چند روز پیش مرسدس بنز با انتشار تصاویری از پروتوتایپهای نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ E کلاس با پوششهای استتاری سبک، پیشنمایشی از آنرا ارائه کرد؛ اما به نظر میرسد مرسدس در مخفی کردن طراحی E کلاس جدید موفق نبوده است زیرا از آن زمان تاکنون هم تصاویر بدون پوششی از این ماشین افشا شده و هم رندرهایی نسبتاً واقعی از آن منتشر شده است.
مرسدس بنز همزمان با ارائهٔ پیشنمایشی از E کلاس فیسلیفت از رسانهها و خودرونویسان جهان نیز دعوت کرده تا پروتوتایپهای نزدیک به تولید این خودرو را در لاسوگاس از نزدیک بررسی کنند. البته به هیچکدام از مطبوعات اجازهٔ رانندگی با خودروها و یا مشاهدهٔ زیر پوششهای استتاری داده نمیشد اما مدعوین میتوانستند داخل پروتوتایپها نشسته و پیشرفتهای تکنولوژیک را بررسی کنند. یکی از این پیشرفتها نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX است که حالا از طریق دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه میشود.
در این سیستم اما در قسمت انتخاب حالات رانندگی رندری دقیق از نمای بیرونی E کلاس جدید به نمایش درآمده و خودرونویسها از این قسمت عکس گرفتهاند. بدین ترتیب طراحی قسمت جلویی خودرو بدون پوششهای استتاری مشخص شده است. با توجه به این تصویر، در بخش جلویی E کلاس تغییرات نسبتاً اندک اما قابلتوجهی صورت گرفته که شامل چراغهای کوچکتر CLS مانند، جلوپنجرهٔ کمی بزرگتر و ورودی هوای عریضی میشود که در کل سپر جلو کشیده شده است. تصویر افشاشده متعلق به تیپ آوانگارد است زیرا لوگوی بزرگ مرسدس در مرکز جلوپنجرهٔ آن قرار گرفته است اما در تیپ الگانس شاهد جلوپنجرهٔ سنتی مرسدس با لوگوی روی کاپوت خواهیم بود درحالیکه نسخههای E53 و E63 نیز مثل دیگر محصولات جدید AMG به جلوپنجرهٔ پانامریکانا مجهز خواهند بود.
از سوی دیگر، بهتازگی تصویری بدون پوشش از بخش عقبی E کلاس هم افشا و در اینستاگرام منتشر شده است. در این تصویر مدل اسپرت E63 دیده میشود و میتوانیم بدون پوششهای آزاردهنده نمایی واضح از عقب آنرا مشاهده کنیم. در عقب E کلاس فیسلیفت شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که در آن چراغهای افقی جایگزین نمونههای عمودی کنونی شدهاند و تا حدودی به چراغهای عقب CLS و همینطور A کلاس سدان شباهت دارند. این چراغها تا روی درب صندوق کشیده شدهاند و به همین دلیل این درب هم بروز شده تا بتواند چراغهای جدید را در خود جای دهد اما سپر و دیفیوزر تقریباً دستنخورده باقیمانده و فقط تغییراتی درتریم کرومی آن ایجاد شده است.
در E63 جدید مثل نمونهٔ کنونی شاهد یک اسپویلر مشکی در لبهٔ درب صندوق هم هستیم که با سقف مشکیرنگ خودرو هماهنگ است. در نسخههای معمولی E کلاس اما خبری از این اسپویلر نخواهد بود و سر اگزوزهای سادهای جایگزین نمونههای چهارتایی E63 میشوند. همچنین یک نوار کرومی هم در کل عرض درب صندوق کشیده شده است. البته این نوار کرومی در E کلاس کنونی هم وجود دارد اما در نسخهٔ فیسلیفت شده بخشی از چراغها که روی درب صندوق قرار دارند را به هم متصل کرده است. درمجموع با توجه به این تصاویر افشایی میتوان گفت رندرهایی که از فیسلیفت E کلاس طراحی شدهاند بسیار به واقعیت نزدیک هستند.
هرچند شاید تغییرات ظاهری فیسلیفت E کلاس محافظهکارانه به نظر برسند اما در داخل خودرو اتفاقات بیشتری رخ داده است که مهمترین آنها غربیلک فرمان کاملاً جدید با دکمههای کنترلی لمسی است. همچنین علاوه بر تجهیز به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX، سدان میان سایز مرسدس به سیستمهای کمکرانندهٔ جدیدی هم مجهز شده است. احتمالاً فیسلیفت مرسدس بنز E کلاس رسماً در نمایشگاه ژنو رونمایی میشود و در تابستان راهی نمایندگیهای فروش در اروپا خواهد شد. انتظار میرود مدلهای E53 و E63 جدید هم تا پایان امسال معرفی شوند.
Just bentley continental
۷ بهمن ۱۳۹۸این چه طراحییه اخه
مزدا
۷ بهمن ۱۳۹۸انکار قرار شبیه اس کلاس بشه??
FLANKER
۷ بهمن ۱۳۹۸بنز واقعا نفهم شده یا خودشو زده به نفهم بازی این چیه دیگه
holy shit (این دیگه چه ….)مزخرفیه
مهدی
۸ بهمن ۱۳۹۸نفوذه آقا نفوذ…عوامل دشمن اونجا نفوذ کردن و سرگرم توطئه هستند
Farzad
۷ بهمن ۱۳۹۸عکس فرمون و داشبوردو دیدم باورم نشد بنزه شبیه پیکان شده ، شایدم باید منتظر نمایشگاه ژنو باشیم ?
امیر
۷ بهمن ۱۳۹۸فرمونش جالب شده
ثبات
۷ بهمن ۱۳۹۸مرسدس هر 2سال یک فرمون جدید طراحی میکنه!!
