مرسدس در حال آماده شدن برای عرضه طیف گستردهای از خودروهای الکتریکی برای سالهای آینده است. البته همه این خودروها پاسپورت سفر به آمریکا را نخواهند داشت. در ماه اکتبر این خودروساز اعلام کرد کراس اوور EQC که اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه مرسدس میباشد پس از سدان EQS روانه بازار آمریکا خواهد شد اما این تصمیم دیگر عملیاتی نمیشود زیرا ژرمنها گفتهاند برنامهای برای عرضه EQC در بازار آمریکا وجود ندارد.
EQC هرگز به آمریکا وارد نشده هرچند برنامهای در ماههای گذشته برای این کار وجود داشته است. اواخر سال ۲۰۱۹ مرسدس اظهار داشت عرضه EQC در آمریکا با یک سال تأخیر مواجه شده است. حدود ۶ ماه بعد بود که تصاویر جاسوسی نسل دوم EQC منتشر شد و نشان دهنده پروتوتایپی اولیه با چندین تغییر و معماری جدید این مدل بود. گفته میشود تصمیم جدید مرسدس با بررسی بازار صورت گرفته هرچند احتمال تغییر دوباره آن وجود دارد.
اما این سدان EQS است که اولین محصول الکتریکی مرسدس در آمریکا خواهد بود. این خودروی سطح بالا طبق انتظارات در هفتههای آینده رخ خواهد نمود زیرا مرسدس آماده معرفی محصول جدیدی میشود. شایعاتی درباره ارائه شعاع حرکتی فراتر از ۷۰۰ کیلومتری توسط این خودرو به گوش رسیده است. همچنین احتمال تولید نسخه AMG با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار نیز وجود دارد. در هفتههای آتی نیز تیزرهای متنوعی از EQS منتشر خواهد شد.
تصمیم مرسدس در عدم عرضه کراس اووری تمام الکتریکی در آمریکا عجیب به نظر میرسد چراکه کراس اوورها محبوبیت زیادی دارند؛ اما این کمپانی دارای محصولات دیگری برای پر کردن جای خالی این خودروست. ژرمنها سدان دیگری با نام EQE و یک جفت شاسیبلند با نام های EQE و EQS را نیز در دست توسعه دارد و آنها را روانه این بازار خواهد کرد. مرسدس میخواهد از هماکنون تا سال ۲۰۲۲ شش خودروی الکتریکی جدید را تولید کند.
زیزیگولو
۳۰ بهمن ۱۳۹۹مدل فعلی این ماشین یعنی EQC با یه بار شارژ کامل شارژ کامل میتونه معادل ۳۲۰ کیلومتر رو طی کنه که خیلی کمتر از رقیبای برقی دیگش هستش
Dna
۳۰ بهمن ۱۳۹۹اصلا احساس خوبی نسبت به مدل ندارم ی جوری انگار ایکس کلاس میخاد تکرار بشه
بیشتر منتظر eqs ام زودتر بیاد تو دنیای واقعی از زیبایش لذت ببرم
متین
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چون میدونن با این قیافه و البته این مشخصات ، تو بازار امریکا شکست خواهد خورد
Elmiraj
۳۰ بهمن ۱۳۹۹سال گذشته ۷۹ درصد خودروهای الکتریکی فروخته شده در آمریکا تسلا بودن…!!!
یعنی از هر ۱۰ خودرو ۸ تا…
.
اگر قدرت عرضه تسلا در اروپا و آسیا اندازه آمریکا بود ، آمارها چیز دیگری میگفتن…
پرهام و رهام
۳۰ بهمن ۱۳۹۹امسال خیلی از ماشینها در آمریکا فروش نرفتن و الان بنز هم نرفت
ATa
۳۰ بهمن ۱۳۹۹خودش خوب فهمیده شانسی نداره مقابل تسلا… از نظر نسبت پرفورمنس به قیمت و برد بیشتر شبیه جوک هست با اون جلو پنجره بدون کاربرد. آمار فروش گویا هست و قرار نیست با حذف اگزوز هر برندی برقی حساب بشه.
T.C.B.K
۳۰ بهمن ۱۳۹۹چرخ های این بنز که ….. انگاز برای جگوار xj مدل دهه 70 هست.
عقبش منو یاد چینی ها میندازه… ??
کلا بنز نیستش. خداراشکر تو آمریکا عرضه نمیشه.
البته در بحث خودرو های برقی اگه چین ( همون byd و nio و سایک ) اگه اینا وارد بشن. کار تسلا به شدت سخت خواهد بود.
چین چه طوری اینکارو میکنه ؟؟؟؟ نیروی کار داره. پولم داره. ولی این علمو از کجا میاره ؟ کسی میدونه ؟
ولی اگه nio و byd وارد صنعت خودرو آمریکا بشن. کار تسلا سخت خواهد بود .
اگر nio و byd وارد صنعت خودرو آمریکا بشن تسلا کارش سخت میشه = ????
اگر nio و byd وارد صنعت خودرو آمربکا بشن تسلا همنیجوری میره جلو و پیروز میشه = ???
Hl>i
۳۰ بهمن ۱۳۹۹سود شرکت بنز با وجود افزایش تولید حدود شصت درصدی کاهش یافته که این کاهش سود بخاطر در گیری این شرکت با بحران های تقلب در ساخت موتورهای دیزلی بوده که باعث ایجاد هزینه های زیاد بدهی برای این شرکت شده و همچنین نرسیدن این شرکت به سطحی از میزان الودگی خودروها که اتحادیه اروپا تعیین کرده در شرف جریمه های سنگینی قرار گرفته که همه این موارد بهمراه دیر امدن این شرکت به بازار ماشین های الکتریکی موقعیت این شرکت را متزلزل کرده که با کاهش تعداد نیروی کار، توقف تولید مدل های کم فروش و استفاده مشترک از پلتفرم و قطعات هزینه های جاری باید کم بشه تا از این بحرانها عبور کنه، به بازار نفرستادن EQC هم از این قاعده جدا نیست
استراتژی تازه مرسدس بنز ۳ گزینه دارد
۱- تمرکز بر ساخت ماشین های الکتریکی
۲- سرمایه گذاری در بخش خودروهای تقویت شده یا AMG
۳- انقلاب دیجیتالی در ساخت خودرو
ماشین های تقویت شده بخش AMG سود بسیار خوبی برای بنز ایجاد کرده است و این شرکت می خواهد باعرضه مدل های متنوع تازه فروش این بخش خودرا از حدود ۱۳۰ هزار دستگاه درسال به دویست هزار دستکاه برساند
+|<i
Benz
۳۰ بهمن ۱۳۹۹منتظر EQS هستیم