مسابقات درگ آزمون خوبی برای سنجش سرعت و شتاب خودروها هستند. به همین دلیل در این رقابتها معمولاً خودروهای اسپرت و پرقدرتی را میبینیم که پیشرانههای آنها عمدتاً بیش از چهار سیلندر دارد اما همیشه اینطور نیست و گاهی شاهد برگزاری درگ میان خودروهایی هستیم که هیچگاه انتظار دید آنها را نداریم. حال اما همهٔ درگهای عجیب و غیرمعمولی که قبلاً دیدهاید را فراموش کنید زیرا مت واتسون از کارواو در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی را برگزار کرده که قطعاً میتوان آنرا عجیبترین درگ تاریخ دانست! این رقابت همچنین کُندترین و سنگینترین درگ تاریخ هم محسوب میشود زیرا شرکتکنندگان آن کِشندههای مرسدس بنز آکتروس و اسکانیا R500 هستند!
هردو کامیون از نوع کِشندهٔ ۶×۲ هستند که وزن زیادی دارند. آکتروس به یک پیشرانهٔ ۱۰.۷ لیتری مجهز است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه در سینهٔ اسکانیا یک موتور بزرگتر ۱۳ لیتری با ۵۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. در این رقابت عجیب، کامیونها در ابتدا بهصورت خالی یعنی بدون تریلر در برابر هم قرار گرفتند اما ازآنجاییکه این کشندهها برای حمل بارهای بسیار سنگین ساخته شدند، مسابقهٔ دیگری با اتصال تریلرهای یکسانی به آنها هم برگزار شد. این تریلرها وزن هردو کِشنده را به ۴۴ تن رساند.
حال با توجه به این اعداد، به نظر شما کدامیک از این کامیونهای اروپایی مسافت ۴۰۰ متر را زودتر به پایان میرساند و از این مهمتر، در آزمون ترمز گیری که در صورت نیاز به توقف اضطراری بسیار اهمیت خواهد داشت، کدامیک بهتر عمل خواهد کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
[دانلود ویدئو]
Hadi
۱۱ آبان ۱۳۹۹مثل این میمونه که واسه وزنه بردار های بالای ۱۲۰ کیلو مسابقه دو بزارن ?
ولی باحال بود…
ali_x76
۱۱ آبان ۱۳۹۹مسابقه ی دو سرعت کوین لورون با قهرمان المپیک رو ببین
یانکی
۱۱ آبان ۱۳۹۹کامیون هم فقط امریکایی
سهند
۱۱ آبان ۱۳۹۹درگ جالبی بود
منتظر درگ فراری f8 و پورشه ۹۱۱ توربو اس در carwow هستم
درگ بوگاتی شیرون سوپر اسپرت و تواترا هم خیلی عالی میشه
Amin
۱۱ آبان ۱۳۹۹چرا اونی که دستور شروع میداد مرد بود ولی صدای زن میداد😂😂
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۱ آبان ۱۳۹۹باحال بود
میشه گفت تقریبا مساوی شدن
آخه توی بعضی جاها بنز برد
خدایی تاپ گیر رو باید بدن به ینی و مت
شاهین
۱۱ آبان ۱۳۹۹اتفاقن تو کل قسمتا بنز باخت
قسمت اخر یعنی تست ترمز نباید چرخا قفل بشن. همون باعث میشه تریلر اسپین بشه و کلی خسارت بار بیاره
جمشید
۱۱ آبان ۱۳۹۹تریلی وقتی بار داره راننده باید خیلی مواظب ترمز کردنهاش باشه چون با ترمزهای شدید ممکنه پین تریلر بِبُره و تریلر بیاد رو کابین ماشین و برای راننده و سرنشین مرگ آفرین باشه مخصوصاً تریلی کفی ، چون ترمز شدید ناگهانی با تریلی کفی که بار داره حتی اگر پین تریلی هم نَبُره ممکنه بار روی تریلی حرکت کنه و بیاد روی کابین و مرگ آفرین باشه
Amin-MC20
۱۱ آبان ۱۳۹۹وسط درگ حوصلم سر رفت صفر تا صدشون چنده؟
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۹نهایت سرعتشون 80 صفر تا صد کجا بود
hssn
۱۱ آبان ۱۳۹۹قویترین نسخه های اسکانیا به صد کیلومتر هم میرسن(درصورت بدون بار بودن) اگر محدود کننده سرعت در کار نباشه اما این نسخه ها نه
جمشید
۱۱ آبان ۱۳۹۹کی گفته؟؟؟ رو کیلومتر شمارهاشون ماکسیمم سرعت تا ۱۲۰ تا هست ولی تو جاده کفی ۱۴۰ تا ۱۵۰ تا هم راه میان حالا چه اسکانیا چه fh12 چه آکتروس …… ولی یه راننده کامیون با تجربه هیچوقت همچین کاری نمیکنه مگر چندتا بچه جقله و جفنگ که تازه پایه یک گرفتن
SS
۱۱ آبان ۱۳۹۹در اروپا محدود کننده سرعت دارن (فکر میکنم 90 کیلومتر)
در جاده های ایران تا 120-130 کیلومتر هم دیدم اسکانیا میره (بدون تریلر)
جمشید
۱۱ آبان ۱۳۹۹با تریلر هم 140 تا 150 تا میرن باهاشون حتی با بار 24 یا 25 تنی
محمد
۱۱ آبان ۱۳۹۹دقیقا درسته ۹۰ تا کجا بود؟ اینا با بار هم زیر ۱۰۰ تا نمیرن من خودم بابام راننده است البته از این بنز قدیمیا
کلا سیستم و همه چیز این ماشین ها متفاوته مثلا اینا تو سر بالا یا سرازیر حتی اگه بار هم داشته باشن از بنزهای قدیمی به صورت خالی سر هستند
یه بار یادمه ما و یکی از اسکانیاها برای سرعت گیر ترمز زدیم یعنی سرعت صفر شد تقریبا تو شتاب گیری مجدد ما به مثابه پیکان بودیم و اون لامبورگینی آونتادور svj ??????
Amin-MC20
۱۱ آبان ۱۳۹۹کلا 500 اسب قدرت دارن چی میگی؟!؟!؟!؟!؟!
جمشید
۱۱ آبان ۱۳۹۹جواب به Amin :
وقتی هنوز نمیدونی 500 اسب ماشین سواری با 500 اسب کامیون از زمین تا آسمون فرق داره دیگه باید بهت چی بگم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! آخه برادر من قطر سیلندر و پیستون موتور کامیون و اندازه و قطر میل لنگ کامیون میدونی چقدر بزرگتر از ماشین سواری هست؟؟؟؟ اینها اگر کمر شکن ببندن میتونن بارهای بالای صد تن رو هم حمل کنن چرا وقتی یه چیزی رو نمیدونی حرف الکی میزنی؟؟؟
M.A.S
۱۱ آبان ۱۳۹۹گاراژ مت واتسون کاملا خالی شده
ولی خوب بود خوشم اومد
ارشیاsvj
۱۱ آبان ۱۳۹۹باحال بود.
ولی اسکانیا چه اختلافی انداخت!!?????????????
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۹درگ خیلی کسالت بار خسته کننده باحال عجیب و خنده دار بود مت واتسونم دیگه از همه چیز درگ گذاشته اینم یکی دیگش
امیر
۱۱ آبان ۱۳۹۹فقط مونده درگ سی جی ۱۲۵ با ایژ ۳۵۰ روسی…..
ولی درکل جالب بود
Ramin
۱۱ آبان ۱۳۹۹اگه مرد هستن برن با کامیون تسلا مسابقه بزارن ?
صفر تا 100 بدونه بار تنها تو 5 ثانیه
کامیون فقط کامیون تسلا
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۱ آبان ۱۳۹۹میخوای ویژن بنزو بهت نشون بدم ؟؟
OMID
۱۱ آبان ۱۳۹۹چه ربطی به این پست داشت
چقدر اسپم میدی
اگر مبنا قیاس مع الفارق هست که ولوو iron knight صفر تا صد 4.6 داره
Amin-MC20
۱۱ آبان ۱۳۹۹تو برو چانگانتو بچسب نگران تسلا نباش
Ramin
۱۱ آبان ۱۳۹۹امین حسادت نکن حسادت بده
درمورد تسلا میگم میگی چانگانت خوب میگم چانگان میگی برو با تسلات
حسادت زشته پشیمون میشی.
ناراحتی شتاب تسلا بالاس یا ناراحتی چانگان ماشینه خوبیه دیگه مشکل تو هست
من دارم نظر خودمو میگم
الان تو میگی ماشین بهمان من بهت گیر میدم ؟
به نظرات دیگران احترام بگذارید …….
محمدهادی
۱۱ آبان ۱۳۹۹?
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۱ آبان ۱۳۹۹جالب بود، امیدوارم مت واتسون درگ کامیون هارو هم تو دستور کارش قرار بده.
بنز هم که به سرعتی نبودن معروفه و نتیجه تا حد زیادی قابل پیش بینی بود.
JDM
۱۱ آبان ۱۳۹۹اسکانیا سرعتی ترین کامیون اروپاس
جدیدا هم از موتور 770 اسبی خودش پرده برداری کرده
بنز هم کلا کندروئه بیشتر رو استهلاک کم تمرکز داره
بهروز
۱۱ آبان ۱۳۹۹برا کامیون با لود بالای ۳.۵ تن تو اروپا محدودیت سرعت وجود داره. بعضی کشورا ۹۰ کیلومتر. بعضی کشورا ۸۰ کیلومتر. اتوبوس هم همین محدودیت رو داره. اگه ماشین سواری باشه اما بالای 3.5 تن trailer بهش وصل شده باشه همین محدودیت سرعتو باید رعایت کنه. بعدم تو خارج شخصی کامیون نمیخرن. طرف شرکت داره کامیون و کشنده رو برا شرکت میخره. بعدم راننده استخدام میکنه. محدود کننده سرعت اپشنه در واقع. اجباری نیست. شرکتها هستن اپشن رو موقع خرید انتخاب میکنن. یه اپشن دیگه دستگاه الکل سنجه که به کامپیوتر ماشین یا کشنده وصله. اگه راننده الکل نوشیده باشه و تو این الکل سنج فوت کنه ماشین یا کشنده روشن نمیشه. میخوایی ماشینو روشن کنی اول الکل سنج رو فوت میکنی بعد دکمه رو میزنی یا سویچ رو میگردونی
به انگلیسی بزنین trailer . تریلر یه وسیله هستش چرخ داره به پشت وسیله ی نقلیه وصل میشه. برا کامیون بزرگ و گنده هست. برا ماشینای سواری کوچیکه. تو دبی دیدم از اینا. اگه یکی از این trailer ها رو داشته باشی اصلا به وانت نیاز نداری. شبیه گاری هستش که به پشت ماشین وصل میشه. اما چراغ ترمز و چراغ شب نما پشتش داره که با سیم به سیستم برق ماشین وصل میشه. اندازه های مختلفی داره هم روبازه هم سقف دار.
R
۱۱ آبان ۱۳۹۹خوب شد تریلر و برا ما تعریف کردی اصلا ندیده بودیم نمیدونستیم چیه!!!
مسعود
۱۸ دی ۱۳۹۹خیلےتعجب مےکنم یکے مےگہ ھمش پونصد اسبہ
اونیکےمےگہ پونصداسب کامیون با پونصداسب سوارے فرق دارہ!!!!
مےشہ بگید چہ فرقےدارہ؟؟!!!
اولاکہ کامیون گیربکس و دیفرانسیلش قدرتیہ نہ سرعتے
یہ تراکتور شصت اسبے زمینو شخم مےزنہ ولے مگہ چندتا سرعت مےرہ
دوما براےحمل بار گشتاور مھمہ
اینا بالاے دوھزارتا گشتاور دارن
حتےکسےکہ مطلب رو نوشتہ ھم بہ این موضوع اشارہ نکردہ
یکے مےگہ ھشتاد سرعت مےرہ!!!!
اینا اصلا بلد نبودن کامیونو حرکت بدن!!!
