوش سنگین می شه؟ معمولا 12 سیلندر های دو دیفرانسیل موتور وسط هستند واگه یه 12 سیلندر موتو جلو بخواد 2 دف بشه تقسیم وزن ماشین خیلی بد می شه
مجید
۱۲ دی ۱۳۹۵Audi زد رسما بنز رو ترکوند!!!!!!!!!!!!!!!البته طبیعی بود با وزن کمتر و قدرت بیشتر و صد البته سیستم دو دیفرانسیل!!!!!!!!!!!!!!!!!ولی با این حال مرسدس دوست داشتنیه و باید قبول کرد ارباب حلقه ها برنده س.
ارمان
۱۲ دی ۱۳۹۵هیچی جذاب تر از این نیست که بی ام و هم وارد این بازی سخت بشه
علي
۱۲ دی ۱۳۹۵همیشه گفتم الان هم میگم و روی حرفم هستم. اینجور دراگها در خط مستقیم و بوجود امدن اختلافهای ثانیه ایی نشان از برتری و شایسته سالاری خودرو نیست و خیلی از عوامل و فاکتورها باید میانگین قرار داده بشه تا قضاوت بهتری داشته باشیم. شرکت آتواکسپرس مطمئننا میخواد از این نوع مقایسه های (((مسخره )))که چیزی جز (((عمد و شیطنت )))همیشگی توش نیست بهره برداری شخصی به نفع خودرهای (((مثلا اصیل اینگلیسی در مراحل بعدی بکنه)))که به نظر من برسه به جایی که بگه مال((( ما اینه مال اونا هم فلان))) و در آخر برنده و سربلند بشه. تمام کاراشون رو حساب و عمده . اگر نگاه به رنگهای عکس و فیلمها بندازین انگاری رفتن تو ی عالمه دود و کثیفی قیاس کردن و این خودش حالتونو و نظرتون نسبت به این دو خودروی زیبا دگرگون میکنه حتی جالبه نوع رنگهایی که انتخاب میکنن از ماشینهای رقیب جز زشترین و بد عکس ترین هستن. در مورد لهجه بریتانیایی هم نگم بهتره.امیدوارم با سایت پدال بجایی که از ی سری سایتها که اسم الکی در کردن و کارشون شده بازی کردن با روح و روان مردم دنیا کمتر استفاده کنه و بجاش به سمت سایتهایی برید که (((بی طرفانه تر قضاوت میکنن))) .
با تچکر
حامد
۱۲ دی ۱۳۹۵کار ، کار انگلیساست بالام جان ! .. توهم داری دوست من؟
فرشاد سجادیان
۱۲ دی ۱۳۹۵آئودی موتور قویتری داره، سبکتره، دو دیفرانسیل هم هست، انتظار باخت نمیرفت ازش، هر چند AMG GTR با ۵۷۷ اسب بخار رقیب بهتریه برای آئودی اما مزیتهایی که اعلام کردم، بازم R8 معمولی و پلاس رو تو درگ جلو میندازن. به نظرم هدف ساخت این دو ماشین متفاوته و مستقیما تو یه کلاسقرار نمیگیرن؛ آئودی یه سوپر اسپورت ساخته و هدفش شتاب و سرعت عالیه اما AMG Gt s رسما یه کوپه خیلی شایسته و قلدر خیابونیه که با موتور خوش صداش و کابین فوقالعادش، برای هر سوپر اسپورتی تهدید محسوب میشه. رقیب مستقیم آئودی R8, مرسدس SLS مرحومه
sunmartin
۱۲ دی ۱۳۹۵دیووانه آئودی هستم بخصوص R8 چکار کرده این طراح و سر طراح ارشد آئودی واقعا خودروی یونیکی هست من اولین انتخابم آئودی است بعد بی ام دبلیو
مشخصه که در این درگ آئودی بسیار هالی عمل میکنه
dice
۱۲ دی ۱۳۹۵کاشکی مقایسه جامع بود بجای درگ…… این که amg gt با قیمت بیشتر از r8 فروشش بیشتره نشون می ده که درگ 1K اهمیت انچنانی تو این کلاس نداره… امکانات..راحتی… استهلاک… ظاهر و خیلی چیز های دیگه…
در ضمن ماشین دف عقب باهاش درگ زدن کار هرکسی نیست… و اینکه بنز لذت رانندگی رو فدای درگ نکرد که دو دف بکنه :)
سال 2015 amg gt فروش 2500 داشته.. اونم ماشینی که اون سال هنوز بین مردم جا نیفتاده بود.. , ماشین تازه ای بود..اما r8 با اینکه معروف بود توی اون کلاس 1100 تا فروخت سال 2015.. ..
اگه مال امسال هم پدال بزاره قطعا فروش بنز بیشتر خواهد بود :)
mehran911
۱۲ دی ۱۳۹۵گل پسر
میشه بگی تو این کلاس چی اهمیت داره ؟؟؟؟؟
.
تجربه نشون داده هر وقت خودروساز معتبری خودروی جدیدی رو معرفی میکنه در سال های اولیه فروش خوبی رو تجربه میکنه اگه خواستی بینهایت مثال دارم که بزنم و صد البته مرسدس هم از این قاعده مستثنا نیست
.
در ضمن اتفاقا امروزه با ماشین دف عقب درگ کردن کار سختی نیست
دلیلش اینه که امروزه سیستم های کنترل کشش و هرزگردی کار و خیلی راحتتر کردن مرسدس هم که خدارو شکر انبوهی از این تکنولوژی ها رو در خودش جا داده
.
نتیجه این درگ قابل پیش بینی بود و آئودی بهتر کارکرد
به نظرم اگه مدل AMG GTR جای این بود شاهد رقابت بهتری می بودیم ( هر چند R8 و GTR در یک کلاس نیستند و GTR با تمرکز بیشتر برای پیست طراحی شده )
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵کاملا موفقم.
محصولات مکلارن هم RWD هستند و از پس خیلی از سوپراسپرت ها برمیان.
dice
۱۲ دی ۱۳۹۵اگر یادتون باشه یه درگ بود که بصورت حزفی برگذار می شد و تو اونجا مکلارن 675 .. اونتادور و f12 رو گرفت… ولی چند وقت بعد تو یه درگ از هوراکان باخت ….
پس فک کنم حتی با وجود تکنولوژی های بیشرفته بازم راننده مهمه
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵کاملا موافقم.
بویژه خودروهای AWD مثل فراری و مکی ، راننده ی فوق حرفه ای میخوان.
درگ اصلا کار آسومی نیست.
نویدی
۱۲ دی ۱۳۹۵با توجه به مشخصات فنی و نتیجه درگ و قیمت،آئودی r8 باارزش تره.
Nissan...japan
۱۲ دی ۱۳۹۵یه درگ دیگه هم دیده بودم که gtr nismo راحت amg gts رو شکست داد کاش اونو در مقایسه با ایودی میزاشتن.پدال جان اگه نقد و بررسی gtr nismo 2017 رو پیدا کردی بزار ممنون.
ونوم
۱۲ دی ۱۳۹۵اقایون برد ایودی رو زیر سوال نمیبرم ولی یه بار دیگه به کلیپ نگاه کنید از حالات چهره و واکنش ها حس میکنم راننده ی بنز به مهارت راننده ی ایودی نبود
MPH
۱۲ دی ۱۳۹۵فرقی نمیکنه چون در هر حال آئودی نسبت به مرسدس برتری داشت
ولی اگه حرفت درست باشه شاید با اختلاف کمتری میباخت، ولی در هر صورت میباخت حتی اگه من پشت فرمون میبودم!!!!!!!
(الکی مثلا من سوزی ولفم😄)
Parker
۱۲ دی ۱۳۹۵اینجا عاشق R8 V10 شدم.
زیبا، خوش صدا ، و منحصر به فرد.
احمد باقری
۱۲ دی ۱۳۹۵طراحی مرسدس، یک سر و گردن از آئودی بالاتره.
shahin
۱۳ دی ۱۳۹۵در واقع رقابت بین لامبورگینی و بنز بود
خسرو
۱۶ دی ۱۳۹۵بهترین ساخته ی دست بشر// مرسدس اس ال ار 722 // دنبال چیز دیگه نگردیم