جالبه که حتی صبر نمیکنه تا نسل جدید برسه تا فرمون رو برای اون نسل بذاره. حتی برای فیس لیفت!!!
علی
۷ بهمن ۱۳۹۸این چیه دیگه تورو خدا نسل فعلیش کجا این کجا!!!
محمد
۷ بهمن ۱۳۹۸هرکی زیاد اهل خودرو نباشه عکس این دوتا رو نشونش بدی میگی مدل فعلی جدید تره!!!!!!!فکر میکردم بعد انقادها از نسل جدید clsوa کلاس این طراحی رو ادامه نده حالا قضیه موقعی بدتر میشه که طراحی نسل جدید اس کلاس هم انگاری شبیه همین زبان طراحی جدید بنز باشه شاید از نظر تکنولوژی خیلی بهتر باشن ولی ابدا اون حسی که مدل های قدیمی تر بنز میدن رو نمیدن
Enzo
۷ بهمن ۱۳۹۸فک کنم بنز بجای عوض کردن طراحیه ماشیناش بهتره که گوردون واگنر رو عوض کنه .خداییش اگه اون آرم بنز روی ماشین نبود شک میکردم که بنزه. اونم Eکلاس
s.h
۷ بهمن ۱۳۹۸یه حسی میگه مرسدس داره دوره اش سر میاد حد اقل سدان هاش
یعنی اینکه داره اون تمایز و برتری با اختلاف از رقبای خودش رو از دست میده
NAVID۰۰۹۸
۷ بهمن ۱۳۹۸همیشه اولش میگیم خاک تو سر بنز کنم با این طراحی ماشینش اما هر چی میگذره بیشتر علاقه مندش میشیم ، اما ، اما داره .
از بنز بعید بود چنین فیس لیفت ساده و عقب گردی بزنه ، به قول دوستان قبل فیس لیفت اِنگاری بعد فیس لیفته .
بی نام
۷ بهمن ۱۳۹۸هر چقدر که از نظر فنی و تکنولوژی قویه اما از نظر طراحی داخلی و خارجی یک افتضاحه تمام عیاره.
Dna
۷ بهمن ۱۳۹۸گفتنی ها رو دوستان در مورد طراحی بیرون گفتن ، عقب گرد!!!؟
طراحی فلزی دور دکمه های رویه غربیلک فرمان و دریچه کولر رو خیلی دوست داشتم حیف که حذف شدن
البته فقط قسمت مرکزی غربیلک فرمان جالب شده
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۸خوب طراحی نسل آینده S کلاس هم کاملا مشخص شد.طراحی بیرونی ضعیف نیست اما امیدوار بودم طراحی چراغ های عقب این مدلی نباشه اما واقعا شد.چراغ های عقب مدل فعلی جذاب تره.
البته زمان معرفی با رنگ های جذاب ظاهر بهتری خواهد داشت اما چراغ های عقب میشه گفت نقطه ضعف این ماشینه که به احتمالا خیلی خیلی زیاد نسل جدیدSکلاس هم همین شکله چه چراغ های عقب وچه چراغ های جلو البته با گرافیک کمی متفاوت.
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۸امروز خبری اومد که گروه دایملر مرسدس کاهش 50 درصدی درآمد داشتن در سال 2019 نسبت به سال 2018 طوریکه با احتساب سود قبل از بهره ومالیات درآمد شرکت حدود 6/2 میلیارد دلار گزارش شده
در حالی این درآمد در سال 2018 حدود 12/3 میلیارد دلار بوده!!!
دانیال روشنی
۷ بهمن ۱۳۹۸واقعا فاجعست . بی ام و تنها ایرادش تکراری بودن و دماغه بزرگش بود . اما این واقعا افتضاحه
doubt
۷ بهمن ۱۳۹۸من اصلا به اون شدتی که همه گفتن افتضاح نمیبینم این طراحیو. تازه اینا رندره. نظرات دوستانو بعد معرفی میبینیم!!!!
رامتین
۷ بهمن ۱۳۹۸بهرحال انگار قراره شرکتهای آلمانی کمی پسرفت در طراحی داشته باشند در سال 2020. این از بنز که دیگه الان مدل بسیار جذاب E مثل A کلاس شده و انگار فقط طول و عرض بیشتر شده. اون از بی ام و که قراره اون جلوپنجره را روی سری3و4 بیاره و بدجنس خیلی هم مصره. هی ملت در وبلاگها و جاهای دیگه میگن این کارو نکن، اما در نهایت میکنه. حتی آئودی هم یکم افت کرد و مثلا RS5 قبلی جالبتر از مدل فعلیه، اما باز در کل طراحی آئودی و پورش، افت نداشتند.
فرید
۷ بهمن ۱۳۹۸خدا s class رو بخیر کنه
امین
۷ بهمن ۱۳۹۸باید نشست بحال این طراحی عقب گریه کرد آخه این طرح به اندازه کافی روی استیشن و کراس ها انتقاد داشته دیگه این طوری نظرات مشتری هارو در نظر نمیگیرن واقعا جای تعجبه!!! شما میتونید سایتها آلمانی و نظرات منفی اونها رو بخونید تا ببینید این موضوع همه گیر ولی من نمیفهمم این شرکت برای چه کسی طراحی و تولید میکنه؟!!!
خدایا
همین بلا رو سر S کلاس نیارن
MjM
۸ بهمن ۱۳۹۸بنز خیلی وقته طراحی هاش بد و شبیه به هم شده فقط نمیخوایم قبول کنیم! چون بنزه؟!
من ای کلاس رو فقط با چراغای جدا از هم دوس دارم!