یک دربی اشتوتگارتی در راه است؛ ببینیم اگر کاین جوان را در برابر G-class سالخورده قرار دهیم چه اتفاقی می افتد؟ درگ تایمز بدنبال یافتن جواب این سوال است . . .
در یک طرف رقابت کاین توربو S با قیمت پایه ای ۱۴۶ هزار دلار قرار گرفته؛ جدیدترین و قوی ترین عضو خانواده کاین که کم کم وارد یکسالگی می شود. پیشرانه این خودرو ۴.۸ لیتری V8 بوده که ۵۵۰ اسب و ۷۵۰ نیوتن متر دارد. شتاب صفرتاصد آن نیز حدود ۴.۵ ثانیه است.
در طرف دیگر نسخه ۲۰۱۳ از G63 AMG ایستاده که پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 آن ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب G63 نیز به ۵.۵ ثانیه می رسد. قیمت پایه ای G63 نیز حدود ۱۳۵ هزار دلار است.
بر روی کاغذ ظاهرا برنده این رقابت باید کاین توربو S باشد چراکه با وزن ۲.۲ تنی اش هم بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از G63 سبکتر بوده و هم گیربکس ۸ سرعته S-tronic آن در برابر ۷ سرعته Speed-Shift مرسدس G63 قرار گرفته. البته همه این پیش بینی ها زمانی ارزش دارند که هردو راننده هنگام لانچ بیدار باشند!
پلاتینیوم
۶ شهریور ۱۳۹۲اصلا عادلانه نیست رقابت یه جوون آلمانی با پیرمرد آلمانی، باید با ام ال63 رقابت میکرد…
Only Mercedes Benz S Class
slr722
۶ شهریور ۱۳۹۲فقط یه چیزی بگم…
کاربردها فرق داره…این خیلی مهمه
این دلیل نمیشه الان بنز شتابش کمتر بود دلیل بر بد بودنه…
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۱ آبان ۱۳۹۳احمقانه ترین درگ ممکن…
HASSANBMW
۶ شهریور ۱۳۹۲کلا کاین فازش جذاب تره!!!
alireza
۶ شهریور ۱۳۹۲هرچی سرعت بالاتر بره ، مرسدس بیشتر عقب میفته و اونهم به دلیل ایرودینامیک بهتر کاین هست ! اتاق جعبه ای مرسدس هوا رو مثل یه دیوار جلوی خودش جمع میکنه :/
amin
۶ شهریور ۱۳۹۲طبق قوانین دینامیک وضعیت آیرودینامیکی فقط بر روی شتاب اولیه تاثیر دارد نه شتاب ثانویه
به قانون سوم فیک مراجعه کنید
M3 E92
۶ شهریور ۱۳۹۲واقعا آدم لذت میبره از این همه ذوق مهندسی سرشار!!!
نیروی فشار هوا توی سرعت بالاتر به صورت لوگاریتمی بالا میره.. خیلی بیشتر از شتاب اولیه…
amir.t.
۶ شهریور ۱۳۹۲دادا ساده بحرف.ما تو درس های خودمون موندیم حالا بریم به قانون فیک برسیم
nima
۶ شهریور ۱۳۹۲با این که هر دو المانی اند ولی کاین جذاب تره ولی بنز هم احترام خاص خودش رو داره .
(تو دنیا فقط المانو با ماشیناش )
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۶ شهریور ۱۳۹۲درود.این عادلانه نیست.به نظر من بنز فدای ایرودینامیک قدیمی شد.
یالا اقل مدل G 65 AMG که موتور 12 سیلندر داره را میاوردند تا کمی اون ایرودینامیک رو جبران کنه.
ولی باز هم جای تحشین داره که با این سن و سال شتابش زیر 6 ثانیه است.
دوستت دارم المان.
دوستت دارم مرسدس بنز.
G 65 AMG
amin
۷ شهریور ۱۳۹۲آئرودینامیک قدیمی ؟؟؟!!!! در سال 2013!!!!!
moein
۶ شهریور ۱۳۹۲اصلا درست نیست
چون پورشه قشنگ دو ثانیه زودتر از بنز شروع به حرکت میکنه
نوید
۶ شهریور ۱۳۹۲راننده بنز اگه 2 ثانیه زودتر از راننده پورشه هم حرکت میکرد باز هم بازنده بود.
شما انگار اعداد پایان مسابقه رو نگاه نمیکنید.
اگه دقت کنید reaction time برای پورشه حدود 0.9 ثانیه و برای بنز 1.8 ثانیه بود یعنی زیر یه ثانیه اختلاف در استارت ( نه 2 ثانیه)
در ضمن اگه دقت کنید در صفحه نتایج یه ستونی وجود داره به نام ET که نشون دهنده تایم با صرف نظر کردن از تأخیر شروع هست… که همونطور که معلومه پورشه 3 ثانیه سریعتره
ستون ET+RT هم نشون دهنده کل تایم به همراه در نظر گرفتن تأخیر استارت هست
امین
۶ شهریور ۱۳۹۲شروعش اصلا عادلانه نبود .
ولی G class طرف رقابت کاین توربو اس نیستا!
jaguar
۶ شهریور ۱۳۹۲لانچ مرسدس بنز که افتضاح بود.
تو سری های قبلی درگ تایمز هم این اتفاق افتاده
با این وجود این رقابت ا اولش بی معنیه.
چیو با چی مقایسه میکنن؟
G63 تقریبا یه خودروی اشرافی محسب میشه و داره میره به سمت کلاسیک شدن
ولی خب هر جور حساب کنی فاصله این پیرمرد سرحال با کاین اینقدرا هم زیاد نبود که اتفاق افتاد
fleetwood
۶ شهریور ۱۳۹۲آیرودینامیک پورشه که بهتر از بنز هستش و سبکتر هم که هست ،هالا اینا به کنار ،راننده بنز انگار خواب بود حدود 2 ثانیه دیرتر حرکت کرد.وگرنه بنز حداقل اگه برنده نمیشد فاصله اش را میتونست کمتر بکنه
km
۶ شهریور ۱۳۹۲اصلا قابل مقایسه نیستند جی کلاس سلطانه و باید جای کاین رنج روور می ذاشتن یا جای جی کلاس رقیب کاین ام ال عادلانه نیست تایمز معتبر نیست
-jaguar-
۶ شهریور ۱۳۹۲بنز+ کاین –
امیرحسین
۶ شهریور ۱۳۹۲چرا مردسدس یکم دیر تر شروع به حرکت کرد؟بعدشم این خیلی چرت و پرت و نا عادلانه هست.به قول پلاتینیوم
محسن.د
۶ شهریور ۱۳۹۲منکه همه جوره طرفدار پورشه ام ولی انصافا این درگ عادلانه نبود.
ببین پیرمرد بنده خدا رو به چه کارهایی وا میدارن :-)
km
۶ شهریور ۱۳۹۲داداش متاسفانه G65 نداریم در کل اگه راس میگن بیان قابلیتهای آفرودشون رو مقایسه کنن اس یو وی یعنی این. همه چی سرعت و شتاب نیست
سینا
۷ شهریور ۱۳۹۲کی میگه G65 نداریم؟
این AMG///:
http://www.mercedes-amg.com/g65.php
اینم مال BRABUS:
http://www.brabus.com/en/raster.php?page=3&sub=2&id=3185
سینا
۷ شهریور ۱۳۹۲پورشه اگه جرأت داره با ML-800 V12 BRABUS مسابقه بده!
مارال
۸ شهریور ۱۳۹۲مسابقه نمیده با بنز باراباس، سینا جان میدونی چرا ؟؟؟
چون میترکه
سینا
۷ شهریور ۱۳۹۲با مثلاً اگه پورشه راست میگه با G800 BRABUS WIDESTAR درگ کنه، http://www.brabus.com/en/raster.php?page=3&sub=2&id=3185
0-100 Acceleration: 4,0 S
parsa
۷ آبان ۱۳۹۲درود برکاین
مصطفی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مجذوب اون عدالتشون شدم!
s.class
۲۶ دی ۱۳۹۳افتضا بود
اولا وقتی کاین به خط پایان رسیده بود بنز تازه دنبال سوییچ بود تا روشن کنه
دوما کاین هم سن و سال نوه ی بنز بود
سوما کارایی این دوتا باهم فرق داره
چهارما ……….
با درنظر گرفتن همه ی ایرادات بنزه که روبان خط پایان رو پاره میکنه