در اواخر دههٔ ۹۰ میلادی، دایملر برند مایباخ را بهعنوان برندی فوق لوکس احیا کرد و محصولاتی انحصاری را از طریق آن به بازار عرضه نمود؛ اما مایباخ در بازار حریف رولزرویس و بنتلی نشد و چندان موفق عمل نکرد. به همین دلیل در سال ۲۰۱۳ دایملر این برند فوق لوکس را بهنوعی منحل کرد. البته نام مایباخ بهطور کامل کنار نرفت و ازآنپس نسخهٔ لوکستری از محصولات مرسدس بنز توسط این برند عرضه شد. حال اما به گزارش اتوکار، مایباخ میتواند در آینده دوباره محصولات انحصاری خود را تولید کند.
دیتر زتچه، رئیس دایملر در این رابطه به اتوکار گفته است که در برنامهٔ بلندمدت این گروه خودروسازی، مایباخ مانند آامگ به یک بخش مجزا تبدیل میشود. هماکنون آامگ بخشی عملکردی است که بهعنوان یک ستون مجزا در کنار مرسدس بنز و مایباخ فعالیت میکند و مدلهای GT کوپه، رودستر، چهاردر و هایپرکار پروجکت وان را به بازار عرضه کرده است.
هرچند ما نمیدانیم که مایباخ چه خودروهایی را بهعنوان محصولات انحصاری خود تولید خواهد کرد، اما کانسپتهای ویژن اولتیمیت لاکچری و ویژن ۶ میتوانند نشانگر ویژگیهایی از محصولات آیندهٔ این برند فوق لوکس باشند. مثلاً اولتیمیت لاکچری پیشنمایشی از نسل آیندهٔ مرسدس بنز GLS را ارائه کرده که مطمئناً نسخهٔ لوکستری از آن توسط مایباخ عرضه خواهد شد. کانسپت ویژن ۶ هم کوپهٔ منحصربهفردی است که حتی بالاتر از S کلاس کوپه قرار میگیرد. این کانسپتها اما با سدانهای فوق لوکس ۵۷ و ۶۲ که قبلاً توسط مایباخ تولید میشدند بسیار متفاوت هستند.
هماکنون مرسدس بنز S کلاس پایه و اساس محصولات مایباخ را تشکیل میدهد. نسخهٔ لوکستری از این خودرو که توسط مایباخ عرضه میشود چیزی بین آئودی A8 و بنتلی فلاینگ اسپار یا بامو سری ۷ و رولزرویس گوست است. ولی شاید دایملر قصد دارد در آینده از طریق مایباخ رقیبی برای سدانهای گرانقیمتتر این برندهای بریتانیایی تولید کند. ولی بااینحال بخش عمدهٔ فعالیت مایباخ همچنان ساخت نسخههای لوکستری از مدلهای پرچمدار مرسدس بنز مثل S کلاس، GLS و G کلاس خواهد بود.
كامي
۸ آبان ۱۳۹۷به نظرم دلیل عدم موفقیت مایباخ شکل چراغ و جلو پنجره در هم و بی هویتشه .. اون حس کلاسیک بودنو ازش گرفته .. روح ندارن
جز این مایباخ چیزی کم نداره ♥️
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷جناب کامی بیخیال این محمد شو
این محمدمون با اطلاعات چندرغازیش ادعای جرمی رو میکنه ?? ?
از نظر محمد خودرویی که آمریکایی نیست اصلاً خودرو به حساب نمیاد.
کسی که به 911 این توهین هارو بکنه و بگه لوگوی میباخ روی کامیون نصب میشه??? معلومه که هنوز به سن بلوغ نرسیده، خودت دیگه میدونی نمیخوام تو این روز زیاد حرف بزنم.
