با وجود اینکه هایپرکار برجسته مرسدس-ایامجی Project One قدرت بیشتر از هزار اسب بخار دارد و در تونل باد طراحی شده و از خودروی فرمول ۱ الهام گرفته اما به خاطر طراحی خود چندان مورد تحسین قرار نگرفته است. خوشبختانه یک طراح خوشذوق تصمیم گرفته دستی بر طراحی این خودرو ببرد و بهصورت دیجیتالی تغییراتی در صورت آن اعمال نماید.
در نمای جلو شاهد تغییرات قابلتوجهی هستیم که البته آنهم همانند طراحی اصلی نظرات گوناگونی را ایجاد خواهد کرد. در بخش عقبی یک نوار چراغ ساده بجای نسخههای اصلی اضافه شده است. چراغ ترمز مرکزی نیز در مکانی جالب تعبیه شده است. در کل تغییرات صورت گرفته خوب بوده و باعث شدهاند Project One نمای آیندهنگرانهای داشته باشد.
طراحی خودرو را دوست داشته باشید یا خیر ولی باید گفت که Project One هنوز هم خودرویی شگفتانگیز است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری و ۴ پیشرانه الکتریکی است. این قوای محرکه خروجی هزار اسبی داشته و باعث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۵ ثانیهای میشود. این خودرو در کمتر از ۶ ثانیه هم به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
خوشبختانه مرسدس برنامههایی برای ارائه جانشین این خودرو نیز دارد. دیتر زچه گفته که این خودرو دارای قوای محرکه کاملاً الکتریکی خواهد بود و از تجارب مسابقات فرمول E بهره خواهد برد. با توجه به اینکه نسخه تولیدی Project One در سال ۲۰۱۹ از راه خواهد رسید ما انتظار نداریم که حداقل تا سال ۲۰۲۵ جانشین این هایپرکار را ببینیم.
Rouzbeh
۷ مهر ۱۳۹۶دماغه انزو…
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۷ مهر ۱۳۹۶جلوش چقدر شبیه فراریه
علي
۷ مهر ۱۳۹۶به نظر من اسمشو عوض کنن به جای پروجکت وان بذارن ((( number one ))) خیلی بیشتر برازندشه چون فعلا رقیبی رو دستش فکر نمیکنم باشه.
با تچکر
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۷ مهر ۱۳۹۶فراریFXXکجایی دقیقا کجایی پروجکت وان عین تو شده چرا نمیایی
اميرحسين رادفر
۷ مهر ۱۳۹۶بهتر به جاى فرارى fx x معلم مدرست و صدا کنى که یکم به شما بچه هاى دهه ۷۰/۸۰ اى بیشتر مشق بدن که الکى تو سایتاى تخصصى نیاین اونم تو اخر هفته ها و تعطیلات ? اما شباهت دوست عزیز این فقط یه رندر نه طراحى واقعى این خودرو این رندر هیچ رسمیت اى از سمت مرسدس نداره ثانیا تنها وجه تشابه این رندر و فرارى Fxx دماغه برگرفته از فرمول ۱ که فک نکنم این دماغه هم جزئ ارثیه پدرى انزو انسلو فرارى باشه
Ahmadreza 2002
۹ مهر ۱۳۹۶ینی شما شما میگین ما مدرسه ای ها جم کنیم بریم؟؟
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۷ مهر ۱۳۹۶بچها امروز یه چیرو براتون توضیح میدم
ببینین مرسدس و فراری دارن به زور آیرودینامیک فرمول 1 به 400 میرسن اما بوگاتی و کوئنیک زگ بدون استفاده از فناوری فرمول1 دارن 430 میرن ای یعنی شاهکار که اینجین فورمول 1 نباشه آیرودینامیک فرورل 1 نباشه و ماشین 430تا بره اونم محدود به لاستیک وگرنه اگه بوگاتی لاستیک عالی داشته باشه قطعا480یا 500تارو میره این یعنی فرا تر از فرمول 1اینه شاهکار طراحی و مهندسی
Ahmadreza 2002
۷ مهر ۱۳۹۶ینی تو فک میکنی حدف طراح ماشین های فرمول یک رسیدن به سرعت های بالا تو مستقیمی بوده؟
یه ماشین فرمول یک اصلا نیازی نداره که به 400 یا بیشتر از اون برسه اخهاصلا همچین مستقیمی که بتونه توش به این سرعت برسه اصلا تو هیچ کدوم از پیست های فرمول یک نیست و تازه دان فورس ماشینای فرمول یک خیلی بالاس و همین موجب شده که سقف سرعتشون پایین باشه
مهم ترین چیز برای یک راننده فرمولا رسیدن به 300 و بعد از اون رسیدن به حدود 100 برای یه پیچ خیلی کند هس اونم تو کوتاه ترین زمان( جالبه بدونی 300 تا توقف یه ماشین فرمولا حدود 3 ثانیه هس
یک کلام حدف از ساختن ماشینای فرمولا رسیدن به بالا ترین سرعت ممکن نیست زدن سریع ترین دور ممکن تو پیست هس ت اونم با محدودیت هایی از قبیل سوخت و یه سری قوانین سخت گیرانه دیگه هس
زیاد کار درستی نیست که یه ماشین 16 سیلندر 8 لیتری رو بایه 6 سیلندر1.6 مقایسه کنی
راستی رکورد سرعت فرمول یه مال ویلیامز هست و حدود 380 تا نه 400 تایی که شما گفتی
Ahmadreza 2002
۷ مهر ۱۳۹۶بابت غلط های املایی ببخشید
morteza
۷ مهر ۱۳۹۶آفریــــــــــــــــن
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۸ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز نگرفتی پروجکت وان داره 400 میره فراری نزدیک به 400 اما بوگاتی و کوئنیک زگ430 تا500 رو دارن میزنن اصلا چه ربطی به داون فورس داشت خب بوگاتی هم داون فورس بالا داره بیشتر از فورمول یک
ارمان
۱۰ مهر ۱۳۹۶*فقط فرانسه فقط فراری بهت قول میدم شاخ ماشین های دنیا بوگاتی که واسش یه دنیا احترام قاعلم در یه مسابقه فرمول 1 مثلا در پیست سپانگ در نهایت احتمالا نزدیک به 10 بار لپ خواهد شد (یعنی 10 دور از پشت بهش میرسن و در واقع 10 دور عقب میوفته ) تازه من حریف رو توروروسو در نظر میگیرم ضمن اینکه حد اقل بوگاتی به دو بار سوخت گیری نیاز داره که امار رو آبرو بر تر میکنه
این مقایسه اصلا و ابدا درست نیست و مطمعن باش ماشین شهری برنده اون نمیشه باید دقت بشه که هدف طراحی هر وسیله ای اصلا چی بوده برای همینه که سشوار رو با چرخه گوشت مقایسه نمیکنن ولو اینکه هر دو قطعات چرخان داشته باشن
Ahmadreza 2002
۹ مهر ۱۳۹۶مخلصم
Meysam..LaFerrari
۷ مهر ۱۳۹۶درود بر شما.
دوست عزیز این استنتاجی که شما کردید غلط هست از پایه و اساس.
ایرودینامیک خودروها تو فرمول یک برای دستیابی به بیشترین دون فورس ممکن با کمترین ضریب درگ اعمال میشه.
بذار یه مثال بزنم ، تو پیست مونزا که یه پیست بسیار سریع با مستقیمی های زیاده تنظیمات ماشین رو طوری اعمال میکنن که دون فورس به حالت کمی برسه و در مقایسه با یه پیست کند مثل مجارستان ممکنه 20-25 کیلومتر در ساعت تفاوت تو تاپ اسپید وجود داشته باشه و بالاتر بره حداکثر سرعت.
و خودروهای امسال تاپ اسپیدی در حدود 320-335 کیلومتر بسته به تنظیمات مختلف دارن که از پارسال کمتره ، با اینکه همه چیز پیشرفت کرده و موتورها قوی تر شدن بعلت چسبندگی بالاتر تاپ اسپید پایین تر اومده ، پس یکی از دلایل تاپ اسپید پایین این ماشین ها چسبندگی و دون فورس بسیار بالاست.
اگه تیم ها آزاد بودن که هر موتوری که دلشون میخواد استفاده کنن و محدودیتی وجود نداشت سرعت خودروها تو مستقیمی ها به شکل افسارگسیخته ای بالاتر می بود و این امنیت راننده هارو بشدت تحت تاثیر قرار میداد.
فرمول یک یعنی بیشترین خروجی ممکن از کمترین منابع قابل دسترس و محدودیت ها ، این سرعتی که الان تو فرمول یک میبینی 10-13 سال پیش هم وجود داشت.
خودروهای 2004-2005 تو خیلی از پیست ها از ماشین های امروزی سریعتر بودن اما اون قدرت های وحشتناک از موتورهای حجیم میومد و این قدرت از یه موتور 1.6 لیتری کوچیک که بسیار پیچیده ست و اصلا قابل مقایسه با انجین خودروهای جاده ای نیست.
امیدوارم منظورمو گرفته باشی.
BMW
۷ مهر ۱۳۹۶آقا میثم یه حساب کاربری بساز که راحت تر قابل تشخیص باشی ?
میثم
۷ مهر ۱۳۹۶چشم.
BMW
۷ مهر ۱۳۹۶ایول
یه عکس لافراریم بزاری که آخر آخرشه ?
SERIAL WINNER
۷ مهر ۱۳۹۶.
دوست عزیز بدترین شکل دفاع از بوگاتی میشه کاری که شما کردی.
پیام اکرمی پور
۷ مهر ۱۳۹۶اون موتور کشتی که تو بوگاتی گذاشتن که صدی هزار بنزین میخوره،بنز با همون موتور میتونه ۶۰۰ کیلومتر در ساعتم بیرون بکشه!
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۸ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز بوگاتی توشهر صدی26میخوره که خیلی کمه اونم برا یه موتور W16که 1500 اسب نیرو داره با ویرون که صدی65میخورد و w16و 1200اسب نیرو داشت مقایسه کن شیرون تو تاپ اسپید 20 دقیقه طول میکشه تا باک رو خالی کنه وریون تو تاپ اسپیدش 12 دقیقه طول میکشه تا باکرو خالی کنه
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۸ مهر ۱۳۹۶اصلاح میکنم ویرون
اميرحسين رادفر
۷ مهر ۱۳۹۶کودک دلبندم منم امروز یه چیزى و برات توضیح میدم در سال ۱۹۳۸ میلادى مرسدس رکورد سرعت 438/5 کیلومتر بدون موتور ۱۶ سیلندر بدون تکنولوژى بال فعال بدون لاستیک هاى پیشرفته و …. با اتومبیلى به اسم silver arrow ( پیکان نقره اى ) به دست اورد و بعد از اون هم تو سال هاى ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹ پروژه مرسدس T80 رقم خورد که به سرعت بالاى ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت هم دست پیدا کرد راستى یه چیزى و مى دونستى !؟ بوگاتى که انقد عاشقشى تو اون سال ها تازه داشت جشن تولد ۳۰ سالگیش و مى گرفت و اگه فولکس واگن نبود الان اسمى هم ازش نبود تفاوت مرسدس با بقیه کمپانى هاى خودرو سازى اینه که هرچیزى که براى بقیه کمپانى ها هدف و ارزو براى مرسدس خاطرات گذشتشه ?
MehdiTurbo
۸ مهر ۱۳۹۶کلی دیدگاه ک همش از روی تعصب،اخه از بنز و بوگاتی چی بهتون میرسه ک همو تخریب میکنید؟؟؟ دیدگاهی دارید بگید بدون تخریب کردن هم،چرا فک میکنید کسی قصد زیر سوال بردن ی برندو داره،داشته باشه چی از اون برند به ما میرسه،ی دربی برگزار میشه،کلی کشته و شیشه شکستن و … داریم حالا فرض کن زنام تو این دربیا باشند!!!چرا به سلیقهای هم احترام نمیزاریییییییم؟؟؟
تا کجا کج بریم،تو همه ی زمینها،رانندگیمون،دیدگاهامون،قضاوتامون تو کشور ک تفریحی نزاشتند برامون لاقل اینجا اعصاب همو خورد نکنیم.
با ماشین میریم بیرون از صد متری فاصله داریم راهنما میزنیم طرف همچین خودشو میرسونه بت چراغ و بوق انگار پول ماشینت ارث بابای اون بوده خوردی،بعدم چپ چپ نگات میکنه.
شرمنده اگ کامنت تند شد،میشه ملایم تر به نظرات هم پاسخ داد،هیچ برندی مال هیچ کس نیس،پولشو سودش میره تو جیب صاحاب کارخونه،چ بنز سوار باشی چ ژاپنی چ کره ای چ چینی.
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۸ مهر ۱۳۹۶دوست عزیز من کوئنیک زگ هم دوس دارم
الف.ی
۷ مهر ۱۳۹۶دماغه ماشین یه کمی زشت شده ولی عقبش زیباتر شده
Mohammadreza
۷ مهر ۱۳۹۶هم از جلو هم از عقب زیباتر شده
Sam
۷ مهر ۱۳۹۶دوستان جلوی ماشین از خودرو فرمول 1 مرسدس الگو گرفته و در مجموع من به شخصه خوشم امد
morteza
۷ مهر ۱۳۹۶مهم کارایی هست.ظاهر در درجه بعد.ظاهر بدون کارایی=مفت.البته این فقط مال یه طراح خوش ذوق بوده.قرار نیست که مرسدس همین تغییرات رو اعمال کنه.یعنی جدی نگیرید