در رقابت امروز شاهد مبارزه SL65 بلک سری اتاق R230 هستیم که پیشرانه ۶.۰ لیتری V12 آن با توربوهای دوقلو بیش از ۶۶۰ اسب بخار قدرت به همراه ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار چرخ های عقب قرار می دهد. این مرسدس خودرویی است که:
- از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ میلادی تولید می شد.
- توربوهای آن ۱۲ درصد بزرگتر نسخه های استاندارد SL65 هستند.
- استفاده گسترده از قطعات کربنی (CFRP) وزن آنرا ۲۵۰ کیلوگرم سبکتر کرده.
- سقف آن کاملا کربنی است.
- محور جلو ۹.۷ سانتیمتر و محور عقب ۸.۵ سانتیمتر عریض تر از SL65 شده.
- مجهز به تایرهای Sport Maxx GT اختصاصی دانلوپ است.
در این ویدئو SL65 بلک سری ابتدا با نسخه استاندارد ۴۵۸ رقابت می کند که انجین ۴.۵ لیتری V8 آن بیشتر از ۵۶۰ اسب قدرت ندارد. بعد از ۴۵۸ نوبت به ML63 سنگین وزنی می رسد که اتاق W166 است و از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شده؛ انجین ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی ML63 درحالت عادی قدرتی کمتر از ۵۲۰ اسب بخار دارد اما پکیج تقویتی Gorilla Racing نصب شده روی آن قدرتش را به مرز ۷۰۰ اسب بخار رسانده است . . .
[jwplayer mediaid=”۶۷۶۸۰″]
GTR-50
۱۳ فروردین ۱۳۹۳ONLY SL 65
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۵ فروردین ۱۳۹۳با SL 65 موافقم ، رفیقم یه SL55 سفید کارکرده داره ، صدای اگزوزش مثل لالایی مبمونه
خاوری مزراتی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳458خورد sl65رو البته نجویده استفراغ کرد… اختلافشون خیلی کم بود گرچه ایتالیا بدون تیون و sLتیون شده…
درهرحال پرچم فراری بالا
مسعود
۱۳ فروردین ۱۳۹۳علت برنده شدن فراری چی بود؟ قدرتش که کمتره روی کاغذ!!!
mory
۱۳ فروردین ۱۳۹۳دقیقا سوال منم هست
شاید وزن مرسدس بیشتر بود چون تو یه کلاس که نیستند
اگه وزنش نباشه چی؟
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۴ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
علتش شتاب ثانویه 458بود.
اگه دقت کنین ده ثانیه ی اول رو sl65 جلو بود ولی بعد از اون فراری جلو افتاد.
من اعتراف میکنم که مسابقه ی سختی برا 458بود،چون هم مرسدس حریف سر سختیه و هم تیون شده بود.
پژمان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳سینا جان راننده فراری 458 لانچ خوبی نداشت وگرنه با اختلاف بیشتری برنده میشد رکورد 1.4 مایل فراری 458 11.2 ثانیس اما اینجا 11.8 زد که اصلا خوب نبود
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۴ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
بله پژمان جان حرف شما کاملا درسته من به اونجاش توجه نکرده بودم.
مصطفی
۱۳ فروردین ۱۳۹۳مسعود می دونی وزن اس ال65 چنده؟1900کیلوگرم!نسبت اسب بخار بر تن مرسدس347هه ولی مال فراری410هه!!!!!
Mohammad XX
۱۴ فروردین ۱۳۹۳مصطفی جان وزن sl65 معمولی حدود ۱۹۰۰ کیلوگرمه. همون طور که پدال هم نوشته نسخه بلک ۲۵۰ کیلو سبک تره
مصطفی
۱۹ فروردین ۱۳۹۳باشه قبول ولی فراری1380کیلو وزنشه
رضا
۱۳ فروردین ۱۳۹۳علاوه بر وزن ضریب گیربکس دیفرانسیل لاستیکها و مهمتر از همه لانچ کنترل در درگ خیلی مهمه
یکی از عوامل موفقیت نیسان GRT در درگ لانچ قویش هست
carbonado aventador
۱۹ فروردین ۱۳۹۳با لانچ قویش هم نمی تونه جلوی 458 و هوریکان و mp4-12c و آونتادور و……حرفی واسه زدن داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!
saied
۱۳ فروردین ۱۳۹۳only 458 :)
با ماتور وی ۸ خیلی از ماشینایه خوبو سوسک میکنه !
saied
۱۳ فروردین ۱۳۹۳کار فراری خیلی درسته :) منتظر شاه کار هایه لا فراری هستم .
Un4given
۱۴ فروردین ۱۳۹۳بنظر من پرچم هر دو ( ایتالیا و آلمان ) بالاست. خاک بر سر سایپا و ایرانخودرو که پرچمشون سرو ته تو …
e.scamp
۱۴ فروردین ۱۳۹۳مگه پرچم هم دارن!!!!!!!!؟
پژمان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳این درگ نشون دهنده اختلاف تکنولوژی بین فراری و مرسدس بنزه شرکت فراری از نظر تکنولوژی موتور و گیربکس و ایرودینامیک و ….از مرسدس جلوتر و پیشرفته تره اگه فراری 458 مشخصات sl65 رو داشت چه هیولایی میشد
mory
۱۴ فروردین ۱۳۹۳فکر نکنم کلاسشون یکی باشه
من دقیقا نمیدونم کلاس sl چیه
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۱۷ فروردین ۱۳۹۳بیخودی واسه خودت نتیجه نگیر . یه فراری نام ببر مثل g کلاس 6×6 توان آفرود داشته باشه!!! پس اینم نشون میده فراری نصف بنز هم نیست!!! اینم شد استدلال؟
mehdy
۱۸ خرداد ۱۳۹۳شرکت فراری میخاد خاص باشه و البته مرسدس چون از زمانی که خودرو اختراع شده بوده برای همین از انواع کلاس ها ماشین ها… ساخته و فراری هم خودش اعلام کرده که فقط سوپر اسپرت میسازه
پژمان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳اقا میلاد شما گفته بودی از 458 بدت میاد و طراحی چراغش مسخرس ازت انتظار نداشتم اما اینو بدون فراری 458 در سالی که تولید شد به عنوان تکنولوژیک ترین ماشین جهان انتخاب شد هنوزم رکورد قدرت به حجم با تنفس طبیعی رو داره و به عنوان یکی از زیباترین ماشینای دنیا شناخته میشه تمام برنامه های تلویزونی و کانالای اینترنتی و کارشناسان خودرو طراحی فراری 458 رو عالی دونستن شما یه نگاهی به طراحی های مرسدس بنز بنداز ببین محصولات فراری طراحی بهتری دارن یا محصولات مرسدس بنز؟!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۴ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
پژمان سالیکه 458به عنوان تکنولوژیک ترین ماشین اعلام شد فکر کنم سال 2007یا2008باشه،درست میگم؟؟
در ضمن هرکسی نظر مربوط به خودشو داره شاید میلاد هم یه ماشینی رو دوس داره که ما ازش خوشمون نمیاد؛من به نظرش احترام میزارم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۳درود .
پژمان جان من گفتم فقط از قیافش خوشم نمیاد . من کالیفرنیارو بیشتر دوست
دارم .
در ضمن قبل ازین که 458 تولید بشه ، مرسدس بنز SLS قویترین موتور 8
سیلندر تنفس طبیعی را داشت . بحث اول و دوم بودن نیست .
من هم این باخت و قبول دارم ، ولی من اگر جای مدیر اون برنامه بودم ،
مرسدس SL65 AMG با تیونینگ برابوس را میاوردم تا به همه ثابت بشه که
بنز و برابوس معجون میسازند .
ولی نمیدونم چرا در هیچ برنامه و در هیچ مقایسه ای که در نشریها چاپ
میشه ، با مدل برابوس مقایسه نمیشه ، برابوس قویترین و بزرگترین تیونر
المانی است .
در هر حال من تو فراری ها فقط کالیفرنیارو قبول دارم . طراحیش عامه
پسنده .
در ضمن دوست دارم به تعداد فروش مرسدس بنز ها در مقابل فراری ها یک
نگاهی بیندازی . حتی ارزون ترین فراری از نظر فروش بعد از مرسدس بنز ها
قرار میگیره .
مدل های همکلاس و قابل رقابت را گفتم . اشتباه متوجه نشی .
تازه به قول شما فراری از بنز زیباتره . که از نظر من اصلا نیست . اصلا .
از سینا هم ممنونم .
Mohammad XX
۱۴ فروردین ۱۳۹۳البته فروشِ کم فراری به خاطر سیاست های کاری شرکته که می خواد خاص باشه. وگرنه تو فروختن محصولاتش هیچ مشکلی نداره. هایپرکار های فراری با وجود قیمت خیلی بالا حتی قبل از رونمایی همه شون پیش فروش می شن!
زیبایی هم بیشتر سلیقه ایه. هم مرسدس-بنز و هم فراری (مثل بقیه شرکت های بزرگ) همیشه طراحی های اصیلی داشتن و هر کدوم دنیایی هستن واسه خودشون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۳درود .
محمد جان حرف شما درست . ولی هیچ شرکتی از سود و پول و
فروش بدش نمیاد .
مخصوصا فراری که رقیبی همچون لامبورگینی داره .
بعدشم فراری مخصوصا مدلهای کالیفرنیا و اف اف رو
تولید کرده که رقیبی برای برای اسپرت های بنز و ب ام
و و ائودی و … باشه .
طوری که تقریبا با همون هزینه طرف صاحب فراری بشه .
این مساله نه در مورد فراری بلکه در مورد مازراتی هم
صدق میکنه .
تازه تنوع فراری از لامبو بیشتره .
:)
Saied
۱۴ فروردین ۱۳۹۳میلاد دقیقا با پول کدوم از یکی از بنز ها میشه یه فراری ۴۵۸ خرید؟؟؟؟؟؟
حرف مفت ممنو!!!
فراری ماشینه خاصیه و مشتری های خاصی داره!
ولی بنز یه ماشینه عمومیه با کلاسه!
در ضمن تیونه مرسدس از مدل استاندارد فراری شکست خورد!!!! حالا هی دروغکی تعریفش کن!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۳درود .
اولا اقا سعید ادب خرجی ندارد ، ولی همه چیز را میخرد .
دوما اگر میتونی قیمت 458 و کالیفرنیارو برای من بنویس .
من از فراری هیچی نمیدونم .
سوما برای من یک سوال پیش اومده ، اگر کسی میتونه
جواب بده .
من این درگ رو زیاد قبول ندارم ، نه به خاطر اینکه
بنز باخته . اصلا باشه بنز باخته ، ولی دوتا مساله را
برای من روشن کنید :
اینکه بنز SL در درگ با 458 زمانی که به دست میاره
برای مسافت 1.4 به دست میاره ، 12.074 و زمانی که در
درگ با ML 63 به دست میاره ، 11.737 ثانیه است .
پس این بنز میتونسته سریعتر بره ، به نظر من باخت
بنز به خاطر رانندش بوده . اصلا بنز نباشه ،
کالیفرنیای تیونینگ شده باشه . معیار من بنز نیست .
معیار من زمان است . تازه بنز در رقابت با 458 فقط
1.5 کیلومتر از فراری کمتر بوده .
مساله ی دوم اینه که :
زمان های به دست امده از درگ SL با ML زمان ML
بهتر بوده ، پس چطور SL برنده میشه ؟؟؟؟
در تصویر هم مشخصه که SL جلوتر از ML است .
ایا با اعداد و ارقام بازی میکنند ؟؟؟
به نظر من برای هر درگ باید 3 بار مسابقه داده بشه
تا جای هیچ شکایت و شک و شبهه ای باقی نمانه .
در ضمن این بنز ، از گیربکس نسل قدیم 7G.TRONIC بهره
میبرده . در نسل جدید از گیربکس جدید استفاده میشه .
این حرف منو رو حساب اینکه بنز نباخته نگذارید ، روی
این حساب بگذاری که ، ما کاربرهای سایت پدال ،
بهترین داور برای انتخاب خودروهای درگ هستیم .
میدانیم که چه مدلی با چه موتوری و متعلق به چه سال و
نسلی میتونه با چه چه مدلی با چه موتوری و متعلق به
چه سال و نسلی مسابقه بده .
موفق باشید .
Mohammad XX
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درسته دفعه اول، راننده ی SL زیاد خوب عمل نکرد. همین طور راننده 458.
ولی اون درگ دوم توی یک چهارم مایل زمان ML بهتر ثبت شد و درگ تایمز سوتی داده و واسه یک چهارم SL رو برنده اعلام کرده!
در این مورد هم که درگ باید چند بار انجام بشه تا خطای راننده به حداقل برسه کاملا حرفتو قبول دارم.
saied
۱۵ فروردین ۱۳۹۳مدل ۴۵۸ تو دبی یک میلیارد تومن به به پول خودمون
مدل کالیفرنبا ۹۰۰ میلیون تومن .
ولی قیمت استاندارد مدل sl63 تو دبی بین ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیونه !!!
saied
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درضمن اقای کارشناس درگ . ماشین تیونو با ماشین استاندارد مقایسه کردن اشتباه محضه !!!!! چه برسه تیونه باراباسو به رخ فراری بکشی .
