تنها چند هفته به معرفی رسمی مرسدس EQS باقی مانده و کمکم جزئیات بیشتری از پرچمدار الکتریکی ژرمنها منتشر میشود. هفته پیش کابین فوقالعاده لوکس این خودرو با هایپراسکرین ۵۵ اینچیاش پدیدار شد. هماکنون مرسدس تائید کرده EQS الکتریکی حداکثر شعاع حرکتی ۷۷۰ کیلومتری بر پایه تستهای WLTP خواهد داشت.
این شعاع حرکتی بالاتر از تخمینهای قبلی بوده زیرا مرسدس اولین بار گفته بود برد EQS بیشتر از ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود. سدان الکتریکی مرسدس با باتریهای متفاوتی از جمله مجموعه ۱۰۸ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد و این باتری احتمالاً بالاترین شعاع حرکتی را ایجاد میکند.
احتمالاً EQS در آمریکا و با استانداردهای متفاوت EPA شعاع حرکتی حدود ۵۳۹ کیلومتری خواهد داشت. برد این خودرو کمتر از تسلا مدل S برد بلند پلاس خواهد بود خودرویی که طبق تخمینهای EPA حداکثر برد ۶۴۷ کیلومتری دارد. البته شعاع حرکتی EQS هنوز هم احساسبرانگیز است چراکه خودرویی بزرگتر و لوکستر نسبت به تسلا میباشد.
ژرمنها میگویند تنها در عرض ۱۵ دقیقه و با استفاده از شارژر سریع میتوان به برد ۳۰۰ کیلومتری دست یافت. آنچه باعث میشود EQS چنین عملکردی داشته باشد بدنهای کاملاً آئرودینامیک است. با ضریب درگ ۰.۲۰، مرسدس مدعی است EQS پایینترین ضریب آئرودینامیکی بین تمامی خودروهای تولیدی در جهان را داراست. محض اطلاع بد نیست بدانید تویوتا پریوس ضریب درگ ۰.۲۴ را دارد.
اما آنچه باعث تحرک مرسدس EQS خواهد شد دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک است. هنوز قدرت رسمی این خودرو تائید نشده اما تیزرها شاهد خودرویی با طراحی نرم و خط سقف کوپه مانند، نمای جلوی کم ارتفاع و دربهای بدون فریم بودهایم.
پردهبرداری از مرسدس EQS پانزدهم آوریل یعنی دو سال پس از معرفی ویژن EQS کانسپت انجام خواهد شد. فروش این سدان الکتریکی و پرچمدار نیز از ماه آگوست سال ۲۰۲۱ (مرداد ماه) در اروپا شروع میشود.
RezaRs
۱۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا زیبا و محشرههه
parsa_ashgh.mashine
۱۵ فروردین ۱۴۰۰قشنگه
Reza.M
۱۵ فروردین ۱۴۰۰فک کنم دیگ بابای تسلا هم بیاد نتونه با این رقابت کنه…فقط امیدوارم بقیه از خودشون برای ساخت ماشین های الکتریکی خلاقیت نشون بدن و صرفا چیزایی مثل همین هایپر اسکرین رو کپی نکنن…حرکت جسورانه ای از بنز بود که در روزگاری که همه به شاسی بلند سازی روی اوردن با یه سدان نقشه راه اینده رو معرفی کنه…شاید میخواد این منظور رو برسونه که سدان ها همچنان حضور خواهند داشت…شاید هم صرفا دنبال بیشترین برد بود و یه سدان ضریب درگ و ایرو دینامیکه بهتری نسبت به یه شاسی بلند داره…هرچی بود کاملا فلسفه خودشون رو درش میشه دید…Best Or Nothing…
رضا
۱۵ فروردین ۱۴۰۰نیاز به بابای تسلا نیست