ھشتادتا برہ دوتا دندہ آخرش اصلا استفادہ نمےشہ
یہ سرچ بزنید کورس زانتیابااسکانیا!!
ببینید کہ زانتیا190تا مےرہ بہ اسکانیا نمےرسہ
بعدم موتوراسکانیا 2/3لیتر بزرگترہ و صد در صد حدااقل دویست تا گشتاورش بیشتر از بنزہ
من پشت بنز بودم سہ سوتہ اینو مےگرفتم
مےذاشتم دندہ دستے وقتے کلہ
خالےبود با دندہ سہ یا چھار حرکت مےکردم بعدم سہ تا سہ تا دندہ عوض مےکرم مثل برق مےرفتم
چون دندہ عوض کردنش و گاز خوردنش طول مےکشہ
حتے درجاھم کہ گاز بدید آروم آروم دور مےگیرہ موتور، تنظیماتش اینجوریہ
وقتے خالیہ ھرچے دندہ سبکتر باشہ زودتر سرعت مےگیرہ
با بار ولے فرق مےکنہ
البتہ توے این پیست تازیر دندہ دہ مےشہ دوتا دوتا دندہ داد کہ زود سرعت بگیرہ، چون جادہ شیب ندارہ
قول مےدم با کلہ خالے تو سربالایے دویست و شش تےیوفایو رو مےگیرم بہ راحتے
البتہ با اسکانیا450تک نہ این مدل کہ خیلے قدرتیہ
مسعود
۱۸ دی ۱۳۹۹اینا احتمال نود درصد دوزازدہ دندہ جلو دارن دہ درصد شونزدہ دندہ باشن
Ali
۲۶ دی ۱۳۹۹ماشینی که ۱۶ تا دنده داره
۸ دنده اصلی و ۸ تا نیم دنده داره
که با هم میشه ۱۶ دنده
Ali
۲۶ دی ۱۳۹۹اسکانیا ۵۰۰اسب بخار با ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور،
بنز ۴۸۰ اسب بخار با ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور،
______،______،_____،
۲۰ اسب و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور کم داشت بنز از اسکانیا
تو ماشین سنگین گشتاور از اهمیت بالایی برخورداره و تو دور موتور پایین بدست میاد
____،______،______،______،_____
اسکانیا محور وسط محرک بود
بنز محور آخر محرک که طول گاردان تو شتاب گیری تاثیر داره و باعث کند شدن هس
اسکانیا کلا دیفرانسیل سرعتی داره بین ماشین ها که این مزیت تو بعضی شرایط سخت باعث گیر افتادنش میشه
_____،_____،،_______،
تو درگ اول طرف بلد نبود دنده رو تو چه حالتی بزاره اکتروس رو با دنده ۲شروع کرد تا پایان مسیر هم از دنده ۱۰ بالاتر نرف، بااین که ۱۲ دنده داره،
تو درگ بعد با دنده ۵ شروع وآخر مسیر دنده ۱۲،
که با درگ اولی خیلی تفاوت داشت و با اختلاف ۲،۳متری بعد از اسکانیا به خط پایان رسید،
تو این مدل اکتروس mp4وقتی گیربکس میخواد دنده بده مکث میکنه و عقب میوفته،
______،،،____،،،______
با آکسور دنده ای با پراید و ۴۰۵ درگ کردن که آکسور پیشتاز بوده
حتی با اسکانیا ۴۰۰ دنده اتوماتیک هم درگ کردن که باز آکسور پیشتاز بوده
خود راننده خیلی مهمه که انتخاب کنه با کدام دنده شروع کنه
همه فیلم هاش موجوده
اون زانتیا با اسکانیا رو هم دیده بودم
،این دوتا کله پوک هم درگ مسخره ای داشتن
آخرش نمیتونست از ماشین پیاده شه بلد نبود ?
مسعود
۱۸ دی ۱۳۹۹البتہ ھمینو ھم اگہ درست گفتہ باشم وقتے چھارصدمتر رو توےبیست وپنج ثانیہ رفتہ
موقع عبور از خط باید سرعتش حداقل صدتا باشہ، با توجہ حرکت کند اولیہ کہ دارہ