کمپانی اسـمـارت برای نسل سوم مدل فـورتـو، یک جعبهدنده ۶ سرعته دوکلاچه را جایگزین نمونه ۵ سرعته نسل پیشین کرده که به twinamic معروف است و امکان انتخاب بین دو حالت دستی و اتوماتیک را دارد.
۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic این جعبهدنده جدید که بهعنوان یک آپشن در کنار نسخه ۵ سرعته دستی ارائه میشود به مدل جدید دونفره شتاب بسیار خوبی داده و با تعویضهای بسیار نرم آن دیگر ضربههای ناگهانی در قسمت جلوی خودرو مشاهده نخواهد شد. ۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic اسـمـارت اعلام کرده که در ابتدا امکان سفارش آن تنها با پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر ۷۰ اسب بخاری تنفس طبیعی فـورتـو وجود خواهد داشت؛ برنامه نیز برای ارائه آن با نسخه متقاعدکنندهتر cc898 توربو ۸۹ اسب بخاری در حال بررسی است و در آینده نهچندان دورهم برای مدل بزرگتر Forfour در دسترس خواهد بود. ۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic گرچه پایه این نسخه جدید نمونه مورد استفاده رنـو در مدل Clio با دیفرانسیل و موتور جلو میباشد اما اسـمـارت برای Fortwo و Forfour آن را موردبازنگری و مهندسی مجدد گستردهای قرار داده تا با موتور و دیفرانسیل عقب و همچنین اصل صرفهجویی در فضا هماهنگ شود. لازم به ذکر است استفاده از این جعبهدنده افزایش وزنی معادل ۳۴ کیلوگرم را در پی داشته است. ۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior برخلاف جعبهدنده ۵ سرعته نه چندان دلچسب کنونی، دوکلاچه جدید با کارایی و سرعت بالا در انجام تعویضها فـورتـو را به بلوغ رسانده و در ترافیک شلوغ شهری آن را بدل به مَرکَبی خوشدستتر کرده که هم در حالت تمام اتوماتیک و هم حالت دستی میتوانید از آن لذت ببرید. اگر هم به پدالهای تعویض پشت فرمان علاقهمند هستید میتوانید پکیج اسپورت را نیز سفارش دهید. ۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior در فـورتـو جدید تلفیق آسایش در پیمایش مسیرها با بهبود قابل توجه راحتی رانندگی، بهطور کلی سواری و رانندگی آرام و متینی را به ارمغان آورده که میتواند از نکات مثبت قابلتوجه آن به شمار آید. ۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior هنگام شتابگیری دماغه خودرو کمی بالا میآید اما به لطف ساختار جدید جعبهدنده و تعویضهای بدون کاهش نیروی کششی، دیگر خبری از حالت ناخوشایند مدلهای قبلی که از زمان معرفی آن در سال ۱۹۹۷ تاکنون مثل یک ویژگی ثابت وجود داشته نیست. از ویژگیهای مثبت دیگر آن میتوان وجود یک کنترلکننده الکترونیکی را نام برد که اجازه نادیده گرفتن تغییر دنده توسط راننده را میدهد و در عوض هنگامی که خودرو با دنده سبک مکث میکند دنده را به میزان لازم کاهش میدهد. ۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior فـورتـو جدید کاملاً ارزش توجه را دارد و با تغییراتی که در نسل سوم خود داشته میتواند موفقیتهای بیشتری را کسب کند. برای کسانی که به منظور استفاده پیاپی روزمره و سفرهای درونشهری به دنبال گزینهای مناسب و مقرون به صرفه هستند، فـورتـو جدید با جعبه دنده دوکلاچه خود بهعنوان یک کوچولوی شهری دوستداشتنی گزینهای مناسب برای شلوغی شهرها و حتی جادههای بینشهری است. ۲۰۱۵ Smart ForTwo Twinamic Interior با این توصیفات نگاهی میاندازیم به مشخصات فنی اسـمـارت فـورتـو با موتور پایه ۱ لیتری و جعبهدنده twinamic:
قیمت: هنوز اعلام نشده
پیشرانه: 999 سیسی
بیشینه قدرت: 70 اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
بیشینه گشتاور: 90 نیوتون بر متر در ۲۸۵۰ دور بر دقیقه
آره! خیلی هم ماشینه . . . وزن کمتر از پراید ، مصرف سوخت 3.3 در 100 کیلومتر و 5 اسب قدرت بیشتر از پراید! مدل چهاردر هم داره ، و تمام امکانات یک خودروی میان قیمت رو بصورت استاندارد داره ، امکاناتی که برخی شون حتی بصورت آپشن هم در ایران عرضه نمیشن .
و البته موتورهای توربو نسبت قدرت به مصرف بیشتری دارن یعنی همین موتور اسمارت اگه توربو بود حدود ۱۲۰ اسب بخار تولید میکرد با افزایش خیلی ناچیز مصرف سوخت!
چرا وزنش اینقدر زیاده!!!! به نظرم برای این وزن و این قدرت مصرفش زیاده. البته ایده اش قابل تقدیره اما بهتر بود وزنش کمتر باشه و مصرف کمتری نسبت به حجم موتورش داشته باشه.
ميلاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ماشینه ؟؟؟؟؟
سجاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳آره! خیلی هم ماشینه . . .
وزن کمتر از پراید ، مصرف سوخت 3.3 در 100 کیلومتر و 5 اسب قدرت بیشتر از پراید!
مدل چهاردر هم داره ، و تمام امکانات یک خودروی میان قیمت رو بصورت استاندارد داره ، امکاناتی که برخی شون حتی بصورت آپشن هم در ایران عرضه نمیشن .
Dani
۲۸ بهمن ۱۳۹۳بیشتر شبیه ماشین لباسشوییه
صادق
۲۶ بهمن ۱۳۹۳به یه مورد جالب دقت کردید؟؟
پورشه 918 اندازه ی این سوخت مصرف میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NA-NikandreosApotheon-NA
۲۶ بهمن ۱۳۹۳به درد ترافیک بی در و پیکر تهران میخوره
S97
۲۶ بهمن ۱۳۹۳آقاصادق به اختلاف قیمتهاشون هم دقت کردین؟؟!!!
سجاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ضمناً پورشه 918 الکتریکی-بنزینیه!
و اسمارت بنزینی .
فرامرز
۵ اسفند ۱۳۹۳و البته موتورهای توربو نسبت قدرت به مصرف بیشتری دارن یعنی همین موتور اسمارت اگه توربو بود حدود ۱۲۰ اسب بخار تولید میکرد با افزایش خیلی ناچیز مصرف سوخت!
علی
۲۸ بهمن ۱۳۹۳باید به عرضتون برسونم که پورشه 918 موتور الکتریکی هم داره عزیز من که این قد مصرف بنزینش پایینه. ولی از اونور 918 برق می بلعه
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ماشین جالبیه میشه هر جایی پارکش کرد
من میخوام با پراید مقایسش کنم اگه جایی اشتباه کردم لطفا اصلاحش کنید
پراید اسمارت
999cc 1350cc
Hp 70 hp63
8 لیتر 3.3 لیتر
شاهین
۲۶ بهمن ۱۳۹۳احمد جان حجم موتور پراید 1323 سی سی هستش! :)
سجاد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳مصرف پراید هم 7.5 هست که بدروغ نوشتید 8 تا اون رو در نظر ملت شریف ایران پرمصرف جلوه بدید . . .
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ماشین جالبیه میشه هر جایی پارکش کردمن میخوام با پراید مقایسش کنم اگه جایی اشتباه کردم لطفا اصلاحش کنید
پراید………………………………. اسمارت
4 cylinders 3. …………..cylinders
999cc………………….1350cc
70hp………………………..63 hp
8 لیتر ……………………………..3.3 لیتر
سعید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳یه تفاوت دیگه:
رینگ پراید: 13 اینچ
رینگ اسمارت: 15 و 16 اینچ
Jeremy
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ایمنیش چطوره؟
REZA
۲۶ بهمن ۱۳۹۳برو تست هاشو نگا کن میفهمی
خیلی ایمنه
سعید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ایمنیش اونقدر بالاست که توی تست تصادفی که مرسدس بنز ترتیب داده بود بعد از شاخ به شاخ با اس کلاس،درش با یه خودکار و به راحتی باز شد
REZA
۲۶ بهمن ۱۳۹۳اره منم دیدمش
4MATIC
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ببخشید اسمارت مال بنزه؟؟؟؟؟
REZA
۲۶ بهمن ۱۳۹۳یکی از زیر مجموعه های دایملر
S97
۲۶ بهمن ۱۳۹۳همین پدال تست شاخ به شاخش رو با بنز گذاشته بود…، من که خیلی خیلی متعجب شدم! آخه هنوز در ماشین باز و بسته میشد!!!
S97
۲۶ بهمن ۱۳۹۳ببخشید جواب کامنتها رو ندیده بودم، دوستان خیلی کارشون درسته و قبلاً گفته ها رو گفتن. LOL :)
حامد
۲۶ بهمن ۱۳۹۳چرا وزنش اینقدر زیاده!!!!
به نظرم برای این وزن و این قدرت مصرفش زیاده.
البته ایده اش قابل تقدیره اما بهتر بود وزنش کمتر باشه و مصرف کمتری نسبت به حجم موتورش داشته باشه.
GENERAL MOTORS
۲۶ بهمن ۱۳۹۳یه ماشین مجردی و شهری با حال
مجتبی(ساروی)
۲۶ بهمن ۱۳۹۳چی میشد شورلت کامارو فورد ماستانگ ماشین مجردی ما میشد نه این
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ بهمن ۱۳۹۳درود .
ازینکه کاربردیه و به درد شهر های پرترافیک میخوره خوشم اومده ولی ازینکه
فضای کم داره بدم میاد . ماشین بزرگ خوبه . استیشن باشه .
راستی بچه ها اینو میدونستید اسمارت یا تنها ماشینه یا جزو معدود ماشین هایی است
( شرمنده دقیقا یادم نیست ) که میتونه حتی به صورت عرضی در کنار خیابان پارک
کنه و جریمه هم نمیشه .
یعنی سپر جلو مقابل جدول باشه !!!!
این امکان هم فکر کنم فقط در اروپا فراهمه . خیلی جالبه .
صادق
۲۶ بهمن ۱۳۹۳آخه میلاد این ماشین مث مربعه، طول و عرضش تقریبا یکیه :)
هادی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳4 درش با گیربکس دوکلاجه و موتور توربو بیاد تو ایران قیمتشم بین 50 تا 60 باشه حرف نداره
سعید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳کوچولوی ناز و دوست داشتنی،خیلی خوشگله.
طول این ماشین 2.69متر هست،برا شهرای شلوغ خیلی عالیه
سعید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳از نظر تجهیزات و آپشن هم چهار تیپ مختلف داره که قیمتش در مدل 70 اسب بخاری از 10885 یورو(حدودا 12300دلار)شروع میشه تا 14285یورو(16200دلار)
https://www.smart.com/de/de/index/smart-fortwo-453.html#showme.ccindex=0&showme.persp=3
نوید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳واقعا میارزه
نوید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳میشه بزاریش پشت لندکروز و باهاش بری مسافرت
تو جاده و کوه و … از لندکروز و تو شهر از این استفاده کنی
امیرحسین
۲۶ بهمن ۱۳۹۳شب ها مدل سایت پدال عوض میشه داستان چیه ؟؟؟
تست هم کردم . . .
نوید
۲۶ بهمن ۱۳۹۳شبا خواب آلوده
مهدی دادگر(راننده مسابقات ریس)
۲۷ بهمن ۱۳۹۳قیمت این دو برابر پرایده
پرید هم 73 اسب بخاره نه 63 اسب