مرحلهٔ نهایی، گروه یازدهم، سدانهای متوسط لوکس
بامو سری ۵
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰۹,۹۵۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۰۸,۶۵۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۰,۶۵۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۳,۹۳۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۵۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب شگفتانگیز، عملکرد باورنکردنی، همچنان لوکس و راحت
نقاط منفی: قیمت گران، صدای نهچندان جذاب پیشرانه، سواری خشک در حالت رانندگی اسپرت
مرسدس بنز E کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
امتیاز مدل موردبررسی از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۲۷,۶۳۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۱۷,۹۰۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۹,۴۷۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۵,۴۸۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتابگیری دیوانهوار، هندلینگ عالی، حالت دیفرانسیل عقب، کیفیت ساخت عالی
نقاط منفی: قیمت گران، سواری خشک، هزینههای نگهداری بالا
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M5 | مرسدس E63 S | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۱ ثانیه | ۱۱.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۴۰ گرم/کیلومتر | ۲۰۰ گرم/کلومتر |
ظرفیت باک | ۷۶ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۹۴۵ کیلوگرم | ۲۰۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۶ متر | ۴.۹۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۸ متر | ۲.۹۴ متر |
حجم صندوق بار | ۵۴۰ لیتر | ۵۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۸۷,۷۰۳ پوند | ۸۸,۵۵۱ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۰۳,۶۹۵ دلار | ۱۰۷,۳۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10305697]
Alireza
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هردوشون واقعا زیبا و دوس داشتنی
اینجا من فقط بر اساس سلیقه شخصی تونستم یکیو بیشتر بپسندم و به ام۵ رای دارم
Nima
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان کدوم از این مجلات و سایت های خودرو،
ماشین ها رو بدون جهت گیری های شخصی و تعصبی تست میکنن و امتیازاتشون قابل اطمینان محسوب میشه
AMIR / ARMI
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هیچکدوم
شما ملاکت فروش محبوبیت
و فیلم هایی که خریداران خودشون از ماشین میگیرن
و در فضای مجازی پخش میکنن باشه
وگر نه همین خودرو سال 2019 دنیا
که جگوار ای پیس باشه از نظر فروش
یه فاجعه به حساب میاد برای جگوار
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بحث فروش متفاوته.. مثلا ماشینای مزدا خیلی خوبن ولی مزدا در مقایسه با خیلی از شرکتا، شرکت کوچیکی به حساب میاد و فروشش هم کمتره. یا مثلا ای پیس که مثال زدی یک ماشین عالیه از نظر فنی ولی فروش کمی داشته. فروش کم دلیل بر بد بودن یه ماشین نیست. و فروش بالاتر هم دلیل کافی برای بهتر بودن یه ماشین نیست.
خوبی مجلات اینه که نظر کارشناسی میدن (و ما امیدواریم که بدون جانبداری باشه). این نکته رو هم باید در نظر گرفت که توی یک مجله ممکنه دوتا ماشین چند بار با هم مقایسه شن و نتایج متفاوتی به دست بیاد چون هر بار جنبه خاصی مد نظر بوده. اما همیشه نظر کارشناسی داده میشه.
البته منظورم این نیست که برای خرید به حرف مجلات باید اکتفا بشه. قطعا برای خرید شرایط متفاوته. این دوستمون مجلاتی رو خواست که جانبدارانه صحبت نمیکنن و منم طبق رده بندی که جایی خونده بودم جواب دادم.
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸درود. تا جایی که من میدونم
مجله auto motor und sport که آلمانیه
Motor trend هم خوبه
Road and track هم خوبه
مجلات امریکایی معمولا خوبن
بعد هم میشه آتوکار و آتواکسپرس رو گذاشت. از تاپگیر اطلاعی ندارم.
مانی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸متاسفانه اسمش یادم رفته ولی یه مجله آمریکایی هست
خودش پیست داره و ماشین رو از بازا میخره تست میکنه
و بعد دست دوم میفروشه
بگردی پیداش میکنی
مثله بقیه جانبداری نمیکنه
سعید(تهران)
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸این نسل از سری ۵ چیزی از یه شاهکار نداره البته باید مدل کامپتیشن توی این رقابت شرکت میکرد، بهرحال تاج قهرمانی این کلاس برازنده سری ۵ هست.
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸رقابت دو جنتلمن
منم بیمر رو انتخاب کردم
.
فقط یه چیز دیگه پدال جان!