همین الان برد تسلا ۱۱۱ کیلومتر بیشتره یعنی حدود ۲۰٪
قطعا قیمتش هم ۲ برابر تسلا هست که دیگه قابل مقایسه نیستن
محمدهادی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰واقعا میشه ماشینی تولید کرد که ضریب پسارش پایین تر از ۲.۰ مثلا ۱.۵ باشه؟
دیگه میشه خود جریان سیال باد
Reza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰بی صبرانه منتظرم
محمدهادی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰پسر عجججب بنزیه
بنز رو باید همیشه اینجور جاها دید
حرکت بر روی لبه ی فن آوری و تکنولوژی های نوین
ایول
پسر چه ضریب درگ مشتی داره
عاااالی
GT
۱۵ فروردین ۱۴۰۰شعاع حرکتی بی نظیره، شاید از مدل s کمتر باشه، ولی این ماشین خیلی چیزهای بهتری داره ❤️
طراحیش خیلی حالم را خوب میکنه بر خلاف s کلاس جدید
PHILIPP
۱۵ فروردین ۱۴۰۰از مدل اس بیشتره
فقط توی آمریکا کمتر میشه
PHILIPP
۱۵ فروردین ۱۴۰۰توی متن نوشته مرسدس توی اروپا 770 کیلومتر
تسلا مدل اس برد بلند پلاس 650
با توجه به ریاضیات اول دبستان اون اولیه بیشتره
حالا بازم میان دیس میدن??
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۰رکورد شعاع حرکتی و بُرد ماشینای برقی روز به روز شکسته میشه و بهتر میشه و اصلاً بعید نیستش که حتی به چند هزار کیلومترم برسه
میرخان
۱۵ فروردین ۱۴۰۰یه روز هم میرسه که با ابرخازن ها اصلا برامون شعاع حرکتی مهم نباشه
محمدهادی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰احسسسنت
NAVID۰۰۹۸
۱۵ فروردین ۱۴۰۰فکر نکنم زیر ۲۰۰ هزار دلار باشه !
اما حقیقتاً چرا باید تسلا S خرید وقتی که حتی تسلا در برابر سادهترین رقبایش هم نه کیفیت و نه طراحی شاخصی داره ، چه برسه به این که این خودرو بنز و از سری کلاس S و با چنین طراحی زیبایی حال چشم آدم را حال میاره !!!
ali (chevy nova)
۱۵ فروردین ۱۴۰۰اونکه همش از تسلا به هر بهونه اسم میارید نشون میده از موفقیتهای اون هست که اینهمه دشمنی باهاش دارید
همیشه به قطار در حال حرکت سنگ میزنن و تسلا مثل قطاریه که به سمت موفقیت حرکت میکنه
PHILIPP
۱۵ فروردین ۱۴۰۰وقتی کابینش از اسباب بازی های مرسدس هم ساده تره باید قبول کنیم که شماها بهش میگید لوکس؟
Amirreza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰،نه اصلا اینطوری نیست ، فقط زورمون میگیره که یه سری به اینهنه خودروساز با اصالت پشت کنن و طرفدار تسلا باشن
Hamid
۱۵ فروردین ۱۴۰۰حالا مثل اینکه دوستان طرفدار تسلا فشار خوردند … از دیس لایک ها مشخصه
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۵ فروردین ۱۴۰۰احتمالا میترسن ارزش سهامشون افت کنه، آخه این مدت خیلی رو مستر ماکس و اسباب بازی هاش مانور میدادن.
Mr.t.e.s.l.a
۱۵ فروردین ۱۴۰۰شاید باور نکنی ولی دوستان تسلا فن این حرفا براشون مهم نیست!!
چیزی که اثبات شده دیگه چرا ما دوباره ثابتش کنیم
درضمن گفته های wltp در مورد برد با گفته های EPA نزدیک به 90 الی 100 کیلومتر فرق داره
Wltp خیلی خوشبینانه میگه و توی تست ها همیشه کمتر ثبت میشه و مطلب هم اشاره کرده
خوشمم میاد هر بحثی میشه اصلا حرف تسلا نیست ولی ظاهرا شماها خیلی دوس دارین حرفشو پیش بکشین…
دیروز کامل در مورد کیفیت گفتم ولی ظاهرا گوش یه عده دره یه گوش دیگش دروازه…
به قول المیراج اینا اول بتونن برسن به ریویان
و لوسید
بعد ببینیم شاید در مقابل تسلا حرفی برای گفتن داشتن…
این من بودم که گفته بود ما از تسلا مخصوصآ مدل وای برای ماشین هامون الگو برداری میکنیم
مدیر عامل فولکس نبود من بودم!!!
بعد یه عده اینجا نشستن میگن تسلا هیچی نداره و چن سال دیگه از بین میره ??
Reza Hosseini
۱۵ فروردین ۱۴۰۰فکر کنم دوستان از دل کالیفرنیا هم برای دیس لایک دادن تشریف فرما شدن
احتمالا از ایلان ماسک هم کمک خواستن:))))
Mahyar.M.A.R
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دوباره ایلان ماسک از اون توییت های جنجالی گذاشته ولی اینبار برای دیسلایک بارون کردن اینذمقله تو پدال ??
GT
۱۵ فروردین ۱۴۰۰نوید جان شاید بعضی از دیس لایک ها به خاطر این هست که گفتی فکر نکنم زیر ۲۰۰ هزار دلار باشه!
NAVID۰۰۹۸
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دیسلایکها چه میکنه? !
من نظر خودم را میدم ، حالا میخواد به فن تسلاها بَر بخوره یا به فن بنزها یا حتی ژاپنیدوستان که خودم از دوستداران ژاپنی و سپس آلمانیها هستم !
در ضمن ، این دیسلایکها کار یک نفر هست !
abdi_porsche fan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰نوید نمیخوام اینجا سیاسی حرف بزنم اما ایران اگه از اول صاف جلو رو امریکا نمیگفت ما با شما دشمنیم کارمون به اینجاها کشیده نمیشد که با چین کمونیست قرارداد ببندیم
Ramin
۱۵ فروردین ۱۴۰۰?
کدوم متعصب و بیکاری اومده به نوید دیس داده ؟؟
کی 72 دیس لایک به نوید داده ؟؟مگه چی گفته که 72 تا دیس دادید.
بابا 10 تا دیس. 20 تا دیس. فوق فوق فوقش 30 تا دیس. اصلا بیخیال 40 تا دیس.
72 تا دیسلایک برای چی دادید ؟؟؟؟
دیگه منی که عاشق تسلا هستم میگم کیفیت محصولات BYD بهتر از تسلا هست!
( از رو عکس برید ببیند ) بنز که جای خود دارد.
من از خودرو های اروپایی متنفرم و تنها اروپایی که دوست دارم بنتلی هست.
من از بقیه اروپایی ها تنفر شدید دارم.
و بار ها گفتم بنز توش از پلاستیک استفاده میکنه!!!
اما نمیگم شما بنز نخر ! هرکی هر جور دوست داره فکر میکنه و علاقه نشون میده.
من از بنز متنفرم ولی نمیگم شما یا فلانی بنز نخر! من متنفرم شما که متنفر نیستی.
ما انسان ها به علایق هم دیگه هم کار داریم !
من بنز دوست ندارم نمیتونید زورکی بنز دوستم کنید. شما چینی دوست ندارید. پس من هم نمیتونم زورکی شمارو چینی دوست کنم .
هیچ چیز زورکی نیست. اقا نوید از تسلا بدش میاد . افراد متعصب که نمیتونن با دیس لایک دادن نوید را تسلا دوست کند.
من از بنز و پورشه زیاد خوشم نمیاد . چون الکی گرونن و پول برندشونو میگیرن و…
ولی قبول دارم eqs و تایکان بهتر از مدل S هستن.
از بنز متنفرم ولی واقعیت رو قبول میکنم.
ولی یه سری دوستان متعصب اصلا درک نمیکنن واقعیت را.
یادتان باشد هیچ چیز را نمیتوان زورکی به کسی قبولاند. نوید از تسلا خوشش نمیاد. پس زروکی و با دیس لایک دادن نمیتونید او را تسلا را دوست کنید
یانکی
۱۵ فروردین ۱۴۰۰میدونی چرا انقدر دیس گرفته.کافیه بری کامنتهای قبلیش رو بخونی و ببینی که *** یه جایی از عهد نامه ننگین ترکمن چین دفاع میکنه.یه جا دهه زجر رو تبریک میگه.کلا یه شخصیت ضد مردمی هست.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ فروردین ۱۴۰۰یانکی
جهتدار کامنت نگذار و دروغ نگو اینقدر راحت که بخواهی کامنت را به بحث بکشانی !
در ضمن ، همانطور که شما و… با قرارداد چین مخالفی ، من موافقم ، چون شرایط ایران به صورتی هست که آمریکاییها طرحش را ریخته بودند تا ایران بشود لیبی و عراق و… !
در ضمن ، اگر انسان هستی مثل مرد بیا و یک کامنت از من نشان بده که دههی فجر یا زجر را تبریک گفته باشم و در حالی که اگر هم میخواستم تبریک بگم ، نظر شخصی من بود و به شخصی ربطی نداشت و… !
مانی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰جالبه یسری یه چیزی شنیدن مثل طوطی تکرار میکنن
هر چی میشه میگن نظر شخصیه به کسی ربطی نداره
یه نظر وقتی شخصیه که شخصی بمونه نه اینکه با صدای بلند داد بزنی بعد بگی نظر شخصیه
به کسی ربط نداره.یه مثال بزنم:من تو ذهنم فکر میکنم که(بلا نسبت ایرانیها)ایرانیها خنگن اما کاری انجام نمیدم
و نظرم رو هم برای خودم نگاه میدارم این میشه نظر شخصی
حالا اگه در این باره کاری کنم یا جار بزنم که ایرانیها خنگن این دیگه نمیشه نظر شخصی
و اگه بگم به کسی ربط نداره و نظر شخصیه طرف حق داره بجا یه بار دوبار جر بده
Navid_bivaN
۱۵ فروردین ۱۴۰۰این تعداد از متعصب های منفی، برام جالب بود. جدیدا که حتی به کسی که سؤال پرسیده یا نویسنده و سردبیر پدال هم منفی میدن.
abdi_porsche fan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰نمیفهمم رامین چجور عاشق چینیا هستو از اروپاییا به شدت متنفر!! داش فازتو با رسم شکل برام توضیح میدی؟
Amirreza
۱۷ فروردین ۱۴۰۰یعنی شما میگی کابین بنز بی کیفیته ولی کابین چانگان و بی وای دی با کیفیته؟
Amirreza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰دقیقا با نوید موافقم فقط معلوم نیست کدوم طرفدار تسلا انقد اکانت فیک داره
Elmiraj
۱۵ فروردین ۱۴۰۰اینا اول از پس لوسید و ریویان بر بیان بعد برن سراغ تسلای ۵ سال پیش….
علی turbos
۱۵ فروردین ۱۴۰۰هروقت کم اوردی این حرف رو زدی.
محمدهادی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰به به چه خبره اینجا??
آقا جمتون همیشه گرم
بزنید بریزید دیس بدید بوس بدید
ایولا
اینجا خانه ی آرامش شماست
اینجا پدال دوست داشتنیمونه
یجورایی مجله ماشین مدرنه?✌️❤️
GT
۱۵ فروردین ۱۴۰۰آره بابا اصلا ۱۳۰ سال تجربه در خودرو سازی باد هواست در مقابل عظمت یک دهه ای تسلا که اینا هیچی نیست:))
مرسدس بود که سه سال پیش یه ماشین با گشتاور ۱۰ هزار نیوتون متر و شتاب ۱.۹ ثانیه ای معرفی کرد حالا هیچ خبری ازش نیست
یه وانت باری هم بود که مرسدس معرفی کرد طراحی مریخی و حال به هم زن داشت اصلا همه اینا مال مرسدس بود بابا چرا اینقدر به تسلا گیر میدین نمیبینید این همه عظمت محصولاتش را که داخلش با ابریشم و طلا تزئین شده؟!
المیراژ درست میگه
به حق گویان اعظم سلام کنید
Amirreza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ولی اون مرسدس بود که ماشینو اختراع کرد ، اون مرسدس بود که اس کلاس رو نماد تجمل قرار داد ، اون لکسوس بود که سلطان صدا ال اف ای رو درست کرد ، اون بیمر بود که ای ۸ رو که از فضا اومده بود رو معرفی کرد ، اون فولکس بود که افسانه بیتل رو معرفی کرد ، اون فورد بود که اسطوره ای به اسم جی تی ۴۰ رو خلق کرد ، اون فراری بود که هر سال ماشینای کلکسیونیش به قیمتای میلیون دلاری فروخته میشن ، اون بوگاتی بود که ماشیناش با هواپیما مقایسه میشدن ، اون لامبورکینی بود که اسطوره بچگی همه ما یعنی کونتاش رو معرفی کرد ، اون آئودی بود که توی مسایقه های رالی برنده بود ، اون آلفارومئو و لوتوس بودن که چیزی به اسم کاهش وزن رو به دنیا یاد دادن ، اون لندروور بود که ده ها رکورد استقامتی زد ، اون تویوتا بود که همراه همیشگی اعراب تو صحرا بود ، اون نیسان بود که دریفت رو معرفی کرد ، اون شورلت بود که اولین شاسی بلند دنیا یعنی سابرین رو معرفی کرد ، اون چلنجر بود که هیچ وقت از اصالتش دور نشد ، اون فورد بود که رپتوری رو معرفی کرد که چندین ساله پروفروش ترین خودروی آمریکاس ، اون مکلارنه که شبحی به اسم اف وان رو تولید کرد که هنوز هم بی رقیبه ، طرفدارای تسلا خودروساز رو در ظاهر میبینن برای همین یه ماشین باز واقعی نیستن ولی یه ماشین باز بیشتر از اینکه قدرت و گشتاور براش مهم باشه ، اصالت و روح و ذات یک ماشین براش مهمه ، اینا همون چیزایین که بنز رو از پژو و بیمر رو از هیوندا و فورد رو از تسلا متمایز میکنن ، بعدشم اون پیکاپی که میگی فقط یه کانسپت بود اگر اینطوریه پس یه نگاه به کانسپت بنز avtr بنداز
Amirreza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰در جواب به مستر تسلا
Amirreza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰و Elmiraj
ali (chevy nova)
۱۵ فروردین ۱۴۰۰بنز 130 سال تجربه داشت ولی یه پلتفرم نتونست برا x کلاسش بسازه و رفت از نیسان گرفت.
130 سال تجربه داشت ولی سهامدار ارشدش شد جیلی چین با 12 درصد سهام.
GT
۱۵ فروردین ۱۴۰۰امیر رضا واقعا منظور من را نگرفتی؟! ?♂️??
Benz SLR
۱۵ فروردین ۱۴۰۰جی ام واقعا به امریکا تعصب داری من جات بودم پدر خودرو سازی جهان رو زیر مسخره کردن نمیبردم . پیکاپ xکلاس اولین تجربه بنز تو پیکاپ ها بود چون تخصص بنز تو پیکاپ نیست . بهترین پیکاپ ساز ها آمریکا هست . تازه ۱۲٪ سهامش هم چینی ها خریدن برای استفاده از منابع و علم مرسدس خریدن نه مرسدس رو چینی کنن . بخاطر همین نباید بنز و تاریخشو زیر سوال ببری . آدم نظرات تعصبی میخونه حالش خراب میشه
Amirreza
۱۶ فروردین ۱۴۰۰نه جی تی منظورتو گرفتم ولی میخواستم کامنتم بیاد آخر همه نظرات که توسط اون دو دوست عزیز خونده بشه
Amirreza
۱۶ فروردین ۱۴۰۰علی جان ، انتقال پلتفرم به معنای ضعف نیست وگرنه اگر اینطور بود چون اکثر شاسی بلند های جنرال پلتفرم یکی دارن اینم ضعف حساب میشد ، یا مثلا موتور آستون مارتین دی بی ۱۱ مال شرکت ای ام جی هست ولی این نشانه ضعف آستون نیست ، یا حتی همکاری جگوار و لندروور و …….. ما از این همکاری ها زیاد داشتیم و شما خودتونم خوب میدونین
ماکان
۱۵ فروردین ۱۴۰۰سلام . آیا کسی می داند که نسخه ۱۲سیلندر از مرسدس بنز مایباخ کلاس S حدوداً در چه زمانی معرفی رسمی می شود ؟
PHILIPP
۱۵ فروردین ۱۴۰۰اینکه میان به سوال دیسلایک میدن واقعا خیلی جالبه
PHILIPP
۱۵ فروردین ۱۴۰۰الانم به من دیس میدن?
علی turbos
۱۵ فروردین ۱۴۰۰پاسخ به gm.
اولا جیلی 9درصد رو در اختیار داره . توگوگل نوشته 9 اونوقت تو 12رو از کجا اوردی.
اگه از گوگل بیشترحالیته برو بشین جای گوگل.
دوما باز خوبه 9درصدبنزه.اما 100درصد داج و رم و کرایسلر رفته زیر نظر فرانسوی ها .
یعنی چند وقته دیگه داج405و رم 206 میاد بیرون.
علی turbos
۱۵ فروردین ۱۴۰۰وهمچنین جیپ .
4تاشرکت زیرنظرفرانسوی ها .
بوووووم.
رکورد زدین.
behnam1012
۱۵ فروردین ۱۴۰۰مرسدس وقتی دست روی یک چیزی بزاره بهترین رو ارائه میده
مثل amg gt بلک سریز ، اینم تو سگمنت خودش بهترین میشه ??
سهند
۱۵ فروردین ۱۴۰۰در بالا گفته بهترین ضریب آیرودینامیک را دارد! یعنی آیرودینامیک این از سوپر اسپرت ها هم بهتر است؟
فکر نمیکنم آیرودینامیک یک سدان فول سایز از سوپر اسپرت ها بهتر باشد
ارشیا
۱۵ فروردین ۱۴۰۰چرا
میشه خیلی از سدان ها دارن.
الان رکوردش دست i8 خدابیامرزه.
PHILIPP
۱۵ فروردین ۱۴۰۰خب I8 سدان نیست سوپرکار هستش از نوع هیبرید
taha malek
۱۵ فروردین ۱۴۰۰از نظر رد کردن باد بله ولی کاربرد ایرودینامیک( علم واکنش های فیزیکی بین اجسام که برای بخش خودرو آیرودینامیک سیالات است) در یک خودرو سوپر اسپرت استفاده از اون برای نیروی رو به زمین و خنک کردن موتور و… هم هست که ضریب درگ رو بالا میبره ضریب درگ میزان برخورد باد به بدنس که قاعدت اون همه نیروی روبه زمین در سوپر اسپورت ها ضریب درگ رو بالا میبره ولی خودرو شهری نیازی به نیروی روبه زمین نیست
و اینو هم بگن اگه ایردی داخل حرف هام بگید ولی چیز هایی که یادم مونده ایناس که برای درک مبتدی فک کنم کارامد باشه
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۵ فروردین ۱۴۰۰مبحث آیرودینامیک یه مبحث پیچیده و بزرگه
ولی به زبون سادش این میشه
ضریب درگ عددیه که نشون دهنده میزان مقاومت هوا در برابر بدنه ماشینه.هرچی کمتر باشه بهتره(مثلا کاهش مصرف سوخت یا کم کردن صدای باد)ولی خب قائدتا داونفورس رو هم کم میکنه.(البته مقایسه نیروی درگ کمِ یه ماشین برقی با یه ماشین بنزینی چیز درستی نیست بنظرم.چون ماشینای بنزینی نیاز به ورودی هوا دارن واسه خنک کاری که ورودی هوا بیشتر باشه نیروی درگ هم تقریبا بیشتر میشه)
ولی چیزی که اکثر سوپراسپرت ها یا هایپرکار ها نیاز دارن داونفورسه که داون فورس بلا استثنا نیروی درگ رو زیاد میکنه و این امر هم اجتناب ناپذیره.
داونفورس هرچی بیشتر باشه پایداری ماشین سر پیچ ها بیشتره.یکی از دلایلی که ماشینای فرمول یک با سرعت عجیب و زیادی سر پیچ ها میپیچن،همین داون فورس زیادشونه.ثابت درگ یه ماشین فرمول یک ۱.۲ هست که میشه ۶ برابر همین بنز eqs،ولی پیچی که eqs با ۵۰-۶۰ تا بپیچه،ماشینای فرمول یک با ۱۵۰-۱۶۰ سرعت میپیچنش.
Ramin
۱۵ فروردین ۱۴۰۰پورشه تایکان توربو اس قیمتش 183 هزار دلار هست وقتی برید سایت پورشه و اون رو شخصی سازی کنید و هرچی دلتون خواست روی ماشین بگذارید ، قیمتش 216 هزار دلار مرسه!
قطعا بنز EQS از لحاظ منطقی خیلی بهتر از تایکان هست. احتمالا قیمت EQS بالای 210 یا 220 هزار دلار خواهد بود.
البته قیمت پایه تایکان 79 هزار دلاره که دیفرانسیل عقبه. احتمالا اگه بنز هم یه مدل ارزون تولید کنه تو هموم رنج 80 الی 85 هزار دلار قیمت میخوره.
ولی نسخه فول …..
به نظرتون قیمت نسخه فول EQS بالای 200 هزار دلاره؟؟؟ ( منظورم نسخه فول )
هست = ?
نیست = ?
حالا اگه بالای 200 هزار دلار باشه به نظرتون ارزش داره ؟
taha malek
۱۵ فروردین ۱۴۰۰اولین ماشین برقی واقعی نه تبلت و پلاستیک متحرک
میثم
۱۵ فروردین ۱۴۰۰کابینش با اون همه صفحه نمایش اصلا جالب نیست
Amirreza
۱۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا زیباست ، دم گروه دایملر گرم ، مرسدس داره دوباره به اوج بر میگرده ، فعلا بعید میدونم که رقیبی داشته باشته ، چون رقیبای نسخه بنزینیش هنوز نسخه برقیشون معرفی نشده ، شعاع حرکتیشم خوبه ، من واقعا کیف کردم ، اینم یک پدیده دیگه از مرسدس
Benz SLR
۱۵ فروردین ۱۴۰۰همه بدگویی ها از بنز نشان دهنده موفقیتشه که دیگران به اصالت و تاریخ و کیفیت و …. حسودی میکنن.
تورج
۱۵ فروردین ۱۴۰۰روزگاری رو به یاد دارم که روی خیلی برند ها تعصب داشتم علی الخصوص مرسدس که تعصب اصلیم بود. تقریبا هر خودروساز با اصالتی منو به وجد میوورد. اما امروز با توجه به رویه کنونی کمتر محصولی رو در جهان شایسته تعصب میدونم. اصلا از هویت و بخش احساسی تسلا خوشم نمیاد اما حالم بهم میخوره که همه خودروسازا اصالت خودشونو زیر پا گذاشتن و دقیقا دارن پا جای پای تسلا میزارن. یه زمان یادمه برای این که یه ماشین در بخش طراحی داخلی امتیاز مناسبی بگیره میگفتن باید دسترسی به ادوات و ارگونومی طوری باشه که کمترین میزان حواس پرتی رو برای راننده ایجاد کنه اما امروز هر راننده ای باید عملا در حین رانندگی با یه تبلت یا گوشی هوشمند کار کنه و بگرده دنبال فانکشن موردنظر که به شدت هواس پرتی میاره!! حالا چرا؟؟؟؟ چون تسلا این کارو کرد ما هم باید بکنیم بقیش مهم نیست! با هایبرید سازی میشه به پرفورمانس بسیار عالی عملکرد کاملا احساسی مصرف سوخت پایین و آسیب پایین به طبیعت دست پیدا کرد بدون استفاده از باتری های نیم تنی که هیچ فکری برای بازیافتش نشده. ولی فقط و فقط تنها راه چیه؟؟؟ تمام برقی سازی چون دولت های شماره یک جهان که قطعا خودشون ایلان ماسک رو تا اینجا رسوندن فقط و فقط اون رویه رو میپسندن و دیگر هیچ. حرف زیاده و از حوصله کامنت به دوره. اما در دنیای امروز اینو بدونید نه تسلا نه بقیه دنیا که راه افتادن پشت سرش به هیچ عنوان ارزش تعصب کشی ندارند. بر خلاف حتی همین ده سال پیش که هر کس خودش بود نه توی ادا و کپی کاری. دقیقا مثل دنیای گوشی های هوشمند که شما اگر دستتو بزاری روی لوگوی گوشیت کار کردن با آیفون تفاوتی در عمل با سامسونگ نخواهد داشت. حداقل اختلافات در حد تعصب کشی نیست. دنیای خودرو هم دقیقا همینطور شده.
Navid_bivaN
۱۵ فروردین ۱۴۰۰وقتی طوفان میاد، درخت هایی که سخت تر هستن رو زودتر میشکنه، در عوض درخت هایی که انعطاف دارن و خم میشن سالم میمونن. نه فقط خودروسازی، که هر صنعتی بخواد تو گذشته خودش بمونه و روش پافشاری کنه و تعصب بیجا داشته باشه، محکوم به همون فراموش شدن و به خاطره پیوستنه. اقتصاد رو الان دارن به قبل از کرونا و بعد از کرونا تقسیم میکنن. یعنی همین پندمیک اینقد اثر گذاشته و بیزینس ها رو تغییر داده که خودش شده نقطه عطف. برقی شدن یا نشدن و گذر از خودروهای درونسوز هم دیر یا زود اتفاق میفته و باید به فکر پوست اندازی باشن.
MAGNUM REVOLVER
۱۵ فروردین ۱۴۰۰خطاب به جناب gm
شما که میگی بنز بلد نبود پیکاپ بسازه و پلتفرمشو از یکی دیگه قرض گرفت باید بگم این کار برای کاهش هزینه ها انجام میشه مثل دوج و فریت لاینر که اسپرینترو ساختن یا ماک مدل مگنوم رو ساخت همینطور که پیداست از حاصل همکاری ها و جلوگیری از هزینه های ساخت پلتفرم صورت میگیره بزرگوار
یادمه قبلا هم فرمودی بنز بلد نیست وانت بسازه حالا ساخت وانت همچین چیز پر افتخاری هم نیس که بنز نتونه بزنه!
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰جالبه بعضیا تو سایت برای چیزی رگ گردنشون بیرون میزنه و خون جلوی چشمشون میگیره که نمیتونند بخرند.برای همینه که ما هنوز 100 هیچ عقبیم.اینا همونایی هستند که عقل خودشونو با سیب زمینی عوض می کنند
مهدی
۱۸ فروردین ۱۴۰۰خیلی ماشین قشنگیه مخصوصا داخلش