پژمان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳من نگفتم قویترین موتور تنفس طبیعی گفتم رکورد قدرت بر حجم فراری 458 سال 2009 تولید شد و 2010 وارد بازار شد sls هم 2010 وارد بازار شد خودت مقایسه کن هر دو 8 سیلندر هستن اما فراری 4.5 لیتر حجم داره 562 اسب قدرت و مرسدس 6.2 لیتر حجم داره و 563 اسب قدرت داره یعنی اگه فراری 458 6.2 لیتر بود خیلی بیشتر از 563 اسب قدرت تولید می کرد به این میگن تفاوت تکنولوژی تو این درگ اتفاقا راننده فراری خیلی بد لانچ کرد چون رکورد 1.4 مایل فراری 458 11.2 ثانیس اما اینجا 11.8 زد که خیلی بد بود
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۳درود .
پژمان جان حرف شما کاملا درسته .
اساس کار بنز با فراری کاملا فرق میکنه .
همونطور فراری نمیتونه اتوبوس . کامیون . شاسی بلندی در
حد G کلاس . و ….. تولید کنه .
ولی بنز چون در تمام رشته دست داره ، میتونه
اتومبیلی تقریبا در حد محصولات فراری بزنه .
مثلا همون SLR . SLS . SL . ولی خب مثل روز روشنه که
به خوبیه فراری در نمیاد . شاید در یکسری ایتم ها
بهتر از فراری باشه و ولی در کل فراری یک محصول خاص
به حساب میاد . دقیقا کاری که بنز و AMG برای
پاگانی . ب ام و برای مک لارن . ائودی برای لامبو
انجام میدهد . پس اونقدر ها هم با فراری فاصله
ندارند . دقیقا مثل محصولی همچون مرسدس بنز
SLS . E CELL و SLS الکتریک درایو . البته اطلاعات
دقیقی ازشون در دسترس نیست . ولی خب فکر کنم محصولات
فراری از نظر فروش پس از بنز قرار گیرند . اگر کسی
از دوستان امار دقیقی داره به ما هم بده .
الان این مساله را بهت بگویم ، اسم مرا متعصب میخوانی
، ولی در اینده یک مطلب از بنز میخوانی که متعلق به
قدیم است . میخواستم سالش رو بنویسم ولی صلاح ندونستم .
کفت میبره . شاید شاخ دربیاری .
کسی اطلاعات دقیقی دربارش نداره . فقط میخوام بگم که
اگر بنز وارد زمینه ایی بشه ، بهترین رو میسازه .
بهت پیشنهاد میکنم صبر کنی تا مطلبم تمام بشه و بعد
قضاوت کنی .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ فروردین ۱۳۹۳درود سعید .
قیمتهاشونو به دلار بگو .
ببینیم که چقدر با هم متفاوتن .
بعدشم مدل اس ال 65 از اس ال 63 خیلی گرونتره .
در ضمن مدل اس ال 65 سریه بلک خودش از موتور 661 اسب بخاری
بهره میبره . نیازی به تیونینگ نداشته .
moein
۱۴ فروردین ۱۳۹۳تفاوت اینجا معلوم میشه دیگه
مرسدس حالا بره هی تیون کنه و اسب بخار اضافه کنه
اما آخرش چی؟
فراری خیلی شیک و بدون دستکاری میزنه لهش میکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۳درود . اگر اون کلیپی که فراری از مرسدس بنز SLS و یا SLR میبازه را پیدا
کردم را برات میذارم .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۴ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
میلاد منم یه کلیپی از درگ f12,911وSLSدارم اگه پیدا کردم برات میزارم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۳حرفت کاملا درسته ،
یک درگ و یک مسابقه ، معیار خوب و درستی برای برتریه یک
برند بر برند دیگری نیست .
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۵ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
http://www.aparat.com/v/Elink
میلاد جان اینم لینکی که قرار بود برات بذارم.
ali
۱۴ فروردین ۱۳۹۳با سلام به تمام دوستان. ببخشید اگه این سوال مرتبط نیست!
آقا میلاد من پدال رو دنبال می کنم و می دونم شما خیلی در مورد بنز اطلاعات دارید. میشه نظرتون رو در باره Benz E200 2014 که به تازگی وارد ایران شده بدونم. برای یکی از دوستانم می خوام. اینکه آیا قدرت موتورد مناسب هست یا نه؟
با تشکر
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ فروردین ۱۳۹۳درود بر داداش گلم .
نظر لطفته .
مهمتر از هر چیز بودجه شما و توقع شما از ماشینی که
میخرید هست . این بنز یک موتور 1991 سی سی داره که 180
اسب بخار تولید میکنه . این نوع موتور بیشتر درخور
اراد میانسال و سن بالاست . چون هیچگونه هیجانی برای
شما به ارمغان نمیاره . من سن شمارو نمیدونم . همین
موتور روی مدل C200 هم هست . اگر اتاق برات مهم نیست ،
میتونی 100 الی 150 میلیون رو بذاری در جیب و مدل C200
رو بگیری . در ضمن از فروش بهتری هم برخورداره .