كامي
۸ آبان ۱۳۹۷مخلصیم
اخه جواب ندیم فک میکنن جوابی نداریم .. نمیدونن همینقدر هم زیادیشونه
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷مرسدس کلاس S جزو لوکس ترین و مجللترین خودرو ها توی دنیا محسوب میشن مثلا همین دیپلمات های کشور های مختلف که اکثرشون خودرو های آلمانی و بخصوص مرسدس کلاس S سوار میشند، میباخ هم به اصطلاح نمونه ارتقا یافته این کلاس هستش که میشه نور الا نور .
گفتن موفق نبودند ، به نظرم حرف درستی نیست چون این کمپانی با رونمایی از نسخه خاص و حیرت انگیز و نادر Mercedes Maybach 6 به همه نشون داد که داره برنامه ریزی میکنه و همین طور بیکار ننشسته.
محمد
۸ آبان ۱۳۹۷من واقعا دوست دارم مایباخ بصورت انحصاری باز هم با محصولات خیره کننده برگرده
ب ام و برند لوکس تر رولزرویس رو داره
اما بنز مایباخ رو تعطیل کرد
.
بین ۲ برند بنز و ب ام و هم ترجیح شخصی من به ب ام و است
اما هم کمپانی بنز بینظیره
هم نتیجه رقابت این ۲ خودروساز آلمانی همیشه بینظیر بوده و این ۲ لازم و ملزوم هم اند
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷یه بار اشتباه کردن . میخوان دوباره اشتباه کنن
هیچ برندی حریف رولزرویس و بنتلی نمیشه دلایل تاریخی و استراتژیک داره
لوگویی که روی کامیون هم نصب میکنن انتظار دارن همون بزنن روی فوق لوکس فروش هم بره والا ??
كامي
۸ آبان ۱۳۹۷مگه مایباخ لوگوشو رو کامیون نصب کرده ؟!
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷یه نگاه به لوگوی بنز روی محصولات مایباخ بنداز بعد یه نگاه به لوگوی بنز روی کامیون هاش
بنز و بی ام و هیچ وقت نمیتونن یه لوکس واقعی بشن
چون برندی که در هر کوچه و خیاببونی بشه پیدا کرد لوکس به حساب نمیاد حالا هرچقدر میخواد تشریفاتی و گرون قیمت باشه
همسایه ما یه بنز ۹۱۱ داره ( کامیون نارنجی ) باهاش چاه تخلیه میکنن
كامي
۸ آبان ۱۳۹۷اتفاقا یارو عرب هم تو دبی یونجه میریزه تو صندوق رولزرویس میبره واسه شترهاش ..
لوگوی بنز دقیقن کجای محصولات میباخه منم برم ببینم ؟؟!!
الان یارو چهارتا رینگ و یه دیفیوزر میزاره رو ماشین بعد میره لوگوی خودشو ب اسم تیونینگ میچسبونه جای لوگوی اصلی بعد من نمیدونم چجوری میشه دو تا لوگوی بنز و میبخاخ با هم رو یه ماشین باشه
اون کیفیت و کارایی بنزو میرسونه که بعد این همه سال هنوز داره استفاده میشه
رولزرویس و بنتلی میتونستن به کارشون ادامه بدن الان زیرمجموعه فولکس و بی ام و نبودن داداچ ..پس اگه الان دارن خودرو میسازن و میفروشن مدیون موتور و فن اوری بی ام و و فولکسن .. وگرنه باید چرم کروکودیلشونو رو یه چیزی شبیه گاری کار میکردن
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷همین بنز نارنجی رد که میگی سال تولیدش 1338 هستش که تا به الان حدود 60 ساله که داره کار میکنه و خدا میدونه چند سال دیگه قراره کار کنه ? ? ?
وقتی میگم کیفیت و استهلاک قطعات آلمانی منظورم همینه ها ???
با حرف خودت،دست خودتو بستی ???
