مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت چهارم، دومین دوئل از گروه هاچبکهای کامپکت لوکس
نتایج دوئل قبلی بین بامو سری ۱ و آئودی A3
مجموع آراء: ۱۱۱۰
آراء بامو سری یک: ۳۴۰
آراء آئودی A3: 770
پیروز دوئل: آئودی A3 با کسب ۶۹ درصد از کل آراء
مرسدس بنز A کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۴۳,۵۵۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۵۳,۸۸۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۱ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: کیفیت ساخت عالی، کابین پیشرو در این کلاس، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قابلتوجه
نقاط منفی: قدرت پایین پیشرانههای بنزینی پایه، به اسپرتی رقبا نیست، فضای محدود صندلیهای عقب
لکسس CT
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MC تویوتا
امتیاز از کاربایر: ۳.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۲ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸,۴۱۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۷۸۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۶۹۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کیفیت داخلی خوب، تولید آلایندگی پایین، قابلیت اطمینان بالا
نقاط منفی: کیفیت سواری ضعیف، عملکرد کُند گیربکس CVT، کاهش فضای صندلیهای عقب بخاطر باطریها
مقایسهٔ مشخصات فنی
لکسس CT200h | مرسدس بنز A180 | |
پیشرانه | ۱.۸ لیتری I4 | ۱.۳ لیتری I4 |
تنفس | هیبریدی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۳۵ اسب بخار | ۱۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۷ نیوتن متر | ۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۳ ثانیه | ۹.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۴ لیتر ترکیبی | ۵.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۰۱ گرم/کیلومتر | ۱۲۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۳ لیتر |
وزن | ۱۴۲۰ کیلوگرم | ۱۲۷۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۵ متر | ۴.۴۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۰ متر | ۲.۷۳ متر |
حجم صندوق بار | ۴۰۵ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۱,۹۴۶ پوند | ۲۱,۰۲۲ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۱,۹۴۶ پوند | ۲۱,۰۲۲ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10232915]
M
۱۸ بهمن ۱۳۹۷لکسس از کار اند درایو 2 از 5 گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علاوه بر اون به نظرم این کلاس تو مشت بنزه
سام
۱۸ بهمن ۱۳۹۷من لکسس CT200 H را انتخاب می کنم.چون ظاهر زیباتر و در عین حال،قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به رقیب ژرمنی خود دارد.
امیر
۱۸ بهمن ۱۳۹۷تقریبا تو اکثر موارد وقتی پای بنز وسط باشه تو بحث طراحی مخصوصا کابین کمتر ماشینی میتونه بهتر از بنز باشه
برتری با بنز هس واقعا ولی ای کاش موتورش حجیمتر باشه و تنفس طبیعی
لکسس هم عالیه ومصرف سوختش کمه اما تواین کلاس باید پرفورمنس به حد خودش برسه برای همون بنز معقولتره!
شاهين
۱۸ بهمن ۱۳۹۷بنز طبق روال مرسوم همیشه با هر اتاقی که میسازه با توجه به بازارهای مختلفی که بازار هدفش هستن موتورهای مختلف میزاره، همین اتاق موتور ۲۰۰۰ سی سی توربو شارژ ای ام جی داره که نزدیک ۳۵۰ اسب بخاره و فکر میکنم قدرتمند ماشین هاچبک تولید انبوه دنیاست
Khosrow
۱۸ بهمن ۱۳۹۷عکس سوم — لکسس بارداره؟؟ / یه جورایی زیادی نافرم ه ..
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۷واقعا بنز حرفی برای گفتن نمیزاره . به قیمت توجه کنید آه از نهاد آدم بلند میشه
sina7
۱۸ بهمن ۱۳۹۷یعنی واقعا اینا بیان اینجا نزدیک 600 میلیون قیمت میخورن؟?
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۷اینجا لکسوس چه از نظرطراحی وچه عملکرد هیچ حرفی درمقابل بنزaکلاس نداره.این مدل لکسوس حس میکنی در حد هیونداولوستر هستش. خیلی بی حس وحاله
" swedish arrogant tiger"
۱۸ بهمن ۱۳۹۷قطعا لکسوس شانسی نداره در برابر ای کلاس !
Ahmad
۱۸ بهمن ۱۳۹۷فقط بنز عشقه اصلا لکسوس در حد و اندازه بنز نیست به هیچ عنوان .
احسان_ی
۱۸ بهمن ۱۳۹۷چیزی که عیان است چ حاجت به بیان است،
یا بهترین یا هیچ
doubt
۱۸ بهمن ۱۳۹۷درسته گفته شده مبنای نظرسنجی رو علاقه هست. اما سخته برام باور کنم ، اونایی که به لکسس رای دادن بخاطر تعصب و نفرت از بنز نبوده. انصافا بنز خیلی بهتره دیگه تابلوئه واقعا. فازتون جیه!!!
af.1024
۱۸ بهمن ۱۳۹۷به نظرم بیخودترین ماشینی که لکسوس تا الان ساخته همین CT هستش….
iman
۱۸ بهمن ۱۳۹۷رای من ایمن ترین خودرو دنیا
Mercedes Benz A CLASS
شاهين
۱۸ بهمن ۱۳۹۷این نسل مرسدس A کلاس واقعا هوشمنده و تکنولوژی های فوقالعاده ای داره، در ضمن تو نسخه Amg 45 میتونه صفر تا صد رو نزدیک ۵ ثانیه بره که برای یه ماشین هاچبک واقعا باحاله
charger
۱۸ بهمن ۱۳۹۷لکسس مثل سدانی میمونه که صندوق عقبش تو تصادف جمع شده
حمیدرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۷به مرسدس رای دادم چون امسال فروش این مدل از لکسوس در امریکا کلا متوقف شده و بعید نیست در اروپا و باقی جهان هم متوقف بشه انصافا این ماشین با این که بسیار ماشین خوبی هست و از برندی معتبر یک شکست کامل برای لکسوس بود
Hamid...Audi
۱۹ بهمن ۱۳۹۷اگه بخوام بگم کدوم ماشین بهتریه باید بگم از نظر من بنز خیلی بهتره و حتی توی هاچبک های کوچیک هم ابهت خاصی داره ولی اگه من بخوام توی این کلاس ماشین بخرم یا بامو سری یک دف عقب رو انتخاب میکنم یا لکسس CT هایبرید.
ب.ام.و به خاطر اسپورت تر بودن و هندلینگ عالی و قابلیت دریفت و لکسس به خاطر مصرف پایین و قابلیت اطمینان بالا در کنار زیبایی و کیفیت.
در کل به نظرم لکسس CT بهترین هاچبک شهریه که میشه خرید. از هر نظر واسه داخل شهر عالیه.