رکوردشکنی در پیست مشهور نوربرگ رینگ از نظر دپارتمانهای بازاریابی خودروسازان یک اولویت مهم است.
هر شرکتی که یک کلاس جدید کشف میکند درصدد است عنوان سریعترین خودروی آن بخش در نوربرگ رینگ را به خود اختصاص دهد!
اما گاهی اوقات بازاریابان از واژههای مخصوص به خود استفاده میکنند و شاید در نگاه اول نتوان آنها را خیلی توجیه کرد.
برای مثال مرسدس-ایامجی را در نظر بگیرید. آنها دوست ندارند که GT چهار درب کوپه را یک سدان در نظر بگیرید. جدای از اینکه خودروی یاد شده از نظر فنی یک لیفت بک ۵ درب است، مرسدس درصدد یافتن کلاسی جدید برای AMG GT 63 S 4Matic+ است تا با آن بتواند رکوردشکنی در نوربرگ رینگ را اعلام نماید.
خب مرسدس چهکاری انجام داده است؟ آنها میگویند خودروی یاد شده سریعترین خودروی چهارنفرهی تولیدی در نوربرگ رینگ میباشد!
توجه داشته باشید که مرسدس از واژهی سدان چهار درب به خاطر عدم تطابق با استانداردهای بازاریابی استفاده نکرده است. البته این شرکت واژهی چهار درب کوپه را نیز بکار نبرده که آنهم کمی عجیب است.
مرسدس ادعا میکند AMG GT 63 S 4Matic+ سریعترین خودروی تولیدی چهارنفرهای است که سریعترین زمان طی یک دور پیست نوربرگ رینگ را به نام خود ثبت نموده است.
مرسدس در بیانیهی خود از واژهی fully-fledged است کرده که احتمالاً اشارهی آن به جگوار XE SV پروجکت ۸ تولید محدود بوده است. محصول جگوار تنها به تعداد ۳۰۰ دستگاه تولید شده درحالیکه تولید GT 4 تنها به تقاضای بازار بستگی دارد.
هیچکدام از این حقههای بازاریابی نمیتوانند حقیقت فوقالعاده بودن محصول مرسدس و ایامجی را زیر سؤال ببرند. این خودرو یک دور پیست را در زمان ۷ دقیقه و ۲۵.۴۱ ثانیه طی کرده است.
به این ترتیب محصول مرسدس کمی سریعتر از مرسدس-ایامجی SLS بلک سریز و تقریباً برابر با فراری انزو و لامبورگینی آونتادور LP 700-4 میباشد. البته جگوار XE SV Project 8 با رکورد ۷ دقیقه و ۲۱.۲۳ ثانیه سریعتر از AMG GT 63 S 4Matic+ عمل کرده است.
[دانلود ویدئو]
Amin
۵ آبان ۱۳۹۷فوق العادس این ماشین
بهترین یا هیچ
Just bentley continental
۵ آبان ۱۳۹۷پس جگوار این وسط کشکه!
افرین به بنز با این ماشین بزرگ و سنگین عالی عمل کرده
ولی دروغم نباید گفت جگوار ۴ ثانیه سریع تره.
فرامرز
۵ آبان ۱۳۹۷تو بین خودروهای ۴ نفره (مثل ب ام و ام ۲ و آی ۳) رکورد زده. سدان ها ۵ نفره هستن.
Efk
۵ آبان ۱۳۹۷جگوار تولید محدود بوده و بالی که روش نصب کردن مثل ماشینای dtm شده نه ماشین سواری
تولید چنین ماشینی نیاز به هنر خاصی نداره، توجیهی ام نداره
جگوار ی ماشین تیون شدس
Porsche & Mercedes
۵ آبان ۱۳۹۷مرسدسه دیگه
?پدر خودروسازی جهان?
جز این بود تعجب میکردم
اروم اروم دارم عاشق طراحیای جدید مرسدس میشم?
چقددد سخته انتخاب بین پانامرا توربو s و این ماشین
Reza
۵ آبان ۱۳۹۷آفرین به مرسدس AMG GT63s
خیلی ها به خاطر4 درب بودنش مسخرش می کردند.
Just bentley continental
۵ آبان ۱۳۹۷بیاد یه درگ با m5 هیولا بندازه ببینیم چی کارست.
بنظرم m5 کامپتیشن لقمش می کنه.
مهدی
۵ آبان ۱۳۹۷ساخت دست آلمانه دیگه.هراسب بخار خودشو نشون میده مثل خودروهای بعضی شرکت ها که نیستن که بیشتراز۷۰۰تا۸۰۰اسب قدرت داشته باشن ولی توپیست حرفی واسه گفتن نداشته باشن
Amir
۵ آبان ۱۳۹۷فکر نکنم رکورد پانامرا رو بتونه بزنه اگر هم بزنه پورشه یه چیز دیگست!حتی بنز هم یه جاهایی کمه در برابرش.
الف.ی
۵ آبان ۱۳۹۷خب
جانم مرسدس
The Best or Nothing …
فن پورشه و پانامرا نبود بیاد راجع به این نابودگر مریخی رجز بخونه؟!
Amir
۵ آبان ۱۳۹۷آقا تسلیم انصافا پرفورمنس و قدرتش به پانامرا میچربه اما وجدانن پانامرا ماشین کامل تریه.امکانات صندلی های عقبش در حد s کلاس هستن و کیفیت سواریش هم به همین شکله در حالی که هندلینگ و پرفورمنسش فرسخ ها بالاتر از رقیب سوپرلوکسشه!