معرفی اولین شاسیبلند تمام الکتریکی مرسدس بنز قطعاً یکی از مهمترین رویدادهای چند سال اخیر مرسدس بوده است؛ و البته پس از رونمایی این خودرو یک نکتهی مهم بهصورت ابهام باقی ماند و آنهم محدودهی حرکتی این خودروی الکتریکی بود.
مرسدس بنز گفته بود شاسیبلند میان سایز و الکتریکی EQC در بازار آمریکا شعاع حرکتی تخمین زده شدهی ۳۲۲ کیلومتری خواهد داشت. البته برد این خودرو در بازارهای اروپایی به خاطر روش تست متفاوت برابر با ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است.
این اختلاف ارقام غیرعادی نیست زیرا همانگونه که گفته شد روشهای تست دو بازار آمریکا و اروپا فرق میکند. البته به نظر میرسد پس از انتقاداتی که به بُرد این خودرو شده است، مرسدس دوباره به فکر اصلاح عدد یاد شده افتاده است.
بخش آمریکای مرسدس بنز بیانیهای منتشر و محدوده حرکتی شاسیبلند EQC را اصلاح کرده است. مدیر تولید و تکنولوژی مرسدس دراینباره گفته است:
همکاران ما در اشتوتگارت اعلام کردند محدوده حرکتی تخمین زده شده برای EQC در بازار آمریکا صحیح نیست. فعلاً از اصحاب رسانه درخواست میکنیم که از برد تخمینی ۴۵۰ کیلومتری بازارهای اروپایی برای این خودرو استفاده کنند.
همچنین مدیر ارشد مرسدس خاطرنشان ساخته شعاع حرکتی رسمی این خودرو در بازار آمریکا اندکی پیش از عرضهی خودرو به بازار اعلام خواهد شد.
اگرچه محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری قطعاً بهتر از ۳۲۲ کیلومتر است اما گفته شده روش تست NEDC اروپایی بسیار خوشبینانه میباشد. از اول سپتامبر این روش تست جای خود را به استانداردهای واقعبینانهتر WLTP داده است.
روش تست EPA و WLTP به عملکرد خودروها در دنیای واقعی نزدیکتر بوده بنابراین شاید EQC نتواند همان محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری را ارائه کند و تخمین ۳۲۲ کیلومتر احتمالاً دقیقتر خواهد بود. پس چرا مرسدس این عدد را اصلاح کرده است؟ آیا دلیل آن میتواند برد کمتر در مقایسه با رقبا باشد؟!
شاسیبلند الکتریکی مرسدس از سال آینده بهطور مستقیم به جنگ تسلا مدل X و آئودی E-Tron خواهد رفت. تسلا شعاع حرکتی ۳۸۱ کیلومتری را با باتری کوچکتر ۷۵ کیلووات ساعتی ارائه میکند درحالیکه EQC از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی سود میبرد. البته مدل X 100D که از باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی سود میبرد شعاع حرکتی ۴۷۵ کیلومتری را ارائه کرده است. از طرفی انتظار میرود آئودی محدوده حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر داشته باشد.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۷ شهریور ۱۳۹۷اینقدر سخته تو چند تست مختلف برد خودرو معلوم بشه بعد هم یک میانگین بگیرن مثلا تست تو مرکز شهر + تست اتوبان * تست تو محل کم ترافیک + چند ایتم دیگه بعد یک میانگین
ram
۱۷ شهریور ۱۳۹۷بعد چند سال پیگیری و مطالعه این سایت دیگه برام مشخص شده که ما تو دنیای واقعی زندگی نمیکنیم.هنوز تو کف پراید چهل میلیونی هستیم و براش صف میکشیم ولی هنوز یه ماشین برقی رو از نزدیک نه دیدیم نه سوار شدیم.
ینی اینقدر از دنیا عقبیم؟
اندازه گیر ی عمق فاجعه با روشهای ریاضی امکان پذیر نیست.
خوشبختانه فقط یه روزنه امید برای ما ایرانی ها مونده اونم اینه که “”” همه میمیریم “””
datsun
۱۷ شهریور ۱۳۹۷آقا شاهین میشه یه مطلب در مورد موتورهای الکتریکی که تو خودروها به کار میره یه مطلب بزاری چون موتورهای الکتریکی صنعتی در ابعاد بزرگ اسب بخار خیلی کمی تولید میکنن این موتورها ی کوچک چطوری این همه قدرت تولید میکنن
ساسان
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ماشین قشنگی مخصوصا از جلو اما پشتش از لینکلن بر گرفته شده
الهی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷از کانسپت جدید ولوو .. ۳۶۰ درجه چه خبر…؟!