لامبورگینی اوراکان و مرسدس AMG GT R دو نمونه از سوپراسپرتهای بسیار توانمند بازار هستند؛ اما این دو سوپراسپرت در خط مستقیم در برابر هم چه پرفورمنسی خواهند داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب Track Day این دو را رودرروی یکدیگر قرار داده است؛ اما مرسدس و لامبورگینی هرکدام به روش بسیار متفاوتی به پرفورمنس دست پیدا کردهاند.
مرسدس از ترکیب سنتی و اثباتشدهٔ موتور جلو، محور عقب استفاده میکند و ۵۸۵ اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو در جلو تولید میشود را به چرخهای عقب میفرستد. از سوی دیگر، اوراکان ترکیب کاملاً متفاوتی دارد زیرا در این سوپراسپرت ایتالیایی پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی پشت سر راننده یعنی در میانهٔ خودرو قرار گرفته است. همچنین ۶۱۰ اسب بخار قدرتی که توسط این موتور تولید میشود به هر چهارچرخ ارسال میگردد. به همین دلیل بسیار کنجکاو هستیم بدانیم که لامبورگینی موتور وسط چهارچرخ محرک در برابر مرسدس موتور جلوی محرک عقب چه عملکردی خواهد داشت.
در این ویدئو فقط رقابت رولینگ بین دو خودرو برگزار میشود و خبری از درگ از حالت ایستاده نیست. Track Day بین دو ماشین سه رقابت رولینگ از سرعت ۶۵ تا ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت برگزار میکند که در هر سه بار لامبورگینی و مرسدس شانهبهشانهٔ هم تا پایان مسیر مسابقه پیش میروند؛ بنابراین درحالیکه انتظار میرفت قدرت بیشتر و کشش بهتر اوراکان موجب برتری آن شود، فاصلهٔ بین دو خودرو در هر سه مسابقه زیاد نبود. البته بهتر میشد اگر میتوانستیم ببینیم آیا در درگ از حالت ایستاده سامانهٔ چهارچرخ محرک اوراکان موجب برتری آن میشود یا بازهم شاهد نتیجهٔ مشابهی با مسابقهٔ رولینگ خواهیم بود.
مشخصات فنی
لامبورگینی اوراکان | مرسدس AMG GT R | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۶۱۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۴۲۲ کیلوگرم | ۱۵۵۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۴۲,۰۹۵ دلار | ۱۴۸,۲۹۵ دلار |
[دانلود ویدئو]
سورنا
۸ مرداد ۱۳۹۹ینی بین این دوتا بگن یکیو انتخاب کن یا هردوتارو باید داشته باشم یا ترجیح میدم بدون ماشین باشم چون هر دو عشقن (درسته لامبو یه کوچولو بیشتر ولی خو بنز رو نمیشه چیزی گفت …)
علی
۸ مرداد ۱۳۹۹اختلاف قیمتشون خیلیه
Regrafan
۸ مرداد ۱۳۹۹ووقعیت بر اینه اولین باری بود که بین لامبو و مرسدس به شک افتادم ولی خوب بدونه شک لامبو اوله برام
علی
۸ مرداد ۱۳۹۹دایناسور زیبا اگه ایرودینامیک لامبو رو داشت خیلی جلوتر میافتاد
مهراد
۸ مرداد ۱۳۹۹به به بسی لذت بردیم ?
دلیل اینکه مرسدس از لامبو کم نیاورد گشتاور وحشتناک انجینشه که در درگ رولینگ به دلیل اینکه چرخ ها سرعتشون زیاده و اسپین نمیزنن مزیت بزرگیه ، بدون شک پیروز مسابقه از حالت ایستاده لامبوعه ولی در نهایت انتخاب من بنزه چون بینهایت خوشگله
ارشیاsvj
۸ مرداد ۱۳۹۹لامبو یه چیز دیگه است.
SRT
۸ مرداد ۱۳۹۹اگه درگ از صفر بود ک قطعا لامبو شاید حتی با اختلاف میزد
Khan
۸ مرداد ۱۳۹۹کلا من توی درگ این رولینگ ها رو بیشتر دوست دارم تا شتاب صفر تا صد. واسم جذابتره که شتاب ثانویه کدوم ماشین بهتر باشه
بی ریا
۸ مرداد ۱۳۹۹یه پیچ هوراکان روبا کل کارخونه مرسدس عوض نمیکنم ، حالا هی برن تو فرمول یک اول بشن هی برن اس کلاس بسازن و amg
شاهین
۸ مرداد ۱۳۹۹لامبورگینی اسنزا scv12 هم رونمایی شد
همزاد سستوالمنتو
با طراحی داخلی بی نهایت حرفه ای و زیبا
اما با طراحی خارجی نه چندان جذاب درحد مکلارن سنا که البته پیست محوره طبیعیه
AMG///
۸ مرداد ۱۳۹۹آخر کی برد؟
" Swedish Arrogant Tiger"
۸ مرداد ۱۳۹۹وزن کمتر
سیستم چهار چرخ محرک
قدرت بیشتر
تقسیم وزن بهتر
طراحی آیرودینامیک تر
همه اینها در کنار اختلاف قیمت 100 هزار دلاری
نتیجه؟!
AMG///
۹ مرداد ۱۳۹۹جوابت دو کلمه است
(((((جادوی بنز)))))
z
۹ مرداد ۱۳۹۹انگار این اورکان باید رقیب کوروتc8 495اسبی میبود
چرا پرفورمنس رو اوردن؟
آریا ماشین
۹ مرداد ۱۳۹۹حس میکنم اوراکان داره یکی یکی از رقیب هاش جا میمونه
اگه بخوایم ۵ سوپر اسپرت ساز برتر جهان رو نام ببریم ( بدون ترتیب خاصی ) قطعا اسامی مثل فراری ، لامبورگینی ، مک لارن ، پورشه و مرسدس خواهند بود
الان واقعا اوراکان نمیتونه در برابر ۴۸۸ پیستا ، 720s یا gt2 rs کمر راست کنه
کم کم داره تبدیل میشه به رقیب مرسدس و amg gt
همه و همه هم فقط به خاطر پایبند بودن لامبورگینی به اصول خودش هست ( که اتفاقا نکته منفی نیست و خیلی هم خوبه ) این که لامبو اصلا حاضر نیست از توربو استفاده کنه باعث میشه گشتاورش خیلی ضعیف باشه و نتونه با بقیه رقابت کنه ، در ضمن وزن اوراکان هم نسبت به رقیباش خیلی بیشتره
ولی پایبندی لامبو به اصولش باعث شده اون صدا و لذتی که در روندنش هست رو هیچ ماشینی نداشته باشه…
ماشین باز
۱۳ آذر ۱۴۰۰داداش سوارشدی که میگی هیچ ماشینی لذت سواری اون رو نداره