تجربه و آزمایشمایباخمرسدس بنز

رانندگی با مرسدس-مایباخ S500، ارزان‌ترین محصول مایباخ

سلیقهٔ سردبیران کارانددرایور متفاوت است؛ اما اگر یک موضوع مشترک در بین همهٔ ما وجود داشته باشد، آن مرسدس بنز S کلاس است. اگر ما شخصی ثروتمند باشیم، بسیاری از ما می‌خواهیم که یک مرسدس بنز S کلاس داشته باشیم. مطمئناً یک بنتلی یا یک رولزرویس ممکن است خودروی مجلل‌تری باشد اما سدان بزرگ مرسدس از نظر سواری، قدرت، لوکس بودن، راحتی و توانایی‌ها، صرف‌نظر قوای محرکه، خودروی کاملاً مطلوبی است؛ اما برای برخی از خریداران، S کلاس فاقد نمایی مناسب است؛ بنابراین اگر سدانی با بهترین سواری برای شما کافی نیست، مرسدس بنز نمونه‌هایی متفاوت از S کلاس را نیز تحت برند مایباخ به بازار عرضه کرده است که با پرداخت مبلغی بیشتر می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. یکی از این مدل‌ها، مرسدس-مایباخ S500 است (این مدل در ایالات‌متحده با نام مرسدس-مایباخ S550 شناخته می‌شود).

2017-mercedes-maybach-s550-111-876x535

نسخهٔ مایباخ مرسدس بنز S500 4Matic، به میزان ۶۷ هزار دلار گران‌تر از یک S500 معمولی است اما هنوز هم بسیار ارزان‌تر دیگر خودروهای کلاس سدان‌های شوفری است (سدان‌هایی مخصوص ثروتمندان که توسط رانندهٔ شخصی رانده می‌شوند) و همچنین مایباخ تمامی تجهیزات ایمنی و سرگرمی S کلاس را هم در آن ارائه کرده است. این مدل که پریمیوم‌تر از یک S500 4Matic معمولی است، ۲۰ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد که همهٔ آن به سرنشینان عقب اختصاص داده شده و به همین دلیل در عقب فضای پای بسیار زیادی را ارائه می‌کند.

2017-mercedes-maybach-s550-137-876x535

همچنین این در حالی است که مرسدس بنز ادعا می‌کند این خودرو ساکت‌ترین کابین را در بین تمامی خودروهای بازار دارد. در آزمون سروصدای داخلی ما در صندلی جلو هنگام تخت گاز رفتن ۷۰ دسی‌بل و هنگام حرکت با سرعت یکنواخت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت ۶۳ دسی‌بل صدا ثبت شد که هر دو در بین پایین‌ترین صداهایی است که ما تاکنون در کابین خودروها ثبت کرده‌ایم؛ مانند رولزرویس، در مایباخ هم موقعیت صندلی‌های عقب به‌گونه‌ای است که ستون C از دیده شدن اینکه چه کسی در صندلی عقب نشسته است جلوگیری می‌کند بخصوص هنگامی‌که سرنشین عقب تکیه داده باشد.

2017-mercedes-maybach-s550-138-876x535

هر دو صندلی عقب مجهز به زیر پایی‌های تاشو، گرم‌کن، سردکن و ماساژور هستند. همچنین در کمربندهای ایمنی عقب نیز ایربگ تعبیه شده که تصوری نرم‌تر و لوکس‌تر از کمربندها را ارائه می‌کند؛ بنابراین قسمت عقبی مایباخ بزرگ‌تر و راحت‌تر از بسیاری از هواپیماهای فرست کلاس است خصوصاً با سیستم پخش عطر که خوشبوکنندهٔ هوای منحصربه‌فرد مایباخ را در کابین S550 منتشر می‌کند. علاوه بر این، دو صفحه‌نمایش نیز روی پشتی صندلی‌های جلو نصب شده است که سرنشینان عقب می‌توانند با استفاده از آن‌ها خود را سرگرم کنند.

 

اما اگر بازهم این‌ها را کافی نمی‌دانید، باید به پوشش سقف چرمی و سیستم صوتی ۱۵۴۰ واتی برمستر با ۲۴ بلندگو و توییترهای درون درها و همچنین بلندگوی بزرگ نصب شده بین دو سانروف پانورامای مایباخ اشاره کرد. همچنین خودروی مورد آزمایش ما مجهز به سیستم سفارشی Magic Sky Control به قیمت ۴۹۵۰ دلار نیز بود. بااین‌حال هرچند تریم داخلی دورنگ مشکی-قهوه ای مایباخ S500 جذاب است اما نشان نمی‌دهد که شما سوار بر یک مایباخ هستید. البته از بالش‌های ویژهٔ مایباخ می‌توان این امر را متوجه شد ولی هرچه تلاش کردیم نفهمیدیم که این بالش‌ها را برای چه‌کاری می‌توان استفاده کرد!

اما مایباخ تنها یک S کلاس یا پکیج داخلی لوکس‌تر نیست زیرا همراه با افزایش فاصلهٔ محوری خودرو، سقف و ستون‌های C نیز تغییر کرده‌اند. علاوه بر این، از تریم کرومی در دورتادور پنجره‌های جانبی و روی ستون B استفاده شده و لوگوی مایباخ نیز روی ستون‌های C نصب شده است. البته مایباخ S600 در بیرون از رینگ‌های جدید و منحصربه‌فردی هم سود می‌برد که این رینگ‌های خاص در S500 ارائه نمی‌شوند.

2017-mercedes-maybach-s550-114-876x535

مایباخ S500 برخلاف برادر بزرگ‌ترش، از یک پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که درواقع همان پیشرانهٔ مرسدس بنز S500 بوده و ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به‌اندازه‌ای است که می‌توان جثهٔ ۲۳۵۳ کیلوگرمی S500 را ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند. همچنین این سدان لوکس آلمانی مسافت ۴۰۰ متر را در تنها ۱۳.۵ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که سقف سرعت آن با توجه به محدودیت‌های دولتی معادل ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است؛ اما عملکرد این موتور ۴.۷ لیتری در بحث مصرف سوخت نیز تحسین‌برانگیز است به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۱۳ لیتر و در بزرگراه حدود ۱۱.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین زمانی که ناگهان با تمام قدرت ترمز کردیم، مایباخ از سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در ۴۸ متر متوقف شد که تنها ۱.۲ متر بیشتر از آئودی R8 است.

2017-mercedes-maybach-s550-157-876x535

هرچند S500 مایباخ خودرویی به‌اصطلاح شوفری است اما این اعداد از صندلی راننده بسیار لذت‌بخش‌تر از صندلی سرنشینان است. به همین دلیل بسیاری از ما S کلاس را با قصد اینکه خودمان با آن رانندگی کنیم می‌خریم؛ اما حتی اگر بخواهیم که رانندهٔ شخصی داشته باشیم، هنوز هم مرسدس بنز S کلاس در صدر لیست خرید ما خواهد بود.

2017-mercedes-maybach-s550-122-876x535

مشخصات فنی

Mercedes Maybach S500 2017
ترکیب سدان، چهاردر، موتورجلو
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
قیمت پایه ۱۶۷۱۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۷۷,۴۸۵ دلار
پیشرانه ۴.۷ لیتری V8 توئین توربو
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳.۳۶ متر
طول/عرض/ارتفاع ۵.۴۵/۱.۹/۱.۵ متر
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر
وزن خالص ۲۳۵۳ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۱۳ لیتر

 

منبع: Car & Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    بینظیره ، کاش میشد فقط نیم‌ ساعت روی اون صندلی عقب یک استراحت مختصری می کردم.
    فکر کنم از راحت ترین تخت خواب هایی که تو عمرم دیدم هم راحت تر و لذت بخش تر باشه.
    مخصوصا وقتی یک راننده ی حرفه ای پشت فرمون داشته باشی ، ماشین آرام حرکت کنه ، تو هم چشمات رو ببندی ، روی اون صندلی عقب تکیه بدی ، و به یک سمفونی ملایم و آرام گوش بدی.

    1. Erfan

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (43 ديدگاه)

      تنها ماشینیه که هم دوست دارم راننده باشم هم عقب بشینم از سواری با بنز لذت ببرم…
      واقعا تصمیم سختیه….

      The Best or nothing….

    2. بهنام طیبی

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دمت گرم مجید جان

  2. ایلیا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (731 ديدگاه)

    یک مرسدس s500 لوکس تر!
    مرسدس جان لطفا یه میباخ واقعی بساز با قیمت نزدیک به یه میلیون دلار!

    1. محمد رضا

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (804 ديدگاه)

      یه بار یاخت کسی خرید دیگه نساخت

      1. AK_007

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        ببخشید,کدوم مدل?

