امروز نوبت به گروه سدانهای فوق لوکس رسیده است تا بار دیگر شاهد دوئلی آز آنها باشیم. در رقابت قبلی این گروه، رولزرویس فانتوم در برابر مایباخ 62S قرار گرفت که مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۲۵۲۵ رأی در این جدال ثبت شد. از این آراء، فانتوم توانست ۱۵۳۰ رأی را به خود اختصاص دهد و با کسب ۶۰ درصد از کل آرا راهی مرحلهٔ بعد شود درحالیکه 62S موفق به کسب ۹۹۵ رأی شده است. حال امروز دو سدان سوپرلوکس دیگر به نام بنتلی فلاینگ اسپار و مرسدس-مایباخ S600 در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند.
بنتلی مولسان | آستونمارتین لاگوندا | رولزرویس فانتوم | مایباخ 62S |
بنتلی مولسان | رولزرویس فانتوم | ||
بنتلی فلاینگ اسپار | مرسدس-مایباخ S600 | رولزرویس گوست | آستونمارتین راپید |
؟ | ؟ |
بنتلی فلاینگ اسپار
بنتلی برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ مدل کانتیننتال فلاینگ اسپار را بهعنوان نسخهٔ سدان مدل کانتیننتال GT معرفی کرد. این خودرو روی پلتفرم فولکسواگن فیتون ساخته شده بود و از قوای محرکهٔ آئودی A8 استفاده میکرد. کانتیننتال فلاینگ اسپار در ظاهر نیز شباهت زیادی به برادر کوپهٔ خود داشت. تولید نسل اول این سدان لوکس تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت تا اینکه نوبت به نسل دوم یا کنونی رسید. در این نسل اما کلمهٔ کانتیننتال از نام این خودرو حذف شده و فقط با نام فلاینگ اسپار عرضه گردید. همچنین طراحی آن نیز تا حدودی با کانتیننتال GT متفاوت شده تا فلاینگ اسپار برخلاف گذشته، هویتی مستقل داشته باشد. این ماشین در نسل نخست خود سدان پرچمدار بنتلی محسوب میشد اما با معرفی مدل مولسان در سال ۲۰۱۰ این عنوان را به برادر بزرگتر خود واگذار کرد. نسل دوم فلاینگ اسپار همچنان بر روی همان پلتفرم D1 گروه فولکسواگن ساخته شده است. این خودرو در نسل اول خود تنها با یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 عرضه میشد اما در نسل دوم در کنار موتور دوازده سیلندر، یک پیشرانهٔ کوچکتر ۴ لیتری V8 هم برای آن ارائه شد. ولی ما برای این دوئل همان موتور دوازده سیلندر توئین توربوی فلاینگ اسپار را انتخاب کردهایم که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که از ساختار منحصربهفرد W شکل استفاده میکند، در آئودی A8 هم بکار میرود. نیروی عظیم این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. نسخهٔ قدرتمندتری از این مدل نیز با نام فلاینگ اسپار W12 S نیز بهتازگی معرفی شده که ۶۳۵ اسب بخار قدرت دارد.
مرسدس-مایباخ S600
مرسدس بنز پس از فروش نهچندان مناسب سدانهای فوق لوکس مایباخ، تصمیم گرفت این برند را تعطیل کرده و آنرا به زیر برندی جهت عرضهٔ نسخهٔ لوکستری از محصولات خود تبدیل کند. اولین محصول این شیوهٔ جدید، نسخهٔ کشیده و لوکستری از مرسدس بنز S کلاس بود که در سال ۲۰۱۵ تحت برند مرسدس-مایباخ معرفی شد. این خودرو در ظاهر تا حد زیادی با S کلاس یکسان است و فقط ۳۴ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسخهٔ معمولی S کلاس دارد. لچکی عقب، لوگوی مایباخ و رینگهای منحصربهفرد نیز از دیگر تفاوتهای S کلاس مرسدس-مایباخ با S کلاس معمولی هستند. این نسخه نیز همراه با خانوادهٔ S کلاس بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده است. این سدان لوکس در دو مدل S500 و S600 که اولی مجهز به موتور V8 است و دومی از پیشرانهٔ V12 استفاده میکند. در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی، مرسدس-مایباخ S600 شرکت کرده است. پیشرانهٔ ۶ لیتری دوازده سیلندر توئین توربوی این خودرو ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما برخلاف فلاینگ اسپار، این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک فقط به چرخهای عقب منتقل میشود و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن وجود ندارد. مایباخ S600 به لطف برخورداری از طول و فاصلهٔ محوری بیشتر نسبت به S کلاس، فضای عقبی بیشتری دارد که به امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری هم مجهز است. همچنین قیمت این مدل نیز به میزان قابلتوجهی بیشتر از S600 معمولی است اما بااینحال برخی این خودرو را فاقد هویت مستقل یک مایباخ میدانند چراکه این چیزی بیشتر از یک مرسدس بنز S کلاس کشیده نیست.
مشخصات فنی
بنتلی فلاینگ اسپار | مرسدس-مایباخ S600 | |
پیشرانه | ۶ لیتری W12 | ۶ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۵ ثانیه | ۱۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۲۴۹۵ کیلوگرم | ۲۴۰۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۳۰ متر | ۵.۴۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۶ متر | ۳.۳۶ متر |
قیمت پایه | ۲۲۸,۰۲۵ دلار | ۱۹۲,۲۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9793815]
ahmad m
۳۱ تیر ۱۳۹۶با احترام به طرفداران بنتلی من به مرسدس رای دادم
Achtung
۳۱ تیر ۱۳۹۶بنتلی کانتینانتال قابل احترامه ولی مایباخ اس ۶۰۰ چیزایی داره که اونو تبدیل به بهترین سدان بزرگ کرده
سارا
۳۱ تیر ۱۳۹۶سدان لوکس یعنی صندلی عقب رو ببینید … کسی که این ماشین رو میخره باهاش رانندگی نمیکنه … راحتی آسایش و لوکس بودن ملاک هست …. که به نظرم مایباخ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره
فرشاد
۳۱ تیر ۱۳۹۶همونطور که خودتون گفتین، اینجا گروه سدانهای فوق لوکسه، پس لطفا دوستان چشمشون رو روی کابین فوق لوکس بنز نبندن. بنتلی رو خیلی دوست دارم، اما بی انصافیه اگه صرفا به خاطر بنتلی بودن، شکوه و عظمت کابین بنز نادیده گرفته شه.
MOBIN POURMAND
۳۱ تیر ۱۳۹۶با اعتمقادی قوی ک ب مرسدس دارم ولی ب بنتلی رای دادم :))
قیمت و قدرت مهمه دیگه.
ولی صندلی های عقب بنتلی ب دلم ننشست.انگار یه ماشین معمولیه(تو هر کلاسی)
ACR VIPER
۳۱ تیر ۱۳۹۶با توجه به سیستم awdو قدرت بیشتر موتور بنتلی ،از لحاظ فنی برد کامل با بنتلی ولی خب این سگمنت از رقابتها واقعا بحث تعصب در میونه
من بنز رو به بنتلی ترجیح میدم
با تچکر
Khosrow
۳۱ تیر ۱۳۹۶ادم دلش میخواد بنز رو بخوره / فقط مرسدس ..
میلاد
۳۱ تیر ۱۳۹۶بنز عالیه هم بزرگتره وهم ارزون تر ولی درمقابل بنتلی چیزی نیست بنز مدل معمولی رو لوکسترش کرده ولی فلاینگ اسپار از همون اول به عنوان سدان فوق لوکس ساخته شده ولی در کل اگه کسی مرسدس رو ترجیح میده نمیشه بهش خرده گرفت چون بنز هم عالیه
مهدی
۱ مرداد ۱۳۹۶چند روز پیش توی پاریس بودم وقتی یه نگاه به دور و اطراف میکردی میدیدی که اونجا پر از آدمای پولداری هست که صاحبان شرکتای بزرگن و دارن با راننده شخصی میرن خونه انواع سدان های لوکس مثل رولز رویز و بنتلی و حتی انواع سوپر اسپرت ولی اون چیزی که بیشتر از همه به چشم میومد و تعدادش بیشتر ازهمه بود بنز اس کلاس بود با رنگ مشکی ولی رولز رویز خیلی خیلی خاص تر از بنز بود
ایمان
۱ مرداد ۱۳۹۶واقعا تو این کلاس بنتلی و رولزرویس حرف اول رو میزنن.با احترام به نظر طرفدارای بنز ولی فکر میکنم که انتخاب مرسدس فقط به خاطر تعصب به برنده و گرنه از تمام جوانب چه فنی چه کلاس و خاص بودن بنتلی جای حرفی باقی نمیذاره.شما وقتی یه بنتلی رو از نزدیک میبینی احساست کاملا با دیدن یه مرسدس اس کلاس متفاوته
کمبوجیه
۲ مرداد ۱۳۹۶مازراتی چرا توی دوئل های فوق لوکس نیست؟و بی ام و سری هفت
Anderiaski
۲ مرداد ۱۳۹۶مرسدس عکسها دارن نشون میدن مخصوصاً قیمت.کل رولزرویز و بنتلى دیگه ساخت آلمانن شاسى فولکس واگن موتور آئودى بقیه چیزام بى ام و انگار دوتا آلما نیو باهم مقایسه کنى وقتى بنیادتو دادى رفت دیگه چه انگلیسى همش جرمنىِ
mohammad_fm480
۳ مرداد ۱۳۹۶لوکس فقط در اس کلاس خلاصه میشود ……
تمام
هیچکس
۲۶ خرداد ۱۳۹۸یعنی واقعا قدرت موتور و گیربکس و سرعت بنتلی رو میشه ندید گرفت و فقط بخاطر زیبایی داخلی به میباخ رای داد!؟ عجیبه
امير
۱۰ مرداد ۱۳۹۸زیباترین بنتلی مولسان هست و زیباترین رولز رویس ریث
امير
۱۰ مرداد ۱۳۹۸بنتلی و رولز رویس به لحاظ لوکس بودن بهترن ولی خوب این دوتا برند رو الان دیگه نمیشه انگلیسی دونست بیشتر کاراشون تو آلمان انجام میشه ضمن اینکه مالکیتشونم آلمانیه