هرکدام مزایایی بر دیگری دارند . کلا موتور های 2000
سی سی بنز برای پیر مردها است . برای جوان ها یذره
تنبل به حساب میاد . از نظر اپشن که فوله و هیچ چیزی
هم کم نداره . ولی شما با هزینه ی کمتر میتونی یک
لکسس ES250 بخری که هم اتاق بزرگتر و هم امکانات
بیشتری نسبت به بنز داره ولی خب کلاس و دیده شدن بنز
رو اصلا نداره . چراغ های بنز E200 هم که برای خودش
دنیاییه . تا نبینی ، متوجه حرفم نمیشی .
ولی اگر تونستی ، معیار های خریدت و سن دوستت رو بهم
بگو تا بتونم بیشتر راهنماییت کنم .
موفق باشی .
hero
۱۴ فروردین ۱۳۹۳مشکل بنز اضافه وزنش بود
وشاید هم تقسیم وزن نامساوی
ولی این به هیچ وجه از ارزشهای بنز کم نمیکنه
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۴ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
مشکل بنز به هیچ وجه اضافه وزن نیست!
اگه اضافه وزن مشکلش بود شتاب اولیه رو خوب نمیومد،بنز فقط شتاب دومیه کم داشت که اونم فراری داشت.
hero
۱۵ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز سلام
اون شتاب اولیه ای که شما میفرمایید بخاطر ضریب دنده و هماهنگی
بهتر موتور و گیربکس و همچنین گشتاور وحشتناک موتور در دور پایینه.
ولی بازم مشکل اضافه وزن وجود داره و خودشو نشون میده
hrf
۱۴ فروردین ۱۳۹۳هیچ ربطی ب قدرت روی کاغذ نداره. در عمل هماهنگی تمام قطعات باهم برنده رو مشخص میکنه. زنده باد فراری
امید
۱۴ فروردین ۱۳۹۳مرسدس SL65 ذوست دارم
iman mclaren p1
۱۴ فروردین ۱۳۹۳حیف که p1 نبود وگرنه الان همه تو کفش میموندند
احمدرضا بی ام و
۱۴ فروردین ۱۳۹۳مگه بهتر بودن به سرعته به اون قابلیت هایی هست که توی ماشینه دوستان بنز فراری رو سوسک میکنه
مهدی
۱۴ فروردین ۱۳۹۳با سلام ودرود
اکه مقایسه بین این دو برند فقط سرعت وشتابگیری رو لحاظ قرار بدیم میشه تا حدودی فراری رو یه گام جلوتر دونست منتها از خیلی لحاظها از جمله لوکس بودن تکنولوزی ونواوری تنوع کامل محصولات مرسدس پیشگامتره نکته ای که تو این مسابقات درگ باید لحاظ کرد راننده ها وتعویض صدم ثانیه ای دنده هاست اتفاقا تو تخته گاز مقایسه بین 458 وslsگذاشته بود که خیلی جالب بود و آخر هم یه درگ بین این دوتا گذاشتند که جالبتر این بود که مساوی شد
آرش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام نظر مثبت و منفی دوستان رو خوندم ،بله فراری رو قبول دارم و یه شاهکاره اما باید بگم که توی این تست راننده بنز ضعیف عمل کرده یا برای بنز مشکلی بوجود اومده ، بدونین توی 400متر امکان نداره بنز با موتور 700اسبی از فراری عقب بمونه، ضمن اینکه همانطور که دوستان اشاره کردند بنزsls دویست هزار دلاری 400مترش 11.7 ثبت شده در حالیکه فراری 458 حداقل 280هزار دلاری هم در بهترین رکوردش زیر11.7 نبوده و مساوی بودن . ماشینی که(فراری ) موتورش وسطه و باید از نظر دینامیکی و فیزیکی بهتر عمل کنه ، لاستیکش اسلیک اسپرته ، گیربکسش دو کلاجه هست ، آرامش و امکانات و سقف تاشو هاردتاپ بنز رو نداره ، فضای صندوق بنز رو نداره ، تیراژ تولید بنز رو نداره ، … ببخشید دیگه
king 918
۶ آبان ۱۳۹۴فراری 458 ماشینه بسیار خوبیه که حریفش به نظر من sls باشه یا 911 توربو اس ولی این بنز فکر کنم راننده ی خوبی نداشت