        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          والا گرون ترین مدل مایباخ که excelero بود ، 8.5 میلیون دلار قیمت داشت ( تو فیلم کبرا 11 هم بود) ، و اتفاقا توسط یک rapper خریداری شد و خیلی خوب فروش رفت.
          هیچ وقت ماشینی رو دست مایباخ نموند.
          دایملر مایباخ رو برای مدتی تعطیل کرده بود ، چون در مقایسه با بنتلی و رولزرویس اون سوددهی لازم رو نداشت.

          ? هیچ وقت هیچ ماشین آلمانی ساخته نمیشه که رو دست سازندش باد کنه. ?

    2. godfather

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (196 ديدگاه)

      مثل زپلین
      بنز فقط داره تجاری عمل میکنه دیگه خبری از ابهت e کلاس خبری نیست
      به نظر من کاریزمای e کلاس 2006 بیشتر از مدل فعلی بود
      همچنین مایباخ قدیمی

  3. BMW E9

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    نمیدونم قبلا گفتم یا نه ولی استراحت برای خونه است و تو ماشین باید رانندگی کرد و لذت برد ( البته اگه ماشینت درست و درمون باشه. )
    من بجای این که یه ذره از S کلاس استاندارد لوکس تره میرم سراغ S65 AMG که هم سریع تره و اندازه این لوکسه و هیجان انگیز تره.

  4. kasra

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    به نظرم اگه جلو پنجره عمودی داشت(مثلا همون چیزی براباس تیون کرده بود) و یک نشان میایباخ هم به جای نشان مرسدس بنز رو کاپوتش داشت خیـــــــلی خوش قیافه تر میشد. البته اینم خیلی خوشگله ولی خب خیلی بهتر میشد اگه به جز سایز تفاوت های ظاهری دیگه ای هم با اس کلاس عادی میداشت.
    http://www.germancarforum.com/attachments/e5b57b4e269d5af8211f292733746a3a-jpg.350836/

    https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpf1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/10175206_1246954288653935_898021726_n.jpg

  5. حمید

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (241 ديدگاه)

    این ماشین مصرف بنزینش زیاده..هر بار بخوایم لنتهای ترمزشو عوض کنیم خیلی پولش میشه..
    پول روکش صندلیهاشم زیاد میشه.چراغهاشم بزرگه خیلی برق مصرف میکنه.اگه ی نیسان گاوی از پشت بزنه بهش از کجا بیاریم خرجش کنیم؟اگه مث 405های وطنی واشر زد میدونین چقد خرج رو دستم میزاره!!!تازه رادیاتشم زیاد آب میخواد..
    نمیخوام آقا..همون پراید بسمه..

  6. فرشاد سجادیان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خانواده S مرسدس عالی هستن از همه نظر؛ لوکس و با پرستیژ ?
    دلم یه مایباخ تمام و کمال می‌خواد اما همینم دل آدم رو می‌دزده ?

  7. سهيل

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    چوب برا دعوا زیر صندلیش جا میشه ؟

  8. Saied

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    S500 ابرویه بنز حساب میشه.
    ولی من با ساخت پیکاپ مرسدس مخالفم. فکن طرف ۲ میلیارد تو دبی به ماشین پول میده که تک باشه و ماشینی که سوار میشه دست هر کسی نباشه. بعد ببینی هم برنده ماشینن که یه وانته بقلت وایستاده و داره بار میزنه.
    و به نظرم دلیل موفقیت رولز رویس در اینه که برندشو اختصاصی نگه داشته و هر کسی سوارش میشه همه میدونن که قطعا طرف ادم حسابی ( از لحاظ مالی ) هست واسه خودش. و به قول خودمون خیلی پولداره.
    ولی بنز تو کلاس اس خودش s350 داره و اینم مایباخشه. و اگر کسی ماشین باز نباشه فرقه این دو تارو نمیدونه. حالا هی پول اضافه بده. مردم عادی نمیدونن که طرف چی سوار شده.
    و تنها دلیل برنده شدن رولزرویس تو کلاس لوکس همینه. وگرنه واقعا مرسدس از لحاظ تکنولوژی یه سر و گردن جلو ترهست.

    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      مرسدس بنز 130 ساله داره همه جور ماشین تولید میکنه ، حتی دوچرخه میسازه ، هیچ مشکلی هم پیش نیامده.

  9. حسین وی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    با تمام احترامی که واسه مایباخ دارم تو این سگمنت ترجیح میدم رولس رویس یا بنتلی بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا