با آغاز سال ۱۴۰۰، ما هم در پدال فصل جدید دوئلهای خودرویی که قبلاً وعده داده بودیم را آغاز میکنیم و در ایام نوروز، هرروز یک دوئل جذاب را برای شما آماده خواهیم کرد. پسازاینکه چند وقت پیش لیست گروهها و شرکتکنندگان این سری از رقابتها را منتشر کردیم، برخی از شما عزیزان انتقادات و پیشنهاداتی در این رابطه داشتید و ما تا جایی که امکان داشت به خواست و سلیقهٔ شما عمل کردهایم. به همین دلیل، در گروهها و شرکتکنندگان تغییراتی ایجاد شده است. بهعنوانمثال، گروه سدانهای کامپکت پرفورمنس به رقابتها اضافه شده و گروه سوپراسپرتها نیز به دو بخش سطح پایین و سطح بالا تقسیم شدهاند. طی روزهای آینده با انتشار دوئلهای بعدی بهطور کامل متوجه این تغییرات خواهید شد. با این مقدمه، به سراغ اولین دوئل از فصل دوم سری رقابتهای پدال میرویم.
مرحلهٔ مقدماتی، گروه اول، هاچبکهای داغ، دوئل اول
دوئلهای این گروه | |
مرسدس A35 AMG | رنو مگان RS |
؟ | |
فورد فوکوس ST | هیوندای i30 N |
؟ | |
بامو M135i | هوندا سیویک تایپ R |
؟ | |
فولکسواگن گلف R | کوپرا لئون |
؟ | |
آئودی S3 | مزدا ۳ توربو |
؟ |
رنو مگان RS
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
پلتفرم: CMF رنو
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: –
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ چابک، شتاب سریع، سواری راحت
نقاط منفی: کابین پلاستیکی، احساس کم فرمان
چکیده: به همان اندازهای که یک طرفدار هاچبکهای داغ میخواهد، تیز و پاسخگو است اما هنوز هم راحتی خود را از دست نداده است
مرسدس بنز A35 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸
پلتفرم: MFA2 مرسدس
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: پرفورمنس عالی در هر شرایط آبوهوایی، کابین لوکس و مدرن
نقاط منفی: آپشنهای گرانقیمت، سواری خشن در سرعتهای پایین، قیمت گرانتر از برخی رقبا
چکیده: خودرویی سریع و جذاب برای رانندگی با کابینی باکیفیت و تکنولوژیک
مقایسهٔ مشخصات فنی
رنو مگان RS | مرسدس A35 | |
پیشرانه | ۱.۸ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۰۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۷ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۵ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۸.۴ لیتر ترکیبی | ۸.۱ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۹۰ گرم/کیلومتر | ۱۸۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۱ لیتر |
وزن | ۱۳۸۵ کیلوگرم | ۱۴۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۶۴ میلیمتر | ۴,۴۳۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۷۲ میلیمتر | ۲,۷۲۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۹۴ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۰,۳۶۱ پوند | ۳۷,۰۶۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
R@m!n
۱ فروردین ۱۴۰۰نبود یاریس gr بخاطر زمان تولیدشه ؟؟
GT
۱ فروردین ۱۴۰۰خب بالاخره دوئل ها شروع شد ❤️
Sina10
۱ فروردین ۱۴۰۰فکر میکنم هنوز هم لیستا مشکل دارن
اگه میشه همه ی لیستا رو تغییر بدین و توی مطلب کامل همشو بذارید تا اگه پیشنهادی بود بهتون بگیم
امیر دهقان
۱ فروردین ۱۴۰۰تویوتا یاریس GR هاچبک سابکامپکته و یه کلاس پایینتر از ماشینهای این گروهه
یاریس رقیب مدلهایی مثل فولکسواگن پولو GTI و فورد فییستا ST محسوب میشه
R@m!n
۱ فروردین ۱۴۰۰تشکر ❤
ثبات
۱ فروردین ۱۴۰۰مینی هم یک کلاس کوچکتره
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰اگه بود 100% برنده بود.واقعا چرا نیست
R@m!n
۲ فروردین ۱۴۰۰یه کلاس پایین تره ماهان جان آقای دهقان درسته میگه. البته فک کنم تو پیست همه اینارو بزنه ??
ツSAMURAIツ
۱ فروردین ۱۴۰۰یکم ناعادلانه بود
بهتر بود مرسدس با گلف R مقایسه می شد
ولی بین این دوتا قطعا مرسدس
MR.JJ
۱ فروردین ۱۴۰۰تعصب یک طرف
فقط به خاطر آرم سه پر مرسدس بنز انتخابم a35 amg هست
حالا بماند بحث پرستیژ و ظرافت و کیفیت مرسدس بنز
رضا
۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی نا عادلانه بود.
دوئل ها باید بین خودرو های هم قیمت برگذار بشه
مهدی
۱ فروردین ۱۴۰۰ظاهر بیرون با اختلاف رنو … کابین با اختلاف مرسدس …کیفیت سواری تجربه ثابت کرده هاچبک های فرانسوی جذابترن … پرفورمنس هم که مشخصه با همه این تفاصیل من به رنو رای دادم با توجه به ظاهر زیبا و لذت سواری که از هاچبک های فرانسوی سراغ داریم
محمدهادی
۱ فروردین ۱۴۰۰ایول
منم به هاچبک رنو رای میدم
جذاب تره
ظاهر بیرونیشم فوق العاده گیراست
Dayan5775
۱ فروردین ۱۴۰۰مرسدس ?
Benz SLR
۱ فروردین ۱۴۰۰دمتون گرم درگ ها رو شروع کردید.
?MOHAMMAD AHMADI?
۲ فروردین ۱۴۰۰آقای Benz SLR درگ یه چیز دیگست??
Benz SLR
۲ فروردین ۱۴۰۰حالا هرچی
?A.H MOTORS?
۲ فروردین ۱۴۰۰محمد جان شما از اسم من کپی نکردی؟
Kf
۱ فروردین ۱۴۰۰همچنان منتظر درگ x6 با یوروس هستیم پدال جان
ارشیا
۱ فروردین ۱۴۰۰این درگ به همه نشون داد که
اول: ب ام و موتور و پرفورمنسش فوق العاده است
دو:v8. به درد لامبورگینی نمیخوره.
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا باید یه وی ۱۲ تنفس طبیعی داشته باشه
Farzad
۱ فروردین ۱۴۰۰تشکر بابت شروع دوئل ها ، با توجه به بسیار زیاد بودن کلاس بندی خودروها کار پر زحمتی هست ، خسته نباشید .
رنو مگان هم ماشین خوشگلیه ، اما خب اون هفت هزار پوند گرون تر بودن مرسدس بی علت نیست و باعث تفاوت های زیادی میشه و مهم تر این که یه بنز هستش .
میثم
۱ فروردین ۱۴۰۰طراحی بیرونی رنو خیلی بهتر از بنزه
به بنز رای دادم
ولی هیچکدوم باب میلم نیستن
Benz SLR
۱ فروردین ۱۴۰۰رنو مگان هاچبک عالی هست ولی مرسدس رو من بخاطر تعصب برنداشتم چون واقعا اون ۷ هزار دلار بالاتر ویژگی های بهتری رو به جا میزاره
ناشناس
۱ فروردین ۱۴۰۰https://www.mercedes-benz.co.uk/passengercars/content-pool/tool-pages/car-configurator.html/configuration/CCci/GB/en/en_GB__1770512__AJ-051_AU-211_GC-429_LE-R_LU-149_MJ-801_PC-950-DP3-P34-P44-P49-P54-PYA-PYM-U59-U62_PS-012%23-953%23-B15%23-M01%23_SA-00U-05B-14U-16U-17U-20U-213-218-235-243-249-258-270-286-287-294-310-345-351-355-362-365-367-440-446-461-475-486-500-504-51U-537-543-548-551-581-631-666-73B-772-776-79B-7U3-840-859-873-882-885-897-916-927-968-989-999-B51-B59-H44-L6J-R01-RQT-U01-U10-U26-U55-U60_SC-084-085-0B2-1B3-2U8-3U6-502-51B-6P5-6S8-7B4-8B6-8U6-8U8-998-AA7-B09-B10-D5B-K13-K31-PXV-R5A-V95/packages
حسین کوچولو
۱ فروردین ۱۴۰۰نقطه ضعف بنز خیلی بده.سواری خشن.
رضا
۱ فروردین ۱۴۰۰کاش امتیاز jd power رو هم اضافه کنید
رضا
۱ فروردین ۱۴۰۰احساس کم فرمانی توی این کلاس .نکته بسیار منفی هست
فرشاد
۱ فروردین ۱۴۰۰رنو ماشین خوبیه ولی حریفش خیلی گردن کلفته
00BEHZAD00
۱ فروردین ۱۴۰۰بین این دو تا بنز
اما در کل تو این کلاس انتخابم هیوندای I30 N
Sina10
۱ فروردین ۱۴۰۰طراحی خارجی هر دو رو خیلی دوست دارم ولی به نظرم رنو قشنگ تره و راحت تره( اونجوری که تو متن گفته) و سبک تر و ارزون تر، اما مزایای رنو همینجا به پایان میرسه
بنز هم کابین بهتری داره ، هم سریعتره ، هم نام مرسدس بنز رو داره ، هم با کیفیت تره ، کم مصرف تر ، آلودگی کمتر ، ظرفیت باکش یکم بیشتره ، فضای بار عقب خیلی بیشتر ، چهارچرخ متحرک ، ایمنی بیشتر و در کل خیلی بهتر از نیروش استفاده میکنه و بنز بهتره
اما در کل باوجود اینکه هر دو رو خیلی دوست دارم اگه پول بیشتری باشه A45 انتخاب بهتریه
ولی خب A45 خیلی گرونتره و به نظرم مینی JCW و آئودی S3 هم خوبن اما بهترین هاچبک با قیمت کمتر از A45 فقط تویوتا یاریس GR دوست داشتنی!!!!
R
۱ فروردین ۱۴۰۰برنده این گروه مرسدسه بریم گروه بعدی…
Khosrow
۱ فروردین ۱۴۰۰مشکل بزرگ و خیلی بزرگ رنو سیستم داغون تعلیق / ظاهرا علم پیچیده ای داره این تعلیق / شما اسپرت مرسدس سوار شو – از سدان های کمپانی های دیگه به مراتب نرم تره ..
?MOHAMMAD AHMADI?
۲ فروردین ۱۴۰۰?
PHILIPP
۶ فروردین ۱۴۰۰چرا A45S رو نیاوردید؟