مرسدس بنز

مرسدس EQE الکتریکی به جنگ تسلا مدل S می‌رود!

EQC اولین عضو از خانواده‌ی گسترده‌ی EQ بوده و این محصولات الکتریکی در آینده کاملاً متنوع خواهند بود. ستاره‌ی سه پر دنیای خودرو قبلاً با هاچبک جمع‌وجور EQA پیش‌نمایشی از عضو پایه‌ی این خانواده داشته و همچنین اقدام به رونمایی از EQV داشته است. ما همچنین می‌دانیم که نسخه‌ی تمام الکتریکی شاسی‌بلند GLB در سال ۲۰۲۱ و با نام EQB عرضه خواهد شد و البته باید به سدان پرچم‌دار EQS هم اشاره کنیم که به عنوان S کلاس خودروهای الکتریکی مرسدس عمل خواهد کرد.


اما حالا خبر آمده مرسدس در حال کار روی خودرویی با نام EQE است که اتوکار تولید آن را از روی سند منتشر شده توسط وزارت اطلاعات و تکنولوژی چین متوجه شده است. این خودرو که با کد V295 تولید می‌شود ظاهراً طول کمتری از سدان E کلاس خواهد داشت اما فضای کابین آن مشابه S کلاس خواهد بود.

Der neue Mercedes-Benz EQC | Oslo 2019 // The new Mercedes-Benz EQe 2019
گفته می‌شود سدان EQE ارتفاع بیشتری در مقایسه با E کلاس خواهد داشت و تنها با سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. یک پیشرانه‌ی الکتریکی چرخ‌های جلو را به گردش درخواهد آورد و پیشرانه‌ی الکتریکی دیگری هم روی اکسل عقب نصب خواهد شد. همچنین گفته شده تولید نسخه‌ی دیفرانسیل عقب و اسپورت از این سدان الکتریکی در دستور کار قرار داشته و اگر چراغ سبز تولید را دریافت کند در سال ۲۰۲۲ آن را خواهیم دید.


باید خاطرنشان ساخت قدرت ترکیبی این دو پیشرانه بیش از خروجی ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری EQC یاد شده خواهد بود. به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی باتری، تخمین زده شده EQE برد ۶۰۰ کیلومتری خواهد داشت.


رقیب بالقوه‌ی تسلا مدل S پر از تکنولوژی‌هایی همچون فرمان پذیری چهار چرخ و سیستم تعلیق با سواری نرم خواهد بود. EQE همچنین از سیستم رانندگی نیمه‌خودکار بسیار پیشرفته و تجهیزات ایمنی متنوع سود خواهد برد.


خودروی یاد شده در آلمان و در کارخانه‌ی جدید ۵۶ در زیندل فینگن روی خط تولید خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (989 ديدگاه)

    من یکی خسته شدم ولی هنوز تولید و عرضه انبوه الکتریکی ها شروع نشد. هنوز تسلا اقایی میکنه. کی این 2020 میرسه تا ببینیم وعده ها عملی میشه یا نه اخه اکثر خودروسازها قول عرضه الکتریکی ها را 2020 دادن

  2. نیما

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (345 ديدگاه)

    تو ماشین های تسلا زیر کاپوت فضای بار هست و موتور مستقیم روی اکسل یا روی هر چرخ هست.
    چجوریه که بقیه اینطوری نیستن؟ الان همین بنز کل زیر کاپوت رو گرفته

    1. فرامرز

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1596 ديدگاه)

      به نظرم تنها علتش صرفه جویی تو هزینه هاست. خیلی خودروها صندوق جلو دارن (جگوار آی پیس و حتی ب ام و آی ۳) ولی تسلا خیلی خوب از فضای موجود استفاده کرده. این فضا تو شاسی بلندهای سه ردیفه که صندوق خیلی کوچیکی دارن (در صورت استفاده از ردیف سوم) خیلی مفید خواهد بود.

  3. MAHDI

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به هیچ وجه خودروهای برقی رو دوست ندارم.حالا میخواد ساخت تسلاباشه یا بنز. آئودی باشه یاbmw ویا پورشه.
    فوقش خودروهای هیبریدی که موتورهای های ترکیبی ان.اما یه خودروی برقی انگارخیلی خیلی بی روح هستش ویه جورایی حس مرده ای رو دارن!!!
    البته یه خودروی برقی واسه من فقط در کلاس هاچبک های کوچیک یااتوبوس های شهری ویا خودروهای باری کوچیک خوبه

  4. mazda-MX5

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    وقتی مرسدس چینی شده طبیعیه که از تکنولوژی برقی چینی ها هم میتونه استفاده کنه

    1. MAHDI

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      شما چرا اسمت رو گذاشتی mazda چون نظراتتون خیلی به یکی دیگه شبیه!!!!!
      شما در مرسدس بخاطرخرید درصدی از سهامش توسط چینی ها در محصولاتش افت کیفیت یا افت مهندسی یا تکنولوژی میبینید؟؟!!!!!!!!
      اول که خرید درصدی ازسهام مرسدس به معنی چینی شدن مرسدس نیست.این حرف شما انگار از روی کینه هستش تا یه نظرمعمولی.
      فعلا که خودروسازان آلمانی دارن پادشاهی میکنن در تمام زمینه.

      1. mazda-MX5

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (29 ديدگاه)

        نمیدونستم برای انتخاب نام کاربری باید از شما اجازه میگرفتم دوست عزیز

  5. Khan

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (361 ديدگاه)

    هروقت یه خودرو الکتریکی با کولر و سیستم صوتی روشن و باقی موارد معمول 800 تا 1000 کیلومتر رفت میتونم به خریدنشون فکر کنم. تازه شارژ شدنش هم نهایت اندازه یه باک بنزین زدن طول بکشه

    1. خسرو

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (96 ديدگاه)

      بهشون میگم لحاظ کنند حتما

  6. Bilbo

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    من موندم تو کدوم مشارکتی با کمتر از ۱۰ درصد سهام داشتن، خط مشی شرکت رو تو طراحی و بعد فنی تعیین میکنن؟
    یکم از این فضای کل کل بچه گونه دور بشید.

    1. mazda-MX5

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      گویا دقت نکردی به متن که نوشته خبرش از کجا درز کرده

  7. ali a

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (774 ديدگاه)

    بنظرم مرسدس حالا حالاها نمیتونه حریف تسلا بشه …مشخصات این ماشین الکتریکی بنز همین الانم از تسلا پایین تره…مدل های جدیدتر تسلا بازم بهترن میشن…پس تا چند سال آینده رقیب جدی برای تسلا وجود نداره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا