مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت دهم، دومین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت لوکس
نتایج دوئل قبلی بین کادیلاک XT4 و جگوار F-Pace
مجموع آراء: ۱۲۰۷
آراء کادیلاک XT4: 427
آراء جگوار F-Pace: 780
پیروز دوئل: جگوار F-Pace با کسب ۶۴ درصد از کل آراء
مرسدس بنز GLC
تاریخ معرفی: ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۱۱,۱۹۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۲۵,۱۴۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۸,۶۴۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۹,۷۲۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هزینههای نگهداری نسبتاً پایین، ساکت و راحت، کیفیت بالای کابین
نقاط منفی: قیمت گران، تواناییهای آفرود محدود
ولوو XC60
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: SPA ولوو
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۹۹,۰۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۸۰,۰۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۲,۵۱۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۲,۶۸۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۸ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۹۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین زیبا، ظاهر شیک، سریع، تجهیزات استاندارد زیاد
نقاط منفی: فرمان بیاحساس، صندوق بار کوچک
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس GLC43 | ولوو XC60 T8 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 | ۲ لیتری I4 + الکتریکی |
تنفس | توئین توربو | توئین شارژر |
قدرت | ۳۶۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۶۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۱ ثانیه | ۱۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۹۴ گرم/کیلومتر | ۴۹ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۵۰ لیتر |
برد تمام الکتریکی | ندارد | ۳۰ کیلومتر |
وزن | ۱۹۳۰ کیلوگرم | ۲۱۵۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۶ متر | ۴.۶۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۷ متر | ۲.۸۶ متر |
حجم صندوق بار | ۵۵۰ لیتر | ۵۰۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۴,۴۷۶ پوند | ۳۵,۱۶۲ پوند |
قیمت موردبررسی | ۴۸,۶۴۸ پوند | ۵۰,۵۸۷ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۴۱,۶۹۵ دلار | ۴۰,۷۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۵۷,۲۴۵ دلار | ۵۴,۶۹۵ دلار |
*مصرف سوخت ولوو XC60 T8 در صورت استفاده از موتور الکتریکی به ۴ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10240853]
سروش
۲۶ بهمن ۱۳۹۷چقدر ولوو خوب کار کرده. برای بیشتر مصارف شهری نیازی به موتور درون سوز نیست. آلایندگی کمش هم محشره. بقیه مشخصات هم تقریبا برابره. مرسدس همیشه خوب بوده و برتری هایی مثل سواری یا کیفیت متریال داخل ممکنه داشته باشه ولی اینجا ولوو واقعا بهتره.
..::Majidio Lamborghini::..
۲۶ بهمن ۱۳۹۷۹۸ درصد حفاظت از بزرگسالان شوخی به نظر میاد ، تا وقتی آدم اسم ولوو رو میبینه
هر جا دیدید درصد حفاظت از بزرگسالانِ یک ماشین در آزمون euro NCAP بالای ۹۵ درصد شده چشم بسته بگین اون ماشین یک ولووئه. من بهش میگم «قانون ۹۵» !!
به ندرت استثنائاتی مثل بنز A class با حفاظت ۹۶ درصدی پیدا میشن که از این قانون ۹۵ تبعیت نکنن.
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۷قانون ۹۵ ?
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۷یه قانونی هم هست البته به اسم قانون ۵٪
هرجا دیدید حفاظت بزرگسالان یه ماشین پایین تر از ۵ درصده،
چشم بشته بگید اون ماشین حاصل مونتاژ جذاب یه دیار آشناست
.
به ندرت محصولات دیگه ای رو پیدا میکنید که حفاظت کمتر از ۵٪ داشته باشن، مگر ماشینهای جدیدتر خودشون
.
جالبه که خارجیهایی هم که مونتاژ بشه، حتی ترمز دیسکیشون هم کاسه ای میشه
واسه بهتر شدن کسب و کار تعمیرکاران و خودروسازانشون
emad1990
۲۷ بهمن ۱۳۹۷قانون 95 و 85 و … بریزید دور.الان حتی هیوندای هم میتونه ماشینی بزنه که ایمنی لازمو پاس کنه
دیگه مثل گذشته نیست که اسم ایمنی بیاد همه یاد وولو بیفتن.الان همه شرکتا به اون سطح از دانش رسیدن که یه محصول استاندارد در اکثر ابعاد بدن بیرون
مزدا
۲۶ بهمن ۱۳۹۷از نقاط منفی ولوو نوشته بود فرمان بی احساس!!
فرمان ولوو خیلی هم ساده و جذابه
علی رضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۷فکر کنم منظورش این بود که بازخورد های جاده رو به خوبی به راننده منتقل نمیکنه
Mad.z.Max
۲۷ بهمن ۱۳۹۷در همین حد بعضی از کاربرای سایت اطلاعات فنیشون از دنیای ماشین بالاس! فرمونش خیلیم ساده و جذابه : ))))))))
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ولوو به نظرم خیلی جذابتره،به علاوه کاری که مهندسان ولوو انجام میدن هم خیلی برجسته است فقط به میزان آلایندگیش توجه کنید!!
علی رضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۷خوب اگه glc هم موتور الکتریکی داشت میزان آلایندگی کمتری داشت ، نمیشه گفت مهندسی ولوو پیشرفته تر از مرسدس
Amir
۲۶ بهمن ۱۳۹۷درسته مرسدس هم میتونه این کار رو انجام بده اما ولوو زودتر به این کار جامه ی عمل پوشانده و این ارزشمنده!
شاهين
۲۶ بهمن ۱۳۹۷من شخصا چهره عجیب غریب و جلو داشبورد و چراغ های عقب ولوو رو اصلا نمیپسندم و عامه پسند نیست، اما…..راجبه بنز : نحوه چیدمان دنده،مانیتور و شکل فرمان بنز+شتاب فوقالعادش+طراحی برجسته اتاق و در نهایت برند غولش باعث میشه حتی در زمان انتخاب به ولوو فکر هم نکنم
حمیدرضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۷مصرف ترکیبی ولوو یکم زیاد نیست به نظرم برای یه ماشین هیبریدی با این ابعاد یکم مصرفش بالاست ولی چون خودم ولوو رو به خاطر طراحی و البته امکانات ایمنی پایه بسیار بالایی که داره دوست دارم اینجا هم ولوو رو انتخاب می کنم و به نظرم میزان مالیاتش خصوصا که میزان الایندگیش واقعا کمتره هزینه های جانبیش از مرسدس کمتر میشه
Mآsكvيch
۲۶ بهمن ۱۳۹۷GLC رو انتخاب میکنم،طراحی داخلی و خارجی فوق العاده ای داره،باید از نزدیک دید تا متوجه شد چی میگم،تو عکس اونقدر مشخص
فنی خیلی خوب و بهتری هم داره،نمره بهتر کار اند درایور و فروش بالاتر
shirko
۲۶ بهمن ۱۳۹۷عقل می گه ولوو تعصب هم بنز
ahmad m
۲۶ بهمن ۱۳۹۷انتخاب بین خوب و خوبتر ، به نظر glc گزینه بهتری میاد
kian70
۲۶ بهمن ۱۳۹۷رای دادن بهشون سخته
هر کدوم برنده بشن از ارزش هاشون کم نمیشه مثل تیم ملیمون???
Khosrow
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ولوو خوبه ولی فقط کیفیت کابین مرسدس میارزه به ولوو / مشخصات فنی هم که مرسدس بهتره / طراحی هم که مرسدس بهتره / قیمت هم که مرسدس بهتره / دوستانی هم که میگن ولوو – مرزهای ماشین بازی و اوتول شناسی رو پشت سر گذاشتن همی ..
حسین
۲۶ بهمن ۱۳۹۷کیفیت کابین وولوو خیلی بهتره . پلاستیک کاری داخل کابین وولو هم خیلی کمتر از بنزه . پیشرانه 4 سیلندر وولو تغریبا اندازه 6 سیلندر بنز جواب میده که این خودش پون خیلی خوبه واسه این که هزینه های نگهداری کاهش پیدا میکنه . در قسمت طراحی بیرونی و مخصوصا طراحی قسمت عقبی خودرو ها وولو بازم جلوتره
لطفا متعصبانه بنز را انخاب نکنید گرچه بنز هم خیلی خوبه ولی اینجا وولو یذره بهتره
OMID
۲۶ بهمن ۱۳۹۷یه جا اشتب زدی
هزینه موتوریش بیشتر از مرسدس میشه چون رو یه موتور چهار سیلندر هم توربو شارژر گذاشته هم سوپرشارژر و کلی قدرت ازش گرفته پس استهلاکش هم به طبع میره بالا
doubt
۲۶ بهمن ۱۳۹۷خدایی اصلا نباید به این نکات مثبت و منفی که واس ماشینا میزنه توجه کرد تو رای دادن. اکثرشون آدمو متعجب میکنه!!!!
بهاري
۲۶ بهمن ۱۳۹۷واقعا طراحی بنز چه داخلی چه خارجی یه سروگردن بالاتره هنوز ولو با اینکه یه کمپانی قدیمیه خیلی کار داره به بنز برسه
همون ارم بنز به کله کمپانی ولو می ارزه
ali
۲۶ بهمن ۱۳۹۷به ولوو رای میدم
کیفیت بهتر
ایمنی بهتر
طراحی صد برابر بهتر
نمای عقب و جلو صد و سی برابر بهتر
سابقه خوشنامیش صدبرابر بهتر.
نه به کسی که به بنز داده منفی دادم و میدم و نه برا جذب خریدار میام برا یکی از خوبیای ولوو بگم. وقتی خوبه چه حاجت به بیان منه؟
شمام بیایین منفی بدین نه ناراحت میشم نه برام مهمه. ***
علي
۲۶ بهمن ۱۳۹۷واقعا تعصب رو باید کنار گذاشت اینجا بنز مقابل ولوو حرفی برا گفتن نداره لطفا عقلانی رای بدین تا سطح این رقابتها حفظ بشه ، این مدل ولوو واقعا محشره
بهزاد
۲۷ بهمن ۱۳۹۷این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟
امیر
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ولوو هیچ وقت کمتر از بنز نبوده و در اینجا هم ولوو بهتره. اونایی که رای به بنز میدن تعصب دارن
رضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۷ولوو بهتره
" swedish arrogant tiger"
۲۶ بهمن ۱۳۹۷مقایسه های بنز و ولوو همیشه از مقایسه هایی بوده که نتونستم قاطعانه یکی رو انتخاب کنم .چون هردو از بهترین ها هستن و و بنظرم نمیشه مقایسه کرد
به رسم ادب این بار هم به هیچکدوم رای نمیدم…
احسان_ی
۲۶ بهمن ۱۳۹۷1_در اگر و شاید نتوان نشست
2_فرض محال هیچ وقت محال نیست
بنابراین بنز بهتره، اکثر اونایی که به ولوو رای دادن ته دلشون هنوز تو دوراهی مانده،
امير
۲۷ بهمن ۱۳۹۷به نظر من ولوو تو این تقابل بهتر از بنز هست و واقعا شاهکار ساختن مهندسین ولوو !!! قابل تحسین هست و این همه پشتکار و پیشرفت ولوو رو ببین به کجا رسونده که تو صنایع سنگین حرف اول رو تو دنیا میزنه و تو بخش سواری هم جز بهترینهاست
مجتبی صوفی
۲۷ بهمن ۱۳۹۷کاش میشد تو ایران خریدشون من همون بدرو میگرفتم