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷کامی داداش داستان نگو
گذر زمان نشون داد مایباخ ورشکسته شد ولی رولزرویس و بنتلی هنوز دارن ادامه میدن این دیگه جای بحث نداره تازه اگه المانی ها رولزرویس نجات دادن چرا خودشون بلد نبودن مایباخ نجات بدن والا
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷عجب نوع بینشی ولی واقعیت اینه که به خاطر کمبود هنوز از ۹۱۱ استفاده میکنن نه کیفیت و خوب بودنش همونطور که هنوز دارن از ۴۰۵ استفاده میکنن
كامي
۸ آبان ۱۳۹۷محمد انتظار نداشتی که بی ام و یا فولکس برن سمت میباخ ؟؟
رولزرویس و بنتلی واسه کی دارن میفروشن ؟؟
میباخ اشتباهش این بود ک سلیقه مشتری هاشو درست نشناخت.. به زودی راهشو پیدا میکنه
مسعود
۹ آبان ۱۳۹۷سلام دوستان
من چون دیدم بہ بنز و مخصوصا کامیونھاش توھین شد نتونستم ساکت باشم
من خودم رانندہ کامیونم و از بچگےبا کامیون بزرگ شدم ھمین 911ھم باھاش کار کردم
این کامیون مےدونے برا چند سال پیشہ؟!
یعنے منظورت اینہ بنز دارہ ھمینو تولید مےکنہ الآن؟!
من الآن یدونہ آکتروس ھشت سیلندر وارداتے دارم کہ با ھزار بدبختے پلاک شدن
مطمئنم خیلےھا آرزوشونہ حتے توے این کشندہ بشینن
با بیست وپنج تن بار تو سربالایے سوارے رو راحت بدونہ فشار مےگیرہ۔
من بنز خاور608۔ 808۔ 813۔ 612۔ 911۔ 913۔ 1513۔ 1921۔ 1924۔ اتگو۔ آکسور۔آکتروس ۔ ولو اف12بارے۔ اف اچ 500۔ مان480۔ اسکانیاپے340۔ آر480۔ و ۔۔ ۔۔ داشتم و دارم و با ھمشونم رانندگے کردم
ولے از بنز بھتر ندیدم
چہ بسا الآن بنز آکسور سقف بلندبارے کم کار مدل85خودمون رو نمیشہ با 500تومن خرید، یعنےافت قیمت ندارہ
آکسور داشتم بالاے یک میلیون کیلومتر کارکرد داشت ھنوز آچار بہ حتےکارترش نخوردہ بود
بہ بنز الکے توھین نکن لطفا
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷محمد فکر کنم فورد و شورولت و داج هم بجز خودرو کامیون و وانت هم میسازن مثل ایرانخودرو ???
پس اونا هم بنجول حساب میشن دیگه، مگه نه ???
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷من نگفتم بنجل یا چیز دیگه ای ولی فورد و شورولت ادعای لوکس بودن ندارن کامیون هم میسازن پیکاپ هم میسازن و کلی چیز دیگه
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷بابا همین رولزویس رولزویس که میکنی، مگه مال BMW نیست؟
مگه BMW نبود که اهیاش کرد؟
دیگه چی میگی آخه پسر.
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷محمد تو یه کامیون به من نشون بده که لوگوی میباخ روش باشه،اونوقت من دیگه پا به این سایت نمیزارم.
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷محمد هیئت عزاداری رو ول کردم اومدم جوابتو بدم.
گفتی همسایتون بنز 911 داره که باهاش چاه تخلیه میکنه؟
اصلا مگه بنز 911 داریم؟ خخخ
محمد چند سالته؟
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷یه سرج بکنن بنز کامیون ۹۱۱ میاره برات
دروغ که نمیگم بعد یه سرج کن مایباخ s600
لوگو هارو بزار کنار هم میفهمی چی میگم
شما سنت اجازه نمیده یادت بیاد بنز ۹۱۱ رو ??
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷محمد بحث نکن، لوگوی بنز و میباخ زمین تا آسمون باهم فرق دارن کجاشون یکیه آخه، ???
داری اعتبار خودتو جلوی بقیه خراب میکنی قبل حرف زدن یه سرچ بکن بعدا بحرف
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷رضا لوگویی که روی ماشین نصب هست منظورم نه لوگویی که برای تاسیس شرکت هست نابغه
(Ali (Chevy nova
۸ آبان ۱۳۹۷کامىونهاى بنز 911 از جمله محصولاتى بود که بسىار مشکلات فنى داشت
از رانندهاى کهنه کار بپرسىد مىگن بهتون
در ضمن مىباخ شرکتى ورشکسته بود که با زور هم نشد سرپا نگهش داشت
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷علی این 911 بیش از 60 ساله که داره مثل ساعت کار میکنه ? ? ?
اونوقت تو میگی مشکل فنی داره.???
از خودرو 60 سال پیش چه انتظاری داری آخه
(Ali (Chevy nova
۸ آبان ۱۳۹۷911 ماله 60 سال پىش نىست
دوما خىلى کامىونها نظىر داف و ولوو و اسکانىا همسال 911 هستن که سن بالاى دارن ولى مشکل فنى نداشتن
بعد هم مگه تو نگفتى بنز 911 وجود نداره؟؟؟؟؟ چى شده حالا دارى ازش دفاع مىکنى؟؟
Cadillac
۸ آبان ۱۳۹۷https://www.google.com/search?q=بنز۹۱۱&client=ms-android-om-lge&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi8rbOSm67eAhVJ5IMKHYd6DL8Q_AUIEigB&biw=360&bih=512#imgrc=7zib1rcsmjFY8M
آرمین
۸ آبان ۱۳۹۷عجیب بود واقعا.با این همه ادعا و اظهار فضل از وجود 911 بی خبر بودی
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷نه بابا من یه لحظه فکر کردم داره پورشه 911 رو میگه ، اصلا فکر نمیکردم طرف مقابل بحث رو از میباخ بکشه به 60 سال پیش
mahdy
۸ آبان ۱۳۹۷لگو داریم تا لگو
لگوی بنز رو گاوم باشه من ان گاوو قبول دارم
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷رولزرویس هیچ وقت لوگوی خودش روی یه ماشین با قیمت دو رقمی در تاریخ نصب نکرده
ولی بنز چی !
kasra
۸ آبان ۱۳۹۷تو این کلاس خاص بودن و تو چشم بودن مهم ترین ویژگی هست، فرضا وقتی یک روزلزرویس فانتوم یا بنتلی مولسان حتی از دور دیده میشه کاملا مشخصه چی هست، ولی تفاوت بین اس کلاس عادی و اس کلاس مایباخ محسوس نیست. من تا قبل از اینکه اس کلاس مایباخ رو از نزدیک ببینم فکر میکردم هم اندازه اس کلاس لانگ هست بعد که دیدمش متوجه شدم طویل تره و اندکی متفاوته.
به نظرم ساخت یک سری خودرو هایی که از مدل های بی نظیر افسانه ای دهه 1930 و 1940 مثل 770 یا 540 و یا مدلای مایباخ مثل SW42 و… الهام گرفته باشن میتونه مایباخ رو به سطحی حتی بالاتر از رولزرویس برسونه. چه از نظر لوکس بودن و چه از نظر فروش.
Efk
۸ آبان ۱۳۹۷کاریزمایی که بنز داره می تونه
و من اگه قرار به انتخاب باشه بنزی که کیفیت (از نظر لوکس بودن و قیمت متریال) رولزرویس رو داشته باشه انتخاب میکنم منتها فعلا چنین محصولی نداره..
مرسدس میباخ: محصولات لوکس
مرسدس amg: محصولات اسپرت
ی مدل میباخ-amg هم مثلا برای رقابت با بوگاتی بزنه: نهایت لوکس و اسپرت
mahdi
۸ آبان ۱۳۹۷به نظر من دلیل موفق نشدنش این بود که میباخ یک ماشین کاملا متفاوت نبود؛در حقیقت با هزینه ی چندصد هزار دلاری مشتری فقط همون اس کلاس رو با انبوه امکانات بیشتری میخرید
و کسی که این همه هزینه برای یه ماشین پرداخت میکنه مسلما میخواد با همه متفاوت باشه
حداقل از لحاظ ظاهر
برای همین بنتلی و رولزرویس گزینه های جذابتری بودن
shirko
۸ آبان ۱۳۹۷والا چی عرض کنم ، فک کنم یه محصولی بالاتر از خود میباخ هم بزنن نمی تونن حریف رلز و بنتلی بشن ، ولی تلاششون قابل تقدیره ، هر چند محصولات الانشونم فقط مارک میباخ روشونه با یه رینگ تازه و گر نه هیچ تفاوتی با نمونه های معمولی ندارن .
كامي
۸ آبان ۱۳۹۷عکس اولی با یه جلو پنجره و چراغ کلاسیک میتونه یه شخصیت جذاب از میباخُ به رخ بکشه
Achtung
۸ آبان ۱۳۹۷به نظر من لزومی نداره بنز برای رقابت با بی ام و و فولکس میباخ رو سرتر و گرونتر از رولزرویس و بنتلی بسازه فقط کافیه میباخ رو با ظاهر جدا و بهتر از اس کلاس و قیمتی کمی مناسبتر و با کیفیت متریال بنتلی بسازه اینجاست که تکنولوژیهای پیشرو اس کلاس میتونه میباخ رو موفق کنه
Amir Machine
۸ آبان ۱۳۹۷من عاشق مایباخ بودم، سدانهای 57 و 62 فوقالعاده بودن و هنوز هم جذاب بنظر میرسن
اما تنها علت عدم موفقیتشون این بود که بیش از حد به S کلاس شبیه بودن، یعنی هویت منحصربفردی که از یه سدان فوق لوکس انتظار میره رو نداشتن
اما فانتوم و مولسان کاملاً از بامو سری 7 و آئودی A8 متمایز هستن و این دقیقا همون چیزیه که یه شخص ثروتمند از یه سدان فوق لوکس چند صد هزار دلاری میخواد.
امیدوارم دایملر دوباره مایباخ رو به یه برند مستقل با محصولات انحصاری و با هویتی منحصربفرد تبدیل کنه
Amin
۸ آبان ۱۳۹۷اون ویژن 6 چقدر زیباست،راستی آقا رضا آمریکایی ها چرا یه خودرو لوکس که هیچی نیمه لوکس هم ندارن؟
Reza
۸ آبان ۱۳۹۷مخلص داداش امین ???
(Ali (Chevy nova
۸ آبان ۱۳۹۷به اون علت که المانىها هم وانت اسپورت ندارن
Mohammad
۸ آبان ۱۳۹۷اتفاقا اینو کشی میگه که سوار لینکلن و کادیلاک نشده باشه واقعا هیچی از بنز و بی ام و کم ندارن ولی بازار محدود امریکایی ها اجازه نمیده زیاد مطرح شن
محمد
۸ آبان ۱۳۹۷شخصا حتی اگه باز هم مایباخ موفق نشه، ترجیح میدم مالک برند بنتلی، مجموعه دایملر و بنز باشه
نه مجموعه فولکس واگن
قطعا رقابت رولزرویس و بنتلی با دو زیر مجموعه بنز و ب ام و رقابت جذابتری میشه و نتیجه قطعا بینظیره
ضمنا منکر تولیدات درجه یک فعلی بنتلی هم نیستم اما مطمئنا بنتلی با ورژن بنز کولاک به پا میکنه
امیدوارم دوستان سرمایه دار جیلی صدای منو از همین تریبون بشنون و یه حالی به مجموعه دایملر بدن :)