در آیندهای نزدیک و زمانی که پشت فرمان مرسدس-ای ام جی جدید خود مینشینید شاید وضعیت متفاوتی را نسبت به امروز درک کنید. به لطف قوانین جدید قاره اروپا، صدای اگزوز خودروها کمتر شده و حتی محصولات پرفورمنس مرسدس-ای ام جی و رقبای آن نیز تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتهاند؛ و این موضوع به محصولات بازوی پرفورمنس مرسدس در خارج از اروپا نیز تسری مییابد.
Bastian Bogenschutz مدیر برنامهریزی تولید محصولات کامپکت مرسدس-ای ام جی در مصاحبه با موتورینگ اعلام کرده تمامی بازارها تحت تأثیر قوانین جدید قاره اروپا قرار گرفتهاند. دلیل این کار نیز هزینهی بالای طراحی اگزوزهای خاص برای هر کشور و بازار است. از جملهی این بازارها میتوان به آمریکا اشاره کرد. قوانین یاد شده هر دو سال یکبار بازنگری و سخت گیرانه تر شده و مشکلات بیشتری را برای خودروسازان ایجاد خواهند کرد.
دو خودرویی که برای اولین بار از این قوانین تبعیت خواهند کرد مرسدس-ای ام جی A45 S و CLA45 S است که اتفاقاً از قویترین پیشرانهی ۴ سیلندر دنیا سود میبرند. البته قانونگذاران اروپایی نمیخواهند شما این صدا را بشنوید؛ اما خب به لطف تکنولوژی و برخی ریزهکاریها، ای ام جی با افزایش صدای اگزوز در کابین میکوشد تا حدی این نقیصه را جبران کند. این شرکت به محصولات خود صدای پرفورمنس ناب خود را اضافه کرده که باعث میشود صدای واقعی اگزوز به کابین منتقل شود.
سیستمهای صوتی داخل خودرو که صدای اگزوز و پیشرانه را شبیهسازی میکنند از سالها پیش در دنیای خودرو وجود دارند اما خب راههای خلاقانهتر دیگری نیز برای بهبود تجربه رانندگی وجود دارند. اگرچه قوانین اروپایی باعث ساکتتر شدن محصولات آینده ای ام جی خواهند شد اما دنیای افترمارکتی میتواند راهحلهایی برای این مشکل پیدا کند. صدای پیشرانه و اگزوز بخش جداییناپذیر یک تجربه رانندگی لذتبخش بوده اما خب گاهی اوقات وضعیت در حال تغییر بوده و خودروسازان هم باید از قوانین جدید پیروی کنند.
ایمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۸هیجان رانندگی ، لذت ناب گوش دادن به صدای اگزوز یک سوپرکار و …. داره از دنیای خودرو دور میشه متاسفانه
این قوانین سختگیرانه بدترین اتفاق ممکن برای یک عشق ماشین واقعی میتونه باشه ??
یانکی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸بهونه علکی.خدا وکیلی صدای نسخه جدید همین a45 یکم از صدای چرخ خیاطی بیشتره.همن چیزهاست که آدم رو دیوانه آمریکا میکنه.وای که اگر هنوز king ایران ساز بود الان ایران بهست خودرو سازها بود
آرین
۱۰ مرداد ۱۳۹۸همسایه روبرویی مون یه SLK داره
هرشب حول و حوش 12 شب دور موتور رو پر میکنه تا ته خیابون…
خلاصه جای اهل دلاش خالیه ?
AMANTE
۱۰ مرداد ۱۳۹۸خنثی کردن صدای موتور و فرستادنش به داخل ماشین ایده ی جالبیه ولی از نظر من مثل پاک کرد صورت مسئله است.
تو دنیای امروزی ماشین های عادی هم حالت های رانندگی مختلف دارن.
حالا میتونن تو ماشین های اسپورت یا سوپراسپورت بر اساس این حالت ها صدای خروجی موتور رو تنظیم کنن.
مثلا رو حالت راحت یا اکو صدای کمی داشته باشه و رو حالت مسابقه حد وسط و تو حالت مسابقه حداکثر صدای خروجی مجاز در پیست رو داشته باشه.
مانی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸از عکسهایA45 وCLA45 استفاده شده
بگم که یه تستی کردن تو انگلیس A45s جدید از نسل قبلی
یک ثانیه کامل سریع تر بود(۰تا۱۰۰)
Omid622
۱۰ مرداد ۱۳۹۸این مدل فقط هاجپکش
معرکه ای واسه خودش پدر خودروسازی
دو: قویترین پیشرانه ۴ سیلندر دنیا
سه : نمای داخلی ماشین در حد ۱۰۰ هزار دلار به بالا
Saeed
۲۰ مرداد ۱۳۹۸اه??
همیشه مدل های AMG رو دوست داشتم
لامصب صدای غرشش معرکه بود
دیگه چیکار میشه کرد
اول آخر آینده دست خودروی الکتریکیه
ولی فعلا بهترین گزینه هیبرید ها هستن
زمانی که تو شهری با حالت کامل برقی میری تا صدا نداشته باشه…
بعد که رفتی خارج از شهر بزنی رو موتور بنزینی حالشو ببری