تو بازار خودرو چه خبره؟؟؟
قیمتها (تولیدی/وارداتی) رو دیدید؟؟؟
مگه چه خبر شده؟؟؟
دلار هم که اونقدر گرون نشده
پس دقیقا چه خبره؟؟؟
کاش یه گزارش از قیمتها میگذاشتید
yaser1986
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸اسب بخار E63s روز معرفیش 603 بود همیشه هم همینطور بوده از اون موقع تا حالا چند عدد متفاوت تو پدال دیدم یه بار 608 زدین یه بار 612 ولی در اصل همون 603 هستش پدال جان خودت برو تو آرشیوت مطلب معرفیشو ببین والا من که گیج شدم اگه اشتباه میکنم بگین منم متوجه بشم
امیر دهقان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸قدرت خودروها در اروپا با واحد PS و در آمریکا با واحد HP اعلام میشه که واحد HP کمی کمتره، طبق واحد HP قدرت مرسدس 603 و طبق واحد PS برابر با 612 هست.
ما در مطالب و دوئلها قدرت ماشینها رو به واحد PS اعلام میکنیم
yaser1986
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ممنون از راهنماییتون
رامتین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸به ps که واحد متریک اسب بخار است، 612 میشه. البته بارها گفتم معیار اندازه گیری توان، کیلوواته نه اسب بخار. وگرنه هیچ انسان عاقلی نمیاد توان خودروشو براین مبنا به 612 که یک عدد کاملا غیر رونده، برسونه. دقیقا این خودرو میشه توان 450 کیلووات که معادلش عددی روند نیست. البته گاهی شرکتها بر مبنای ps توانشون را روند میکنند. مثل m4 gts که دقیقا 500 اسبps میشه.
F22RAPTOR
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بی ام و سری ۵ تو این نسل خیلی خوب ظاهر شده
از نظر ظاهر خیلی بهتر از eکلاسه از نظر فنی هم که هیولا
M
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸نکات منفی برای E class ؛ سواری خشک ؟!؟ خدا شاهده e300 توی شارجه سوار شدم لامصب سرعت گیر رو مثله قایقی که از روی موج کوچیک رد میشه رد میکرد !
هادی 8سیلندر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸سواری خشک بنز ای!!!!!
حتی 1990 هاشم سواریشون نرم تر از ماشین های امروزیه
Amir Machine
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بله نسخههای معمولی مرسدس E کلاس سواری کاملاً نرم و راحتی دارن ولی E63 یه نسخۀ کاملاً اسپرته و قطعاً سیستم تعلیقش با نسخههای معمولی E کلاس تفاوت داره چون اصلاً لازمۀ ماشینهای اسپرت، داشتن سیستم تعلیق سفت و خشکه
پس طبیعیه که E63 به نرمی E کلاسهای معمولی نباشه، ضمناً من خودم به سایت Car & Driver سر زدم و دیدم که تو قسمت ویژگیهای منفی E63 عبارت «Stiff ride» یعنی سواری خشک نوشته شده
مرتضی مقدم
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸شتاب اولیه بی ام و بیشتره ولی در 400 متر مرسدس بهش میرسه که یعنی شتاب کلی بنز بالاتره.سرعت بی ام و محدود شده ولی به هر حال سرعت نهایی در دسترس برا مرسدس بیشتره.وزن مرسدس بیشتر و مصرف سوخت و آلایندگیش کمتره.بی ام و که ظاهرا هیچ نقطه ضعفی نداره.ولی به شخصه مرسدس رو ترجیح میدم.
مسعود
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کلا پرفورمنس مرسدس بالاتره
Ss
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸به نظر من تنها نقطه ضعف ای کلاس طراحی بیرونیش هست. نه اینکه طراحی بدی باشه اما خیلی محافظه کارانه هست و پرستیژی که ای کلاس باید داشته باشه رو نداره
riofarina
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸تنها سدان بنزینی که میتونه سوپراسپرتها رو به چالش بکشه سری۵ هستش،بارها تو درگها و تستا دیدم قدرتنمایی سری۵ و،رای من bmw
Dante
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸عکس اول ، سری پنج مشکی چقد بهش میاد .
همون عکس اول ، سپر و زیر سپر بنز میتونست بهتر باشه . به نظرم تکر بهتر بود میتونست روی زیبایی ماشین خیلی بیشتر تاثیر بزاره .
در این دوئل ، بی ام و رو انتخاب میکنم .
این لعنتی دوست داشتنی و عالی .
Landscape
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸نخونده به BMW رای دادم?
ایمان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸M۵ معمولی در برابر E۶۳S ؟؟؟؟
اینجا باید نسخه کامپتیشن باشه نه M۵ معمولی
اون موقع نبرد جذابی میشه و نتایج خیلی تغییر میکنه
овsкиكMас
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸لامصبا یک به یک بهترن از هم! خیلی سخته انتخاب! اگه نسل قبلی بود بدون شم بنز رو انتخاب میکردم اما این نسل سری۵ غوغا کرد
حمیدرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ام ۵ تو نسل جدیدش هیولاست من به ام ۵ رای میدم
چقدر بنز کلاس ای تو ابعادش رشد داشته عملا داره به اس کلاس میرسه متاسفانه دیگه محصولات المانی اون جذابیت بصری برای هر کلاس رو ندارن یه سری قیافه تکراری که تو ابعاد باهم فرق دارن
Ali
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸پدال جان زمانی ک تعداد آرا رو عدد 194 برابر بود من ب مرسدس رای دادم ولی رای ب نام بی ام و ثبت شد !!!??
چراااااا؟؟
سردبیر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸درود. رای شما هم حتما ثبت شده ولی ممکن است همزمان رای دیگری هم ثبت شده باشد. و رای شما در رفرش بعدی نمایش داده شود. سیستم رای گیری ما مبتنی بر اپلیکیشن و روی سرورهای وردپرس است و ما کوچکترین امکان دخالت یا تغییری در نتایج آن را نداریم. دلیلی هم برای سوء برداشت شما نمی بینیم. موفق باشید. ارادت
Ali
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸سپاس بابت شفاف سازی
قصد بی احترامی وجسارت تقلب نبود..شما بی نظیرید
mehrzad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کیف میکنم از چهره ی خشن m5
بنز بیش از حد آرام هست ! برای این کلاس خودرویی محافظه کارانس!
(مخصوصا از نمای عقب!)
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چه سری۵ و چهM5دربیش از۱۰۰رقابت ومقایسه ازمجلات مختلف جایگاه اول روبدست آورده.هررقابتی ازهرمجله ای که سری۵ درش حضور داشته درمقابل هرخودرویی دراین کلاس که بوده M5 ویاسری۵ جایگاه اول روداره.یه سربه مجلات خارجی بزنید وفقط بشمارید تعدادرقابت هاشو.فقط دردورقابت بود که سری۵ اول نشدکه اونم بایدمدلM550 روانتاخب میکردن که بجاش مدل540 روآورده بودن
امیر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بیمر طراحیش عالیه اما بخاطر کابین لوکس و مصرف سوخت کمتر و قدرت بیشتر با حجم کمتر،انتخابم بنزه چون فک میکنم بیشتر به ماهیت لوکس بودن نزدیکه
از نظر فنی هم اون ۰.۲ثانیه بخاطر وزنشه ک توی ۴۰۰متر و تاپ اسپید کاملا جبرانش کرده و گشتاور بالاش ینی لذت بیشتر!
با احترام به بی ام و
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a19459941/2018-bmw-m5-vs-cadillac-cts-v-mercedes-amg-e63-s-porsche-panamera-turbo-comparison-test/
رقابت مجله کارانددرایو بین m5 و e63sو پانامراتوربو وکادیلاک CTS v
https://www.carmagazine.co.uk/best/executive-super-saloon-and-estate/
رقابت مجله کارماشین بین m5و e63sوپانامراتوربو وآیودیrs6
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-m5-vs-mercedes-amg-e63-s-vs-cadillac-cts-v-super-saloon-triple-test
رقابت مجله اتوکاربین m5وe63 وکادیلاکCTS v
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/103196/bmw-m5-vs-mercedes-amg-e-63-s
رقابت مجله اتواکسپرس بینm5وe63 که عکس اول مال رقابت این مجله است.
https://m.drive.com.au/new-car-reviews/bmw-m5-v-mercedes-amg-e63-s-comparison-review-118479
رقابت مجله درایوبین m5وe63
اگه منصف باشیدخیلی ازسایت های معتبرM5مثل کارانددرایو واتواکسپرس M5 رو بهترین سوپرسدان جهان معرفی کردن.البته این دوئل ها نشانه برتری نیست وفقط نظرعلاقه دوستانه.
راستی بهترین خودروهای جهان درسال۲۰۱۹ رومجله موتور اسپرت معرفی کردکه چون پدال خبرشو نذاشت سره فرصت نماینده ها وخودروهای برتر رو براتون مینویسم
بختیاری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸قطعا نباید رای داد
Saman
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸کاملن واضه هستش که bmw بهتر از بنزه طراحی داخلی و خارجی bmw زیبا و توانمند حس میشه ولی طراحی داخلی و خارجی بنز اصلن جالب نیست بخصوص داشبرد و پشت آمپر بنز واقعن زشت هست و حس لوکس نداره.
SeeKer of DynAmic
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸E63s
Khosrow
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸مرسدس ..
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان اولین رقابت M5 ومرسدس GT4 63 چهار در که یه مجله معتبر روسی هستش انجامش داده.اداده.این رقابت یه بررسی کامل هستش.دوبار مسابقه درگ.دوبار مسابقه رولینگ.دوبارمسابقه توان ترمزگیری! وحتی تست داینو هردو خودرو.
این رقابت رو دریوتیوب میتونید تماشاکنید.چون بعیدمیدونم پدال این رقابت رو بزاره.البته قبلا درگ های این مجله رو گذاشته که رقابت M850 وS63S کوپه بود وهمینطور رقابت X5M وگرند چروکی هلکت بود. اون مجله رقابت های زیادی داره مثل رقابت گرندچروکی هلکت وبنزG63 و رقابت میباخ و فانتوم و۹۱۱توربو وE63 وخیلی خیلی های دیگه
Seyed.AMG
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸همه چیز به درگ نیست ، تو دو تا پیست amg gt63s از m5 کامپتیشن سریع تر بوده ، بهترین سدان پرفورمنس در پیست amg gt63s هست .
در درگ مسافت ۱۰۰۰ متر هم ۱ ثانیه سریع تر از m5 کامپتیشن
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز در عوض در۳پیست دیگه M5ازAMG GT4 سریع تربوده که قبلا زمانش رو آوردم.یعنی دربعضی پیست هاM5سریع تربوده ودربعضی پیست ها AMG GT4.
من مثل شمانیستم که حقیقت رو نگم.حداقل همه چیز رو نمیگید.همون موقع که من زمان های این دوماشین رو در ۳پیست متفاوت نوشتم گفتم که همونطور که میبینید دریک پیست AMG GT4سریع تربوده ودر دوپیست M5.تاالان این دوخودرو توسط چندمجله درحدود۶پیست زمان گیری داشتن.جالب اینه دریه پیست ازدومجله یکی سریع تربوده.درهرصورت یه روز زمان تمام پیست هارو براتون میارم
علی آقا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸۴تا چراغ جلو چه مشکلی داشت که بنز اینطوری گند زد به چهره Eکلاس؟؟؟
Seyed.AMG
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان بی ام و از پیشرانه ۲ لیتری خودش با قدرت ۶۰۰ اسب بخار رونمایی کرد ?????
ما هیچ…
ما نگاه …
احسان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸با توجه به اینکه به نظر بنده هر دو شرکت د استفاده از معیار های طراحی و زبان تیمی خود زیاده روی کرده اند به عبارت دیگر تمام محصولاتشان شبیه یکدیگر هستن به صورتی که تنها از نظر ابعاد و جزئیات تفاوت قابل لمس مثلا از فاصله درو دارند و همچنین نزدیکی بسیار زیاد اعداد روی کاغد من معیار خودم را برحسب طراحی داخلی بنا نهادم و مرسدس را انتخاب کردم چون شخصیت بارز و دوگانه اسپورت و در عین حال لوکس دارد اما در سری ۵ خصیصه اسپورت بودن کاملا بر دیگر خصوصیات می چربد
نویدی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۸واضحه که یه سری از دوستان فقط از روی لج بازی و برای جلوگیری از برنده شدن m5، به بنز رای دادن، وگرنه برتری bmw توی این دوئل مثل روز روشنه.
Arya.Hb
۲۴ دی ۱۳۹۸من نمی دونم این اطلاعات از کجاست و یا درست یا غلط اما الان سایت ب ام و شتاب m5 سدان ۲۰۲۰ رو ۳.۳ زده بنز E63 S رو هم شرکت بنز ۳.۲ زده.
8797
۱۷ دی ۱۴۰۰یعنی شما می گید الکی هست؟