مرحلهٔ نهایی، گروه بیستوهشتم، کراساوورهای سابکامپکت لوکس
مرسدس بنز GLA
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MFA مرسدس بنز
امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۲,۸۶۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۲,۷۹۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴,۱۰۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴,۱۳۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد خوب، صندلیهای راحت، کابین ساکت
نقاط منفی: قیمت بالا، رانندگی نهچندان سرگرمکننده، هزینههای نگهداری بالاتر نسبت به رقبا
رنجروور اووک
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰
نسل کنونی: اول
پلتفرم: D8 جگوار-لندروور
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۶,۸۳۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۹,۴۷۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱,۹۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹,۹۱۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی ظاهری متمایز، کابین شیک، هندلینگ خوب، تواناییهای آفرود فوقالعاده، سیستم هیبریدی خفیف
نقاط منفی: قیمت گران، صندلیهای عقب کمی تنگ
مقایسهٔ مشخصات فنی
رنجروور اووک | مرسدس GLA250 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار | ۲۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۵ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۵ ثانیه | ۶.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۹ لیتر ترکیبی | ۶.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۰ گرم/کیلومتر | ۱۵۳ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۷ لیتر | ۵۶ لیتر |
وزن | ۱۸۹۳ کیلومتر | ۱۴۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۷ متر | ۴.۴۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۸ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۵۹۰ لیتر | ۴۲۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۴۲,۷۹۵ دلار | ۳۴,۹۴۵ دلار |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۱,۳۸۲ پوند | ۲۲,۹۷۱ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۶,۹۰۳ پوند | ۳۰,۹۹۳ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10320339]
MOHAMMAD.DEMON
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸سوار gla شدم
ارتفاع یه کراس اوور رو نداره
حتی اندازه های یه هاچ بک هم نیست بزرگتره
یگی از اون مدل هایی هست که بنز باید درموردش یه فکری بکنه
انتخاب من رنجروور اووک
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸با تمام قلبم
با کمال احترام به بنز
قطعا رنج روور ایووک
.
.
معتبر
لوکس
زیبا
با پرستیژ
با شخصیت یه شاسی بلند حقیقی
و خاص
مزدا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اینا تو یه کلاس هستن!!؟
Dante
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸عقب بنز خیلی زشته .
انتخاب من رنجروور
ارش
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط آمار فروش گویای برتری مرسدس بنز
کیان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز این چه صحبتی هس که میفرمایین، میخواین پراید تو سگمنت خودش مقایسه کنیم و بنا به امار فروش به این نتیجه برسیم که چراید بهترینه ؟!!!
نوید جهرمی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه بازار آزاد و بدون انحصار بود و باز پراید پر فروش بود، مثال شما درسته.
(saeed(peugeot
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸با همه شایستگی هایی که مرسدس داره ولی تو این رقابت جلوی این اسطوره ی آفرود فکر نکنم حرفی برای گفتن داشته باشه ……فوق العادس برند رنجرورر
طراحی داخلی عالی …..بیرونی فوق العاده…..توان و گشتاور هم که عالیه
اختلاف شتاب هم به خاطر 500 کیلو اختلاف وزنه…..
صلابت ماشین با 1.900 کیلوگرم وزن دیوانه کنندس..
فقط رنجروور
AMIR / ARMI
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸سال 2010 اولین بار رنج روور اووک معرفی شده
سوال من از شما اینه
چطور با 9 سال حضور در بازار به عنوان کراس اوور ساب کامپکت
اسطوره ی افرود بهش میگی ملاک شما چیه دقیقا
درست فرانسوی دوست داری ولی فرانسوی بازی دیگه درنیار
ارش
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اصولا ما چهار اسطوره در آفرود داریم لندرور دیفندر رنجرور بنز جی کلاس و جیپ رانگلرو البته تویوتا لندکروز دهه ۷۰ و۸۰ میلادی .
AMIR / ARMI
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸جدای اینکه همه اینایی که گفتی بر اساس جیپ ساخته شدن
ولی الان به نظرت درسته تو پست جیپ رنگید( کوچیک ترین جیپ )
بیام بگم اسطوره افرود
(Saeed(peugeot
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیز جواب شما رو راجع به اسطوره بودن رنجروور تو آفرود ….یه دوستی تو پایین تر دادن……در ثانی عاشق ماشین فرانسوی هستم و رو عقیدمم هستم….
عشقمم میکشه اینجوری باشم…
فرانسوی بازی حالا چی هست که شما رو اذیت کرده.….پیشنهاد میکنم شما یه طرفی باش…..آخه آدمای حرفه ای نظر میدن و هر کسی ام عاشق یه برنده.
AMIR / ARMI
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸شما در اصل گفتی
اووک اسطوره افرود
اگه منظورت رنجروور اسطوره افرود هست
که باید بگم مطلب اشتباه اومدی
چون اینجا داریم دو مدل رو برسی میکنیم نه دو برند رو
فرانوسوی بازی هم که گفتم یعنی دقیقا همین
قیمه هارو بریزی تو ماستا
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸قابل مقایسه نیست بنز با رنجروور
خاص ترین برند دنیاس رنجروور
رای من رنجروور
منوچهر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اره مرسدس خیلی سرتره
ولی چون اینجا از مرسدس و آلمانی ها بدشون میاد رای و به اوپک میدن بالاخره ایرانین دیگه امروز یه حرف میزنن به ساعت نمیکشه چون متعصبن میشن علیه حرف خودشون بعد میگن چرا ما باید اینجوری زندگی کنیم
منوچهر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اووک
ho3ein
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸با احترام به بنز عزیز ولی قطعا و با اختلاف رای من اووک هستش
هردو ماشینو از نزدیک دیدم اووک ی چیزه دیگست،خیلی خوشگله لامصب،ی دونه قرمز شرابی با رینگ های مشکی هستش تو تبریز خودشم فک کنم دیزلی باشه،لامصب خیلی جیگره ادم دلش میخواد فقط ی ساعت بشینه نگاش کنه،من خودم هروقت می بینمش که جایی پارکه اروم ماشینمو پارک میکنم قشنگ ی رب نگاش میکنم
حسین وی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸GLA ماشینیه که تکلیفش با خودش معلوم نیست !
هیچ دلیلی نمیبینم که به رنج رای ندم
خیلی دلبری میکنه
تو آفرودم که اصلا قابل مقایسه نیست gla با رنجی
yasin
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸توی این رده لینکلن کورسیر جدیدا معرفی شده که فوق العادس
AMIR / ARMI
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸لینکلن کرسیر رقیب gla نیست
بلکه رقیب glc هستش
VIPER
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸امیر داداش لینکن کورسیر تو سگمنت x1 هست ناتیلوس سگمنت x3و آویاتور تو سگمنتx5
AMIR / ARMI
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اخ ببخشید راست میگی الان نگاه کردم
حق با توئه اشتباه شد
کرسیر رقیب x1 و gla هستش
ممنون
Amir Machine
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان، کرسیر کراساوور سابکامپکت نیست بلکه کامپکته و رقیب GLC و X3 محسوب میشه نه GLA
ناتیلوس و اویاتور هم هردو در کلاس میان سایز هستن و رقیب GLE و X5
البته اویاتور رو تا حدودی میشه با مرسدس GLS و بامو X7 هم قابل مقایسه دونست
yasin
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸کورسیر بر اساس فورد اسکیپ ساخته شده که یه کراس اور ساب کامپکته
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸رقابت اینا مثل رقابت ملخ و پروانه است
(Saeed(peugeot
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸در جواب دوستمون آقا ….. AMIR
فرانسوی باز بهتر هیچی بازه …..شما هم وقتی تکلیفت مشخص شد بعدا بیا نظر بده…..
در ضمن حواست باشه تو قیمه فرانسوی آ نیوفتی
آخه غذاشون یه وجب روغن روشه جوون……
AMIR / ARMI
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸سعید جان تکلیف من مشخصه عاشق کرایسلر و جیپ هستم
تازه نمیخواستم اینجا بگم ولی خودم عاشق پژو 508 هستم مخصوصا کابینش
ولی اینکه بیای تو مطلب اووک بگی اسطوره افروده
به همون اندازه بیمعنی هست که بگی بنتلی و بوگاتی هم المانی هستن
مانی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اتفاقا بنتلی و بوگاتی کاملا آلمانی هستن
مثلا موتور W12 و W16 این دوتا از دوتا موتور VR6 و VR8 ساخته شده که کاملا مال فولکسه
علیرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام اگر یک مقایسه ی مختصری هم بین قدرت آفرود این دو تا هم میشد فکر نمیکنم مرسدس بیشتر از ۱۰ درصد رای میاورد
مهدی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸تو منطقه زیاد سوار gla شدم میشه گفت ابن ماشین همراه cla جز بدترین ساخته های مرسدس هستن